F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201521 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:09,994--16
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:10,0110,0170,01716
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:10,1770,1830,16612
4.11Sergio PerezForce India VJM081:10,2210,2270,04414
5.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:10,3320,3380,11123
6.19Felipe MassaWilliams FW371:10,4080,4140,07618
7.77Valtteri BottasWilliams FW371:10,4170,4230,00914
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:10,4360,4420,01923
9.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:10,5760,5820,14012
10.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:10,8630,8690,2878
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:11,0091,0150,14614
12.9Marcus EricssonSauber C341:11,0581,0640,04922
13.55Carlos SainzToro Rosso STR101:11,1391,1450,08118
14.26Daniił KwiatRed Bull RB111:11,1391,1450,00014
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:11,1681,1740,02913
16.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:11,8191,8250,65110
17.12Felipe NasrSauber C341:11,9061,9120,0879
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:12,6162,6220,71016
19.28Will StevensMarussia MR03B1:13,3283,3340,71214
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:13,9603,9660,6328
107% najlepszego czasu: 1:14,894

Weekend w Austrii jak na razie kręci się wokół dwóch kwestii, pogody oraz pytania czy Ferrari zagrozi Mercedesowi? Jeśli chodzi o pierwsze to nad Red Bull Ringiem ciągle pojawiają się krople deszczu, a szanse na większe opady w trzecim treningu wynoszą 40%. W drugiej sprawie nieco więcej informacji otrzymaliśmy po ostatnim treningu, jednak czy wyniki porannej sesji są miarodajne?

W związku z niepewną pogodą pierwsze czasy padły już po 3 minutach. W tabeli zameldowali się Stevens, Maldonado, Hamilton i Rosberg. Najszybszy był Niemiec i wynikiem 1:12,469 liderował w pierwszych minutach sesji. Bez trudu pobił go Hamilton, wykręcając 1:10,358. W momencie gdy połowa stawki miała już na swoim koncie wynik, Carlos Sainz doniósł przez radio, że w pierwszym i drugim zakręcie zaczął padać deszcz.

Był to jednak fałszywy alarm, gdyż po drugiej stronie toru mieliśmy przebłyski słońca. Tymczasem do walki o najlepszy czas na miękkich oponach włączył się Vettel, który pierwszy zszedł poniżej 1:10 i o ułamek sekundy wyprzedził Hamiltona. Niewiele stracił również Raikkonen, który po pierwszym przejeździe plasował się na trzecim miejscu z czasem gorszym o 0,183 sekundy od swojego partnera.

W radio kolejnych zawodników pojawiały się komunikaty inżynierów o możliwych opadach, więc postanowiono wyjechać dość wcześnie na super-miękkich oponach. Ricciardo dostał informację, by jak najszybciej zaliczył solidne kółko, w celu zebrania danych. Zanim jednak swoją rolę mogła odegrać pogoda, Alonso zatrzymał się przy pit wall oraz zaraportował o problemie z samochodem. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi.

Sesja została wznowiona o 11:34 i deszcz padał od dobrych dwóch minut. To nasuwa pytanie, dlaczego cała stawka wyjechała na super-miękkich oponach? Nie wnikając w szczegóły strategów, przez radio Rosberg został kilkukrotnie poproszony o spokojną jazdę, by niczego nie uszkodzić. Po chwili ciszy na torze pojawili się kierowcy Force India na przejściowych gumach. Było to jednak tylko jedno kółko sprawdzające warunki i potwierdzające, że jest bardzo ślisko.

Kolejnymi śmiałkami na trasie byli Sainz i Vettel. Hiszpan wyjechał na deszczówkach, a Niemiec na przejściowych oponach. Oboje mieli niemałe problemy z utrzymaniem maszyn na torze. W końcówce sesji większość ekip wysłała swoich podopiecznych na tor, gdyż na kwalifikacje również zapowiada się deszczowa pogoda. W użyciu były już tylko w pełni deszczowe opony, choć co chwilę oglądaliśmy przygody kolejnych zawodników ratujących się szerokimi poboczami.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 11°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lejnus, 20.06.2015 13:21[!]
Jest meeega ciasno! Hah.. Honda już tylko 1,2s za czołówką? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca