F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20157 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton okazał się najszybszy podczas kwalifikacji przed Grand Prix Kanady. Brytyjczyk mimo skróconych jazd w treningach poradził sobie z rywalami – Nico Rosbergiem oraz Kimi Raikkonenem. W czasówce nie zabrakło niespodzianek, gdyż Felipe Massa i Sebastian Vettel odpadli już na samym początku.

Q1

Tym razem pogoda nie zamierzała wtrącać się w rywalizację i pierwszy segment czasówki rozpoczął się w promieniach wakacyjnego słońca. Jako pierwszy na torze pojawił się Fernando Alosno, jednak zaraz potem dołączyli do niego inni zawodnicy. Hiszpan zaczął od 1:18,752s, jednak dość szybko został pobity przed Bottasa, Ricciardo, Grosjeana, Raikkonena, Rosberga i Hamiltona – który znalazł się na czele z wynikiem 1:16,395s. Na kolejnym okrążeniu wszyscy podkręcili tempo i Brytyjczyk na miękkiej gumie złamał barierę 1:16, jednak układ pierwszej trójki pozostał niezmienny.

Problemy już na samym początku dopadły Vettela, któremu nakazano przerwanie okrążenia. Poza tym Jenson Button zaczął czasówkę w pomieszczeniach gościnnych McLarena, gdyż po awarii silnika w treningu, ekipie nie udało się naprawić bolidu na czas. Na 9 minut przed końcem drobne kłopoty miał Maldonado, który obrócił się w pierwszym zakręcie i wpadł na trawę. Porządkowi wypchnęli jednak Wenezuelczyka, więc nie było potrzeby wzywania dźwigu.

W przeciwieństwie do McLarena Sauber uporał się z zepsutym bolidem Nasra, któremu w połowie sesji udało się wyjechać na tor i odnotować czternasty czas. Na 5 minut przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się Massa, Stevens, Merhi oraz Vettel i Button, którzy nie mieli czasu okrążenia. W samej kocówce na torze pojawili się wszyscy poza czołową czwórką – Mercedesami, Raikkonenem i Bottasem. Użycie supermiękkich opon przyniosło trochę zamieszania – m.in. Grosjeana na czele i Maldonado oraz Hulkenberga przed Raikkonenem.

Ostatecznie oczywiście nie miało to znaczenia dla czołówki, zwłaszcza że ze strefy spadkowej nie udało się wyjść Felipe Massie. Ferrari rozpaczliwie walczyło o awans, jednak usterka systemu odzyskiwania energii nie pozwoliła na pokonanie piętnastego Fernando Alonso – Hiszpan był trzy dziesiąte z przodu.

Ostatecznie do Q2 nie weszli: Vettel, Massa, Merhi, Stevens i Button, który w ogóle nie pojawił się na torze.

Q2

Tym razem zawodnicy znów nie zwlekali z wyjazdem. Jako pierwszy pomiarowe kółko zaczął Felipe Nasr, który zatrzymał stoper na 1:17,107 – wyniku gorszym o prawie dwie dziesiąte niż czas z Q1. Oczywiście Brazylijczyk nie długo utrzymał się na czele i na 10 minut przed końcem prowadził Grosjean, przed Hulkenbergiem i Kwiatatem. W tym momencie czołówka nie miała jednak na koncie pomiarowych kółek.

Raikkonen i Mercedesy również od razu zaczęły od miękkich opon, więc znalazły się na czele. Zwłaszcza wyniki niemieckich bolidów były godne odnotowania, gdyż zarówno Rosberg, jak i będący z przodu Hamilton, zatrzymali stopery na 1:14,6. Na pięć minut przed końcem w strefie spadkowej znajdowali się natomiast. Sainz, Verstappen, Nasr, Alonso i Ericsson.

W końcówce na tor wrócili wszyscy poza Mercedesami i Bottasem, który kilka chwil wcześniej ustanowił trzeci czas. Finałowe przejazdy w Q2 okazały się bardzo udane dla Grosjeana, który dzięki temu wskoczył na trzecie miejsce, czy też Raikkonena, który wyprzedził Bottasa. W strefie spadkowej niewiele się działo, gdyż tylko Sainzowi udało się wskoczyć na dziesiąte miejsce, jednak zaledwie na chwilę, gdyż Kwiat poprawił swój czas i wypchnął Hiszpana z Q3.

Q3

Zielone światło na wyjeździe z alei serwisowej jako pierwszy minął Sergio Perez, jednak Hulkenberg, Bottas, Raikkonen, Maldonado i Mercedesy również zdecydowali się na wyjazd na samym początku. Ferrari zbliżyło się do bariery 1:15, jednak Kimiemu nie udało się jej pokonać, choć wystarczyło to na rozprawienie się z Bottasem. Co ciekawe Mercedesy słabo zaczęły i szybkim kółkiem było dopiero to drugie, gdy Hamilton wykręcił 1:14,393 i znalazł się na czele – aż trzy dziesiąte przed Rosbergiem.

Grosjeanowi udało się wskoczyć na czwarte miejsce, ze stratą zaledwie 0,068s do trzeciego Raikkonena. Na poprawę czasu zdecydowali się wszyscy, więc w ostatnich minutach sporo się działo. Doszło nawet do małego zamieszania w pit lane, kiedy oba bolidy Lotusa zostały wypuszczone w tym samym momencie i wyjeżdżały bok w bok.

Kimi Raikkonen poprawił swój czas, jednak mimo to nie udało mu się złamać 1:15, więc Mercedesy pozostały niezagrożone. Oba zresztą nie zdołały poprawić swoich czasów, więc Hamilton zdobył pole position. Na czwarte miejsce wskoczył Bottas – przed Grosjeana i Maldonado. Siódmy był Hulkenberg, przed Kwiatem, Ricciardo oraz Perezem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 45°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca