F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201529 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,434 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
W iście bajecznej atmosferze rozpoczęła się ostatnia sesja kwalifikacyjna sezonu 2015. Zachodzące słońce oświetlające nowoczesną architekturę toru Yas Marina już po raz kolejny zapewniło niesamowitą atmosferą w walce o najwyższe pola startowe. Jako, że klasyfikacje generalne już od pewnego czasu są rozstrzygnięte, nikt nie musiał niczego kalkulować. Pozostała czysta jazda na granicy możliwości, bez troski o silniki czy skrzynie biegów.

Q1

Pierwszy wyjazd podzielił stawkę w kwestii wyboru opon. Co ciekawe, super-miękką mieszankę wybrały nie tylko najsłabsze ekipy, ale również Mercedes. Dzięki temu Hamilton od razu mógł wykręcić świetny czas – 1:40,974. Rosberg na mecie zjawił się chwilę później, z czasem gorszym o 0,137 sekundy. Daleko za nimi plasował się Perez, ze stratą aż dwóch sekund. Raikkonen w Ferrari chwilę później zmienił Pereza na trzecim miejscu, Fin tracił 1,7 sekundy, jednak podróżował na miękkiej mieszance.

O dalszą walkę w kwalifikacjach standardowo walczył McLaren z resztą ekip środka stawki. Po pierwszym przejeździe oprócz Manora w strefie ostatnich 5 bolidów był Kwiat, Button i Ericsson. Kwiat zdecydowanie poprawił swój wynik w drugim przejeździe, jednak Ericsson dostał informację o problemie z bolidem, przez co musiał zjechać do boksu. Button również uciekł ze strefy spadkowej, choć jego partner musiał zjechać do garażu, ze względu na przebitą oponą. Sensacja nadeszła jednakże dopiero w końcu Q1. Vettel nagle zwolnił w drugim sektorze i jego czas z pierwszego przejazdu nie wystarczył do awansu do Q2!

Q2

Po dramacie Vettela przyszedł nasz na kolejną część czasówki, gdzie bez większej zwłoki na torze pojawiła się większość kierowców. Wyjazdy opóźnili tylko zawodnicy Lotusa, Raikkonen i Kwiat. Mercedesy ponownie nie zamierzały grać w podchody i od razu ustanowiły świetny czas na nowych super-miękkich oponach. Za nimi ze stratą sekundy plasował się Ricciardo. Tymczasem Grosjean otrzymał komunikat o awarii samochodu, przez co został poproszony o zjazd do boksu. Chwilę później z garażu wyjechał Raikkonen i zmienił Australijczyka na trzeciej pozycji. Strata jednak była spora i raczej wykluczała walkę Fina o pole position.

O wejście do Q3 jak zwykle toczyła się niesamowicie zacięta walka. Cztery ekipy miały szansę na zgarnięcie ostatnich miejsc premiujących walką o pole position. Ostatecznie pozycje się nie zmieniły i pierwszym pechowcem był Verstappen, za nim Button (dla którego i tak była to niezwykle wysoka pozycja), a za Brytyjczykiep uplasował się Maldonado i Nasr, oczywiście ostatni w Q2 był Grosjean, który chwilę wcześniej zatrzymał bolid na prostej, ze względu na kompletną awarię bolidu.

Q3

Jako pierwsi w ostatnich minutach kwalifikacji wyjechali kierowcy Force India, których bolid był cichą sensacją tej rundy. Perez popisał się niezłym czasem – 1:41,184, a wyprzedził go po chwili Hamilton, choć przewaga była niewielka, gdyż Anglik nie pojechał dobrego okrążenia. Dało to prowadzenie Rosbergowi, który wyszedł na czoło z przewagą niemal 0,3 sekundy. Raikkonen nie był w stanie na pierwszym przejeździe przeskoczyć Meksykanina i plasował się na piątym miejscu.

Drugie przejazdy rozpoczął Ricciardo i poprawił się o 0,2 sekundy, co mimo wszystko nie dało zmiany pozycji. Za nim na mecie zjawił się Bottas, jednak Fin wylądował na szóstym miejscu. Hamilton pojechał naprawdę mocne kółko, przeskakując Rosberga o 0,124 sekundy. Niemiec na mecie zjawił się chwilę później i wprawił w osłupienie wszystkich obserwatorów... Szóste pole position z rzędu, tym razem z przewagą o,377 sekundy! Cóż za niesamowite okrążenie wicemistrza świata. Trzeci uplasował się Raikkonen, przed Perezem. Za Ricciardo mieliśmy Bottasa, Hulkenberga i Massę. Czołową dzisiątkę uzupełnił Kwiat i Sainz. Tym sposobem poznaliśmy pola startowe w ostatnim wyścigu sezonu, który może okazać się naprawdę ciekawy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca