F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 201515 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:13,543--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:14,0620,5190,51936
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:14,1680,6250,10627
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:14,4490,9060,28127
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:14,5491,0060,10020
6.26Daniił KwiatRed Bull RB111:14,6961,1530,14725
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:14,8861,3430,19025
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:14,9601,4170,07438
9.27Nico HulkenbergForce India VJM081:15,1741,6310,21433
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:15,1921,6490,01831
11.55Carlos SainzToro Rosso STR101:15,3141,7710,12238
12.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:15,3521,8090,03833
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:15,3791,8360,02728
14.12Felipe NasrSauber C341:15,3811,8380,00229
15.11Sergio PerezForce India VJM081:15,4081,8650,02732
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:15,4131,8700,00529
17.19Felipe MassaWilliams FW371:15,4691,9260,05624
18.9Marcus EricssonSauber C341:15,7982,2550,32934
19.53Alexander RossiMarussia MR03B1:17,8604,3172,06223
20.28Will StevensMarussia MR03B1:18,0904,5470,23022
107% najlepszego czasu: 1:18,691


Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Brazylii, wyprzedzając w tabeli Nico Rosberga i Sebastiana Vettela.

Zajęcia zainaugurował wyjazd Jolyona Palmera, za którym aleję serwisową opuścili Daniił Kwiat oraz Daniel Ricciardo (korzystający ze zmodyfikowanej jednostki napędowej Renault). Już od pierwszych minut wiele bolidów wyposażonych było w aparaturę służącą do badania właściwości aerodynamicznych.

Sporym zainteresowaniem obserwatorów technicznych aspektów Formuły 1 cieszył się także "kanał S", jaki od tego weekendu zadebiutował w bolidach Mercedesa (wcześniej pojawiał się w samochodach Ferrari czy Saubera). Jego zadaniem jest dostarczanie powietrza znad nosa bolidu pod jego spód, co w założeniu ma pozytywnie wpłynąć na docisk. Rozwiązanie Srebrnych Strzał jest obecnie w fazie testów.

Po około dziesięciu minutach poświęconych na okrążenia instalacyjne, Max Verstappen jako pierwszy przejechał pomiarowe kółko osiągając przy tym rezultat 1:16,157s. Niedługo później wynik ten został poprawiony przez Rosberga, który uzyskał 1:15,564s. Lewis Hamilton rozpoczął swój przejazd od wyniku na poziomie trzeciego miejsca, ale już po chwili przesunął się na pozycję lidera (1:15,102s).

Verstappen szybko przekonał się o wyzwaniach płynących z jazdy po Interlagos po tym, jak obrócił swój bolid na wyjeździe z czwartego zakrętu. Problemy z przyczepnością miał także w wirażu Juncao Sebastian Vettel – pomimo nich Niemcowi udało się jednak uzyskać trzeci czas. Po dwudziestu minutach czwartą i szóstą pozycję zajmowali odpowiednio Fernando Alonso i Jenson Button. Duet McLarena rozdzielał Valtteri Bottas. Na czele trwał za to korespondencyjny pojedynek pomiędzy zdecydowanie najszybszą dwójką Mercedesa, która stopniowo zeszła do poziomu czasowego 1min14sek.

Po trzydziestu minutach na torze zapanowała cisza związana z wymianą ogumienia (kompletów przeznaczonych przez Pirelli wyłącznie na pierwsze pół godziny jazd) oraz koniecznością usunięcia niektórych elementów służących do testów aero. Nad Sao Paulo zaczynało pojawiać się coraz więcej ciemniejszych chmur, jednak warunki na torze ciągle sprzyjały realizacji programów zespołów.

W trzydziestej dziewiątej minucie sesji, na torze pojawił się samotny Raikkonen, który szybko wskoczył na trzecie miejsce. Niedługo później do kierowcy Ferrari dołączyło sporo zawodników z konkurencyjnych zespołów. Podczas gdy Alonso udało się powrócić do czołowej dziesiątki, Button narzekał na problemy z ogromną podsterownością. Z kolei Vettel awansował na pierwsze miejsce osiągając rezultat 1:14,233s. Trzy minuty później, na pozycji lidera figurowało już jednak nazwisko Rosberga i czas 1:14,090s.

Hamilton rozpoczął próbę przebicia czasu Niemca zblokowaniem kół na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, jednak pomimo tego wkrótce odzyskał prowadzenie w tabeli schodząc do poziomu 1:13,543s i uzyskując rekordy w trzech sektorach toru. Wicelider klasyfikacji generalnej mistrzostw próbował odpowiedzieć na wynik zespołowego partnera, jednak jego wysiłki zaowocowały minimalną poprawą (1:14,062s). Po kilkunastu minutach od zgłoszenia niepokojącego zachowania bolidu, Button poinformował swego inżyniera i znaczącej poprawie oraz lepszej przyczepności tylnej osi.

Na dwadzieścia minut przed końcem jazd, na torze przebywali jedynie Rosberg, Kwiat Massa oraz Ricciardo, któremu udało się awansować na czwarte miejsce. Ostatni kwadrans zajęć przebiegał na d wyraz spokojnie. Bottas wskoczył na ósmą lokatę, chwilę przed tym, jak Massa został zmuszony do wykonania widowiskowej kontry na wyjeździe z zakrętu Descida do Lago. Wkrótce w tym samym wirażu swój bolid obrócił Raikkonen, powodując chwilowe wywieszenie żółtej flagi. Do końca sesji w tabeli nie doszło do znaczący zmian, a Hamilton zakończył ją z pokaźną, 0,5-sekundową przewagą nad Rosbergiem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca