F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201525 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pogoda to słowo, które fani F1 słyszą w ten weekend zdecydowanie najczęściej. I to bynajmniej nie dlatego, że nasz portal zmienił profil działalności! Po prostu natura póki co pokonuje Formułe 1, która miała zamiar w ten weekend urządzić show w Teksasie. Wczoraj postanowiono o przesunięciu kwalifikacji, z nadzieją że dziś ulewy ustąpią i uda się wyłonić najszybszego kierowcę. Niestety nie było to wcale takie łatwe, gdyż na torze mamy dzisiaj ponownie sporą ilość wody.

Q1

Pierwsza część czasówki rozpoczęła się wraz z opadami i komunikatem nakazującym używania deszczowych opon. Widoczność nie należała do najlepszych, na co narzekał Raikkonen, jednak możliwa była jazda. Niestety na torze nie wszyscy są doświadczonymi mistrzami świata i z mokrą nawierzchnią nie poradził sobie Carlos Sainz. Młodzian z Toro Rosso nie przewidział zerwania przyczepności w czwartym zakręcie uderzył przodem samochodu w barierę, urywając skrzydło. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi. W tym czasie na czele znajdował się Hamilton z czasem 1:59,393.

Po wznowieniu sesji wszyscy nie czekali ani sekundy z kolejnym wyjazdem. Warunki miały się pogarszać z każdą minutą, więc kluczowe było przejechanie dobrego kółka. Czasy faktycznie zaczęły spadać, Hamilton zszedł do 1:58,025 a tuż za nim meldował się Ricciardo, ze stratą zaledwie 0,160 sekundy. Rosberg tracił w tym momencie aż 1,8 sekundy, ale dawało mu to czwartą lokatę. Z tyłu stawki poza Manorami, dość słabo radziły sobie Saubery.

Na 4 minuty przed końcem Vettel przekazał przez radio, iż kołami uderzył w barierkę, co zmusiło go do zjazdu do boksu. Na czele poprawił się zdecydowanie Rosberg, pokonując okrążenie o 0,5 sekundy szybciej od Hamiltona. Warunki były coraz lepsze, gdyż jednak przestało chwilo padać, co spowodowało znaczne przyśpieszenie całej stawki. Na czele mieliśmy kilka przetasowań, które ostatecznie wygrał Ricciardo z czasem 1:56,495. Za to gorące chwile przeżywał Vettel, który po incydencie nie mógł już wyjechać w Q1 na tor. Ostatecznie zakończył pierwszą część na 15. pozycji, gdyż Saubery kompletnie nie miały tempa i jak meldował Ericsson – przyczepności na tylnej osi.

Q2

W drugiej części kwalifikacji scenariusz się nie zmienił. Kierowcy od razu ruszyli do kręcenia czasów, gdyż chwilowo warunki ulegały poprawie, a deszcz ciągle mógł zaskoczyć w każdej chwili. Pierwsze wyniki padły łupem Ferrari, ale szybko pokonały je Mercedesy, schodząc do poziomu 1:56. Prowadził Rosberg, tuż przed Hamiltonem. Po kilku minutach jasne również było, że walka o ostatnie miejsca w Q3 rozegra się pomiędzy McLarenem a Lotusem. U Alonso widać było pierwsze oznaki większej mocy nowego silnika, aczkolwiek w takich warunkach ciężko było o dokładne porównanie.

Po pierwszych przejazdach jednak deszcz w końcu się wzmógł co uniemożliwiło dalsze poprawianie czasów. O dużym pechu mógł mówić Bottas, który w tej chwili meldował się na 12. lokacie. Z reszta zawodników, którzy nie dostali się do ostatniej części zazwyczaj sobotnich zmagań byli wspomniani wcześniej kierowcy McLarena i Lotusa. Alonso i Button byli na 11. i 14. miejscu, a Grosjean i Maldonado na 13. i 15. Do walki o pole position awansowali zawodnicy Mercedesa, Red Bulla, Ferrari, Force India, Felipe Massa i Max Verstappen.

Q3

Pogoda niestety ponownie nieubłaganie nie zamierzała się poprawić. Deszcz się wzmógł, a kierowcy w końcówce Q2 narzekali na bardzo trudne warunki. Początkowo przesunięto Q3 do 16:05, ale ostatecznie nie rozegrano ostatniej części kwalifikacji, co dało pole position Nico Rosbergowi, a drugie miejsce Hamiltonowi. Dalej startowały Red Bulle z Ricciardo na czele, później Sebastian Vettel przed Force India z Perezem i Hulkenbergiem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Raikkonen, Massa i Verstappen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 6,7 m/s
Wilgotność powietrza: 99%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mich909090, 25.10.2015 16:15[!]
Oj będzie super wyścig dzisiaj. Niby warunki miały być coraz lepsze, a w tej chwili tak leje, że wyścig na 100 % będzie mokry.
Maciek znafca, 25.10.2015 16:52[!]
Świetne kółko skleił Nico, jestem pod ogromnym wrażeniem. Za pierwszym razem przewaga 0,7s a potem nikt mu nie bił wstanie odebrać P1. Oby tym razem przełożył to na zwycięstwo w wyścigu, do 3 razy sztuka. Najważniejsze, żeby był ciekawy wyścig i 1. miejsce nie dla pana H.
iceneon, 25.10.2015 17:14[!]
Najważniejsze by Lewis był przed blondyną i oby nie było startu za SC.
dxx91, 25.10.2015 17:22[!]
@iceneon będą tak długo za SC na wetach jechać, aż się tor wysuszy... ostatnio to standard. Albo jak ciągle pada, to pojadą 20 kółek za SC i zaliczą wyniki z połową punktów ;)
mich909090, 25.10.2015 17:43[!]
@maciek znafca
Hamilton szybko poradzi sobie z Rosbergiem i dziś będzie świętował tytuł.Mam taką nadzieję.
Maciek znafca, 25.10.2015 18:09[!]
Nadzieja matką niemądrych hehehe
mich909090, 25.10.2015 18:14[!]
Swoje nadzieje opieram na wieloletnich analizach ;) choć Hamilton powiedział, że nie będzie dziś przesadnie ryzykował ale ja mu nie wierzę ;)
Maciek znafca, 25.10.2015 18:20[!]
Jeśli ma wygrać Hamilton to niech przynajmniej zrobi w to zasłużony sposób, a nie awaria rywala czy wypchnięcie go na 1 zakręcie.
Kamikadze2000, 25.10.2015 19:23[!]
Zespół już się postara, aby farbowany blondyn to wygrał. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca