|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2015 | 21 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:09,994 | - | - | 16 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:10,011 | 0,017 | 0,017 | 16 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:10,177 | 0,183 | 0,166 | 12 |
4. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:10,221 | 0,227 | 0,044 | 14 |
5. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:10,332 | 0,338 | 0,111 | 23 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:10,408 | 0,414 | 0,076 | 18 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:10,417 | 0,423 | 0,009 | 14 |
8. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:10,436 | 0,442 | 0,019 | 23 |
9. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:10,576 | 0,582 | 0,140 | 12 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:10,863 | 0,869 | 0,287 | 8 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:11,009 | 1,015 | 0,146 | 14 |
12. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:11,058 | 1,064 | 0,049 | 22 |
13. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:11,139 | 1,145 | 0,081 | 18 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:11,139 | 1,145 | 0,000 | 14 |
15. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:11,168 | 1,174 | 0,029 | 13 |
16. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:11,819 | 1,825 | 0,651 | 10 |
17. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:11,906 | 1,912 | 0,087 | 9 |
18. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:12,616 | 2,622 | 0,710 | 16 |
19. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:13,328 | 3,334 | 0,712 | 14 |
20. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:13,960 | 3,966 | 0,632 | 8 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:14,894 |
|
|
Weekend w Austrii jak na razie kręci się wokół dwóch kwestii, pogody oraz pytania czy Ferrari zagrozi Mercedesowi? Jeśli chodzi o pierwsze to nad Red Bull Ringiem ciągle pojawiają się krople deszczu, a szanse na większe opady w trzecim treningu wynoszą 40%. W drugiej sprawie nieco więcej informacji otrzymaliśmy po ostatnim treningu, jednak czy wyniki porannej sesji są miarodajne?
W związku z niepewną pogodą pierwsze czasy padły już po 3 minutach. W tabeli zameldowali się Stevens, Maldonado, Hamilton i Rosberg. Najszybszy był Niemiec i wynikiem 1:12,469 liderował w pierwszych minutach sesji. Bez trudu pobił go Hamilton, wykręcając 1:10,358. W momencie gdy połowa stawki miała już na swoim koncie wynik, Carlos Sainz doniósł przez radio, że w pierwszym i drugim zakręcie zaczął padać deszcz.
Był to jednak fałszywy alarm, gdyż po drugiej stronie toru mieliśmy przebłyski słońca. Tymczasem do walki o najlepszy czas na miękkich oponach włączył się Vettel, który pierwszy zszedł poniżej 1:10 i o ułamek sekundy wyprzedził Hamiltona. Niewiele stracił również Raikkonen, który po pierwszym przejeździe plasował się na trzecim miejscu z czasem gorszym o 0,183 sekundy od swojego partnera.
W radio kolejnych zawodników pojawiały się komunikaty inżynierów o możliwych opadach, więc postanowiono wyjechać dość wcześnie na super-miękkich oponach. Ricciardo dostał informację, by jak najszybciej zaliczył solidne kółko, w celu zebrania danych. Zanim jednak swoją rolę mogła odegrać pogoda, Alonso zatrzymał się przy pit wall oraz zaraportował o problemie z samochodem. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi.
Sesja została wznowiona o 11:34 i deszcz padał od dobrych dwóch minut. To nasuwa pytanie, dlaczego cała stawka wyjechała na super-miękkich oponach? Nie wnikając w szczegóły strategów, przez radio Rosberg został kilkukrotnie poproszony o spokojną jazdę, by niczego nie uszkodzić. Po chwili ciszy na torze pojawili się kierowcy Force India na przejściowych gumach. Było to jednak tylko jedno kółko sprawdzające warunki i potwierdzające, że jest bardzo ślisko.
Kolejnymi śmiałkami na trasie byli Sainz i Vettel. Hiszpan wyjechał na deszczówkach, a Niemiec na przejściowych oponach. Oboje mieli niemałe problemy z utrzymaniem maszyn na torze. W końcówce sesji większość ekip wysłała swoich podopiecznych na tor, gdyż na kwalifikacje również zapowiada się deszczowa pogoda. W użyciu były już tylko w pełni deszczowe opony, choć co chwilę oglądaliśmy przygody kolejnych zawodników ratujących się szerokimi poboczami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 11°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|