F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201527 wrze?nia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,954 - Q2, Michael Schumacher (Ferrari), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:33,995--19
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:34,2920,2970,29720
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:34,4970,5020,20522
4.77Valtteri BottasWilliams FW371:34,7970,8020,30027
5.19Felipe MassaWilliams FW371:34,9340,9390,13725
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:35,0821,0870,14816
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:35,1601,1650,07826
8.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:35,2221,2270,06216
9.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:35,6021,6070,38020
10.55Carlos SainzToro Rosso STR101:35,9631,9680,36129
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:36,1102,1150,14719
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:36,1742,1790,06415
13.9Marcus EricssonSauber C341:36,1992,2040,02519
14.26Daniił KwiatRed Bull RB111:36,2942,2990,09523
15.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:36,3072,3120,01321
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:36,3602,3650,05318
17.11Sergio PerezForce India VJM081:36,4302,4350,07021
18.12Felipe NasrSauber C341:36,9192,9240,48924
19.28Will StevensMarussia MR03B1:39,6535,6582,73424
20.53Alexander RossiMarussia MR03B1:39,8195,8240,16622
107% najlepszego czasu: 1:40,575

Wczorajsza deszczowa pogoda na Suzuce sprawiła, że zespoły po piątku były kompletnie nieprzygotowane do dalszych zmagań w ten weekend Grand Prix. To spowodowało, iż przed rozpoczęciem trzeciego treningu na końcu pit lane ustawiła się spora grupa kierowców chcących jak najwcześniej rozpocząć swoje programy.

Przygotowania bolidów musiały obejmować zarówno porównanie obu mieszanek, długie przejazdy wyścigowe, jak również szybkie kwalifikacyjne. To wszystko było praktycznie niewykonalne w jedną godzinę, więc nikt nie tracił czasu, a na torze od razu mieliśmy całą stawkę. Ponadto Romain Grosjean oraz Alexander Rossi pojawili się na trasie na pośrednie mieszance, w przeciwieństwie do reszty na twardych oponach.

Czasy w tabeli pojawiły się już po kilku minutach przy nazwiskach wszystkich kierowców poza ekipą Ferrari. Na czele mieliśmy Daniela Ricciardo z wynikiem 1:36,010.Australijczyk szybko złapał mocne tempo, po czym zmienił opony na pośrednie. Tak samo postąpił Raikkonen, jednak Fin notował zdecydowanie mniej konkurencyjne czasy. Jego partner, Vettel założył również pośrednią mieszankę, ale na torze pojawił się dopiero po 20 minutach sesji.

O dziwo ponownie Mercedesy nie prowadziły od samego początku sesji, jednak mogło to być spowodowane wykonywaniem zupełnie innych programów przez każdą z ekip. Pokazał to dobitnie czas Buttona, który wskoczył na czwarte miejsce ze stratą 1,4 sekundy do Ricciardo. Za Red Bulla wskoczyły Williamsy na pośredniej mieszance, jednak do tempa powrócił Mercedes, gdy już wszyscy zdecydowali się zmienić opony. Rosberg wykręcił czas 1:33,995. Hamilton pojechał niemal 0,3 sekundy wolniej, a Daniił Kwiat miał problem z pokonaniem czystego okrążenia.

Jako, że kierowcy mieli do dyspozycji dwa komplety pośredniej mieszanki, symulacje kwalifikacji przeprowadzano również w końcówce sesji. Na taki ruch zdecydował się między innymi Lewis Hamilton, jednak nie poprawił swojego czasu. Problemy z tempem miało tymczasem Ferrari, które traciło około sekundy do Mercedesa. W bolidzie Buttona doszło do awarii, aczkolwiek zespół nie podał dokładnych przyczyn uziemienia bolidu McLarena w garażu.

Mimo sporej aktywności na torze, trzeci trening nie przyniósł zbyt wielu odpowiedzi co do realnych szans na walkę poszczególnych ekip. Wszystko rozstrzygnie się dopiero w kwalifikacjach. Ponadto czarne chmury w dalszym ciągu krążyły wokół toru, więc pogoda przed dalszą częścią weekendu pozostaje niepewna. Kto w tych warunkach spisze się najlepiej? Zapraszamy do śledzenia GP Japonii z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 26.09.2015 07:06[!]
Wszystko wraca do normy, mimo mniejszych strat, wydaje mi się, że to już gdzieś widziałem. Zaskakująco szybkie są Williamsy. Słabo Ferrari, zwłaszcza po podwójnym podium w ostatnim wyścigu.

Button punkty na pożegnanie?
mich909090, 26.09.2015 07:12[!]
Singapur to była anomalia. Jak Williams jest szybki to znaczy, że Merc pokaże w ten weekend moc.
marios76, 26.09.2015 07:18[!]
@mich909090 Pamiętam, pisałeś że Mercedes ma najlepsze aero i Red Bull będzie miał dużą stratę w Singapurze. To jeszcze, tzn wyniki 3 treningu, nic nie przesądza. Warunki się zmieniły i jedni się w strzelili szybciej inni jeszczenie. Myślę, że może być ciekawa walka o PP.
mich909090, 26.09.2015 07:30[!]
@marios76
Myliłem się ale forma Merca w Singapurze to był jakiś wybryk natury. Zresztą nie uważam, że aero jest najważniejsze w Singapurze. Żeby sprawdzić kto ma najlepsze aero trzeba patrzeć na wyniki na torach z szybkimi lub średnio szybkimi zakrętami. Pokaż mi szybki zakręt w Singapurze. Tam są same wolne wyjścia.Mercedes miał problem z przełożeniem mocy na asfalt, a na tak długim torze jak w Singapurze ( z taką ilością wolnych zakrętów) to katastrofa. W Japonii są dwa wolne wyjścia. Po szykanie i nawrocie.
Kamikadze2000, 26.09.2015 09:14[!]
Nie można ot tak stracić kilka sekund - tu sie miało spokojnie sekunde na okrążeniu przewage, a potem odwrotnie. Mimo wszystko szkoda, że wszystko do normy wróciło. ;) Mogliby być przynajmniej bliżej. ;) Może w 2016 roku takich "anomalii" bedzie wiecej. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca