|
|
|
|
|
|
Gran Premio d'Italia 2015 | 6 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:24,544 | - | - | 18 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:24,808 | 0,264 | 0,264 | 12 |
3. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:24,843 | 0,299 | 0,035 | 19 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:24,946 | 0,402 | 0,103 | 14 |
5. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:25,165 | 0,621 | 0,219 | 14 |
6. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:25,242 | 0,698 | 0,077 | 11 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:25,244 | 0,700 | 0,002 | 13 |
8. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:25,515 | 0,971 | 0,271 | 14 |
9. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:25,692 | 1,148 | 0,177 | 17 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:25,747 | 1,203 | 0,055 | 8 |
11. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:25,912 | 1,368 | 0,165 | 17 |
12. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:26,141 | 1,597 | 0,229 | 13 |
13. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:26,632 | 2,088 | 0,491 | 9 |
14. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:26,750 | 2,206 | 0,118 | 14 |
15. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:28,123 | 3,579 | 1,373 | 13 |
16. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:28,215 | 3,671 | 0,092 | 25 |
17. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:28,591 | 4,047 | 0,376 | 10 |
18. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:28,628 | 4,084 | 0,037 | 23 |
19. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:29,117 | 4,573 | 0,489 | 11 |
20. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:29,900 | 5,356 | 0,783 | 7 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:30,462 |
|
|
Nocne opady deszczu spowodowały rozpoczęcie trzeciego treningu przy wilgotnym torze. Jednak pogoda na Monzy uległa zdecydowanej poprawie i choć temperatura oscylowała zaledwie w okolicach 16 stopni, to słońce szybko suszyło mokre partie trasy.
Mimo wszystko zespoły postanowiły nie ryzykować i okrążenia instalacyjne zostały przejechane na przejściowych oponach. W pierwszych trzydziestu minutach treningu jedynie kierowcy Toro Rosso zdecydowali się na wykręcenie czasu okrążenia. Niestety poza tym nie byliśmy świadkami żadnej akcji.
Wyżej wspomniani kierowcy Toro Rosso byli również pionierami w założeniu opon na suchą nawierzchnię. W ślad za nimi sytuację pojechali rozpoznać zawodnicy Force India oraz Saubera. W ślad za nimi poszła reszta stawki i tabela czasowa zaczęła się zapełniać. Wyniki oscylowały na poziomie 1:28, co pokazywało, iż do pełnego wyschnięcia toru jeszcze sporo brakuje.
Czasy poprawiały się z okrążenia na okrążenie i w takich warunkach najlepiej radził sobie Vettel, który sukcesywnie dochodził do wczorajszych osiągów. Oczywiście po kilku minutach tempo podkręciły Mercedesy i wszystko wróciło do wcześniejszej normy. W międzyczasie bolid Daniela Ricciardo uległ awarii i Australijczyk musiał się zatrzymać w piątym zakręcie, na szczęście nie powodując czerwonej flagi.
Końcówka sesji była niezwykle pracowitym okresem ostatniego w ten weekend treningu, gdyż każdy chciał sprawdzić w możliwie najlepszych warunkach działanie miękkiej mieszanki. Czoło tabeli ulegało częstym zmianom, ale to Hamilton wykręcił najlepszy czas – 1:24,544. Wielu zawodników zmagało się jednak z blokowaniem opon. Deszcz zmył obecną na asfalcie gumę, co skutecznie utrudniało hamowanie z ogromnych prędkości uzyskiwanych na Monzy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|