F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Petrobras do Brasil 201515 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P2/P1): To był dobry dzień, gdyż udało nam się przetestować kilka nowych rzeczy w pierwszej sesji. Czasy po południu nie pokazują realnego układu sił, ponieważ Lewis jeździł z innymi ustawieniami silnika. Był również bardzo szybki dzisiaj i wygląda na to, że stoczymy znowu ostry pojedynek w ten weekend. Poza tym, musieliśmy poznać tor, ponieważ dokonano sporych zmian z krawężnikami. Zawsze świetnie jest powrócić na tak wspaniały tor. Atmosfera jest świetna, czuć tutaj całą historię, a fani są bardzo entuzjastyczni. Mam świetne wspomnienia z zeszłego roku, gdy pierwszy raz tutaj wygrałem. Tak więc nie mogę się doczekać kwalifikacji i wyścigu.

Lewis Hamilton (P1/P2): Bolid prowadził się dzisiaj dobrze, jednak będzie bardzo ciasno. W zeszłym roku w wyścigu miałem dobre tempo, jednak ciężko znaleźć tu odpowiedni balans, by szybko pojechać w kwalifikacjach i wyścigu. Naprawdę muszę poprawić pozycję startową tym razem, gdyż to będzie miało spory wpływ na wyścig. Mamy tutaj krótkie kółko, jest gorąco i wilgotno, więc opony nie mają łatwego zadania. Jednak pracowały dobrze i przyczepność była niezła. Zmieniono tutaj nieco krawężniki. Przedtem mogliśmy je atakować, a teraz musimy je omijać, co moim zdaniem jest dobre! Przywilejem jest możliwość noszenia barw Ayrtona na kasku w ten weekend, więc wygrana była by czymś niezwykle wyjątkowym.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P3/P3): Ogólnie był to trudny dzień. Czasy nie były najlepsze, więc teraz przeanalizujemy dane i mam nadzieję, że jutro zrobimy krok na przód. Dziś wszyscy mieli trochę problemów z oponami, które mogą spisywać się gorzej niż rok temu, aczkolwiek każdemu brakuje przyczepności. Starałem się jak mogłem, jednak może nie byłem dość szybki. Samochód cały czas myszkował i ślizgał się. Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej.

Kimi Raikkonen (P5/P4): To były dość dziwne treningi. Wiele się działo i raczej nie mamy jasnego obrazu sytuacji. Rano sprawdzaliśmy aerodynamikę, a później miałem jeden przejazd, podczas którego pojawił się mały problem z ustawieniami, po którym wypadłem z toru. Po południu zawsze coś się działo podczas naszych wyjazdów. Robiliśmy okrążenia, ale nie były one czyste. Nie widziałem, co inni robili na długich przejazdach, jednak my mamy trochę problemów. Teraz musimy przejrzeć dane i postarać się naprawić kilka rzeczy.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P4/P5): Piąte miejsce na tym torze to dla nas bardzo dobry wynik. Nie jestem pewien, czego możemy spodziewać się w sobotę, ale naszym celem na pewno powinni być utrzymanie takiego poziomu. Zazwyczaj jeśli mamy takie piątki, to później jest już tylko lepiej. Organizatorzy wymienili krawężniki w zakrętach numer dwa i osiem. Są teraz trochę za wysokie, przez co musimy przejeżdżać przez oba te wiraże nieco ciaśniejszą linią. Chociaż trzeba było zmienić podejście do niektórych zakrętów, ogólnie nowa nawierzchnia sprawia dobre wrażenie. Pewnie będzie trochę wyprzedzania, ale wydaje mi się, że decydująca okaże się strategia. Co najmniej dwa postoje otwierają przed nami wiele możliwości. Dziś jeździłem z nowym silnikiem, ale trudno cokolwiek powiedzieć o jego pracy. Wieczorem przyjrzą się mu nasi inżynierowie, pomyślimy o dopracowaniu jego działania i wydobyciu kilku dodatkowych koni mechanicznych. Najważniejsze jest to, że nie mieliśmy problemów z niezawodnością, dzięki czemu mogliśmy przejechać sporo okrążeń i zebrać wiele cennych informacji.

Daniił Kwiat (P6/P9): Rano na torze zalegało sporo pyłu, ale już podczas drugiego treningu warunki wróciły do normalności. Jeśli chcemy być szybsi, to oczywiście czeka nas sporo pracy, szczególnie nad zachowaniem bolidu w drugim sektorze. Nie jest to dla nas najlepszy tor. Jak spisywał się mój silnik w porównaniu do nowej jednostki Daniela? Nie wiem, musimy przejrzeć dane. Cały dzień poszedł nam w porządku. Przejechaliśmy dużo okrążeń zbierając dane. Jutro pragniemy dokonać kolejnych postępów, tak by móc powalczyć w ten weekend o dobre punkty.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P7/P6): Po dzisiejszym dniu mamy mnóstwo informacji na temat opon co było naszym priorytetem. Dysponujemy miękką oraz pośrednią mieszanką i na długich przejazdach pracowały one w sposób właściwy, więc mam nadzieję, iż stać nas na mocny weekend. Dzisiaj było bardziej ślisko niż w zeszłym roku, aczkolwiek dla każdego warunki są takie same, natomiast ja czułem się dosyć komfortowo.

Felipe Massa (P17/P10): To był bardzo trudny dzień. Samochód był niestabilny i miałem problemy ze znalezieniem odpowiedniej przyczepności na tylnej osi. Nie sądzę, bym przejechał dziś choćby jedno okrążenie bez uślizgu. Przed nami jest wiele pracy do wykonania, by bolid był łatwiejszy w prowadzeniu oraz bardziej konkurencyjny w kwalifikacjach.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Lotus

Romain Grosjean (P--/P7): Było dziś naprawdę gorąco i uwierzcie mi – w bolidzie dało się to poczuć! Po południu pracowaliśmy nad kilkoma obszarami bolidu, więc siódmy czas traktujemy jako dobry rezultat, szczególnie na tym etapie sezonu. Uwielbiam ten tor. Często zapominamy o tym, jak dobry to obiekt. Uświadamiamy to sobie dopiero wtedy, gdy opuszczamy nasz garaż. Nie mogę się już doczekać kwalifikacji.

Pastor Maldonado (P10/P12): Nasz bolid stać na więcej, ale przejechaliśmy dzisiaj wiele okrążeń i dokonaliśmy dobrych postępów w pracy nad ustawieniami na sobotnie sesje. To krótki tor, jednak po południu przejechaliśmy naprawdę sporo kilometrów. Jazda po tym obiekcie zawsze daje olbrzymią przyjemność.

Jolyon Palmer (P12/P--): Interlagos to wspaniały tor. Mamy tutaj wiele "ślepych" zakrętów, więc wczorajszy spacer był dla mnie dosłownie jak otrawcie oczu. Nie ścigałem się tutaj nigdy wcześniej, ale bardzo mi się podoba. W samochodzie panowała dość wysoka temperatura, a osiągi ogumienia szybko się pogarszały, ale tak czy siak było to dla mnie cudowne doświadczenie. Za nami produktywny poranek, w trakcie którego mogłem przetestować najnowszą specyfikację przedniego skrzydła. Pozytywny dzień.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P9/P8): Typowy piątek. Przejechaliśmy wiele okrążeń i zebraliśmy sporo danych do analizy. Przez cały dzień temperatura toru utrzymywała się na wysokim poziomie, więc drobny deszcz jaki pojawił się po południu był w zasadzie nieodczuwalny. Przed kwalifikacjami czeka nas dużo roboty, ponieważ nie jestem całkowicie zadowolony z balansu bolidu. Musimy także lepiej zrozumieć pracę ogumienia. Z uwagi na tak krótkie okrążenie, różnice pomiędzy kierowcami są tutaj zawsze bardzo małe. Znalezienie dziś kilku brakujących części sekundy będzie więc miało niezwykle istotne znaczenie.

Sergio Perez (P15/P11): Wiele nauczyliśmy się dzisiaj dzięki ogromnemu programowi testów, realizowanemu w trakcie pierwszego treningu. Wszystkie prace poszły nam gładko, dzięki czemu zebraliśmy wiele danych do analizy – tym bardziej, że Nico realizował zupełnie inne podejście. Popołudnie było standardowe: pracowaliśmy nad zrozumieniem opon oraz poprawą osiągów samochodu. Wieczorem musimy zmienić kilka rzeczy, ale jestem przekonany, że dzięki pozyskanym informacjom wybierzemy odpowiedni kierunek prac.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Felipe Nasr (P14/P13): Za nami są dwie pozytywne sesje. Rano naszym głównym celem była praca nad pakietem aerodynamicznym. Do tej pory nie byliśmy w stanie wykonać tylu pomiarów, więc jest to bardzo pozytywne, iż udało nam się uzbierać aż tyle informacji. W drugiej sesji mogłem się już skupić w większym stopniu na jeździe, zwłaszcza przy wysokim poziomie paliwa. Byłem w stanie przejechać wiele okrążeń i sądzę, że mamy jeszcze spore pole do poprawy. Jazda przy takich kibicach sprawia, że naprawdę się czuję jak w domu. Naprawdę uwielbiam atmosferę na tym torze i jestem zaszczycony, iż mam możliwość wystąpienia przed tymi fanami.

Marcus Ericsson (P18/P17): To był dobry piątek. Po raz pierwszy jeździłem po tym torze, więc podczas otwierającego ten weekend treningu chciałem przejechać jak najwięcej kilometrów. Rano staraliśmy się wypróbować różne warianty dotyczące ustawień i podczas drugiej sesji wykonaliśmy odpowiednie zmiany. Dzięki temu czułem się znacznie bardziej komfortowo w bolidzie, który całkiem nieźle pracował przy niskim i wysokim poziomie paliwa na pośrednich oponach. Mimo to miałem sporego pecha, ponieważ gdy sprawdzałem miękkie ogumienie to na torze pojawiła się czerwona flaga, co skróciło nasz program. Z tego powodu w tym obszarze mamy trochę pracy do wykonania.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Max Verstappen (P8/P14): To być może nie był nasz najlepszy dzień, jednak ogólnie było dobrze. Lubię to miejsce i jazdę po tym torze. Ciągle musimy się nieco poprawić, jednak przejechaliśmy sporo okrążeń, co było bardzo istotne. Zapowiada się bardzo trudny wyścig, ponieważ ciężko zadbać tu o opony.

Carlos Sainz Jr (P11/P15): Myślę, że zaliczyliśmy dobry pierwszy dzień w Brazylii. Udało nam się przejechać wiele okrążeń, co było naszym celem, gdyż jest to nowy tor dla mnie. Muszę powiedzieć, że naprawdę mi się podobało, to interesujący tor! Wykonaliśmy cały program, bez żadnych problemów. Jedynym minusem był fakt, że nasz przejazd na miękkich oponach popsuła nam czerwona flaga. Musimy jutro trochę dopracować ustawienia, ale ogólnie jestem zadowolony.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P13/P16): W piątki rzadko patrzy się na czas, ważniejsze są odczucia. Nas czeka trochę pracy. Przyczepność była niezła, jednak nie byliśmy w stanie jej wykorzystać, poza tym musimy popracować nad balansem. Mówiąc to jestem pewny, że wszyscy mają podobne problemy, zwłaszcza że musimy korzystać z dość wysokich ciśnień opon. Ciężko też przez to robić jakieś konkretne porównania. Nie jest więc idealnie, jednak mam nadzieję, że w nocy zrobimy postępy i jutro balans będzie lepszy. Jest szansa na deszcz, co byłoby dla nas dobre.

Fernando Alonso (P16/P18): Straciłem drugą sesję przez problemy z silnikiem, więc jutro czeka nas trochę pracy, aby przygotować się do kwalifikacji i wyścigu. Awaria oznacza, że będziemy musieli korzystać z tej, której używałem w Meksyku. Dobre jest to, że ma dość niewielki przebieg. W sumie nie jestem nawet jakoś zły, gdyż mam nadzieję, iż tutaj i w Abu Zabi będziemy mieli jak najwięcej problemów, abyśmy mogli uporać się z nimi przez zimę. To proces nauki, czasem denerwuje, jednak tylko w ten sposób można odnieść sukces.

(Paweł Zając)
 
Marussia

Will Stevens (P20/P19): To był produktywny dzień i po raz pierwszy od dość dawna udało nam się zaliczyć przejazdy zarówno z myślą o kwalifikacjach, jak i wyścigu. Jestem zadowolony z tego jak zachowuje się tutaj bolid. Myślę, że wyścig będzie dość trudny, tak więc ciężko pracowaliśmy, by dobrać jak najlepsze ustawienia na niedzielę. Lubię ten tor i mam nadzieję na niezły weekend.

Alexander Rossi (P19/P20): Dzisiejszy dzień był dość sporym wyzwaniem w kwestii znalezienia balansu i dbania o opony, więc zdecydowanie mamy trochę pracy przed sobą. Pomimo tego byliśmy w stanie zaliczyć solidne przejazdy i jesteśmy pewni, że wykonamy konieczne postępy przed trzecim treningiem i kwalifikacjami.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca