F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201524 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pomimo wielu nowych rund w kalendarzu Formuły 1 to właśnie Monako w dalszym ciągu pozostaję perłą. Unikalnym miejscem, które w zasadzie nie pasuje do nowoczesnych bolidów. Ulice są ciasne, manewrów wyprzedzania jest mało, ale każdego fana Królowej Motosportu stolica hazardu elektryzuje niczym dreszczowiec Hitchcocka. Wygrana tutaj zapewnia stałe miejsce w annałach historii.

Najlepiej dziś w tych trudnych warunkach poradził sobie Lewis Hamilton, który nie dał szans rywalom na pole position. Tuż obok niego wystartuje Nico Rosberg, a za plecami faworytów ponownie uplasował się Sebastian Vettel.

Q1

Tuż po rozpoczęciu sesji większość stawki wyjechała na miękkich oponach. Jedynie kierowcy Saubera i Manora zdecydowali się od razu na super-miękką mieszankę. Dodatkowo tylko 3 kierowców zdecydowało się opóźnić opuszczenie garażu. Obaj zawodnicy Force India oraz Fernando Alonso. Po kilku minutach jednak już wszyscy mieli na swoim koncie okrążenie, a Hulkenberg i Perez, jak i McLarena dołączyli do zawodników z czerwonymi Pirelli.

Na czoło tabeli szybko wskoczyli zawodnicy Mercedesa, a na czele meldował się Rosberg z wynikiem 1:16,528. Miękka mieszanka szybko okazała się zbyt wolna na Q1 i tylko Mercedes z Ferrari wykręcili na niej konkurencyjne czasy. Oczywiście prawdziwa walka w Q1 toczyła się na tyle stawki. O dziwo w walce tej uczestniczyli również kierowcy Williamsa. Ekipa z Grove zapowiadała trudniejszy weekend w Monako, ale chyba nikt nie spodziewał się aż tak niskiego tempa.

Sensacyjny w pierwszym treningu Max Verstappen ponownie prezentował bardzo mocną formę. W swoim Toro Rosso wykręcił trzeci czas i ustępował tylko Mercedesom. Drugi z zawodników STR, Carlos Sainz również pojechał dobre kółko, choć pojawił się komunikat, iż nie zjechał w odpowiednim czasie na ważenie, co może przełożyć się na karę. Tymczasem z dalszą rywalizacją w kwalifikacjach pożegnali się Felipe Nasr, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson, Will Stevens oraz Roberto Merhi.

Q2

W drugiej sesji kwalifikacyjnej oczywiście już wszyscy pojawili się na trasie z czerwonymi Pirelli. Jednak w tym wypadku kierowcy Red Bulla oraz Nico Hulkenberg jechali pierwszy przejazd na komplecie używanym. Do awarii bolidu doszło u Fernando Alonso, który zaraz za zakrętem Saint Devote zatrzymał swojego McLarena. Uszkodzoną maszynę szybko ściągnięto z toru i nie przeszkodziło to w żaden sposób w dalszej walce o Q3.

Na czele w tym czasie mieliśmy Nico Rosberga z wynikiem 1:15,471, a za nim plasował się Vettel ze stratą ponad 0,7 sekundy. W czołowej dziesiątce meldował się również Button, ale jego los miał zdecydować się podczas drugiego przejazdu, w którym Brytyjczyk musiał powalczyć z Grosjeanem oraz Red Bullami. Francuz na swoim szybkim kółku przeskoczył zawodnika McLarena, a w jego ślady poszły Red Bulle oraz Perez. Brytyjczyk niestety miał dzisiaj sporego pecha. Pierwszy zakręt przestrzelił Nico Rosberg, więc pojawiły się w nim żółtego flagi. To uniemożliwiło Buttonowi poprawę czasu.

Z walki o pole position tym samym odpadli: Grosjean, Button, Hulkenberg, Massa oraz Alonso.

Q3

Przed ostatnią częścią czasówki w pit lane dostrzeżono pierwsze krople deszczu. Nie zapowiadało się na większe opady, ale zawodnicy woleli nie ryzykować i od razu wyruszyli na świeżych super-miękkich oponach. Jako pierwszy na czele tabeli pojawił się Perez, ale jego wynik nie mógł zapewnić mu wysokiej pozycji. Swoją szybkość pokazał Hamilton, który na pierwszym przejeździe wykręcił 1:15,403 i był o jedną dziesiątą sekundy szybszy od Rosberga. Za Mercedesami plasował się Vettel. Wspomniany wcześniej Perez mocno poprawił się na następnym kółku i po pierwszych przejazdach był szósty.

Na drugim wyjeździe nie mieliśmy już żadnych zmian w tabeli. Hamilton wprawdzie poprawił swój czas, ale jego rywale popełnili błędy. Zarówno Rosberg jak i Vettel przestrzelili 11 zakręt. Nico nie dokończył nawet swojego okrążenia. Ciekawy układ mieliśmy za plecami Vettela, gdzie zameldowali się Ricciardo i Kwiat. Dalej mieliśmy Raikkonena, Pereza i Sainza. W piątej linii jutro ustawią się Maldonado i Verstappen, który niestety nie przełożył wysokiej formy na dobry czas w Q3.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca