F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20157 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:15,988--22
2.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:16,3040,3160,31619
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:16,3100,3220,00620
4.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:16,4400,4520,13022
5.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:16,6000,6120,16015
6.77Valtteri BottasWilliams FW371:16,8490,8610,24918
7.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:16,8640,8760,01515
8.19Felipe MassaWilliams FW371:17,0411,0530,17719
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:17,0921,1040,05110
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:17,1111,1230,01916
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:17,1201,1320,00915
12.9Marcus EricssonSauber C341:17,2611,2730,14117
13.55Carlos SainzToro Rosso STR101:17,3181,3300,05723
14.11Sergio PerezForce India VJM081:17,3671,3790,04920
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:17,6271,6390,26021
16.33Max VerstappenToro Rosso STR101:17,6571,6690,03023
17.12Felipe NasrSauber C341:17,7511,7630,09421
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:18,1352,1470,38420
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:19,5313,5431,39615
20.28Will StevensMarussia MR03B1:19,7343,7460,20313
107% najlepszego czasu: 1:21,307

Ryzyko deszczu w drugim treningu wzrosło aż do 70%. Jazdy rozpoczęły się przy suchej nawierzchni, jednak ciemne chmury na niebie wymusiły nieco inne podejście do drugiej sesji.

Ferrari i Force India postanowili nie ryzykować braku informacji z przejazdów na super-miękkiej mieszance i wyjechali z garażów od razu na czerwonych Pirelli. Oczywiście wadą takiego rozwiązania było kręcenie szybkich kółek gdy tor był w dalszym ciągu dość brudny, jednak Włosi mimo wszystko byli zdesperowani, by sprawdzić działanie tych najbardziej miękkich gum na torze w Kanadzie.

Również bardzo szybko na super-miękką mieszankę zdecydował się Mercedes. Zarówno Rosberg, jak i Hamilton założyli je już na drugim przejeździe, gdyż deszcz miał zacząć padać 35 minut po rozpoczęciu sesji. Kolejni zawodnicy decydowali się na ten sam ruch, a na szczycie tabeli pozostawał Vettel z czasem 1:16,304. Nawet Nico Rosberg na pierwszym przejeździe nie pobił tego rezultatu i plasował się na trzecim miejscu, za Raikkonenem.

Na bardzo szybkim kółku był Lewis Hamilton, jednak błąd w ostatnim zakręcie i lot przez krawężniki spowodował ostatecznie słaby wynik. Anglik miał dużo pecha na początku sesji, gdyż na poprzednim przejeździe na szybkim okrążeniu trafił na Grosjeana w ostatnim zakręcie. Za to Raikkonen zbliżył się na 0,006 sekundy do swojego partnera i konsekwentnie realizował plan poprawienia tempa kwalifikacyjnego.

Hamilton dopiął w końcu swego i przeskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:15,988. Był to pierwszy czas weekend poniżej 1:16. Ponownie dobry czas wykręciły również Lotusy. Maldonado plasował się na piątej pozycji, a Grosjean na siódmej. Tymczasem ostatnie minuty przed deszczem zespoły wykorzystywały, bo choć częściowo sprawdzić tempo wyścigowe. Opady w końcu pojawiły się zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, co skutecznie zniechęciło wszystkich do dalszej jazdy.

Do wyjątkowo dziwnego incydentu doszło po kilkunastu minutach, gdy na wyjazd mimo wszystko zdecydowały się Mercedesy. Oba bolidy wyjechały na przejściowych oponach, podczas gdy na trasie zalegało naprawdę dużo wody. Nie trzeba było czekać długo i Hamilton skończył swój przejazd w barierach za nawrotem. Było po prostu zbyt mokro, by zahamować. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi.

Sesja została chwilę później technicznie wznowiona, jednak nikt nie pojawił się na torze, gdyż deszcz nie ustawał. Nikt nie widział sensu ryzykowania rozbicia bolidu w stylu Hamiltona, więc do końca treningu nie pojawił się na trasie nikt poza samochodem bezpieczeństwa.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 96%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MMMotorsport, 05.06.2015 21:38[!]
Naprawdę, bardzo mnie interesuje o czym myśleli w Mercedesie wypuszczając Hamiltona i Rosberga na intermediatach.
mich909090, 05.06.2015 21:46[!]
@MMMotorsport
Kolejny strategiczny majstersztyk Merca;) Chyba naprawdę czują się za pewnie w tym sezonie. Intermediaty to nie był dobry pomysł skoro Hamilton przez 1 km na wciśniętym do podłogi hamulcu jedzie jak po lodzie.
kibic sribic, 06.06.2015 14:49[!]
@mich909090 Z tym 1km to "trochę" przesadziłeś...
mich909090, 06.06.2015 15:08[!]
@Kibic Sribic
Zapomniałem dodać buźki ;) Ale jazda figurowa na lodzie była na pewno ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca