F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201520 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.26Daniił KwiatRed Bull RB111:46,142--34
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:46,1810,0390,03934
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:46,2560,1140,07529
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:46,4790,3370,22333
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:46,4870,3450,00835
6.11Sergio PerezForce India VJM081:46,6590,5170,17230
7.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:46,7810,6390,12234
8.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:46,9590,8170,17826
9.27Nico HulkenbergForce India VJM081:47,2941,1520,33535
10.33Max VerstappenToro Rosso STR101:47,4271,2850,13332
11.19Felipe MassaWilliams FW371:47,6841,5420,25728
12.12Felipe NasrSauber C341:47,7551,6130,07126
13.9Marcus EricssonSauber C341:47,7951,6530,04033
14.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:47,8881,7460,09328
15.55Carlos SainzToro Rosso STR101:48,0121,8700,12423
16.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:48,0961,9540,08432
17.77Valtteri BottasWilliams FW371:48,1181,9760,02228
18.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:50,0943,9521,97630
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:56,73910,5976,6459
20.28Will StevensMarussia MR03B1:59,93213,7903,1933
107% najlepszego czasu: 1:53,572

Druga sesja treningowa na torze Marina Bay rozpoczęła się już przy pełnych ciemnościach. Nie oznaczało to bynajmniej niższych temperatur. Powietrze ciągle było rozgrzane do 30 stopni, a wysoka wilgotność na poziomie 70% skutecznie utrudniała pracę wszystkim zespołom w pit lane.

Drugi trening nie rozpoczął się tak ochoczo jak pierwszy, dodatkowo drugi bolid Manora zaliczył obrót i delikatnie zawadził o bariery, co spowodowało wczesną czerwoną flagę. Tym razem samochodu nie opanował Will Stevens i pierwsze wyjazdy większości kierowców musiały poczekać kilka minut na uprzątnięcie maszyny Anglika. Po wywieszeniu zielonej flagi, na torze od razu pojawiło się aż 16 bolidów. Pierwsze czasy sprzed przerwy plasowały na czele Kwiata, z wynikiem 1:49,307.

Tymczasem wspomniany Manor nie zdążył przygotować bolidu Alexa Rossiego na początek sesji. W bolidzie Amerykanina konieczna była wymiana skrzyni biegów, co opóźniło jego wyjazd na tor. Mocnym czasem popisał się inny czerwony bolid, mianowicie Ferrari. Kimi Raikkonen wykręcił wynik 1:47,659 co dało mu pierwsze miejsce przed Ricciardo, który tracił 0,025 sekundy. Dalej plasowały się Mercedesy. Drobny incydent zaliczył Carlos Sainz, który musiał powoli wrócić do pit lane, z przebitą lewą tylną oponą.

O kolejne 0,026 sekundy poprawił czas Raikkonena Hamilton i to on wskoczył na pozycję lidera. Utrzymał ją oczywiście do czasu, gdy rozpoczęły się przejazdy na super-miękkich oponach. Pierwszym z czerwonymi Pirelli na torze pojawił się Kimi Raikkonen. Fin rozpoczął karuzelę w tabeli, która zakończyła się dość niespodziewanie. Na czele tabeli pozostał Daniił Kwiat z wynikiem 1:46,142. Za nim plasował się Raikkonen ze stratą 0,039 sekundy. Pierwszy reprezentant Mercedesa załapał się dopiero na czwartą lokatę. Lewis Hamilton stracił do Kwiata 0,3 sekundy, a Nico Rosberg aż 0,6 sekundy.

Wyjątkowo dobrym czasem jak na McLarena popisał się Fernando Alonso. Hiszpan wskoczył na ósmą pozycję, a do liderującego Red Bulla tracił 0,8 sekundy. Po serii szybkich kółek na super-miękkich oponach zawodnicy zabrali się za długie przejazdy i tutaj nie było jednomyślności co do mieszanki. Mniej więcej połowa stawki wybrała miękkie Pirelli, a druga połowa super-miękkie. Podczas nich Ricciardo został poinformowany, że tempo prezentuje się bardzo dobrze, a jeszcze lepiej zużycie opon. Czyżby Red Bull i Ferrari mieli zagrozić na tym obiekcie Mercedesowi? Na to pytanie nie poznamy odpowiedzi dzisiaj, jednak układ stawki w drugim treningu z pewnością daje nadzieje na bardzo ciekawą walkę w dalszej części weekendu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 83%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 18.09.2015 17:54[!]
Już zaczynałem się martwić o Manory, czy będą dość szybkie by się zmieścić w 107%...
...ale w FP1 spokojnie, więc powinni choćby psim swędem, ale dostać się do wyścigu.
Siux, 18.09.2015 18:01[!]
@bartoszcze i tak by ich przecież dopuścili do wyścigu
piwo, 18.09.2015 19:07[!]
ciekawe czy jest szansa na nowy best lap wyscigu?
MairJ23, 18.09.2015 19:16[!]
70 % wilgotnosci powietrza problemem ? Zapraszam Do Philadelphii z temperaturami 35 C i wilgotnoscia %90.
Qual jutro dla Lewisa znow ? Co sadzicie ?
marios76, 18.09.2015 20:43[!]
@MairJ23 Jest pod ogromną presją, nie tylko rywale naciskają, ale i rekordy Senny w tle. Też mnie ciekawi, czy da radę. Nie sądzę by kogoś z Red Bulla było staćna PP, mimo zże wspaniale się prezentują z doskonałą aerodynamiką i prowadzeniem bolidu. Jeżeli Lewis zachowa zimną głowę, to stać go na rekord. Popełnia coraz mniej błędów... a jednak na Hungaroringu nie wypadł tak dobrze jak na Monzy. Jest tylko człowiekiem, dlatego mam wątpliwości. Ale na rekord liczę, mimo że nie jestem jego fanem.
MairJ23, 18.09.2015 20:48[!]
@marios76 to dokladnie jak ja kolego... wiem ze jest jednym z najlepszych ktorzy kiedykolwiek jezdzili w F1 - doceniam to i widze ze chlopak ma szanse na nie stracenie zimnej krwi co pokazuje w tym jak i w poprzednim sezonie - choc rok temu kilka razy mu sie zdarzylo.
Fajnei by bylo - dla niego samego i bardzo mu tego zycze zeby zlapal tak bliski kontakt z Legenda. Przeciez to by bylo niesamowite osiagniecie... Powodzenia Lewis :)
mich909090, 18.09.2015 21:03[!]
Jeśli chodzi o komfort psychiczny to u Lewisa lepiej być nie może. Ma 53 pkt przewagi, jest szybszy od Nico i robi w wolnych chwilach co mu się podoba.

@marios76 @MairJ23
Chodzi wam o to żeby wygrał 41 raz w 161 wyścigach? Bo to, że wygra jeszcze nie raz to jestem pewny. Nic się nie stanie jak nie wygra teraz w Singapurze. Vettel już się zrównał z Senną i to w mniejszej ilości GP i odnoszę wrażenie, że nie robi się z tego takiego szumu.
TommyYse, 18.09.2015 21:30[!]
@mich909090
Też, ale bardziej o rekord 8 pole positions z rzędu, który należy do Senny. Hamilton ma już 7..

Do tego rekord Williamsa 24 PP z rzędu
mich909090, 18.09.2015 21:58[!]
@TommyYse
Gdyby nie wyskok Rosberga w Hiszpanii to rekord byłby nie z tego wymiaru ;)
MairJ23, 18.09.2015 22:01[!]
@mich909090 to nie chodzi chyba o szum...choc oczywiscie masz racje ze o Hamiltonie mowi sie wiecej teraz niz podczas bicia rekordow przez Sebastiana. Wydaje mi sie ze chodzi o to ze styl jazdy Hamiltona i jego postawa wobec Senny i jego autorytetu zawsze byla odczuwalna od najmlodszych lat i o to ze uda mu sie cos osiagnac co go w jakis sposob przyblizy do jego "mistrza" . Moim skromnym zdaniem niesamowita chwila dla niego osobiscie...gratulowac bede szczerze.
Kamikadze2000, 18.09.2015 22:10[!]
Jest teraz czym śrubować wyniki, więc nie pozostaje nic innego, jak to wykorzystać.
Simi, 19.09.2015 00:39[!]
Choć warto dodać, że sam Lewis (przynajmniej tak mówił) nie był świadom ile ma zwycięstw i jak niewiele mu do Ayrtona brakuje. Niedawno przyznał, że po GP Włoch ktoś mu to dopiero uświadomił..
bartoszcze, 19.09.2015 11:45[!]
@Siux
Z takimi czasami jak w FP2 to nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca