F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201529 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:41,983--39
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:42,1210,1380,13831
3.11Sergio PerezForce India VJM081:42,6100,6270,48923
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:42,6470,6640,03737
5.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:42,7170,7340,07035
6.26Daniił KwiatRed Bull RB111:42,7980,8150,08134
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:42,8490,8660,05136
8.27Nico HulkenbergForce India VJM081:42,9280,9450,07935
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:42,9550,9720,02731
10.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:43,4311,4480,47637
11.77Valtteri BottasWilliams FW371:43,4411,4580,01032
12.19Felipe MassaWilliams FW371:43,5061,5230,06533
13.33Max VerstappenToro Rosso STR101:43,6621,6790,15640
14.55Carlos SainzToro Rosso STR101:43,8541,8710,19220
15.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:43,9291,9460,07527
16.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:44,0502,0670,12132
17.12Felipe NasrSauber C341:44,1162,1330,06637
18.9Marcus EricssonSauber C341:45,2453,2621,12928
19.28Will StevensMarussia MR03B1:46,4504,4671,20535
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:47,0225,0390,57227
107% najlepszego czasu: 1:49,122


Nico Rosberg zakończył na czele tabeli drugą sesję treningową przed niedzielnym Grand Prix Abu Zabi, uzyskując rezultat lepszy o 0,138s od Lewisa Hamiltona.

Udział w wieczornych zajęciach jako pierwszy rozpoczął Sebastian Vettel, do którego po chwili dołączyła grupka pozostałych kierowców przejeżdżających okrążenia instalacyjne. Niemiec pozostał jednak na torze i po chwili odnotował czas 1:45,009s, który bardzo szybko został przebity przez drugiego z zawodników Ferrari – Kimiego Raikkonena (1:44,237s). Wkrótce, na drugie i trzecie miejsce, rozdzielając duet stajni z Maranello, przesunęli się Sergio Perez i Nico Hulkenberg.

Po bardzo ryzykownym przejeździe dziewiętnastego zakrętu, Fernando Alonso wskoczył na szóste miejsce, pomiędzy dwójkę kierowców Saubera. W międzyczasie Vettel powrócił na drugą lokatę, a Raikkonen umocnił swoje prowadzenie schodząc do poziomu 1:43,994s. Dziesięć minut po starcie sesji liderem tabeli został Nico Rosberg, przy którego nazwisku pojawił się czas 1:43,305s.

Zespołowy kolega Niemca – Lewis Hamilton nie był zadowolony z pracy skrzyni biegów w swoim samochodzie i korzystając z radia prosił swych inżynierów o jej dokładne sprawdzenie. Po pierwszym pomiarowym okrążeniu kierowca z angielskiego Stevenage zajmował czwarte miejsce. Rosberg podkręcił tempo uzyskując 1:42,899s, ale niedługo po tym Hamiltonowi udało się przebić jego osiągnięcie wynikiem 1:42,524s. Awans zaliczył również Daniel Ricciardo, który po dwudziestu minutach od startu plasował się na trzecim miejscu, przed dwójką kierowców Ferrari.

Blisko końca pierwszych trzydziestu minut sesji, w bolidach zaczęła pojawiać się supermiękka mieszanka. Jednym z nich było Ferrari #7 Raikkonena: korzystając z lepszych osiągów opcjonalnego ogumienia, mistrz świata z 2007 roku przesunął się tuż za reprezentantów Mercedesa. Lepszy rezultat na oznaczonych czerwonym kolorem oponach uzyskał Vettel, który stracił do Hamiltona tylko 0,19s. Niedługo później 0,7s przed czterokrotnym czempionem znalazł się Ricciardo. Drugi z zawodników Red Bulla – Daniił Kwiat plasował się na szóstej pozycji po wolnym przejeździe ostatniego sektora.

Kiedy supermiękka mieszanka znalazła się w bolidach Mercedesa, Rosberg natychmiast podniósł poprzeczkę do granicy 1:41,983s, podczas gdy szybkie kółko w wykonaniu Hamiltona dało mu drugie miejsce ze startą około 0,1s do tegorocznego wicemistrza świata. Sugerując się analizą czasów okrążeń, różnica pomiędzy opcjonalną i podstawową mieszanką zamykała się w granicach 1,5s na okrążeniu. Korzystając z lepszej przyczepności, Hulkenberg awansował na siódme miejsce, podczas gdy Perezowi udało się wspiąć aż na trzecią pozycję, tuż za dominujące Srebrne Strzały.

Na półmetku sesji, gdy temperatura toru uległa znacznemu obniżeniu, zespoły zaczęły powoli koncentrować się na przygotowaniach do niedzielnego wyścigu. Ostatnimi z kierowców, jacy kończyli swoje szybkie kółka na supermiękkim ogumieniu byli Fernando Alonso oraz Jenson Button. Podczas gdy Hiszpanowi udało się wskoczyć na dziewiątą lokatę, Brytyjczyk zakończył przejazd w alei serwisowej. Na około pół godziny przed finiszem treningu, Sainz zatrzymał swój samochód w zakręcie numer siedem, otrzymując od zespołu polecenie zgaszenia silnika i zakończenia jazdy.

Pomimo tego drobnego incydentu, na torze pracowało aż siedemnastu zawodników, realizujących program długich przejazdów i porównywania ogumienia. Nie najlepiej końcówka sesji ułożyła się dla Pereza, który zjechał na stanowisko serwisowe Force India z żarzącą się tarczą hamulcową lewego tylnego koła, które mogło zostać uszkodzone wskutek drobnej przygody do jakiej doszło w ostatnim sektorze. Na około dziesięć minut przed końcem zajęć, Fernando Alonso otrzymał informację o tym, iż większość kierowców skarży się na zużycie swego ogumienia, na którym pojawiają się spore oznaki grainingu. Na torze przebywali jednak wszyscy zawodnicy oprócz dwójki pechowców: Sainza i Pereza.

Ostatnie minuty upłynęły już pod znakiem spokojnej realizacji programów ukierunkowanych na jak najlepszy występ w ostatnim wyścigu sezonu. Porównując czasy osiągane przez dwójkę faworytów: Vettela i Hamiltona, dużo bardziej spójny okazywał się być przejazd Niemca, który rozpoczął go od wyników na poziomie 1:46s, by następnie zejść do poziomu 1:47s. Dla porównania kierowca Mercedesa nie utrzymywał tak dużej regularności – ta pojawiła się dopiero na jednych z końcowych okrążeń, kiedy to najpierw uzyskał 1:47,672s a następnie 1:47,787s. Dla porównania Rosberg na oponach o podobnym stopniu zużycia wykręcił rezultat 1:46,935s. W samej końcówce powracający do jazdy Perez awansował na trzecie miejsce dzięki świetnemu okrążeniu na supermiękkiej mieszance.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca