F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 201529 marca
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:40,124--20
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:40,4970,3730,37317
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:40,9850,8610,48813
4.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:41,5431,4190,55814
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:41,5961,4720,05326
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:41,7871,6630,19115
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:41,8031,6790,01623
8.77Valtteri BottasWilliams FW371:41,8821,7580,07923
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:42,0551,9310,17318
10.9Marcus EricssonSauber C341:42,0641,9400,00916
11.19Felipe MassaWilliams FW371:42,1031,9790,03923
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:42,5672,4430,46419
13.36Raffaele MarcielloSauber C341:42,6212,4970,05413
14.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:42,8852,7610,26420
15.27Nico HulkenbergForce India VJM081:42,8932,7690,00815
16.11Sergio PerezForce India VJM081:43,0542,9300,16115
17.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:43,1002,9760,04619
18.28Will StevensMarussia MR03B1:46,6866,5623,5868
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:47,6837,5590,9978
20.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid---4
107% najlepszego czasu: 1:47,133

Grand Prix Malezji to zdecydowanie wyjątkowa runda kalendarza Formuły 1. Przez cały weekend na pierwszy planie są warunki atmosferyczne, które są na torze Sepang niesamowicie mordercze. Wysoka temperatura w połączeniu w wysoką wilgotnością skutecznie utrudnia życie kierowcom i mechanikom. Nie zraziło to jednak nikogo do szybkiego wyjazdu na tor w pierwszym treningu, również Manora i Fernando Alonso.

Największy problemy na okrążeniu wyjazdowym zaliczył Roberto Merhi, co nie mogło dziwić, aczkolwiek zdołał dotrzeć do boksów. Pierwszy czas wykręcił dzisiaj Marcus Ericsson i zameldował się z wynikiem 1:44,483. Dodatkowy komplet opon na pierwsze 30 minut sesji spisywał się idealnie, gdyż praktycznie cała stawka postanowiła wykręcić czasy. Zdecydowanie na czele był Rosberg, z wynikiem o 1,6 lepszym od kolejnego kierowcy.

Bardzo problematyczny pierwszy trening zaliczył tymczasem Lewis Hamilton. Najpierw utracił telemetrię, a na kolejnym wyjeździe zatrzymał się w dziewiątym zakręcie, co oznaczało koniec sesji dla mistrza świata. Jak później przyznał zespół, awaria dotyczyła jednostki napędowej. Po 30 minutach na czele znajdował się w dalszym ciągu Rosberg, z przewagą 1,035 sekundy nad drugim Sainzem. Button w McLarenie tracił nieco ponad 3 sekundy, co wskazywało na delikatny progres Hondy, a czasu nie wykręcili Hamilton, Vettel, Stevens i Merhi.

Po kilkunastu minutach ciszy na trasie pojawił się Stevens i wykręcił pierwszy czas Manora, tracąc 10 sekund do lidera. Zaraz za nim pojawił się na torze Button, poprawiając swój czas do 1:43,100, co dawało 2,5 sekundy straty do Rosberga, tymczasem Stevens zszedł do straty wynoszącej 6 sekund. Na drugie miejsce wskoczył Grosjean, z czasem o niecałą sekundę gorszym od Mercedesa, Lotus z pewnością chce powetować sobie bardzo nieudany weekend w Australii.

Pierwszym konkurencyjnym czasem Alonso był 1:42,885. McLaren z Hondą zdecydowanie przyśpieszyli swoją maszynę, ale jak odbije się to na niezawodności? Pierwsze mierzone kółko Vettela padło dopiero na 30 minut przed końcem sesji, ale pozwoliło mu wskoczyć na 6 lokatę, a chwilę później poprawił się meldując na trzecim miejscu, tuż za Raikkonenem.

Do końca sesji w tabeli nie zaszły zbyt duże zmiany, a kierowcy skupili się na dopracowywaniu ustawień swoich maszyn. Z pewnością cieszą czasy uzyskane przez Manora, po katastrofalnym występie w Australii. Fani McLarena mogą w końcu odetchnąć, gdyż bolidy stajni z Woking w końcu są w stanie przejechać trening bez poważnych awarii. Na czele w dalszym ciągu Mercedes, choć Ferrari ponownie potwierdza duży krok naprzód w kwestii silnika. Na uwagę zasługuje również dobra postawa Toro Rosso, które jeździ szybciej od starszego brata, Red Bulla.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 9,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Damos, 27.03.2015 04:54[!]
W końcu Manor na torze! :)
SirKamil, 27.03.2015 05:30[!]
To tempo nie wystarczy Maruśce do zakwalifikowania się.
adamo342, 27.03.2015 07:04[!]
Ferrari wygląda na mocne.Kibicuje im żeby powalczyli z Mercedesem.Alonso popełnił wielki błąd odchodząc z Ferrari.

SirKamil przecież Stevens zmieścił się w 107%
SirKamil, 27.03.2015 07:32[!]
Od kiedy reguła 107% obowiązuje w FP1?
marios76, 27.03.2015 07:43[!]
@SirKamil Punkty Bianchiego to historia tego zespołu i niedoscigniony cel, na wątpliwą przyszłość.
Lukas, 27.03.2015 08:17[!]
SirKamil, na Q1 oni wyciągną miękką, reszta zostanie na twardych i wystarczy ;)
SirKamil, 27.03.2015 08:27[!]
Co by się nie stało, Marussia musi jeździć szybciej niż ok 1:47.
Semai, 27.03.2015 09:29[!]
@Sirkamil: nie musi, już wielokrotnie tak było, że w Q1 czas był gorszy niż 107% ale na podstawie czasów z treningu byli dopuszczani (casus HRT). Chyba, że uszczelnili ten przepis ale o tym to nie słyszałem.
SirKamil, 27.03.2015 10:37[!]
Oczywiście, że musi. Wyznacznikiem czasu dla 107%, jest czas lidera w Q1. Samochód dopuszcza się do startu, jeśli w trakcie weekendu osiągał czasy w zakresie 107% najlepszego okrążenia Q1, a nie czasu 'w' lub 'z' dowolnej sesji. Jeśli w Q1 lider zejdzie w okolice 99 sekund, co jest prawdopodobne w normalnych warunkach, to czasy w rodzaju powyższych są niewystarczające.

Oczywiście Marussia nieco przyśpieszyła w FP2, wiec nasze dywagacje tracą na aktualności.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca