F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201520 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:47,995--27
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:48,3140,3190,31924
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:48,3310,3360,01721
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:48,4940,4990,16323
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:48,7850,7900,29120
6.77Valtteri BottasWilliams FW371:49,3801,3850,59519
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:49,4661,4710,08617
8.27Nico HulkenbergForce India VJM081:49,8541,8590,38821
9.55Carlos SainzToro Rosso STR101:50,0192,0240,16528
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:50,0682,0730,04921
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:50,1232,1280,05521
12.11Sergio PerezForce India VJM081:50,1252,1300,00223
13.12Felipe NasrSauber C341:50,1582,1630,03318
14.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:50,3412,3460,18323
15.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:50,4552,4600,11421
16.9Marcus EricssonSauber C341:50,8832,8880,42821
17.19Felipe MassaWilliams FW371:51,0353,0400,15218
18.26Daniił KwiatRed Bull RB111:51,1883,1930,1538
19.28Will StevensMarussia MR03B1:53,9035,9082,71520
20.53Alexander RossiMarussia MR03B1:53,9185,9230,01518
107% najlepszego czasu: 1:55,555

Runda Formuły 1 w Singapurze od samego początku w 2008 roku zapewnia niesamowitą atmosferę. Pierwszy w historii nocny wyścig mimo początkowych obaw przyjął się praktycznie na stałe do kalendarza, a nawet doczekał następców. Jednak na pełny blask singapurskiej nocy musimy jeszcze chwilę poczekać. Pierwszy trening odbył się jak zwykle tuż przed zmierzchem.

Ponadto na szczęście doniesienia o zabójczym smogu znad Indonezji okazały się w większości przesadzone, nie było problemów z rozegraniem sesji. Pierwsze 30 minut obfitowało w wyjazdy i jak to bywa na torach ulicznych, liczne problemy z dogrzaniem opon i hamulców. Najlepszy czas wykręcił Rosberg – 1:49,184, gdyż jego partner, Lewis Hamilton na najszybszym kółku popełnił niewielki błąd w pierwszym zakręcie. Drugi był Ricciardo ze stratą 0,4 sekundy, a jedynym kierowcą bez czasu pozostał Daniił Kwiat. Na torze mieliśmy również debiutanta w F1 – Alexandra Rossiego. Po przejazdach an pierwszym komplecie opon Amerykanin był o 0,5 sekundy szybszy od swojego partnera.

Po chwilowej przerwie na torze pojawił się ponownie Alex Rossi. Debiutant szybko musiał się przyzwyczajać do standardów F1, więc dostał nieco więcej czasu na torze. Po chwili w ślady Rossiego poszli inni kierowcy i na torze ponownie mieliśmy sporo akcji. Nico Rosberg urwał ze swojego czasu ponad sekundę, schodząc do 1:48,004. Hamilton również poprawił swój wynik, ale tracił do Niemca 0,3 sekundy. Co ciekawe, w czołowej dziesiątce na siódmej lokacie meldował się w tym momencie Fernando Alonso, ze stratą około 2 sekund do lidera.

Brak czasu Kwiata został szybko wytłumaczony przez Red Bulla, awarii uległ system paliwowy. Zespół postanowił dokonać niezbędnych napraw zanim ponownie Rosjanin wyjedzie na tor. Na 30 minut przed końcem treningu sytuacja nie wyglądała idealnie również dla Williamsa. Choć ekipa zapowiadała, iż Singapur nie będzie powtórką Monako, to tempo było póki co słabe. Fani mogą miec jednak nadzieję, że to typowe dla zespołu z Grove wolniejsze przejazdy w piątek, które zdecydowanie poprawią się w dalszej części weekendu.

Kolejne minuty nie przynosiły wielkich zmian w tabeli. Rosberg urwał jeszcze kilka tysięcznych ze swojego czasu, pozostając na pozycji lidera. Duo Mercedesa postanowiło wtedy rozpocząć treningowe starty na końcu pit lane. Tymczasem Maldonado otrzymał komunikat, iż jego skrzynia biegów lada moment może zostać uszkodzona, więc postanowiono ściągnąć Wenezuelczyka do garażu, by dokonać niezbędnej zmiany przed drugim treningiem.

Swój wynik poprawił jeszcze Daniel Ricciaro, który wskoczył tuż za Hamiltona. Dla Red Bulla to z pewnością oznaka walki o podium w ten weekend, co miejmy nadzieję zapewni ciekawą rywalizację. W ostatnich minutach sesji kierowcy zdecydowali się na przejazdy na dość zużytych miękkich oponach, więc tabela pozostała bez zmian. Dodatkowo Alexander Rossi spowodował w końcówce wywieszenie czerwonej flagi. Amerykanin stracił panowanie nad bolidem w ostatnim sektorze i rozbił tym samym swojego Manora. Sesja nie została już wznowiona, a mechanicy mieli przed sobą sporo pracy przy odbudowie bolidu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 5,4 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
+AS+, 18.09.2015 16:10[!]
Pytanie lekko nie na temat:
Czy Lewis Hamilton podczas GP Włoch był pierwszym kierowca w historii który wygrał wszystkie treningi, wszystkie czasówki w kwalifikacjach, wyścig i najszybsze okrążenie? Albo inaczej mówiąc - był najszybszy podczas weekendu we wszystkim?
mich909090, 18.09.2015 17:12[!]
@+AS+
Nie jest jedynym ale ostatnim kierowcą, który dokonał czegoś takiego był Hakkinen w Brazylii 1998.
jednooki_cyklop, 18.09.2015 20:52[!]
Wtedy nie było podziału kwalifikacji na 3 części, więc można powiedzieć, że dokonanie Hamiltona jest trochę lepsze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca