F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201521 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Pogoda miała dzisiaj odegrać kluczową rolę w kwalifikacjach. Poranne opady zaostrzyły apetyt kibiców na ciekawe rozstrzygnięcia. Jednak jak się okazało, tor był mokry jedynie na początku Q1, a dalsze sesje przebiegały już pod dyktando Mercedesa. Mimo wszystko emocji nie brakowało, a ostatecznie o wyniku zadecydował błąd jednego z kierowców mistrzowskiej ekipy...

Q1

Pierwsza sesja rozpoczęła się przy częściowo mokrej nawierzchni. Zespoły postanowiły nie ryzykować i wypuściły swoich podopiecznych na przejściowych oponach. Mimo to kierowcy szybko donieśli inżynierom, iż warunki pozwalają na jazdę na gładkich gumach. Nie było to jednak takie oczywiste gdyż na przykład Will Stevens na przejściówkach zaliczył podróż poza tor, a niektóre zakręty nie miały jeszcze suchej linii wyścigowej.

Początkowo tempo narzucali kierowcy Toro Rosso i to oni pierwszy zeszli poniżej granicy 1:20. Po chwili dorównywali im również zawodnicy Mercedesa, ale Verstappen ponownie poprawił swój wynik. W tym czasie Vettel doniósł, że opony naprawdę cierpią w obecnych warunkach. Pierwszym odważnym na super-miękkiej mieszance okazał się Felipe Nasr, jednak jż na początku zaliczył przygodę z wypadem na pobocze. Za nim na gładkich gumach pojawiali się kolejny zawodnicy i jasnym stało się, że to właśnie te Pirelli zapewniają lepszą przyczepność.

Jak to zwykle bywa na przesychającym torze, warunki poprawiały się z sekundy na sekundę i tak samo szybko zmieniała się sytuacja w tabeli czasowej. W bardzo złej sytuacji znalazł się jednak Raikkonen, któremu nie udało się poprawić na ostatnim kółku i wyprzedził zaledwie kierowców Manora. Poza nim pechowcami zostali Perez na szesnastej pozycji oraz Button na siedemnastej. Alonso skorzystał na pechu Fina i prześlizgnął się do Q2, jednak w kontekście McLarena pozycja w czasówce nie ma dziś kompletnie znaczenia.

Q2

Druga część czasówki rozpoczęła się już przy suchej nawierzchni i nikt nie miał wątpliwości co do zastosowania opon. Bardzo dobrym czasem już na początku popisał się Nico Hulkenberg. Szybki był również Nico Rosberg, który zszedł poniżej 1:10. Co ciekawe, na torze na pierwszym przejeździe nie pojawił się Sebastian Vettel. Po pierwszej turze okrążeń na drugim miejscu plasował sie Kwiat, a Hamitlon był dopiero trzeci, więc mogło dziś jeszcze dojść do sporych sensacji.

Na 5 minut przed końcem Q2 na torze pojawili się zawodnicy, w tym Vettel. Niemiec od razu popisał się mocnym czasem i wskoczył na pierwsze miejsce w tabeli. Chwilę później o włos poprawił go Rosberg, a Hamilton ponownie nie mógł odnaleźć odpowiedniego rytmu, tracąc niemal 0,3 sekundy. Anglik postanowił przycisnąć na ostatnim kółku w Q2, jednak pomimo wejścia na drugą lokatę, tracił do partnera 0,4 sekundy.

Pechowcami okazali się kolejno Maldonado, Ericcson, Sainz, Ricciardo i Alonso, którzy nie zdołali przejść drugiej części kwalifikacji. Za to bardzo dobrze pojecał Verstappen i Nasr, którzy zajęli kolejno szóste i siódme miejsce.

Q3

Wszystko wskazywało na to, że pomimo groźnych prognoz, walka o pole position rozstrzygnie się na suchej nawierzchni. Chwilę po zapaleniu zielonego światła na torze pojawili się wszyscy poza Vettelem i Verstappenem. Tempo od razu narzuciły Mercedesy, ale Nico Hulkenberg nie przestawał zadziwiać jak na sprzęt, który miał do dyspozycji i po pierwszym kółku był trzeci. Musiał jednak uznać wyższość Williamsów, które wskoczyły przed zwycięzcę tegorocznego Le Mans 24h. Po pierwszych przejazdach najszybszy był Hamilton, który powrócił do formy, a drugi Rosberg, ze stratą 0,2 sekundy. Trzeci był Vettel.

Na drugi przejazd wyjechali wszyscy poza Grosjeanem i walka o pole position rozgorzała na dobre. Lewis Hamilton otrzymał komunikat, iż to drugie okrążenie będzie najszybszym, ze względu na niskie temperatury na torze. W pierwszym sektorze dobrze pojechał Rosberg i otwarła się przed nim szansa na pole position, gdyż Hamilton popełnił błąd i wypadł w pierszym zakręcie. Wszystko wskazywało na to, że się uda, Niemiec pobił rekord drugiego sektora, aż nagle wypadł w ostatnim zakręcie. Tymczasem powtórka incydentu Hamiltona sugerowała, iż to awaria pozbawiła Anglika szans na poprawę wyniku. Nie miało to jednak znaczenia i Anglik ruszy jutro z pierwszego pola.

Trzeci uplasował się Vettel, a za nim Massa z Hulkenbergiem, który wyprzedził Bottasa. Dziesiątkę uzupełnili Verstappen, Kwiat, Nasr oraz Grosjean, który nie ustanowił czasu w Q3.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 20.06.2015 17:42[!]
Button startuje z czterdziestej drugiej pozycji, czy coś źle policzylem ?
Najważniejsze, że Ferrari pomaga Kimiemu w kwalifikacjach ;)
hejter, 20.06.2015 18:34[!]
@marios76 Nie, Button startuje gdzieś w okolicach Woking :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca