F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201527 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzToro Rosso STR101:49,434--10
2.26Daniił KwiatRed Bull RB111:49,9380,5040,5047
3.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:50,0770,6430,13914
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:50,5191,0850,44212
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:50,7221,2880,2036
6.33Max VerstappenToro Rosso STR101:50,9401,5060,21810
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:51,2121,7780,27215
8.19Felipe MassaWilliams FW371:52,2882,8541,07612
9.9Marcus EricssonSauber C341:53,8204,3861,53212
10.77Valtteri BottasWilliams FW371:53,9644,5300,14414
11.12Felipe NasrSauber C341:54,0134,5790,0499
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:55,6786,2441,6656
13.3Daniel RicciardoRed Bull RB11---1
14.27Nico HulkenbergForce India VJM08---4
15.11Sergio PerezForce India VJM08---3
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-30---5
17.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid---1
18.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid---1
19.28Will StevensMarussia MR03B---3
20.53Alexander RossiMarussia MR03B---4
107% najlepszego czasu: 1:57,094


Carlos Sainz Jr uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Japonii, wyprzedzając w tabeli Kwiata i Rosberga.

Sesja rozpoczęła i zakończyła się w deszczowych warunkach, chociaż w trakcie dziewięćdziesięciu minut uległy one nieznacznej poprawie pozwalającej na założenie do bolidów niektórych kierowców przejściowych opon. Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na opuszczenie alei serwisowej okazał się Marcus Ericsson. Niedługo po tym w ślad za Szwedem poszedł Daniił Kwiat.

Pierwsze minuty zajęć upływały na zachowawczych przejazdach pozwalających w bezpieczny sposób ocenić panujące na torze warunki. Wyścigowy inżynier ścigającego się dla Red Bulla Rosjanina, ostrzegał go przed przecinającymi asfaltową nitkę rzeczkami, biegnącymi w zakrętach numer cztery, siedem oraz dwanaście. W miarę upływu czasu swoje okrążenia instalacyjne pokonał także duet Williamsa, zwycięzca GP Singapuru – Sebastian Vettel oraz Max Verstappen i Daniel Ricciardo.

Nico Hulkenberg już na samym początku swego przejazdu zgłosił zespołowi niepokojącą pracę układu kierowniczego. Po dziesięciu minutach zapoznawczego okrążenia nie pokonali jedynie Lewis Hamilton oraz kierowcy Manora. Dziesięć minut później fakt ten stał się nieaktualny po wyjeździe Lewisa Hamiltona, który po przejechaniu niepełnego okrążenia na deszczowych oponach wrócił do garażu Mercedesa.

Kilka chwil później na wykonanie dłuższego przejazdu zdecydował się Rosberg. Niemiec pozostawał na torze, jednak za każdym razem nie kończył pomiarowych okrążeń, korzystając z alei serwisowej. Warto zaznaczyć, że pomimo nie najlepszych warunków, na trybunach Suzuki znajdowało się sporo fanów spragnionych obecności bolidów na torze – mimo tego na półmetku sesji żaden z kierowców nie mógł pochwalić się wykonaniem pomiarowego okrążenia.

Jako pierwszy rezultat uzyskał Verstappen, który około dziesięć minut przed godziną jedenastą czasu lokalnego pokonał pętlę legendarnego japońskiego obiektu w 1min51,741s. Niedługo później na drugie miejsce przesunął się zespołowy partner Holendra – Carlos Sainz. Mimo tego, iż coraz więcej kierowców decydowało się na pozostanie na torze i kończenie okrążeń, deszcz nie dawał za wygraną, a warunki na torze pozostawały bardzo zdradliwe – szczególnie gdy na pół godziny przed końcem sesji w bolidach zaczęły pojawiać się opony przejściowe. Bottas dwukrotnie był bliski utraty panowania nad samochodem: pierwszy raz w sekcji Esses, po raz drugi w trakcie przejazdu 130R.

Kolejne minuty przyniosły poprawę osiąganych przez zawodników wyników, a na prowadzenie w tabeli wyszedł Rosberg z czasem 1:50,077s. Dwadzieścia minut przed końcem sesji, korzystający z przejściowego ogumienia Verstappen awansował na drugie miejsce. Krótko po tym na czoło klasyfikacji przesunął się Kwiat (1:49,938s), w którego bolidzie także znajdowały się oznaczone zielonym kolorem opony. Po dziewięćdziesięciu minutach liderem tabeli był jednak Sainz, który legitymował się osiągnięciem na przejściowej mieszance rezultatu 1:49,434s.

W końcówce zajęć coraz więcej kierowców decydowało się na wymianę opon deszczowych na przejściowe. Plasujący się na piątym miejscu Hamilton sugerował jednak, że opady narastają, czego dowodem mogły być trudności z utrzymaniem się na torze niektórych kierowców.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 92%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam2iak, 25.09.2015 07:01[!]
Chętnie zobaczyłbym takie podium w niedzielę...
Kamikadze2000, 25.09.2015 08:26[!]
Ja również nie miałbym nic przeciwko. :D
Ambrozya, 25.09.2015 09:56[!]
2/3 zestawu z podium mi pasuje. Drugie miejsce wymieniłbym na kogokolwiek innego ;)
Kamikadze2000, 25.09.2015 10:00[!]
@Ambrozya - jak można nie lubić Daniiła Kwiata. Wzór dziecka - zdolny, inteligentny, zna wiele jezyków, ułożony... :)
marios76, 25.09.2015 10:20[!]
@Ambrozya Będziesz niezadowolony, bo właśnie Kwiat ma największe szanse z tej trójki, by pić jutro szampana :)
Ambrozya, 25.09.2015 11:16[!]
Obyś się mylił, Marios ;)
marios76, 25.09.2015 11:34[!]
@Ambrozya Jedzie dobrze, bez względu na warunki, tor pasuje Red Bull owi, Sainza tylko strzelił jedno okrążenie w nieco lepszych okolicznosciach, a Rosberg jest pod taką presją, że szkoda słów. Poza tym w ogóle się nie zdziwię jak Mercedes tego GP nie wygra. Na razie i Ferrari nie wygląda na b. Mocne, ale poczekajmy na suchy tor. Wiesz Suzuka to jak już się rozpędzić to docisk jest ważniejszy od mocy silnika. Dlatego wysoko TR i RB a Williams dołuje. Fizyki nie zmienisz, Daniil powalczy; chyba chłopakowi nie życzysz awarii lub wypadku?
Masio, 25.09.2015 13:02[!]
Szczerze mówiąc nie mam nic przeciwko aby Red Bull wygrał ten wyścig, nie ważne który z kierowców ;)
ROOK, 25.09.2015 15:01[!]
Cytat marios76 :
@Ambrozya Będziesz niezadowolony, bo właśnie Kwiat ma największe szanse z tej trójki, by pić jutro szampana :)
Cytat Ambrozya :
Obyś się mylił, Marios ;)
.    Mówisz — masz. ;-)

.    Mam dla Ciebie chyba dobrą wiadomość: Twoje życzenie zapewne stanie się prawdą — Daniił będzie pić jutro szampana tylko, jeśli przemyci go jakoś do pokoju. Ale chyba nie sądzisz, że będzie to robił przed kwalifikacjami? ;)
Ambrozya, 25.09.2015 16:10[!]
Po prostu wylałem w komentarzu swoje antypatie, nic więcej ;-) Tak jak lubię Riccardo, Massę, Bottasa, Raikkonena czy Hulkenberga tak samo "nie przepadam" za Kwiatem, Maldonado, Grosjeanem czy Vettelem. Wypadku, rzecz jasna, nikomu nie życzę!
No w zasadzie tyle ;-)
woodywoods, 25.09.2015 17:32[!]
Nie dziwota, że Groszek opuszcza Lotusa, skoro to jego samochodu używa Palmer, a nie Maldonado. BTW Coś szybkie te Red Bulle w 1. i 2. treningu..
marios76, 25.09.2015 22:37[!]
@ROOK Oczywiście pomyliłem... Miało być pojutrze, chodziło o wyścig, na podium pierwsza trójka pije szampana. PP Red Bulla jest bardziej realne niż w przypadku Ferrari. Mercedes jest zagadką.

@woodywoods Widzisz Maldonado daje kasę, więc jeździ, Grosjean bierze, więc nie jeździ ;)
ROOK, 26.09.2015 00:13[!]
Cytat marios76 :
@ROOK Oczywiście pomyliłem... Miało być pojutrze, chodziło o wyścig, na podium pierwsza trójka pije szampana.
.    Oj, przecież to oczywiste i nie warto było nawet tego prostować. :)

.    Sytuacja zrobiła się zabawna dopiero, gdy @Ambrozya pociągnął wątek: — „Oby nie! Oby nie pił jutro szampana!” (czyli w sobotę) Cóż mogłem zrobić, pośpieszyłem pocieszyć… :)

.    Kończąc szampański wątek odskoczę do bloga Mikołaja Sokoła, gdzie kiedyś widniała fotka podium z (bodajże trzema mistrzami) równo tankujących spieniony szampan. Dla mnie idealnie pasował podpis:

.    — Pij mleko — będziesz wielki! ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca