F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201527 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P1): Ciężko było tu ustawić bolid na suche warunki, ponieważ mieliśmy wczoraj dwie deszczowe sesje. Jednak gdy już wykonaliśmy przejazd kwalifikacyjny i wyścigowy na suchej nawierzchni to jechało mi się całkiem dobrze. Udało mi się poskładać okrążenie i byłem na kolejnym szybkim kółku gdy Daniił uderzył w ścianę. Zespół poinformował mnie, że jest z nim w porządku, co miło było usłyszeć. Jestem pewny siebie przed jutrem, Dziękuję ekipie za taki bolid, wygląda na to, że jesteśmy tu mocniejsi niż w Singapurze.

Lewis Hamilton (P2): Bolid sprawuje się perfekcyjnie w ten weekend. Moi inżynierowie wykonali fantastyczną pracę i fajnie jest walczyć z Nico. Pojechał dziś świetnie i była to ekscytująca walka. To tor, gdzie cały czas walczy się o więcej i więcej. Okrążenie zacząłem bardzo dobrze i byłem szybszy do siódmego zakrętu, jednak później pojawiła się czerwona flaga. To był solidny wypadek, jednak na szczęście Daniił wyszedł z niego cało. Jutro będzie ciężko, wszystko zależy od warunków. Start będzie kluczowy, ponieważ ciężko się tu za kimś jedzie i wyprzedzanie jest trudne.

Toto Wolff, szef zespołu: Po pierwsze najważniejsze, że Kwiat jest cały po mocnym uderzeniu. Jednak jestem również zadowolony z naszego powrotu do formy. Nie chcę mówić, że status quo powrócił, ponieważ pierwszy rząd nie jest dla nas zarezerwowany w każdym wyścigu, ale zespół wykonał świetną robotę. Wiemy, że nie zrobiliśmy wszystkiego jak należy w Singapurze, ale dzisiaj udało się zakwalifikować na szczycie z niezłą przewagą. Dzisiaj Nico był na czele i gratulacje dla niego, walka pomiędzy nim a Lewisem jest zacięta przez cały rok i oboje mocno naciskają. Jeśli chodzi o jutro, mamy ciągle kilka znaków zapytania co do pogody, a po straconym piątku zmierzamy w nieznane. Tak więc zapowiada się interesujący wyścig.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P3): Jestem naprawdę zadowolony z kolejnego trzeciego miejsca na Suzuce. To był dobry dzień. Po trzecim treningu dokonaliśmy kilku zmian i zadziałały dokładnie tak, jak tego chcieliśmy. Bolid dobrze się tutaj prowadzi i to jest bardzo ważne. Mamy ograniczone dane co do zużycia opon z powodu wczorajszych warunków, jednak start z trzeciej pozycji pozwala nam myśleć o finiszu na podium.

Felipe Massa (P5): To były dobre kwalifikacje i udało nam się zaoszczędzić w nich jeden komplet opon. Bolid był konkurencyjny, nawet pomimo faktu, że nie byliśmy w stanie pokazać pełnego potencjału w Q3 z powodu czerwonej flagi. Po takim wypadku dobrze widzieć Daniiła wyskakującego z bolidu. Jutro czeka nas długi wyścig i mamy nadzieję, że uda nam się pokazać z dobrej strony.

Rob Smedley, odpowiedzialny za osiągi bolidów: Najważniejsza rzecz, to że Kwiat jest cały i zdrowy po bardzo dużym wypadku. Bez czerwonej flagi zgarnęlibyśmy trzecią i czwartą pozycję i w to celujemy jutro. Przez cały dzień zespół zaprezentował świetne osiągi i mieliśmy konkurencyjny bolid. Długie przejazdy wyglądają dobrze i musimy przekształcić dobry wynik w kwalifikacjach w silną zdobyć punktową.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P4): To była trudna sesja. Nie umiałem wyczuć auta, przez co pojawiły się problemy ze znalezieniem odpowiedniego balansu. Podczas drugiego przejazdu w Q3, na pośrednich oponach, było znacznie lepiej niż w Q2, gdyż auto można powiedzieć odżyło. Koniec końców możemy być dość zadowoleni, miałem niezłe okrążenie, który okazało się konkurencyjne. Co najwyżej moglibyśmy być dzisiaj trzeci, gdyż Mercedes wrócił do swojego standardowego poziomu. Jutro to ich trzeba będzie pobić, choć zagrożenie ze strony Red Bulla i Williamsa może być większe.

Kimi Raikkonen (P6): Wynik jest pewnym rozczarowaniem, gdyż mieliśmy tempo, a auto zachowywało się dobrze. Pierwsze dwa kółka były całkiem niezłe, jednak w Q3 wyszło średnio, gdyż nie miałem odpowiedniej przyczepności. Szkoda, że nie mieliśmy kolejnego okrążenia, gdyż na pewno bym się poprawił, jednak czerwona flaga wstrzymała sesję. Wyścig będzie pewną niewiadomą, gdyż nikt nie miał czasu na długie przejazdy po suchym. Myślę, że nie powinniśmy mieć z tym problemu i zrobimy wszystko odpowiednio, dzięki czemu zyskamy kilka pozycji.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P7): Po pierwsze, najważniejsze to że Dany jest cały. Nie widziałem powtórki, jedynie widziałem bolid gdy obok niego przejeżdżałem, jednak zespół powiedział mi przez radio, że nic mu się nie stało. Jeśli chodzi o dzisiejszą sesję, ogólnie poszła całkiem nieźle. Myślę, że siódma lokata nie pokazuje tego, jak zadowoleni jesteśmy z bolidu, ponieważ mogliśmy być w czołowej piątce, aczkolwiek ciągle to nie najgorsza pozycja przed wyścigiem. Dobrze też obchodzimy się z oponami, więc zobaczymy co się stanie. Strategia na wyścig jest otwarta, możliwy jest jeden postój, ale dwa prawdopodobnie będą lepszym wyborem.

Daniił Kwiat (PL): Nigdy nie rolowałem samochodem wyścigowym, więc był to mój pierwszy raz. Czuję się bardziej rozczarowany niż obolały. Wyjechałem dwoma kołami na trawę i nie było tam zbyt wiele pobocza, więc uderzyłem prosto w ścianę. Cisnąłem mocno po dość chaotycznym trzecim treningu i ostatecznie pojechałem poza limitem. Bolid wygląda bardzo źle i przepraszam chłopaków, którzy już od kilku tygodni ciężko pracują, a teraz będą musieli poświęcić jeszcze więcej energii. Gdzie mógłbym finiszować? Nie wiem, jednak powinna to być lepsza pozycja od dziesiątej, ponieważ bolid prowadził się dobrze w szybkich sekcjach pomimo braku szybkości na prostych. Jutro postaramy się z całych sił, by zaliczyć udane zawody.

Christian Horner, szef zespołu: Najważniejszą rzeczą dzisiaj jest to, że Dany nie ucierpiał w okropnym wypadku w Q3. To pokazuje jak mocne są te bolidy i fakt, że bezpieczeństwo jest priorytetem w tym sporcie. Na pewno będziemy mieli długą noc z odbudową bolidu. Będzie startował z pit lane i nie ma nic do stracenia, więc pojedzie agresywny wyścig. Jeśli chodzi o Daniela, pojechał dobrze, jednak jego ostatnie szybkie okrążenia zostało przerwane przez czerwoną flagę. Wystartuje jutro z czystej strony toru, co jest ważne na tym torze i nie ma powodów, by wątpić, że będzie walczył o wysokie miejsca. Wraz z innymi zespołami mieliśmy dziś pracowity trening, każdy chciał nadgonić stracony wczoraj czas z powodu opadów deszczu.

(Łukasz Godula)
 
Lotus

Romain Grosjean (P8): Nie spodziewałem się awansu do Q3. Myśleliśmy, że byliśmy pół sekundy za tym poziomem, więc naprawdę wszyscy wykonali dziś kawał dobrej roboty. Jestem bardzo zadowolony z mojego decydującego okrążenia. Nie ukończyłem co prawda ostatniego przejazdu, ale najważniejsze, że z Daniiłem wszystko w porządku. Cel na wyścig zakłada utrzymanie pozycji ze startu i zdobycie kilku punktów.

Pastor Maldonado (P12): Liczyłem na dostanie się do Q3 i pomimo tego, że różnice były dziś bardzo małe, niestety nie wszystko poszło po naszej myśli. Rano ciągle skupialiśmy się nad poprawą pracy pośredniej mieszanki. Po południu dokonaliśmy pod tym względem pewnych postępów, ale to nie wystarczyło. Mam nadzieję, że dzięki trafionej strategii oraz zaoszczędzeniu kompletów świeżego ogumienia uda nam się przesunąć jutro w górę stawki.

Alan Permane, dyrektor ds. operacji na torze: Za nami porządne kwalifikacje. Romain dostał się do czołowej dziesiątki uzyskując ósmy najlepszy czas. Mieliśmy nadzieję na awans obu samochodów do Q3. Pastorowi się nie udało, ale zyska miejsce na starcie po karze nałożonej na Hulkenberga. Start z ósmego i dwunastego pola otwiera przed nami szanse na zdobycie punktów. Prognozy mówią, że wieczorem może pojawić się deszcz. Opady nie są jednak spodziewane w trakcie samego wyścigu. Wszystkie zespoły mają ograniczoną wiedzę o pracy ogumienia na dłuższych przejazdach. Z całą pewnością będzie ona jutro przysłowiowym języczkiem uwagi.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez (P9): Start z dziewiątego pola nie będzie zły biorąc pod uwagę wszystko to, co działo się do tej pory. Pokazaliśmy już, że potrafimy z tego pułapu włączyć się do walki o dobry wynik. Żałuję trochę, że nie mogłem przejechać mojego decydującego okrążenia w końcówce Q3, ale najważniejsze, że z Daniiłem wszystko w porządku. Byłem w stanie zakwalifikować się przed Romainem, ale mam nadzieję, że jutro powalczymy z bolidami Lotusa, które powinny być tutaj naszymi najbliższymi rywalami. Zarządzanie ogumieniem zawsze odgrywało tutaj ważną rolę, a bacząc na to, że piątkowe treningi odbywały się w deszczowych warunkach, wciąż jest wiele znaków zapytania.

Nico Hulkenberg (P14): Oczywiście jestem rozczarowany tym, że nie udało mi się awansować do Q3, ale nie mogę narzekać na osiągi naszego bolidu. Moje okrążenie kwalifikacyjne było bardzo dobre i czułem, że wykorzystuję pełen potencjał samochodu. Niestety to nie wystarczyło. Trudno powiedzieć, czego mamy spodziewać się od wyścigu. Walka w środku stawki jest bardzo wyrównana i nie mam złudzeń co do tego, że rywalizacja o punkty może okazać się niezwykle zacięta. Chciałem uzyskać lepszy wynik by w pewien sposób zrekompensować karę cofnięcia na starcie, szczególnie że wyprzedzanie tutaj nie należy do najłatwiejszych. Jestem ciekawy, jak na jutrzejsze zmagania wpłynie fakt, że wczorajsze treningi odbywały się na mokrym torze. Dziś rano wykonaliśmy dobrą robotę z ustawieniami, ale wciąż pozostaje wiele niewiadomych dotyczących tempa na długich przejazdach.

Vijay Mallya, szef zespołu: Po deszczowym piątku dzisiejszy poranek nie wyglądał zbyt obiecująco, ale dawaliśmy z siebie wszystko, aby jak najlepiej przygotować oba nasze samochody do kwalifikacji. Checo kontynuuje swoją świetną passę w czasówkach, a start z dziewiątego pola daje mu spore szanse na pojechanie mocnego wyścigu. Niestety czerwona flaga jaka pojawiła się w końcówce Q3 zniweczyła jego szanse na lepszy rezultat. Nico dokonał sporych postępów, ale niestety o włos minął się z awansem do decydującego bloku kwalifikacji. Sądzę jednak, że nawet po karze, która zepchnie go na czternaste pole, powinien być w stanie powalczyć o punkty. Wyścigi na Suzuce są zawsze nieprzewidywalne – nawet wtedy, gdy odbywają się na suchym torze. Ten obiekt nie wybacza błędów, więc jutro będziemy chcieli wykorzystać każdą pojawiającą się przed nami okazję.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz Jr (P10): Szkoda, że odpadliśmy w Q2, gdyż mieliśmy tempo na czołową dziesiątkę. Niestety podczas mojego drugiego przejazdu w Q2 pojawiły się wibracje i nie mogłem się poprawić. Ciężko jest przyzwyczaić się do tego toru na sucho, wcześniej miałem zaledwie 20 okrążeń i dopiero w Q2 poczyłem się komfortowo. Niewiele zabrakło do Q3, a ja zaczynałem dobrze się bawić. Jutro naszym celem będą punkty. Mam trochę nowych opon, co pomoże, a poza tym samochód dobrze się spisuje, więc liczę na dobry wyścig.

Max Verstappen (P17): To na pewno nie był najlepszy dzień. Nagle straciłem moc i nie mogłem nic zrobić. To frustrujące, gdyż samochód dobrze się spisywał. Jesteśmy przez to trochę z tyłu, jednak nigdy się nie poddajemy. Mam nadzieję, że jutro będziemy mieli więcej szczęścia i zaliczymy dobry wyścig. Dobrze by było, gdyby deszcz podgrzał sytuacje. Naszym celem są punkty.

Phil Charles, główny inżynier wyścigowy: Wynik nie jest taki na jaki liczyliśmy. Max zaczął dobrze, niestety w jego aucie wysiadła elektronika i wciąż badamy dlaczego tak się stało. Myślę, że to przeszkodziło nam w dobrej czasówce, gdyż byliśmy coraz lepsi i lepsi. Carlos zaliczał dopiero swoje pierwsze okrążenia na suchym, jednak mimo to był coraz szybszy. Niestety problem z samochodem przeszkodził w poprawieniu czasu w Q2. Szkoda, że tak się stało, gdyż wynik mógł być zdecydowanie lepszy. Mamy trochę pracy przy obu samochodach na jutro, zwłaszcza że prognozy na jutro dopuszczają deszcz.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Fernando Alonso (P12): To było prawdopodobnie moje najlepsze w karierze okrążenie na tym torze. Mógłbym mieć sto kompletów ogumienia więcej, a i tak nie byłbym w stanie osiągnąć wyniku lepszego, niż ten na poziomie Q2. Ukończenie czasówki na czternastym miejscu jest frustrujące, ale nic na to w tym momencie nie poradzimy. Nie jest tak, że cały zespół jest zrelaksowany. Naciskamy jak tylko możemy, ale nie ma magicznego rozwiązania. Jutrzejszy wyścig będzie trudny. Za nami są szybsze samochody, jak na przykład Toro Rosso Maxa Verstappena, ale damy z siebie wszystko i postaramy się powalczyć o punkty. Dobrze byłoby dojechać do mety oboma samochodami.

Jenson Button (P14): Żółta flaga jaka pojawiła się w środkowym sektorze zmusiła mnie do zwolnienia tempa. Gdyby nie to, prawdopodobnie znalazłbym się w Q2. Przyznaję jednak, że nie zostałem poinformowany o tym, jakiego trybu silnika użyć. Za każdym razem przed startem pomiarowego okrążenia, otrzymujemy przez radio instrukcje dotyczące poszczególnych ustawień. Tym razem tak się nie stało. Samochód nie prowadził się źle, ale musieliśmy dać z siebie wszystko, co koniec końców się nie udało. Suzuka to tor, na którym nie można popełnić ani jednego błędu. Nawet drobna korekta ustawień przedniego skrzydła może mieć ogromny wpływ na osiągi. Jutro czeka nas trudny wyścig, ale jak zwykle damy z siebie wszystko.

Eric Boullier, szef zespołu: Fernando pojechał dobre okrążenie w Q2, ale nie był w stanie osiągnąć lepszej pozycji niż czternasta. To frustrujące, ale z drugiej strony pokazuje jego olbrzymie, godne podziwu zaangażowanie. Muszę przeprosić Jensona w imieniu całego zespołu. Obowiązują nas procedury związane z przygotowaniem do okrążenia kwalifikacyjnego, których dziś nie dotrzymaliśmy. Żółte flagi jakie pojawiły się później to część sportów motorowych, ale powinniśmy ściślej przestrzegać naszych instrukcji. Jutro czeka nas wielkie wyzwanie. Poradzenie sobie z nim będzie trudne, ale jesteśmy zdeterminowani. Wiemy, że mamy wsparcie oddanych fanów McLaren-Honda. Chcielibyśmy odwdzięczyć się za nie dobrym wynikiem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P17): To była bardzo pechowa sesja. Wszystko skomplikowało się przez mój błąd, który popełniłem na pierwszym przejeździe. Za bardzo wyjechałem tylną osią poza obręb toru i wtedy utraciłem kontrolę nad bolidem przy wejściu w trzynasty zakręt. Gdy drugi raz pojawiłem się na torze, to byłem w stanie uzyskać czas umożliwiający mi wejście do Q2, jednakże pojawiły się żółte flagi. Wielka szkoda, ponieważ było nas stać na znacznie więcej. Jutro musimy powrócić do walki.

Felipe Nasr (P18): Mieliśmy dzisiaj wielkiego pecha. Z mojego punktu widzenia Q2 było jak najbardziej możliwe. Byłem na moim najlepszym okrążeniu kiedy na torze pojawiły się żółte flagi. Jutro musimy dać z siebie wszystko. To nie jest łatwy tor do wyprzedzania, więc musimy wykorzystać każdą nadarzającą się szansę.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Marussia

Will Stevens (P18): Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z dzisiejszych kwalifikacji, ponieważ nie miałem możliwości pokonania wielu okrążeń na tym torze. Bardzo ważne było przejechanie kółka na początku sesji, więc żółta flaga po wypadnięciu z toru przez Ericssona nie miała wpływu na mój czas. Poprawiłem się na następnym okrążeniu, aczkolwiek ponownie wywieszono flagi i musiałem zwolnić w drugim sektorze. Nasze czasy na długich przejazdach wyglądały dobrze, więc nie mogę się doczekać jutrzejszego wyścigu.

Alexander Rossi (P19): Na obu moich szybkich kółkach pojawiły się żółte flagi, więc miałem gigantycznego pecha. Nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją, więc jestem tym trochę zszokowany i rozczarowany. Oczywiście, znam procedury i podczas tego weekendu udało mi się pokonać zasadę 107 procent, jednakże pomimo tego nie towarzyszy mi najlepsze uczucie. Do tej pory nie jeździłem zbyt wiele po suchym torze, więc nie miałem najlepszych przygotowań do wyścigu. Mimo to obiekt bardzo mi się podoba i wiem, że jeszcze wiele przede mną.

John Booth, szef zespołu: Kwalifikacje nie ułożyły się tak jakbyśmy tego chcieli, ponieważ działy się rzeczy będące poza naszą kontrolą. Oba bolidy ucierpiały przez wywieszenie żółtych flag, natomiast Alexander natrafił na nie dwukrotnie. Teraz patrzymy w kierunku wyścigu i jesteśmy pewni, iż stać nas podczas niego na poprawienie pozycji. W treningach dokonaliśmy postępu i powinno nam to pomóc w jutrzejszych zmaganiach.

(Mateusz Szymkiewicz )


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 27.09.2015 00:06[!]
Mclaren bardzo dobre kwalifikacje, a chyba są szybsi tylko od manora.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca