F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Pirelli 201510 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:26,828--29
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:26,8980,0700,07027
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:27,8060,9780,90821
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:27,8321,0040,02616
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:28,1321,3040,30027
6.33Max VerstappenToro Rosso STR101:28,5291,7010,39723
7.26Daniił KwiatRed Bull RB111:28,7851,9570,2567
8.19Felipe MassaWilliams FW371:28,8312,0030,04621
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:29,0752,2470,2449
10.12Felipe NasrSauber C341:29,1402,3120,06514
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:29,4092,5810,26920
12.36Raffaele MarcielloSauber C341:29,6302,8020,22115
13.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:29,6762,8480,04621
14.41Susie WolffWilliams FW371:29,7082,8800,03222
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:29,8132,9850,10522
16.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:29,8172,9890,00422
17.11Sergio PerezForce India VJM081:30,0963,2680,27919
18.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:30,1103,2820,0147
19.28Will StevensMarussia MR03B1:32,4715,6432,36122
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:32,6475,8190,17620
107% najlepszego czasu: 1:32,906


Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Hiszpanii, wyprzedzając drugiego w tabeli Hamiltona i trzeciego Vettela.

W porannym treningu przed pierwszą europejską eliminacją sezonu wzięło udział trzech kierowców rozwojowych: Williams zdecydował się powierzyć stery bolidu FW37 Susie Wolff, w Lotusie pojawił się po raz kolejny Jolyon Palmer, a Sauber oddał jeden ze swych samochodów Raffaelowi Marciello.

Jako pierwszy na torze pojawił się Pastor Maldonado, który rozpoczął swój program od wykonania próbnego startu u końca alei serwisowej. W ślad za Wenezuelczykiem poszli wkrótce inni kierowcy, w tym Danił Kwiat oraz Daniel Ricciardo, którzy porównywali osiągi zapewniane przez starszą i nową wersję przedniego skrzydła. Dziesięć minut po dziesiątej Nico Rosberg ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie sesji wykręcając rezultat 1:31,039. Niedługo później linię mety przejechał Will Stevens, który stracił do Niemca ponad sześć i pół sekundy. Na trzecim miejscu plasowała się Wolff.

Kolejne poprawy czasu przyszły po dwudziestu minutach od startu sesji. Wtedy to Hamilton zszedł do poziomu 1:28,993, na co Rosberg szybko odpowiedział osiągnięciem 1:28m384s. Kierowców Srebrnych Strzał pogodził wkrótce Sebastian Vettel, który w mocno zmodyfikowanym bolidzie SF15-T zwieńczył swoje okrążenie wynikiem 1:28,141. Kilka minut później Hamilton pokusił się o odpowiedź i powrócił na czoło tabeli mając przy swoim nazwisku czas 1:27,509s. Blisko końca pierwszych trzydziestu minut zajęć, pomiarowego okrążenia nie przejechali jedynie kierowcy Red Bulla, Raikkonen oraz Alonso.

Od samego początku kierowcy mieli problemy z utrzymaniem się na wymagających sekcjach Circuit de Catalunya. Podczas gdy Perez przejechał przez żwirową pułapkę zlokalizowaną przy czwartym zakręcie, Ricciardo zblokował koła na ostrym dohamowaniu do trzynastego zakrętu. Konieczność oddania Pirelli dodatkowego kompletu podstawowej mieszanki, z której ekipy mogły korzystać tylko w przeciągu pół godziny od startu sesji, spowodowała, że akcja na torze rozgorzała ponownie dopiero w okolicach 10:45. Niepokojące obrazki docierały z obozu Red Bulla. Bolid Ricciardo pozostawał w garażu stajni z Milton Keynes, otoczony przez mechaników austriackiej stajni.

Po kilku spokojnych chwilach, kierowcy na nowo rozpoczęli walkę z czasem. Podczas gdy Hulkenberg wskoczył na szóstą lokatę, Alonso notował wyniki o około sekundę gorsze od rezultatu osiągniętego wcześniej przed Rosberga. Nieco gorzej poranny trening układał się dla Buttona – Brytyjczyk zgłaszał swoim inżynierom sporą nadsterowność. Punktualnie o godzinie jedenastej Hamilton odnotował czas 1:26,898. Anglik miał szansę jeszcze bardziej wyśrubować swój wynik, jednak po rekordach w pierwszym i drugim sektorze popełnił błąd i odpuścił dalsze starania. Wykorzystał to Rosberg – Niemiec odzyskał prowadzenie w klasyfikacji sesji poprawiając najlepszy wynik na 1:26,828s.

Raikkonen stał się kolejnym kierowcą, który zgłaszał problemy z przegrzewającym się fotelem. Po tym jak Fin zgłosił problem swojemu zespołowi, szybko skierował się do alei serwisowej. Ze swym bolidem w widowiskowym stylu walczył Hamilton. Dwukrotny mistrz świata najpierw wyjechał szeroko poza tor w wirażu numer dziesięć, a następnie ślizgał się pokonując trzynasty zakręt. Osiem minut przed końcem zajęć, na torze ponownie pojawił się Ricciardo. Końcówka sesji upłynęła względnie spokojnie: jedynie Alonso wykonał widowiskowy piruet przejeżdżając przez stadionową sekcję toru. W tabeli nie doszło do żadnych poważnych zmian. Drugi trening wystartuje o godzinie 14:00.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 08.05.2015 11:34[!]
Uwielbiam że jak trening się kończy to u nas na WM zaraz są wyniki. Pełna profesja.

Co do treningów to standard. Mercedes na czele potem Ferrari i reszta czeloty. Ciekawe jak drugi trening będzie przebiegał.
Kamikadze2000, 08.05.2015 14:25[!]
Co ciekawe na trzecią siłą wyrósł na tym treningu STR. :)
zefu, 08.05.2015 17:20[!]
Nie wiem, na jakich oponach te czasy STR itp, ale może to jakiś zwiastun efektów zmian w silniku Renault?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca