F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201521 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg zwyciężył w dzisiejszym Grand Prix Austrii po świetnym starcie i pewnej kontroli całego wyścigu bezproblemowo dojechał do mety. Poza wyczynem Rosberga całość zawodów obfitowała w ciekawą walkę na każdym szczeblu tabeli i zdecydowanie nie było to nudne popołudnie.

Wprawdzie pogoda nie odegrała dziś większego znaczenia, byliśmy świadkami twardej i mieszczącej się w granicach przepisów walki na torze. Po zawodzie z Kanady z pewnością kibice nie mieli dzisiaj na co narzekać.

Świetny start Rosberga, tragiczny McLarena

Wszystko rozpoczęło się od genialnego startu Nico, który już po kilkuset metrach zrównał się z Hamiltonem, a w pierwszym zakręcie dokonał egzekucji dobrego manewru, wychodząc na pierwsza pozycję. Lewis nie dał rady przypuścić kontrataku w drugim wirażu i tak też zakończyła się walka między dwójką Mercedesa.

Po chwili na torze musiał pojawić się samochód bezpieczeństwa, gdyż Kimi Raikkonen doznał sporego uślizgu, przy okazji zawadzając o Fernando Alonso. Doszło do bardzo groźnego wypadku, gdyż Hiszpan na dużej prędkości dosłownie przeleciał nad głową Fina, zatrzymując się na jego bolidzie. Na szczęście żaden z kierowców nie ucierpiał i jedyne straty poniosły bolidy, ulegając kompletnemu zniszczeniu.

Po uprzątnięciu odłamków, neutralizacja dobiegła końca po szóstym okrążeniu. W stawce nie doszło do żadnych zmian, a Jenson Button postanowił zjechać odbyć swoją karę przejazdu przez boksy, wcześniej zaliczając zmianę opon podczas neutralizacji. Niestety dla Anglika, było to jego ostatnie okrążenie. Po wyjeździe z alei serwisowej Button chwilę później stracił moc w swoim McLarenie i musiał zjechać do garażu, kończąc fatalny weekend stajni z Woking.

Walka przed postojami i pierwsze zjazdy

Tor w Austrii zdecydowanie sprzyjał dzisiaj walce na torze. Po zjeździe samochodu bezpieczeństwa Perez skorzystał na walce Sainza z Grosjeanem i wyprzedził go, wskakując na 10. lokatę. Bottas tymczasem wyprzedził Verstappena w bardzo ładnym manewrze na 15 okrążeniu. Po kolejnych ośmiu kółkach pierwsze zjazdy na zmianę opon rozpoczął Grosjean. W jego ślady poszli na kolejnych kółkach Bottas, Hulkenberg, Verstappen, Kwiat, Nasr oraz Sainz. Dla Sainza była to jednak bardzo nieudana chwile, gdyż nie dość, iż zmiana kół w jego bolidzie trwała bardzo długo, to chwilę później otrzymał karę za zbyt wysoką prędkość w pit lane. Również Bottas, który przez zjazdem uporał się z Hulkenbergiem zaliczył zbyt długą zmianę i ponownie spadł za Niemca.

Kwiat w tym momencie prezentował bardzo słabe tempo, co pozwoliło Grosjeanowi na manewr wyprzedzania, ale ważniejsze okazały się zjazdy czołówki do swoich mechaników. Rosberg zrobił to na 33 okrążeniu, wszystko poszło idealnie oraz wyjechał za Massą, który zjechał okrążenie później. Hamilton został na torze 2 okrążenia dłużej od partnera, jednak nieco dłuży stop nie pozwolił na zagrożenie Rosbergowi. Dodatkowo Lewis popełnił błąd, najeżdżając na białą linię przy wyjeździe z pit lane, co zaowocowało karą doliczenia 5 sekund po wyścigu.

Bardzo pechowy postój zaliczył również Sebastian Vettel, który podczas zmiany kół stracił 10 sekund. To zepchnęło go za Massę i pozbawiło szans na zagrożenie Mercedesowi.

Środek stawki nie daje za wygraną

O ile na czele od tego momentu Rosberg kontrolował tempo, to w środku stawki walka rozgorzała na dobre. Maldonado po zmianie opon na super-miękkie prezentował świetne tempo, które pozwoliło mu na wyprzedzenie Nasra i Kwiata na jednym okrążeniu, dzięki czemu przeskoczył na dziewiątą lokatę. Przy okazji Nasr również wyprzedził Rosjanina. Wenezuelczyk wziął się za dalszą walkę, wyprzedzając drugiego Red Bulla na ósmą lokatę i rozpoczął pogoń za Maxem Verstappenem.

W międzyczasie Vettel nie tracił motywacji i zaczął zbliżać się do Felipe Massy. Mimo wyciskania siódmych potów ze swojego Ferrari, Williams z Mercedesem na pokładzie nie pozwolił na wyprzedzanie, co dało Massie upragnione podium. Ciekawą walkę stoczył również Maldonado. Gdy dojechał do Verstappena zadanie nie okazało się tak łatwe, jednak w pewnym momencie Max w bardzo dziwny sposób zahamował przed pierwszym zakrętem, co zaskoczyło Maldonado na tyle, iż niemal wpadł w poślizg. Wenezuelczyk jednak odzyskał panowanie nad bolidem i udanie wyprzedził Holendra.

Na szóstej pozycji w bardzo dobrym stylu do mety dojechał Nico Hulkenberg, który zaliczył bardzo spokojne zawody. Jego partner, Perez uporał się z Ricciardo i finiszował dziewiąty, co dało Force India sporą zdobycz punktową, pomimo posiada ciągle starszej wersji bolidu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MarK, 22.06.2015 12:45[!]
Przeczytałem pierwszy akapit relacji z wyścigu i chyba oglądałem inny wyścig niż auto tekstu? Nie wiem ja tam zdążyłem oczyścić akwarium, taka ciekawa była "rywalizacja" i tak nie mogłem się od niej oderwać.

Walka? Jaka walka? Czy naprawdę prosty trik realizatorów F1 polegający na tym, że przestali pokazywać grafikę z użyciem DRSu, a z którego się śmiałem, że niemożliwe by się ktoś na to nabrał, zaczął działać? Naprawdę ludzie nie wiedzą, że to nie wyprzedzanie, a mijanie z mechanizmami dającymi przewagę atakującemu?

Walka to była 5x lepsza choćby w PSC. Tu emocji dostarczały tylko wyczyny kierowców Lotusa...
Michal2_F1, 22.06.2015 18:20[!]
@MarK
W zupełności się z Tobą zgadzam. Ten wyścig nie był za grosz emocjonujący, wystarczy poczytać komentarze i ankiety oceny wyścigu.
marios76, 22.06.2015 21:56[!]
@THC-303 Vettel jest cieniutki. Porównując w Twoim stylu, przegrał sezon z Ricardio, który dopiero co wsiadł do Red Bulla, a wcześniej przegrywał z Vergne. A ten był tak słaby, że nikt go nie chciał w F1 :)
Moim zdaniem Kimi mniej odstaje od Vettela, niż od stawał od Alonso.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca