F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201521 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Ferrari

Sebastian Vettel (P20/P1): Podczas popołudniowej sesji mieliśmy problem ze skrzynią biegów, gdyż jeden z czujników zasygnalizował kłopot i musieliśmy zwolnić. Oczywiście musimy się temu przyjrzeć, jednak raczej nie jest to problem związany z porannym. Zawsze lepiej jest zmagać się z czymś takim w treningach niż w wyścigu, ale musimy mieć pewność, że to się nie powtórzy. Co do jazdy, to okrążenie jest krótkie i potrzebny jest dobry rytm. Niestety nie przejechałem tylu okrążeń ile chciałem, jednak tak już bywa. Ogólnie tempo wygląda nieźle, a my mamy sporo informacji. Wiemy, że mamy dobre auto, ale zobaczymy co będziemy mogli zrobić w nocy.

Kimi Raikkonen (P3/P3): To był dobry dzień, ale to tylko piątek i ciężko jest ocenić nasze tempo. Niestety miałem tylko jedno okrążenie na supermiękkich oponach – wyjechałem za szeroko i zniszczyłem prawą przednią oponę. Szkoda, gdyż liczyłem na długi przejazd na tej mieszance. Zrobiłem to jednak na miękkiej i nawet jeśli miałem problemy z korkiem, to ogólnie było ok. Teraz musimy zobaczyć, co stanie się jutro. Trzeba się upewnić, że wszystko będzie działać jak należy, a potem wykonać dobrą robotę.

(Paweł Zając)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P1/P2): Za mną udany dzień treningów. Trudno opracować dobre ustawienia pasujące do tego toru, ale mimo wszystko czułem się komfortowo w moim bolidzie. Ferrari jest tutaj bardzo szybkie. Pokazali naprawdę imponujące tempo, także na dłuższych przejazdach. Są tu naszymi najbliższymi rywalami, ale na tak krótkich obiektach czasy okrążeń są do siebie szczególnie mocno zbliżone. Przed nami sporo pracy, jeśli chcemy urwać kolejne dziesiętne części sekundy przygotowując się do czasówki.

Lewis Hamilton (P2/P5): Start weekendu jak najbardziej w porządku – nie był najlepszy, ale bez dramatu. Walczyłem dziś nieco z nadsterownością, ale generalnie nasz bolid dobrze się tutaj spisuje. Pomiędzy pierwszym a drugim treningiem poczułem dużą poprawę w prowadzeniu się samochodu. Tor nie był dziś zbyt przyczepny, a ja nie mogłem w żaden sposób złożyć czystego okrążenia. Czasy poszczególnych sektorów są niezłe, więc z całą pewnością prezentujemy tu konkurencyjne tempo. Póki co trudno orzekać, jak prezentujemy się na tle konkurencji. Nie widziałem jeszcze danych, ale bolidy Ferrari wyglądają na szybkie i na pewną są tutaj bliżej nas. Zawsze jesteśmy świadomi zagrożenia ze strony rywali – traktujemy je poważnie każdego weekendu. Mam nadzieję, że jutro pójdzie mi lepiej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Pastor Maldonado (P12/P4): To był pozytywny dzień i fajnie się jeździło w E23 po tym torze. Nie mieliśmy dziś problemów, więc mogliśmy pracować nad naszym programem. Myślę, że mamy więcej potencjału i jeśli uda się go wydobyć, to powinniśmy dobrze pojechać jutro i w niedzielę. Nie mogę się doczekać.

Romain Grosjean (P--/P7): Samochód spisywał się dobrze, jednak wciąż czeka nas trochę pracy. Balans nie był idealny podczas mojego najszybszego kółka, więc w kwalifikacjach możemy być lepsi. Pastor dobrze się spisał w identycznych warunkach, więc wyraźnie widać, że tempo może być lepsze. Musimy dostosować ustawienia, jednak potencjał jest duży.

Jolyon Palmer (P14/P--): To była dobra sesja. Nie mieliśmy problemów, jednak musiałem zjechać dość wcześnie, gdyż uszkodziłem jedną z przednich opon. Szkoda. Tor jest świetny do jazdy autem F1. To krótkie okrążenie, jednak jest sporo do roboty i byłem w stanie cisnąć. Ogólnie jestem zadowolony z treningu i chętnie zobaczę jak ekipa pisze się podczas reszty weekendu.

(Paweł Zając)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P13/P6): Po południu dokonaliśmy olbrzymich postępów w porównaniu do porannego treningu. Wprowadziliśmy wiele pozytywnych zmian, które przełożyły się na lepszą pracę miękkiej mieszanki. Ogólnie rzecz biorąc za nami dany piątek, zwłaszcza, że deszcz którego wszyscy oczekiwali ostatecznie nie pojawił się nad torem. Jestem zadowolony z mojego tempa na długich przejazdach, nawet pomimo tego, iż nie mamy żadnego punktu odniesienia względem konkurencji. Popracujemy jednak nad tym dzisiejszego wieczora. Z uwagi na naturę tego obiektu, różnice w czasach będą w kwalifikacjach bardzo niewielkie, a jedna lub dwie dziesiętne części sekundy mogą oznaczać spadek lub awans o trzy albo nawet cztery pozycje. Kluczowa będzie optymalizacja ustawień.

Sergio Perez (P10/P10): Naszą dzisiejszą pracę można raczej określić mianem pozytywnej. W obu treningach prezentowaliśmy dobre tempo, nawet pomimo tego, że nasze bolidy miały zupełnie inne ustawienia. Warunki panujące na torze ulegały ciągłej poprawie, którą dało się odczuć pomiędzy porannymi i popołudniowymi zajęciami. Priorytetem jest dobre opracowanie danych dotyczących ogumienia. Dzięki sporej liczbie przejechanych okrążeń mamy kompleksowy materiał do analizy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Max Verstappen (P8/P8): Myślę, że dzień zaczął się nieźle. Mamy trochę poprawek, więc rano je sprawdzaliśmy i byłem zadowolony z przebiegu sesji. Ważne było przejechanie wielu okrążeń i podjęcie odpowiednich decyzji na kolejny treningi. Czasy były niezłe na obu mieszankach, jednak szkoda, że zostałem wstrzymany w ostatnim sektorze, gdyż mogłem być wyżej. Lubię ten tor, a w aucie F1 jest jeszcze lepszy.

Carlos Sainz Jr (P11/P11): To był trudny dzień. Tor jest bardzo śliski i brakuje przyczepności, jednak ogólnie wykonaliśmy dobrą robotę. Podzieliliśmy program na oba samochody, aby zebrać więcej danych i teraz będziemy musieli ocenić co lepiej będzie pracować w kwalifikacjach, a co w wyścigu. Muszę przyznać, że fajnie się tutaj jeździ. To oldschoolowy tor, co mi się podoba!

(Paweł Zając)
 
Sauber

Felipe Nasr (P5/P9): Ogólnie za nami udany dzień. Obie sesje okazały się dość produktywne – udało nam się z powodzeniem zrealizować nasz program. Cieszymy się widząc nasze konkurencyjne tempo. Dodatkowo czujemy dużo lepszą pracę układu hamulcowego. Nie możemy się także przyczepić do balansu bolidu. Jestem pewny siebie przed dalszą częścią wyścigowego weekendu.

Marcus Ericsson (P15/P13): To był dla nas pozytywny dzień treningów. W porównaniu do Montrealu, prezentujemy tutaj znacznie bardziej konkurencyjne osiągi. Testowaliśmy różne ustawienia w obu naszych samochodach. Później zebraliśmy trochę interesujących danych, które zostaną poddane analizie dzisiejszego wieczora.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniił Kwiat (P6/P12): To był zwykły piątek i wiemy, że mamy kilka rzeczy do poprawy. Jeśli w nocy odrobimy zadanie domowe, to może jutro będzie lepiej. Nawet z karami musimy cisnąć, gdyż nie wiadomo co stanie się w wyścigu. Ten tor nie jest dla nas łatwy, jednak damy z siebie wszystko.

Daniel Ricciardo (P7/P17): Warunki były dziś zdradliwe. Kombinacja niskiej temperatury oraz gładkiej nawierzchni sprawiła, że ciężko było dogrzać opony. Nie udało nam się dobrze zrealizować programu krótkich przejazdów, a ja nie poprawiłem się na supermiękkiej gumie przez błąd w ostatnim zakręcie. Jutro jednak sobie z tym poradzimy i mam nadzieję, że znajdziemy się w czołowej ósemce. Byliśmy przygotowani na karę, jednak liczę, że start z końca stawki da trochę zabawy przy wyprzedzaniu. Mamy ciężki sezon, jednak wszyscy są bardzo zmotywowani.

(Paweł Zając)
 
Williams

Valtteri Bottas (P4/P14): Naszym priorytetem było dziś sprawdzenie nowych części i z zadowoleniem odnotowaliśmy fakt, że wszystkie wydają się działać ta, jak tego oczekiwaliśmy – to bardzo zachęcające. Narzuciliśmy sobie ambitne cele na ten weekend i wciąż znajdujemy się na kursie zakładającym ich realizację. Dłuższe przejazdy wyglądały dziś bardzo pozytywnie. Powinniśmy być tutaj bliżej ścisłej czołówki.

Felipe Massa (P9/P15): Za nami udany dzień. Dużo pracowaliśmy nad zmianami w ustawieniach. Pojawił się jeden drobny problem, gdy wyjeżdżaliśmy na nasze najszybsze krążenia, ale udało nam się go wyeliminować, dzięki czemu ponownie czułem się komfortowo za kierownicą mojego bolidu. Długie przejazdy wyglądały nieźle, ale przed nami są dwa szybkie samochody, wiec na pewno nie czeka nas łatwy weekend.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso (P17/P16): Mieliśmy dziś sporo problemów – na szczęście znamy ich przyczyny, ale niestety zaradzenie im mocno okroiło czas, jaki mogliśmy spędzić na torze. Najpierw pojawiła się usterka połączenia elektrycznego, później awaria oprogramowania powiązanego z pracą przekładni. W drugim treningu ze względu na ostrożność zostaliśmy w garażu po tym, jak w bolidzie Jensona wystąpił problem ze świecą zapłonową. Mamy sporo nowych komponentów jednostki napędowej, więc nawet lepiej, że dziś jeździliśmy w bezpiecznym trybie i krok po kroku rozwiązywaliśmy problemy tak, by nie dopuścić do pojawienia się ich w trakcie jutrzejszych sesji. Straciliśmy wiele czasu, który planowaliśmy wykorzystać na ocenę naszego nowego pakietu aero i optymalizację osiągów bolidu. Mamy nadzieję, że jutro uda nam się go odrobić.

Jenson Button (P16/P18): Po południu pojawił się problem ze świecą, przez który musiałem pozostać w garażu. Szkoda, ale nawet mimo tego, że nie przejechaliśmy dziś dużej liczby kilometrów, pomiędzy treningami byliśmy w stanie poprawić zachowanie samochodu – to coś niezwykle pozytywnego. Z drugiej strony byłoby jednak miło, gdybym mógł wykonać dłuższy przejazd i wiedzieć, na czym stoimy. Jutro nie będzie łatwo, ponieważ wiele wskazuje na to, że otrzymam karę cofnięcia na starcie. Jeśli do tego dojdzie, to do gry może przewrócić nas w niedzielę tylko wyjazd na tor samochodu bezpieczeństwa. Chodzi o poprawę, wyciąganie tego co najlepsze z dostępnego pakietu i naukę przed kolejnym Grand Prix.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Will Stevens (P18/P19): Pozytywny start weekendu. Wykonaliśmy kawał dobrej roboty z naszym programem, a tempo z krótkich i dłuższych przejazdów wygląda w porządku patrząc na naszych najbliższych rywali. Jesteśmy w dobrym położeniu jeśli postawimy się naprzeciwko McLarena. Pogoda wygląda na nieprzewidywalną i jeśli nawet uda się przegonić deszcz, to temperatura i chmury utrzymają się nad torem jeszcze przez kilka najbliższych dni. Sądzę, że stać nas tutaj na dobry wynik. Teraz pora na ciężką pracę. Zobaczymy, co uda nam się osiągnąć z pakietem jakim dysponujemy.

Roberto Merhi (P19/P20): Straciłem dziś trochę czasu na torze z powodu jednej drobnej usterki. Dzień nie przebiegał gładko, co zresztą pokazują moje czasy okrążeń. Po południu było już trochę lepiej, a pod koniec udało nam się poprawić tempo. Jestem przekonany, że możemy kontynuować ten trend także jutro rano, przygotowując się do sesji kwalifikacyjnej. Układ toru jest świetny: jazda tutaj cieszy, ale także stanowi spore wyzwanie. Być może fakt ten da nam dodatkowe szanse w wyścigu.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca