F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201519 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:34,647--31
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:34,7620,1150,11533
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:35,1740,5270,41230
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:35,2770,6300,10326
5.77Valtteri BottasWilliams FW371:35,2800,6330,00336
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:35,4490,8020,16927
7.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:35,4740,8270,02534
8.12Felipe NasrSauber C341:35,7931,1460,31927
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:35,8831,2360,09023
10.19Felipe MassaWilliams FW371:35,8841,2370,00135
11.9Marcus EricssonSauber C341:36,1481,5010,26434
12.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:36,1911,5440,04322
13.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:36,3341,6870,14331
14.55Carlos SainzToro Rosso STR101:36,4711,8240,13732
15.27Nico HulkenbergForce India VJM081:36,8052,1580,33430
16.33Max VerstappenToro Rosso STR101:36,9172,2700,11226
17.11Sergio PerezForce India VJM081:37,0622,4150,14533
18.28Will StevensMarussia MR03B1:39,1314,4842,06921
19.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:39,2094,5620,07815
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:40,5925,9451,38326
107% najlepszego czasu: 1:41,272

Nico Rosberg był najszybszy podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Bahrajnu. Kierowca Mercedes wyprzedził w tabeli Lewisa Hamiltona i Kimiego Raikkonena.

Drugi trening rozpoczął się jeszcze przed zachodem słońca, jednak światła nad Sakhir były już zapalone. Kierowcy nieszczególnie garnęli się do wyjazdu i po przeszło minucie na torze pojawiły się tylko bolidy Williamsa. Massa i Bottas od razu jednak zabrali się do roboty i przejechali pomiarowe kółka – obaj prawie identycznie, choć to Fin z 1:38.540 był szybszy od Brazylijczyka o 0,001s.

Niedługo potem sekundę szybciej pojechał Raikkonen, który wskoczył na pierwsze miejsce, a tymczasem inni zaczęli opuszczać garaż, więc na torze coraz więcej się działo. Dla niektórych problemem wciąż był 11 zakręt i m.in. Nico Rosberg przejeżdżał go poboczem, warto dodać, że sporo działo się też w pierwszym zakręcie i zablokowane koła nie były tam rzadkim widokiem.

Po 15 minutach na czele tabeli znajdował się Hamilton, który z czasem poniżej 1:37 wyprzedzał Vettela i Raikkonena. W tym czasie także na torze pojawili się wszyscy zawodnicy poza Red Bullem, który już od samego początku musiał pracować nad jakimiś problemami. Pierwszym, który zakończył jazdy w drugim treningu okazał się Jenson Button, którego bolid znów odmówił dalszej pracy. Kierowca McLarena zatrzymał się na poboczu jedenastego zakrętu zaledwie po 17 minutach sesji.

Porządkowi na szczęście uporali się z autem tylko przy żółtych flagach, więc sesja toczyła się bez większych przeszkód. Pierwszym zawodnikiem Red Bulla, który opuścił garaż, był Daniił Kwiat na 22 minuty po rozpoczęciu sesji. Rosjanin od razu, jednak zabrał się do pracy i po pierwszym pomiarowym okrążeniu wskoczył na szóste miejsce. Po 30 minutach od startu sesji na czele znajdował się Kimi Raikkonen z wynikiem 1:35,512, jednak Fin miał już na swoim koncie okrążenie na miękkiej mieszance. Drugi był Hamilton, przed Hulkenbergiem (miękka), Vettelem, Ricciardo, Rosberiem, Nasrem, Kwiatem i Bottasem.

Wraz z kolejnymi przejazdami poprawiły się coraz lepsze czasy, choć Vettelowi nie udało się poprawić wyniku swojego kolegi zespołowego z powodu błędu w ostatnim zakręcie. Kimi zresztą zdołał podkręcić tempo o prawie cztery dziesiąte sekundy. Wysiłki Fina na nic jednak się zdały, gdyż miękkie opony znalazły się na kołach Mercedesa – szybszym ze Srebrnych Strzał okazał się Rosberg, który z wynikiem 1:34,647 wyprzedzał Hamiltona o 0,115 sekundy i Rakkonena o 0,527.

Prawie w połowie sesji do garażu dostarczono zepsuty bolid Buttona, jednak McLaren raczej nie miał powodów do płaczu, gdyż Alonso po okrążeniu na miękkich oponach wskoczył na siódme miejsce – za Mercedesami, Ferrari i Sauberami. Czołową dziesiątkę uzupełniali w tym momencie powracający do kokpitu Grosjean oraz Sainz i Hulkenberg. Na problemy natomiast narzekał Red Bull – Kwiat żalił się, że w zakrętach 6 oraz 11 są problemy mocą silnika.

Po 20 minutach jazdy na miękkiej mieszance sytuacja w tabeli z czasami się uspokoiła, gdyż kierowcy skupili się na długich przejazdach. Na 30 minut przed zakończeniem czołowa trójka prezentowała się więc bez zmian – Rosberg, przed Hamiltonem i Raikkonenem. Czwarty był Vettel, a dalej Bottas, Ricciardo, Maldonado, Nasr, Kwiat i Massa. Długie przejazdy sprawiły natomiast, że iskierka nadziei na pewno pojawiła się w Ferrari – zawodnicy włoskiej ekipy na miękkich oponach notowali zdecydowanie najlepsze czasy trzymają się początkowo 1:39, podczas gdy Mercedes i reszta ekipy notowały wyniki na poziomie 1:40.

Na mniej niż 20 minut przed końcem na torze pojawił się Jenson Button, którego bolid udało się naprawić. Brytyjczyk zaczął jazdę od miękkich opon, jednak przejechał zaledwie cztery kółka i nie poprawił czasu okrążenia. Gdy zegar pokazywał 10 minut do końca doszło do incydentu w pierwszym zakręcie – Vettel nie dohamował wystarczająco mocno z powodu awarii hamulców i zaliczył drobny kontakt z Sergio Perezem. Oba bolidy nie zostały mocno uszkodzone, jednak z Ferrari posypało się trochę odłamów i sędziowie zadecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi, aby w spokoju uprzątnąć tor.

Sesja została wznowiona na ostatnie sześć minut i na torze pojawili się praktycznie wszyscy. Układ tabeli z czasami jednak się nie zmienił, gdyż zespoły kontynuowały pracę nad długimi przejazdami. Odrobinę przedwcześnie sesja zakończyła się dla Rosberga, gdyż zespół ściągnął go do garażu twierdząc, że „w telemetrii pojawiło się coś, czego bardzo nie lubią”.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 17.04.2015 18:45[!]
mclareny zrealizowały cel na ten sezon, czyli ukończony wyścig przez dwa bolidy i wolą przejechać jedno szybkie kółko, chciaż Alonso to nawet dwa czasy ustanowił zamaist jednego williamsa
pablonzo, 17.04.2015 18:55[!]
No, no, jeśli McLaren rzeczywiście podkręcił silnik i będą mieli takie tempo w wyścigu (jeśli silnik nie wybuchnie) to może być ciekawie bo włączają się do gry ;)
tommy123, 17.04.2015 18:58[!]
kabanos- 1 czas był na super miękkich a drugi na miękkich czyli twardych jak mówi borowczyk:-)
kabans, 17.04.2015 19:08[!]
Cytat tommy123 :
.
5 alonso to botas
Maciek znafca, 17.04.2015 19:16[!]
Grosejan już dzisiaj sprawił sobie prezent urodzinowy psując Buttonowi dobre kółko na miękkich.
Widzę, że Fernando potrafi się rozdwoić i jego McLaren również.
Michal2_F1, 17.04.2015 20:33[!]
@tommy123
Jakich znowu super-miękkich? Szybsze czasy były na option czyli miękkich (soft, żółte) a wolniejsza mieszanka to jest ta biała - prime czyli pośrednie (medium).

@pablonzo
Ja się obawiam, że takie tempo jak dzisiaj rzeczywiście będą mieć w kwalifikacjach... z taką różnicą, że reszta przyspieszy o sekundę, podobnie było w Chinach :)

@Maciek znafca
Rzeczywiście wydarzenie godne treści powyższego komentarza :)
+AS+, 17.04.2015 20:43[!]
Od dluzszego czasu czytam tutejsze komentarze, choc to jak sie udzielam jest do przemilczenia - bo po prostu sie nie udzialam, ale to co ostatnio pisze uzytkownik kabans, to albo swietny troll, albo glupie komentarze typu z onetu. Administratorzy nie moga z tym nic zrobic? To jest nagminne juz.
Zeby nie bylo ze spamuje - miejmy nadzieje ze opony dadza sie znac Mercedesom, no i Kimi w koncu ruszy i mu sie uda pojechac czysty qual i wyscig.
mich909090, 17.04.2015 23:35[!]
Standardowe treningi dzisiaj. Merc trzyma poziom, Ferrari mocne ale w qualu srebrni chyba pozamiataja. Temperatury nie są problemem przy tak późnej porze rozgrywania wyścigu wiec upałów wielkich nie będzie. Będzie się liczyła szybkość.Ferrari jest dobre na długim dystansie ale jeżeli przegrają znowu w qualu z Mercem to będzie im dwa razy trudniej w wyścigu. Stratedzy z Mercedesa już wiedzą, że wystarczy pokryć strategie Ferrari i sukces gotowy.
Michal2_F1, 18.04.2015 00:39[!]
@mich909090
Najpierw trzeba mieć możliwość żeby pokryć strategie i cały sęk w tym czy Merc będzie w stanie to zrobić. I na pewno nie są tak przekonani jak Ty, że im się to uda. A na Sakhir naprawdę da się wyprzedzać zwłaszcza w erze DRSu, więc 1-2 w Q nie musi równać się 1-2 w wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca