F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 201519 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:34,599--13
2.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:34,6680,0690,06914
3.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:34,9680,3690,30016
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:35,1410,5420,17313
5.77Valtteri BottasWilliams FW371:35,3930,7940,25218
6.19Felipe MassaWilliams FW371:35,4710,8720,07815
7.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:36,3071,7080,83614
8.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:36,3341,7350,0278
9.27Nico HulkenbergForce India VJM081:36,4211,8220,08713
10.12Felipe NasrSauber C341:36,4291,8300,00818
11.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:36,4881,8890,05914
12.26Daniił KwiatRed Bull RB111:36,5481,9490,0607
13.9Marcus EricssonSauber C341:36,6122,0130,06417
14.33Max VerstappenToro Rosso STR101:36,6842,0850,07211
15.11Sergio PerezForce India VJM081:36,7272,1280,04314
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:36,8992,3000,17211
17.55Carlos SainzToro Rosso STR101:36,9792,3800,08014
18.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:37,1512,5520,17217
19.28Will StevensMarussia MR03B1:39,7455,1462,59412
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:40,5415,9420,79614
107% najlepszego czasu: 1:41,221

Trzeci trening tego weekendu rozpoczął się przy naturalnym świetle słonecznym. Miało to konsekwencje nie tylko w widoczności, ale również w temperaturze toru, która na początku sesji była niesamowicie wysoka. Asfalt ciągle był rozgrzany do 40 stopni, a jak wiemy, po zachodzie wartości te będą zdecydowanie niższe.

Mimo to kierowcy Marussi, Ferrari oraz Lotusa zdecydowali się na okrążenia instalacyjne tuż po zapaleniu się zielonego światła. Na pierwsze kółko mierzone zdecydował się Jenson Button, który zdecydowanie musiał nadrobić czas stracony w pierwszych dwóch treningach. Wynik 1:39,126 był rezultatem bardzo słabej przyczepności, na którą Anglik skarżył się przez radio. Kolejny odnotowany w tabeli czasowej został Felipe Nasr, którego wynik był lepszy o ponad sekundę.

Początek sesji w związku z wspomnianą różnicą temperatur nie był zbyt aktywnym okresem. Dopiero po 15 minutach Maldonado poprawił czas Nasra, wykręcając 1:37,962. Tymczasem Alonso i Hamilton dopiero zdecydowali się na pierwszy wyjazd z garażu, a w garażu ciągle pozostawały oba Red Bulle. Oczywiście czas Maldonado został pobity przez Mercedesa, gdy Rosberg przejechał swoje kółko w czasie 1:37,599. Szybkie we wczesnej fazie akcji było również Ferrari, a Raikkonen jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:37.

Wszyscy zawodnicy podkreślali, że w płynnej jeździe przeszkadza mocny wiatr, oraz duża ilość pyłu na torze. To dwa bardzo charakterystyczne czynniki na torze Sakhir. Dość mocno odczuł to Hamilton, który na pierwszym przejeździe niemal co okrążenie popełniał drobny błąd, uniemożliwiający uzyskanie dobrego czasu. Dodatkowo Anglik skarżył się ponownie na zbyt mocne nagrzewanie się fotela.

Pierwszą ofiarą pułapki żwirowej był dzisiaj Daniił Kwiat. Rosjanin wypadł z toru w piątym zakręcie po dość prostym błędzie. Tymczasem po 30 minutach wszyscy poza Alonso mieli na swoim koncie wykręcony czas, jednak incydent z Kwiatem spowodował wywieszenie czerwonej flagi, już drugiej podczas tego weekendu. Wstrzymanie sesji nie trwało jednak długo i już po kilku minutach zawodnicy ponownie pojawili się na torze, tym razem dość tłumnie.

W bolidzie Raikkonena zdecydowano się na zmianę tylnego zawieszenia, pomimo faktu, iż Fin liderował w tabeli. Drugi Fin w stawce w międzyczasie skoczył na trzecią pozycję z czasem 1:37,355. Wszystkie czasy na piętnaście minut do końca sesji były wykręcone na pośredniej mieszance. W tym momencie akcja ponownie nieco się uspokoiła, a zawodnicy przygotowywali się do przejazdów z niskim ładunkiem paliwa.

Pierwszym odważnym z żółtymi oponami był Nico Hulkenberg. Czas Niemca był aż o 3 sekundy lepszy od przejazdu na pośrednich gumach. Taka różnica może zwiastować konieczność użycia miękkiej mieszanki już w Q1 przez zespoły z czołówki mistrzostw. Nico Rosberg również popisał się bardzo mocny wynikiem i wskoczył na czoło tabeli z wynikiem 1:34,968. O pół sekundy wolniejszy był Felipe Massa, a Bottas o 0,4 sekundy.

Lewis Hamilton wskoczył na pierwsze miejsce z czasem o 1:34,599, ale bardzo ciekawy wynik zaprezentował Sebastian Vettel, który był wolniejszy od Anglika o zaledwie 0,069 sekundy. Może to być zwiastun ciekawych kwalifikacji, oraz ponownie ciekawych zawodów w niedzielę. Tuż za pierwszą dziesiątką zameldował się Button, co dla McLarena było całkiem niezłym wynikiem, biorąc pod uwagę jak niezadowolony był dzisiaj z bolidu mistrz świata z 2009 roku.

Mechanikom Red Bulla udało się doprowadzić bolid Kwiata do stanu używalności, dzięki czemu Rosjanin w samej końcówce sesji mógł wypróbować miękkie opony. Ostatecznie uplasował się na dwunastej pozycji.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dejacek, 18.04.2015 15:10[!]
no i co niedowiarki- dalej nie wierzycie w formę mclarena :)
Eee popsuli wszystko, ale przez chwilę było fajnie :)
Indy, 18.04.2015 15:15[!]
@dejacek w Chinach wyglądali podobnie.
Psyche, 18.04.2015 15:18[!]
Zeby tylko nie bylo tak ze znowu w q wszyscy przyspiesza poza mclarenem.
Kamikadze2000, 18.04.2015 15:22[!]
Jest! Tak bardzo chciałem zobaczyć Alonso w Mercedesie. Wreszcie właściwy kierowca na właściwym miejscu. :))
Michal2_F1, 18.04.2015 15:49[!]
@Psyche A Mercedes drugie tyle, oby nie :)
Psyche, 18.04.2015 15:59[!]
Bylo by milo jakby Ferrari chociaz powalczylo i sie cos przetasowalo na starcie ;)
damian221, 18.04.2015 17:05[!]
ma ktos jakis stream podrzucic ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca