F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201523 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1/P1): Dobrze jest wrócić na tor po przerwie letniej. Trasa tutaj jest fantastyczna i bolid wydaje się być ponownie szybki. Jestem zadowolony z mojego tempa. W drugiej sesji przeżyłem dość szokujący moment gdy moja tylna opona zawiodła. Gdy jedzie się 300km/h i coś idzie nie tak, jest to fatalne uczucie. Myślałem, że uderzę w ścianę, więc po prostu miałem szczęście, że tak się nie stało. Musimy teraz zbadać z Pirelli z czego wynikała awaria.

Lewis Hamilton (P2/P2): Dzisiaj zaliczyliśmy dość dobre treningi, nie mieliśmy problemów z bolidem, pogoda była świetna i fajnie się jeździło. Nie zawsze jest tu sucho, a to tylko dodaje uroku z jazdy po płynnych zakrętach jak Eau Rouge. Świetnie jest to wrócić. Bolid był dobry i bez problemu powróciłem do rytmu po przerwie. Nico jest bardzo szybki, więc mam jeszcze trochę pracy do wykonania. Ferrari i Red Bull również są bliżej, więc stoczymy dobrą walkę. To co się stało z Nico pod koniec drugiego treningu nie jest dobre, jednak szczęśliwie nie ucierpiał i zespół zbada to z Pirelli. Nie mam o to obaw. Musimy ufać samochodowi i oponom, więc nie myślę o tym.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P3/P3): Ogólnie myślę, że jeśli utrzymamy te lokaty to będzie dobrze. Jutro powinno być ciaśniej za nami, jednak zobaczymy co się wydarzy. Miejmy nadzieję, że jutro uda nam się utrzymać miejsca za Mercedesami. Fajnie byłoby poprawić nieco czas na miękkiej mieszance, więc musimy odrobić nieco zadania domowego w nocy. Miałem jeden trudny moment na Eau Rouge, gdy było na krawędzi, ale to dodaje zabawy na tym torze!

Daniił Kwiat (P6/P4): Warunki były dość nietypowe jak na Spa, gdyż było dość gorąco podczas obu sesji. Jako priorytet, musimy się poprawić w drugim sektorze. Jak zawsze postaramy się w nocy poprawić pakiet, przed jutrzejszymi zmaganiami, ale ogólnie bolid prowadzi się dobrze.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P4/P5): Dzień nie był taki zły, nawet jeżeli nasz program był zakłócony przez czerwone flagi, ponieważ każdego spotkała ta sytuacja. Mimo to zdołaliśmy zrealizować to co zakładaliśmy. Na przednich oponach pojawiały się pęcherze, co oczywiście nie jest idealną sytuacją, aczkolwiek nie traktujemy tego w kategorii katastrofy, ponieważ mamy jeszcze wiele do zrobienia w tym aspekcie. Jutro postaramy się wykonać naszą pracę jak najlepiej i zobaczymy na co nas będzie stać w niedzielę.

Sebastian Vettel (P5/P10): Oczywiście, że jest miło tu powrócić po ostatnim świetnym wyniku, jednakże musimy twardo stąpać po ziemi. To całkowicie inny tor oraz warunki, więc musimy wykonać naszą pracę jak najlepiej. Dzisiejszy dzień nie należał do najlepszych, ciężko było odnaleźć rytm, aczkolwiek spodziewam się jutro postępów. Musimy go wykonać, ponieważ nie chcemy znaleźć się na dziesiątej lokacie. Jestem dosyć pewien, że możemy poprawić nasz bolid.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Force India

Nico Hulkenberg (P12/P6): Samochód spisywał się dziś naprawdę dobrze. Jestem stosunkowo zadowolony z ustawień bazowych. Oczywiście potrzebujemy dalszej pracy, dostosowania balansu oraz znalezienia kilku dziesiętnych części sekundy. Sądzę jednak, że przed startem decydujących sesji weekendu znajdujemy się w dobrym położeniu. Czerwone flagi jakie pojawiały się po południu, zakłóciły nasz długi przejazd. Nie zebraliśmy wystarczającej ilości danych, więc zmierzamy ku wyścigowi bez optymalnej wiedzy o zachowaniu opon. Z drugiej strony dzisiejsza sytuacja była dla wszystkich jednakowa.

Sergio Perez (P9/P11): Za nami wyjątkowo produktywny dzień, nawet pomimo przerywania jazd przez czerwone flagi. Udało się nam zebrać trochę cennych informacji, oczywiście na dłuższych przejazdach nie tak dużo jakbyśmy chcieli, ale ogólnie jestem zadowolony z dzisiejszych zajęć. Nico i ja poszliśmy dziś z ustawieniami w odwrotnych kierunkach, dzięki czemu zebraliśmy sporo danych do analizy. Jestem jednak pewny siebie przed sobotnimi zmaganiami.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P--/P7): Siódme miejsce jest dobre po skomplikowanym poranku oraz problemach z szybko zużywającym się ogumieniem na tym torze. To zajmie trochę czasu, nim uda nam się zmusić opcjonalne ogumienie do właściwej pracy. Niestety nie mogliśmy wykonać długich przejazdów przez częste czerwone flagi. Myślę, iż osiągi niektórych sugerują, że przed kwalifikacjami pewne zespoły znacznie się poprawią. Dla nas powinno to być wyzwanie, natomiast wyścig może być interesujący.

Pastor Maldonado (P11/P15): Straciłem kontrolę nad bolidem w połowie zakrętu po najechaniu na śliską tarkę. Nie miałem zbyt dużo miejsca i uderzyłem w barierę. To było bardzo pechowe zdarzenie, ponieważ byłem bliski uratowania bolidu. To trudny tor i łatwo jest popełnić na nim błąd, szczególnie na początku drugiego sektora. Myślę, że nowe części udało nam się sprawdzić podczas porannych zajęć, natomiast po południu na długich przejazdach nie było już tak gładko przez liczne czerwone flagi. To nie był najlepszy dzień, aczkolwiek przed jutrem mamy potencjał. Romain był siódmy, więc to dobry znak.

Jolyon Palmer (P17/P--): To była produktywna sesja i miło było otrzymać nowe przednie skrzydło, które z mojej perspektywy jest dosyć obiecujące. Na Spa zawsze jest ciężko znaleźć odpowiedni balans, ponieważ ze względu na naturę obiektu należy znaleźć równowagę pomiędzy dociskiem, a prędkościami na prostych. W obu bolidach sprawdzaliśmy różne ustawienia, a także przednie skrzydła, co było bardzo korzystne.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Marcus Ericsson (P15/P8): W pierwszym treningu testowaliśmy różne ustawienia bolidu. Po południu budowaliśmy na tych testach dalszy progres wykonując krótkie i długie przejazdy na obu mieszkankach. Zwłaszcza na miękkich oponach byłem zadowolony z balansu samochodu. Niestety pod koniec sesji popełniłem błąd w zakręcie Pouhon. Wjechałem na trawę i bolid uderzył w ścianę. Chciałbym przeprosić zespół za ten incydent, który doda im pracy. Takie są wyścigi, czasami się tak zdarza, ale gdy to się dzieje, jest to frustrujące. Przed wypadkiem był to dla nas dobry dzień i wyniki tego co robiliśmy były pozytywne.

Felipe Nasr (P13/P9): Miałem dziś dwa dobre treningi. Jestem zadowolony z ogólnego balansu co daje nam dobry kierunek na ten weekend. Rano temperatury były niższe, więc wiedzieliśmy, że jest miejsce na poprawę. W drugim treningu dokonałem odpowiednich zmian w samochodzie. Ciągle mamy miejsce na poprawę na miękkich oponach, ponieważ zostałem przyblokowany na moim najszybszym okrążeniu. Ogólnie jestem zadowolony z ten specyfikacji silnika, co daje nam tu przewagę. To dobry początek weekendu, jednak przed nami ciągle wiele pracy.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz Jr (P8/P12): Świetnie jest wrócić do bolidu i to na tak ekscytującym torze jak Spa. Cieszyłem się swoimi pierwszymi okrążeniami w bolidzie F1 na tym obiekcie, jest dość wyjątkowy, a do tego mogłem jechać najszybciej jak się da po mojej ulubionej trasie! To był pozytywny dzień. Wiemy, że nie będzie to dla nas najłatwiejszy weekend, gdyż Spa nie pasuje charakterystyce naszego bolidu, jednak mieliśmy bezproblemowy piątek. Udało nam się wykonać większość planu, pomimo wielu czerwonych flag.

Max Verstappen (P7/P13): To był dobry dzień. Zawsze lubiłem jeździć po tym torze. Dzisiaj pierwszy raz jechałem tutaj bolidem F1 i jest to o wiele większe wyzwanie niż przejazd samochodem F3. Ogólnie jestem zadowolony z przebiegu dnia. Oczywiście ciągle mamy kilka rzeczy do poprawienia w kwestii balansu, jednak nie było źle. Powoli budowałem swoją szybkość w pierwszym treningu i pod koniec było już świetnie. W drugim treningu nie przejechałem zbyt wielu okrążeń, jednak jestem zadowolony z zachowania bolidu i nasze tempo może się poprawić, więc nie mogę się doczekać jutra.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P10/P14): Dobrze było w końcu wrócić do bolidu po wakacyjnej przerwie. Naszym priorytetem były dzisiaj testy aerodynamiczne – włączając w nie także ocenę pracy nowej konfiguracji tylnego skrzydła. Tradycyjnie, jak w każdy piątek, przyglądaliśmy się także pracy ogumienia. Przez cały dzień zebraliśmy sporo danych, więc wiemy, że notowane dziś rezultaty nie mogą być traktowane jako zbyt reprezentatywne. Będziemy kontynuowali nasze starania przez pozostałą część weekendu.

Felipe Massa (P14/P16): Dla Williamsa był to typowy piątek. Nie staraliśmy się zaistnieć w tabeli wyników. Sporo dziś pracowaliśmy, a nasze przerwy były spowodowane jedynie wywieszaniem nad torem czerwonych flag. Trochę szkoda, że pojawiały się dziś one tak często, gdyż zakłóciły one mój długi przejazd. Jutro powinniśmy prezentować konkurencyjne tempo. Wraz z upływem wyścigowego weekendu powinno być coraz lepiej.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Jenson Button (P18/P17): Jeździmy w ten weekend z nowym silnikiem i czuć poprawę – trudno jednak mówić o konkretach, ponieważ nie przeanalizowaliśmy wszystkich danych, a to nie lada wyzwanie. Po drugie zawsze ciężko podjąć decyzję o optymalnym poziomie docisku. Sądzę, że obecnie jest go trochę za dużo. Jutro będziemy musieli się temu przyjrzeć. Samochód spisywał się dziś coraz lepiej, a popołudniowa sesja dała nam spore postępy. Przy dużym obciążeniu paliwem wciąż mamy problemy z balansem samochodu. Gdy benzyny jest mniej, bolid zachowuje się w porządku. Z całą pewnością trudno, abyśmy byli tutaj względnie konkurencyjni. Samochód nie jest jednak przesadnie zły.

Fernando Alonso (P16/P18): Trudno porównywać obie specyfikacje silnika – aby to zrobić, trzeba byłoby jeździć nimi tego samego dnia, a to jest niemożliwe. Faktem pozostaje, że charakterystyka zarówno Spa jak i Monzy, nie odpowiada naszemu bolidowi. To jeszcze bardziej utrudnia wszelkiego rodzaju porównania. Faktem jest, że dane z hamowni mówią o poprawie mocy silnika, więc będziemy starali się jak tylko możemy, by nasz bolid stał się bardziej konkurencyjny. Już przed startem weekendu wiedzieliśmy, że rozpoczniemy wyścig z ostatniego rzędu. Jeśli zmieni się pogoda, to może nasz czekać naprawdę szalona rywalizacja. Niezależnie od tego, co się stanie, na pewno damy z siebie wszystko.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Will Stevens (P19/P19): Wakacje były fajne, jednak głód ścigania jest ogromny i świetnie było wrócić do kokpitu. Zawsze lubiłem tu być, to potężny tor i jak było dziś widać nie łatwy do opanowania. Tak czy inaczej wykonaliśmy dobrą robotę, która na pewno przyda się podczas reszty weekendu.

Roberto Merhi (P20/P20): Ogólnie to był dobry dzień dla mnie i dla zespołu, na torze, który lubię. Z powodu czerwonych flag ciężko było utrzymać rytm, jednak zrealizowaliśmy program i nieźle zaczęliśmy weekend. Mamy trochę nowych rzeczy w samochodzie – drobne poprawki, które zostały zaprojektowane po to, abyśmy mogli bardziej cisnąć. Fajnie jest wrócić do zaciętej walki z moim partnerem zespołowym i mam nadzieję, że będzie tak do końca sezonu.

(Paweł Zając)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 21.08.2015 21:13[!]
"Trudno porównywać obie specyfikacje silnika"jeśli nie czuje wzrostu mocy tzn że poprawki to kolejna lipa
corey_taylor, 21.08.2015 21:40[!]
Twój kolejny komentarz to kolejna lipa, szczekasz na Mclarena gdzie się da, a rozumiesz nie wiele nawet z tego co czytasz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca