F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
Russian Grand Prix 201511 pa?dziernika
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,338 - Q2, Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,896 - Valtteri Bottas (Williams), 2014
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Zeszłoroczne GP Rosji było najbardziej rozczarowującym wyścigiem w kalendarzu. Z tego powodu kibice w dużej mierze obawiali się o emocje w tegorocznej rundzie na torze w Soczi. Jednak mocno utrudnione treningi sprawiły, iż nie można było narzekać na nudę, w szczególności na ostatnich okrążeniach. Tegoroczna bitwa o GP Rosji nie zostanie może najciekawszym wyścigiem sezonu, ale z pewnością nie można być zawiedzionym.

Chaotyczny start, awaria Rosberga

Wszystko rozpoczęło się od dość chaotycznego startu. Bardzo dobrze ruszył Raikkonen, dzięki czemu przeszedł od razu na trzecią lokatę, spadł za to Vettel – na piąte miejsce. W drugim zakręcie przyczepność tymczasem stracił Nico Hulkenberg, w którego uderzył Marcus Ericcson. Przy okazji "oberwał" Max Verstappen, co przebiło jego oponę. Cały incydent spowodował wyjechanie samochodu bezpieczeństwa i chwilowo zawiesił walkę na torze.

Jednak restart nastąpił stosunkowo szybko i zawodnicy wrócili do ścigania. Na czele utrzymywał się Nico Rosberg, aczkolwiek już po chwili miał zameldować, iż w jego bolidzie doszło do awarii pedału gazu. W międzyczasie Bottas przeskoczył Raikkonena na trzecią lokatę. Jednakże nagle awaria Rosberga okazała się niezwykle poważa, początkowo stracił pozycję lidera, a później Niemiec musiał zakończyć rywalizację, zjeżdżając do garażu. Massa w tym momencie meldował się już w czołowej dziesiątce, gdy wszystkich zaskoczyła kolizja Grosjeana, który zaliczył bardzo groźnie wyglądający wypadek w trzecim zakręcie. Na szczęście z kierowcą było wszystko w porządku. Na tor wyjechał ponownie samochód bezpieczeństwa, gdyż do uprzątnięcia pozostało sporo szczątków.

Postoje podczas neutralizacji

Podczas neutralizacji do boksu zjechali Perez, Ricciardo, Sainz, Button oraz Alonso. Jak się okazało później, dla Pereza była to genialna decyzja. Czołówka pozostała na torze, wydłużając jak tylko się dało pierwszy przejazd. Po neutralizacji Vettel wyprzedził Raikkonena, który narzekał na brak prędkości na prostych. Do postojów akcja na torze nieco ucichła. Zjazdy rozpoczęły się na 26 gdy u mechaników zameldował się Bottas. Na 30 kółku jego ruch powtórzył Vettel i dla Niemca był to zwycięski ruch – wyprzedził Fina, który utknął za innymi bolidami. Kimi zjechał okrążenie później, ale jemu nie udała się sztuka pokonania Bottasa, choć próbował jeszcze tego dokonać atakami na torze.

Lider wyścigu, Hamilton zjechał na 32 okrążeniu i w tym obszarze nic się nie zmieniło, Anglik pewnie podążał do mety. W tym momencie okazało się, iż Perez ma realne szanse na walkę o podium. Meksykanin wprawdzie musiał mocno oszczędzać opony, ale jadący za nim Bottas nie dał rady szybko uporać się z kierowcą Force India. Fin jednak przypuścił w końcu udany atak, a przy okazji Pereza wyprzedził Raikkonen. Wszystko w tym momencie wskazywało, iż nie będzie to aż tak udane popołudnie dla Sergio. Chwilę później doszło jeszcze do awarii hamulców u Carlosa Sainza, oraz zawieszenia u Ricciardo. Oba bolidy nie były w stanie dalej jechać.

Błąd Raikkonena

Na ostatnim okrążeniu Raikkonen poczuł zew krwi. Jednak szalony atak w końcówce toru zupełnie się nie opłacił. Fin uderzył w swojego rodaka i pozbawił go szans na dotarcie do mety. To dało Perezowi trzecie miejsce i upragnione podium, a kierowca Ferrari dotoczył się do mety na piątym miejscu, choć sędziowie przyglądają się jeszcze incydentowi z jego udziałem. Co ciekawe, zapunktowały dziś również oba bolidy McLarena, jednak nie ukrywając głównie ze względu na mnogość awarii i kolizji. Tym samym GP Rosji dobiegło końca, a nagrody mógł wręczyć sam Władimir Putin, przy okazji wymieniając kilka zdań z kierowcami.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek000, 11.10.2015 18:17[!]
Perez to cichy bohater tego wyścigu. Tak znikąd pojawił się na trzeciej pozycji i szczęściem ją utrzymał.
Maciek znafca, 11.10.2015 22:54[!]
Ja tam tuż po SC wiedziałem, że z Ricciardo mogą namieszać nie mając już obowiązku zmiany opon. Szczerze upatrywałem Pereza jako rywala dla Vettela i Bottasa w walce o 2 miejsce, i tak się stało bo obaj wyjechali za Checo. Szybka, mądra i oszczędna jazda dała mu podium, brawo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca