F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201524 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:17,192--12
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:17,9300,7380,73815
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:18,2951,1030,36514
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:18,5431,3510,24815
5.26Daniił KwiatRed Bull RB111:18,5481,3560,00516
6.55Carlos SainzToro Rosso STR101:18,6591,4670,11114
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:18,7821,5900,12312
8.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:18,9061,7140,12418
9.27Nico HulkenbergForce India VJM081:19,1511,9590,24513
10.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:19,2662,0740,11513
11.11Sergio PerezForce India VJM081:19,3002,1080,03413
12.19Felipe MassaWilliams FW371:19,5602,3680,26015
13.77Valtteri BottasWilliams FW371:19,5662,3740,00614
14.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:19,5772,3850,01113
15.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:19,6062,4140,02914
16.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:19,6392,4470,03313
17.12Felipe NasrSauber C341:20,2633,0710,62410
18.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:22,0174,8251,7549
19.28Will StevensMarussia MR03B1:22,9435,7510,92613
20.9Marcus EricssonSauber C34----
107% najlepszego czasu: 1:22,595

Drugi trening na ulicach Monte Carlo rozpoczął zwycięzca ostatniego Grand Prix – Nico Rosberg. Niemiec postanowił wyjechać z garażu tuż po zapaleniu się zielonego światła. Nie można się temu dziwić, gdyż pogoda w dalszym ciągu nie rozpieszczała kierowców. Mocne zachmurzenie oraz niska temperatura skutecznie utrudniały przygotowania do dalszej części weekendu.

Po 5 minutach tylko Daniel Ricciardo oraz Marcus Ericsson pozostawali w garażach. Reszta stawki ochoczo zabrała się za kręcenie czasów i jako pierwszy na czele zameldował się Vettel, schodząc poniżej granicy 1:20. Tymczasem Australijczyk z Red Bulla nie kazał na siebie długo czekać i jedynie Szwed pozostał nieobecnym po kolejnych pięciu minutach jazd.

Przez kolejne minuty tabela dynamicznie zmieniała swój układ, jednak na czele bez niespodzianek pojawili się kierowcy Mercedesa z Hamiltonem na czele. Anglik meldował się z wynikiem 1:17,191, a Rosberg był wolniejszy o 0,7 sekundy. Dalsze przejazdy zakłócił wypadek Roberto Merhiego. Incydent miał miejsce tuż po wyjściu z tunelu, gdzie stosunkowo często dochodzi do podobnych problemów. Hiszpan nie opanował bolidu na dojeździe do szykany, przez co uderzył w barierę i to zakończyło jego dzisiejszy występ. Dodatkowo nad torem pojawiły się czerwone flagi.

Sesję wznowiono o 14:20, jednak nikt nie kwapił się z wyjazdem z pit lane, gdyż nad torem zaczął padać lekki deszcz. Dopiero Pastor Maldonado po 4 minutach odważył się wyjechać na super-miękkich gumach. Nie był to zbyt trafiony pomysł, ponieważ tor był już zbyt mokry na jazdę na gładkich oponach. Dlatego też zespół polecił mu zjechać do boksu.

Deszcz rozpadał się na dobre, a zespoły nie widziały sensu w przejazdach na mokrej nawierzchni. Na resztę weekendu zapowiada jest sucha pogoda, więc faktycznie nie było sensu ryzykować incydentów na tak trudnym torze, jakim jest Monte Carlo. Niestety dla fanów spowodowało to straszną nudę, gdzie jedynie co można było podziwiać to puste ulice Księstwa.

Dopiero na 10 minut przed końcem sesji wyjazd zaryzykowali Ricciardo i Alonso. Oboje pojawili się na przejściowych oponach. W ich ślady poszedł Kwiat oraz kolejny śmiałkowie. Wszyscy na przejściowcyh gumach z wyjątkiem Rosberga, który pojawił się na deszczówkach oznaczonych na niebiesko. Podobny wybór zastosowali kierowcy Force India. Oczywiście do końca sesji w tabeli nie zaszły żadne zmiany.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
artur_fan_f1, 21.05.2015 22:28[!]
Podium już znane...
zefu, 22.05.2015 11:47[!]
Gdzie jak gdzie, ale w Monaco wystarczy jeden SC w nieodpowiednim momencie i mało kto przewidzi podium :)
Maciek znafca, 22.05.2015 23:21[!]
ale irytujący jest ten sezon. W poprzednim przynajmniej mieliśmy walkę z tyłu, 3 miejsce albo miejsca 3-4 różne bywały, a teraz wiadomo, że TOP4 to będzie Mercedes i Ferrari, no chyba że Bottas przedzieli jedną z Ferek. Jeszcze jeden taki sezon mordęgi, a potem od 2017 wielkie zmiany i rywalizacja od nowa. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca