|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysia Grand Prix 2015 | 29 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:40,124 | - | - | 20 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:40,497 | 0,373 | 0,373 | 17 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:40,985 | 0,861 | 0,488 | 13 |
4. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:41,543 | 1,419 | 0,558 | 14 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:41,596 | 1,472 | 0,053 | 26 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:41,787 | 1,663 | 0,191 | 15 |
7. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:41,803 | 1,679 | 0,016 | 23 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:41,882 | 1,758 | 0,079 | 23 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:42,055 | 1,931 | 0,173 | 18 |
10. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:42,064 | 1,940 | 0,009 | 16 |
11. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:42,103 | 1,979 | 0,039 | 23 |
12. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:42,567 | 2,443 | 0,464 | 19 |
13. | 36 | Raffaele Marciello | Sauber C34 | | 1:42,621 | 2,497 | 0,054 | 13 |
14. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:42,885 | 2,761 | 0,264 | 20 |
15. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:42,893 | 2,769 | 0,008 | 15 |
16. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:43,054 | 2,930 | 0,161 | 15 |
17. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:43,100 | 2,976 | 0,046 | 19 |
18. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:46,686 | 6,562 | 3,586 | 8 |
19. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:47,683 | 7,559 | 0,997 | 8 |
20. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | - | - | - | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:47,133 |
|
|
Grand Prix Malezji to zdecydowanie wyjątkowa runda kalendarza Formuły 1. Przez cały weekend na pierwszy planie są warunki atmosferyczne, które są na torze Sepang niesamowicie mordercze. Wysoka temperatura w połączeniu w wysoką wilgotnością skutecznie utrudnia życie kierowcom i mechanikom. Nie zraziło to jednak nikogo do szybkiego wyjazdu na tor w pierwszym treningu, również Manora i Fernando Alonso.
Największy problemy na okrążeniu wyjazdowym zaliczył Roberto Merhi, co nie mogło dziwić, aczkolwiek zdołał dotrzeć do boksów. Pierwszy czas wykręcił dzisiaj Marcus Ericsson i zameldował się z wynikiem 1:44,483. Dodatkowy komplet opon na pierwsze 30 minut sesji spisywał się idealnie, gdyż praktycznie cała stawka postanowiła wykręcić czasy. Zdecydowanie na czele był Rosberg, z wynikiem o 1,6 lepszym od kolejnego kierowcy.
Bardzo problematyczny pierwszy trening zaliczył tymczasem Lewis Hamilton. Najpierw utracił telemetrię, a na kolejnym wyjeździe zatrzymał się w dziewiątym zakręcie, co oznaczało koniec sesji dla mistrza świata. Jak później przyznał zespół, awaria dotyczyła jednostki napędowej. Po 30 minutach na czele znajdował się w dalszym ciągu Rosberg, z przewagą 1,035 sekundy nad drugim Sainzem. Button w McLarenie tracił nieco ponad 3 sekundy, co wskazywało na delikatny progres Hondy, a czasu nie wykręcili Hamilton, Vettel, Stevens i Merhi.
Po kilkunastu minutach ciszy na trasie pojawił się Stevens i wykręcił pierwszy czas Manora, tracąc 10 sekund do lidera. Zaraz za nim pojawił się na torze Button, poprawiając swój czas do 1:43,100, co dawało 2,5 sekundy straty do Rosberga, tymczasem Stevens zszedł do straty wynoszącej 6 sekund. Na drugie miejsce wskoczył Grosjean, z czasem o niecałą sekundę gorszym od Mercedesa, Lotus z pewnością chce powetować sobie bardzo nieudany weekend w Australii.
Pierwszym konkurencyjnym czasem Alonso był 1:42,885. McLaren z Hondą zdecydowanie przyśpieszyli swoją maszynę, ale jak odbije się to na niezawodności? Pierwsze mierzone kółko Vettela padło dopiero na 30 minut przed końcem sesji, ale pozwoliło mu wskoczyć na 6 lokatę, a chwilę później poprawił się meldując na trzecim miejscu, tuż za Raikkonenem.
Do końca sesji w tabeli nie zaszły zbyt duże zmiany, a kierowcy skupili się na dopracowywaniu ustawień swoich maszyn. Z pewnością cieszą czasy uzyskane przez Manora, po katastrofalnym występie w Australii. Fani McLarena mogą w końcu odetchnąć, gdyż bolidy stajni z Woking w końcu są w stanie przejechać trening bez poważnych awarii. Na czele w dalszym ciągu Mercedes, choć Ferrari ponownie potwierdza duży krok naprzód w kwestii silnika. Na uwagę zasługuje również dobra postawa Toro Rosso, które jeździ szybciej od starszego brata, Red Bulla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 9,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|