|
|
|
|
|
|
Chinese Grand Prix 2015 | 12 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,185 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Wypowiedzi po sesjach 1 i 2 [ T- | T+ ]
|
Mercedes
Lewis Hamilton (P1/P1): Za nami zdecydowanie lepszy piątek niż w Malezji. Udało nam się przejechać sporo okrążeń w obu sesjach treningowych, co daje mi więcej pewności siebie. Zespół wykonał wspaniałą pracę, by poprawić tempo naszego bolidu. Czuję się lepiej przygotowany do wyścigu. Nie wiem, ile konkretnie okrążeń przejechałem na każdej z mieszanek ogumienia, ale nie wyczułem żadnych problemów. Na podstawowej radzimy sobie nieco gorzej niż na opcjonalnej, ale dziś wieczorem sprawdzimy dane i porównamy je z tymi, zebranymi przez Nico. Jest jeszcze kilka rzeczy, które chciałbym poprawić. Sądzę jednak, że dysponujemy tempem, które pozwoli nam utrzymać się na czele.Nico Rosberg (P2/P5): Wygląda na to, że jesteśmy bardzo szybcy na pojedynczym okrążeniu, ale nie mogłem dziś złożyć szybkiego okrążenia na miękkiej mieszance ogumienia. W ostatnim zakręcie sprawdziłem dziś linię przejazdu biegnącą po trawie i jak nietrudno się domyślić, nie okazała się ona zbyt szybka! Szkoda, bo straciłem przez to całkiem dobre okrążenie. Lewis pokazał dziś, że bolid dysponuje solidnym tempem. Musimy przeanalizować dane dotyczące długich przejazdów, ponieważ Ferrari po raz kolejny sprawia wrażenie bardzo groźnego konkurenta. Rano jeździłem z nowym przednim skrzydłem. Zebraliśmy wiele informacji, więc dzisiejsze treningi mogę zaliczyć do owocnych. Przed naszymi inżynierami długa noc. Postaramy się znaleźć jak najlepsze ustawienia na niedzielny wyścig.(Nataniel Piórkowski)
Ferrari
Kimi Raikkonen (P4/P2): Ogólnie był to dla nas dobry dzień pracy. Po południu mieliśmy problemy z hamulcami, jednak nasz zespół mechaników wykonał świetną pracę i wyeliminował usterkę. To pozwoliło mi na powrót na tor i wykonanie naszego programu. Jest jeszcze trochę za wcześnie aby cokolwiek przewidywać, wciąż mamy kilka rzeczy do poprawy. Jutro musimy upewnić się, że wszystko pójdzie sprawnie i będziemy mogli zaliczyć ten dzień do udanych i bezproblemowych. Zrobimy wszystko co w naszej mocy podczas kwalifikacji i wyścigu.Sebastian Vettel (P3/P4): Jestem zadowolony z samochodu, jednak wydaje mi się, że możemy się jeszcze poprawić podczas jutrzejszych przejazdów – do tego zazwyczaj służy piątek. Chciałbym zrobić więcej okrążeń, jednak dla całego zespołu były to dwie bardzo solidne sesje. Moim zdaniem, jesteśmy w stanie poczynić jutro krok do przodu i zobaczymy, czy da to jakiś efekt. Po pierwsze, jest to dopiero trzeci wyścig sezonu. Po drugie, to zupełnie inny tor w porównaniu do Malezji, więc najważniejsze będzie skupienie się na wykonaniu swojej pracy. Najważniejszym celem jest ukończenie tuż za Mercedesem. Musimy zaakceptować fakt, że są bardzo mocni, a wraz z dalszym ciągiem sezonu będziemy próbowali się do nich zbliżyć. Walka o pole position jutro z Mercedesem? Dziś byli bardzo mocni. Dla nas najważniejsze jest poczynienie kroku naprzód. Czy boję się Red Bulla? Nie boję się, był to dla nich prawdopodobnie pierwszy w miarę dobry piątek w tym sezonie. To w miarę oczywiste, że co weekend będzie tylko ciężej, ponieważ każdy znajduje swój właściwy rytm. Zarządzanie oponami będzie kluczowe.(Igor Szmidt)
Red Bull
Daniel Ricciardo (P6/P3): To był dla nas dobry piątek, wykorzystaliśmy sesje treningowe w pełni i udało się nam wypełnić cały założony wcześniej program, a nasze tempo jest bardzo obiecujące. Przywieźliśmy kilka modyfikacji aerodynamicznych, które zawsze poprawiają właściwości jezdne. To krok naprzód i o nic więcej nie mogliśmy prosić. Wciąż musimy poczynić pewne poprawki, jednak wszystko idzie w dobrym kierunku, co jest dobrym znakiem.Daniił Kwiat (P7/P6): Jesteśmy w trakcie badania usterki hamulców, czułem, że nie dało się zatrzymać samochodu, więc musimy to dokładnie sprawdzić. Aż do tego momentu pod koniec drugiego treningu wszystko przebiegało pozytywnie. Szkoda, że nie mogłem zrobić więcej kilometrów, jednak mimo to udało się przejechać sporo wartościowych okrążeń. Przywieźliśmy tutaj kilka modyfikacji, które wydają się działać całkiem nieźle.(Igor Szmidt)
Williams
Valtteri Bottas (P9/P7): Za nami standardowy piątek. Żadnych błędów, żadnych niewiadomych. Poprawki jakie przywieźliśmy do Szanghaju spełniają swoje zadania, co pozytywnie odbiło się na naszym tempie w zakrętach. Bardzo mnie to cieszy. Jeśli chodzi o temperaturę, to odpowiada nam ona o wiele bardziej, niż ta z Malezji. Sądzę, że stać nas na dobre kwalifikacje, ale wciąż musimy popracować nad dłuższymi przejazdami, zwłaszcza, że towarzyszy im graining lewej przedniej opony.Felipe Massa (P10/P17): Poranna sesja poszła zgodnie z planem, ale po południu pojawiły się problemy z tylnym skrzydłem. Na dohamowaniu całkowicie straciłem przyczepność tylnej osi, bolid obrócił się dotykając ściany, a ja zostałem zmuszony do zakończenia pracy. Przepadło nam dziś wiele cennego czasu, ale zespół wprowadził zmiany do tylnego skrzydła bolidu Valtteriego, nie dopuszczając do pojawienia się u niego podobnej sytuacji. Potrzebujemy juto bardzo mocnego dnia, by dobrze przygotować się do niedzielnych zmagań.(Nataniel Piórkowski)
Sauber
Felipe Nasr (P5/P8): Za nami dobry dzień. Jestem usatysfakcjonowany, bo wygląda na to, że udało nam się rozwiązać wszystkie problemy, jakie trapiły nas w Malezji. Poprawki jakie przywieźliśmy ze sobą do Chin zdają się spełniać swoją rolę. Musimy dać z siebie wszystko w kwalifikacjach i wypracować optymalne ustawienia samochodu na wyścig. Sądzę, że ponownie stoimy przed szansą zdobycia punktów.Marcus Ericsson (P14/P13): Porządny dzień. Przejechałem dziś sporo okrążeń realizując cały ustalony przez zespół program. Czułem się trochę niekomfortowo przy próbie wyczucia pracy samochodu na świeżym ogumieniu, jednak na używanych kompletach, podczas symulacji wyścigu wykonanej w trakcie popołudniowego treningu, prezentowaliśmy znacznie bardziej konkurencyjne osiągi. To dobry zwiastun przed wyścigiem. Teraz muszę tylko dopracować ustawienia samochodu i zadbać o udaną czasówkę.(Nataniel Piórkowski)
Lotus
Romain Grosjean (P--/P9): Oczywiście wolałbym jeździć podczas obu treningów, ale miałem dobre popołudnie i dobrze być jest w czołowej dziesiątce. Przejechaliśmy sporo okrążeń, a auto wydaje się mocne. Oczywiście zawsze można się poprawić, jednak to dobry początek.Pastor Maldonado (P11/P11): Nie jestem do końca zadowolony z samochodu, jednak zmiany w ustawieniach szyły w dobrym kierunku, więc to był dobry dzień. Pogoda była całkiem dobra i lepsza niż zapowiadały prognozy. To fajny tor do jazdy, który stawia kilka wyzwań przed zawodnikami. Myślę, że powinniśmy mieć dobre auto w kwalifikacjach.Jolyon Palmer (P15/P--): Wyczekiwałem jazdy w E23 podczas weekendu Grand Prix i się nie zawiodłem. Tor był dość zielony na początku, więc było ślisko, a dodatkowo szybko musiałem nauczyć się konfiguracji, gdyż nigdy wcześniej tu nie jeździłem. Ogólnie jednak jestem zadowolony z 15 miejsca. Byłem w stanie przejechać sporo okrążeń i sprawdzić limity przyczepności. Wspaniale było zadebiutować w F1 podczas weekendu GP.(Paweł Zając)
McLaren
Jenson Button (P13/P10): Wydaje się, że spisujemy się tu całkiem nieźle, jednak może wynika to z tego, że my wyciągnęliśmy dziś maksimum z auta, podczas gdy inni mogli tego nie robić. Tak czy inaczej odczucia z jazdy były dobre, szczególnie na miękkiej oponie. Wygląda jednak na to, że jesteśmy tu lepsi na jednym okrążeniu niż na dystansie, czyli odwrotnie niż w Malezji. Powinniśmy być w stanie jutro się z tym uporać. Oczywiście wciąż jest sporo miejsca na poprawki, ale czekam na resztę weekendu. Robiliśmy dziś pozytywne postępy.Fernando Alonso (P17/P12): To był dobry piątek. Rano zrealizowaliśmy program aero, a później skupiliśmy się na ustawieniach. Wszystkie poprawki wydają się pracować tak, jak się tego spodziewaliśmy i zbliżyły nas do środka stawki. To bardzo pozytywne, że zmierzamy w dobrym kierunku i powrót do walki jest tylko kwestią czasu. Oczywiście zaczynaliśmy w gorszej sytuacji niż inni i ciężko nam jest robić szybkie postępy, jedna zespół bardzo ciężko nad tym pracuje. Dobrze było dziś jechać w środku stawki i mam nadzieję, że utrzymamy ten poziom poprawy formy.(Paweł Zając)
Toro Rosso
Max Verstappen (P12/P14): Był to dość ciężki dzień, szczerze mówiąc. Nie byłem szczególnie zadowolony z balansu naszego samochodu w pierwszym treningu, więc staraliśmy się poprawić to podczas jazd popołudniowych. Było lepiej, jednak wciąż musimy znaleźć trochę tempa. Oczywiście, nie udało się nam również przejechać idealnego okrążenia ze względu na czerwoną flagę. Zdecydowanie jest gdzie szukać poprawy i mamy nadzieję, że jutro wykonamy lepszą pracę. Lubię jeździć po tym torze, to techniczny i dość wymagający obiekt.Carlos Sainz Jr (P8/P15): Udało się nam wykonać dzisiejszy program bez żadnych problemów, co naturalnie jest powodem do zadowolenia. Pierwszy trening posłużył mi do nauki toru. Czułem się dość komfortowo od samego początku i byłem w stanie na tym budować dalszą formę. To ciekawy tor i lubię na nim jeździć. Jest dość wymagający i różni się od innych torów w kalendarzu, co jest dobre. Podczas drugiego treningu skupiłem się na zużyciu opon i ogólnym tempie. Niestety, podczas przejazdu na twardszej mieszance została wywieszona czerwona flaga, co nieco zaburzyło nasz program. Gdy wróciliśmy na tor wszystko szło jednak zgodnie z planem. Cała stawka jest bardzo blisko siebie, więc zapowiada się bardzo ekscytujący weekend – jesteśmy gotowi podjąć wyzwanie.(Igor Szmidt)
Force India
Nico Hulkenberg (P18/P16): Nie mieliśmy dziś większych problemów i udało nam się zrealizować cały założony wcześniej program. Przeważająca część naszej dzisiejszej pracy była ukierunkowana na ogumienie oraz balans samochodu, co powinno dam dać dobrą bazę do wprowadzania poprawek przed dalszą częścią weekendu. Podczas porannej sesji mogliśmy przetestować trochę nowych części, dzięki czemu zebraliśmy sporo danych do analizy. Wierzę, że znajdziemy kilka interesujących rozwiązań. Przed nami sporo pracy by poprawić osiągi bolidu, zwłaszcza jego zachowanie na poszczególnych rodzajach opon. To nasze zadanie na zbliżającą się noc.Sergio Perez (P16/P18): Nie był to dla mnie najłatwiejszy dzień, szczególnie mam tu na myśli popołudniową sesję. Przynajmniej warunki na torze były dziś dość spójne. Musiałem przerwać mój pierwszy przejazd na opcjonalnej mieszance, a gdy powróciliśmy na tor, trafiliśmy na wolniejszych kierowców, przez co nie dowiedziałem się dziś zbyt wiele o tempie samochodu na pojedynczym okrążeniu. Musimy nadrobić nasze zaległości jutro rano. Z drugiej strony byliśmy w stanie pokonać całkiem dobry stint na pośrednim ogumieniu, który dał nam wiele użytecznych informacji na niedzielny wyścig.(Nataniel Piórkowski)
Marussia
Roberto Merhi (P20/P19): To był dla mnie udany dzień. Dużo lepiej odnajduję się już w naszym bolidzie, dzięki czemu mogę zacząć naciskać. Jestem zadowolony z tego, jak poprawiamy nasze tempo oraz pracujemy nad ustawieniami. Nie mogę się już doczekać jutrzejszego treningu. Chcę jak najlepiej przygotować się do kwalifikacji.Will Stevens (P19/P20): Pozytywny dzień. Jedynym frustrującym aspektem piątkowych przygotowań była usterka elektroniki, która uniemożliwiła nam znalezienie dobrego rytmu. Zespół wykonał kawał dobrej roboty szybko wykrywając jej źródło, dzięki czemu mogłem jeszcze pojawić się na torze. Cieszę się, że udało nam się pokonać przeciwności. Szkoda, że nie mogłem dziś wykonać przejazdu na opcjonalnej mieszance, ale ogólnie możemy być zadowoleni z pewnych pozytywnych oznak, zwłaszcza pod względem tempa. Jutro chcemy dokonać kolejnych postępów.(Nataniel Piórkowski)
Więcej wkrótce...
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|