|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2015 | 20 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:46,142 | - | - | 34 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:46,181 | 0,039 | 0,039 | 34 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:46,256 | 0,114 | 0,075 | 29 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:46,479 | 0,337 | 0,223 | 33 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:46,487 | 0,345 | 0,008 | 35 |
6. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:46,659 | 0,517 | 0,172 | 30 |
7. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:46,781 | 0,639 | 0,122 | 34 |
8. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:46,959 | 0,817 | 0,178 | 26 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:47,294 | 1,152 | 0,335 | 35 |
10. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:47,427 | 1,285 | 0,133 | 32 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:47,684 | 1,542 | 0,257 | 28 |
12. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:47,755 | 1,613 | 0,071 | 26 |
13. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:47,795 | 1,653 | 0,040 | 33 |
14. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:47,888 | 1,746 | 0,093 | 28 |
15. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:48,012 | 1,870 | 0,124 | 23 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:48,096 | 1,954 | 0,084 | 32 |
17. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:48,118 | 1,976 | 0,022 | 28 |
18. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:50,094 | 3,952 | 1,976 | 30 |
19. | 53 | Alexander Rossi | Marussia MR03B | | 1:56,739 | 10,597 | 6,645 | 9 |
20. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:59,932 | 13,790 | 3,193 | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:53,572 |
|
|
Druga sesja treningowa na torze Marina Bay rozpoczęła się już przy pełnych ciemnościach. Nie oznaczało to bynajmniej niższych temperatur. Powietrze ciągle było rozgrzane do 30 stopni, a wysoka wilgotność na poziomie 70% skutecznie utrudniała pracę wszystkim zespołom w pit lane.
Drugi trening nie rozpoczął się tak ochoczo jak pierwszy, dodatkowo drugi bolid Manora zaliczył obrót i delikatnie zawadził o bariery, co spowodowało wczesną czerwoną flagę. Tym razem samochodu nie opanował Will Stevens i pierwsze wyjazdy większości kierowców musiały poczekać kilka minut na uprzątnięcie maszyny Anglika. Po wywieszeniu zielonej flagi, na torze od razu pojawiło się aż 16 bolidów. Pierwsze czasy sprzed przerwy plasowały na czele Kwiata, z wynikiem 1:49,307.
Tymczasem wspomniany Manor nie zdążył przygotować bolidu Alexa Rossiego na początek sesji. W bolidzie Amerykanina konieczna była wymiana skrzyni biegów, co opóźniło jego wyjazd na tor. Mocnym czasem popisał się inny czerwony bolid, mianowicie Ferrari. Kimi Raikkonen wykręcił wynik 1:47,659 co dało mu pierwsze miejsce przed Ricciardo, który tracił 0,025 sekundy. Dalej plasowały się Mercedesy. Drobny incydent zaliczył Carlos Sainz, który musiał powoli wrócić do pit lane, z przebitą lewą tylną oponą.
O kolejne 0,026 sekundy poprawił czas Raikkonena Hamilton i to on wskoczył na pozycję lidera. Utrzymał ją oczywiście do czasu, gdy rozpoczęły się przejazdy na super-miękkich oponach. Pierwszym z czerwonymi Pirelli na torze pojawił się Kimi Raikkonen. Fin rozpoczął karuzelę w tabeli, która zakończyła się dość niespodziewanie. Na czele tabeli pozostał Daniił Kwiat z wynikiem 1:46,142. Za nim plasował się Raikkonen ze stratą 0,039 sekundy. Pierwszy reprezentant Mercedesa załapał się dopiero na czwartą lokatę. Lewis Hamilton stracił do Kwiata 0,3 sekundy, a Nico Rosberg aż 0,6 sekundy.
Wyjątkowo dobrym czasem jak na McLarena popisał się Fernando Alonso. Hiszpan wskoczył na ósmą pozycję, a do liderującego Red Bulla tracił 0,8 sekundy. Po serii szybkich kółek na super-miękkich oponach zawodnicy zabrali się za długie przejazdy i tutaj nie było jednomyślności co do mieszanki. Mniej więcej połowa stawki wybrała miękkie Pirelli, a druga połowa super-miękkie. Podczas nich Ricciardo został poinformowany, że tempo prezentuje się bardzo dobrze, a jeszcze lepiej zużycie opon. Czyżby Red Bull i Ferrari mieli zagrozić na tym obiekcie Mercedesowi? Na to pytanie nie poznamy odpowiedzi dzisiaj, jednak układ stawki w drugim treningu z pewnością daje nadzieje na bardzo ciekawą walkę w dalszej części weekendu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 83%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|