F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201520 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Sebastian Vettel zdobył pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Singapuru, pokonując w kwalifikacjach Daniela Ricciardo oraz swego zespołowego partnera – Kimiego Raikkonena.

Poza czołową trójką uplasowali się kierowcy Mercedesa: lider klasyfikacji generalnej mistrzostw – Lewis Hamilton zajął piąte miejsce, podczas gdy Nico Rosberg musiał zadowolić się szóstą lokatą.

Q1

Pierwszy na torze pojawił sie Alex Rossi, za którym na wyjazd zdecydowali się kierowcy Williamsa. Pomiarowe okrążenie najwcześniej zakończył Bottas – przy nazwisku Fina pojawił się rezultat 1:48,094. Niedługo później, pięć minut po starcie sesji, na pozycję lidera wysunął się jednak Kimi Raikkonen. Następnie prowadzenie w tabeli przeszło z rąk mistrza świata z 2007 roku do Daniela Ricciardo a później – Sebastiana Vettela, który uzyskał względnie konkurencyjny wynik na poziomie 1:46,017.

Dość niemrawo udział w Q1 rozpoczęły Srebrne Strzały. Po pierwszym przejeździe Rosberg zajmował czwarte miejsce, a Hamilton plasował się w dole klasyfikacji. Kolejna próba przyniosła jednak oczekiwany przez wielu powrót Mercedesów do standardowej w tym sezonie formy: korzystający z supermiękkiej mieszanki Hamilton komfortowo awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:45,765s. Rosberg powrócił z kolei na czwarte miejsce, przed dobrze radzącym sobie w ten weekend Maxem Verstappenem.

Duża różnica w czasach występowała pomiędzy zawodnikami McLarena. Podczas gdy Alonso notował rezultaty na poziomie TOP10 i zakończył pierwszy blok czasówki z dziesiątym rezultatem, Button miał spore trudności bu utrzymać się poza strefą spadkową, zawdzięczając awans ostatniemu szybkiemu okrążeniu, które pozwoliło mu przesunąć się na upragnione, piętnaste miejsce.

Po Q1 z dalszą rywalizacją pożegnali się broniący barw Saubera Felipe Nasr oraz Marcus Ericsson, zmagający się z prowadzeniem swego E23 Pastor Maldonado oraz duet Manora: Stevens i Rossi.

Q2

Po zapaleniu się zielonego światła przy wyjeździe z alei serwisowej Bottas nie marnował czasu rozpoczynając swój pierwszy przejazd Q2, rozpoczynając od wyniku 1:46,247s, który niedługo później został pobity przez Massę – Brazylijczyk uzyskał wynik lepszy o blisko pół sekundy od swego zespołowego partnera. Trzecie miejsce należało do Nico Hulkenberga, zmagającego się z konstrukcją VJM08.

Kolejne minuty przyniosły jednak fascynującą walkę liderów o prowadzenie w tabeli. Początkowo najlepszy wynik należał do Hamiltona, który podniósł poprzeczkę względem Q1 wykręcając czas 1:45,650s. Krótko po tym Kwiat zszedł poniżej bariery 1:45, by ostatecznie Vettel mógł wysunąć się na pierwsze miejsce z rezultatem 1:44,743s. Po raz kolejny z dobrej strony pokazał się Raikkonen, który zakończył sesję z trzecim wynikiem. Wysoki piąty czas odnotował Max Verstappen.

Ostatecznie kierowcy Mercedesa zajęli dopiero szóste i siódme miejsce, wyprzedzając w wynikach Q2 Massę, Grosjeana i Bottasa. Trudów Q2 nie zdołali pokonać Hulkenberg, Alonso, Perez, Sainz i Button. W samej końcówce drugiego bloku kwalifikacji, kierowca STR spowodował wywieszenie na torze żółtej flagi, po tym jak w dziewiętnastym zakręcie uszkodził koło po kontakcie z betonową barierą.

Q3

Ricciardo i Kwiat najwcześniej rozpoczęli decydujący etap walki w kwalifikacjach – Australijczyk uzyskał rezultat 1:44,607s, podczas gdy Rosjanin zakończył przejazd na drugim miejscu, ze stratą kilku dziesiętnych części sekundy do zespołowego partnera z ekipy Dietricha Mateschitza.

Chwilę później Raikkonen przedzielił duet stajni z Milton Keynes uzyskując czas 1:44,667. Podczas gdy Rosberg zaliczył awans na czwarte miejsce, wyprzedzając Bottasa, Hamilton podjął decyzję o przerwaniu okrążenia i zjeździe do boksu po popełnieniu kosztownego błędu w siódmym zakręcie. Blisko połowy Q3 Sebastian Vettel zaskoczył wszystkich rezultatem 1:44,305, który pozwolił mu objąć zdecydowane prowadzenie nad Ricciardo, który tracił do niego nieco ponad 0,3s.

W trakcie emocjonujących minut związanych z ostatnimi przejazdami, żaden z kierowców nie zdecydował się na zagranie strategiczne i pozostanie w alei serwisowej. Chociaż Ricciardo udało się poprawić swój wcześniejszy wynik, to w dalszym ciągu pozostał na drugim miejscu. Doskonałym wynikiem popisał się Verstappen, który przesunął się na szóste miejsce, z którego chwilę później zepchnął go Hamilton. Rosbergowi nie udało się wykorzystać szansy i wywalczyć pozycji przed Brytyjczykiem – wicelider klasyfikacji generalnej musiał zadowolić się szóstą lokatą.

Ostatni przejazd potwierdził absolutną dominację Sebastiana Vettela – Niemiec w cudownym stylu zapewnił sobie prawo startu z pierwszego pola, uzyskując druzgocącą, ponad półsekundową przewagę nad Ricciardo oraz półtorasekundową nad Mercedesem Hamiltona. Dopełnieniem radości dla Scuderii z pewnością może być trzecia lokata utrzymana przez Raikkonena.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zefu, 19.09.2015 16:14[!]
Miazga
Kamikadze2000, 19.09.2015 16:51[!]
Pięknie jest widzieć czołową trójkę, w której nie ma drivera Merca. :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca