F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 20155 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:34,274--12
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:34,3440,0700,07026
3.33Max VerstappenToro Rosso STR101:35,5301,2561,18618
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:35,5881,3140,05821
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:35,6691,3950,08133
6.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:35,7391,4650,07017
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:35,8181,5440,07926
8.26Daniił KwiatRed Bull RB111:35,8761,6020,05822
9.27Nico HulkenbergForce India VJM081:36,1571,8830,28128
10.19Felipe MassaWilliams FW371:36,4692,1950,31223
11.12Felipe NasrSauber C341:36,8552,5810,38620
12.11Sergio PerezForce India VJM081:36,8892,6150,03426
13.41Susie WolffWilliams FW371:37,2422,9680,35319
14.30Jolyon PalmerLotus E23 Hybrid1:37,2622,9880,02026
15.36Raffaele MarcielloSauber C341:37,3723,0980,11017
16.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:38,0803,8060,7088
17.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:38,2223,9480,14212
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:38,8604,5860,63810
19.28Will StevensMarussia MR03B1:38,9814,7070,12123
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:40,4776,2031,49623
107% najlepszego czasu: 1:40,873


Nico Rosberg okazał się najszybszy podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton oraz Max Verstappen, choć w czołówce nie obyło się bez problemów. Silverstone przywitało zawodników całkiem niezłymi warunkami pogodowymi, przez co jazdy rozpoczęły się przy 18 stopniach ciepła.

Jako pierwsi na torze pojawili się Will Stevens oraz Felipe Nasr i choć zaraz potem dołączyli do nich inni zawodnicy, to jednak większość poprzestała na okrążeniach instalacyjnych i zespoły nie garnęły się do pracy. Jenson Button tymczasem przyzwyczajał się do nowego pakietu aerodynamicznego w swoim McLarenie, a Susie Wolff cieszyła się pierwszym okrążeniami na domowym torze.

Osiem minut po rozpoczęciu sesji na torze pojawił się pierwszy Mercedes – Nico Rosberga – który otworzył także tabelę wyników z czasem 1:38.638s. Dla mistrzowskiej ekipy początek jazd w Wielkiej Brytanii był jednak dość ciężki, gdyż kilka minut później Hamilton wpadł w poślizg w zakręcie Stowe, choć udało mu się opanować bolid na asfaltowym poboczu. Tymczasem Rosbergowi kazano się zatrzymać z powodu utraty ciśnienia hydraulicznego, co wywołało żółtą flagę.

Początkowe czasy nie były zbyt dobre, więc szybko zostały poprawione, a kierowcy pokonywali kolejne kilometry bez większych problemów. Tylko Nasr kręcił się w zakręcie Village, a po 30 minutach na czele znajdował się Hamilton z wynikiem 1:34,815s. Za jego plecami byli natomiast Raikkonen, Rosberg, Ricciardo i Vettel. Jakieś 10 minut później szaleć zaczęli kierowcy Toro Rosso – najpierw Verstappen wskoczył na drugie miejsce, a później Sainz na czwarte.

Oprócz tego niewielu zawodników poprawiało czasy okrążenia, więc na czele nadal mieliśmy Hamiltona, a w Ferrari pojawił się problemy z systemem odzyskiwania energii, które ściągnęły Kimiego Raikkonena do boksów. Zawodnicy Toro Rosso okupowali drugie i trzecie miejsce przed Raikkonenem i Rosbergiem, który swój czas odnotował jeszcze przed awarią. W międzyczasie na torze pojawił się McLaren, jednak Alonso dość szybko został ściągnięty do garażu z powodu nie sprecyzowanych problemów.

15 minut przed końcem sesji na piąte miejsce wskoczył Vettel, zresztą o tę pozycje trwała zacięta walka, gdyż zmieniało się na niej kilku zawodników. Ostatecznie przypadła ona Carlosowi Sainzowi przed Vettelem, Ricciardo, Kwiatem ,Hulkenbergiem i Massą. Z przodu natomiast sporo się działo, gdyż mechanicy Mercedesa wymienili skrzynię biegów w bolidzie Rosberga i wypuścili go na sześć ostatnich minut na tor. Niemiec od razu narzucił dobre tempo i po serii szybkich okrążeń zatrzymał stoper na 1:34,274 s, co dało mu pierwsze miejsce – 0,07 sekundy przed Hamiltonem. Czołową trójkę uzupełnił Max Verstappen, który znalazł się nieco ponad 0,05 sekundy przed Kimim Raikkonenem. Obaj mieli jednak ponad sekundę straty do Mercedesów.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 03.07.2015 12:44[!]
No Kimi pokaż na co Cię stać na tym torze.
cobra, 03.07.2015 13:01[!]
Manor już coraz bliżej McLarena. :>
rno2, 03.07.2015 13:13[!]
Zastanawia mnie to, że kierowcy Manora w sesjach treningowych i kwalifikacyjnych wymieniają się pozycjami, ale zazwyczaj uzyskują różne czasy. Tzn. Stevens zawsze traci do Mehriego około sekundę i na odwrót jest tak samo. Mało kiedy są blisko siebie.
Maciek znafca, 03.07.2015 13:16[!]
Może mają jeden bolid lepszy a drugi gorszy, a potem się zamieniają bolidami. Najpierw Mehri ma lepszy, potem do niego wskakuje Stevens.
Lukas, 03.07.2015 14:50[!]
@Maciek znafca - zastanawiasz się nad tym na serio? :)
MairJ23, 03.07.2015 19:33[!]
@rno2 @Maciek znafca @Lukas w sumie to ciekawe - ja nie zwrocilem na to uwagi ale sekunda roznicy moze byc dyktowana roznicami w specyfikacjach tych bolidow. Moze testuja a moze (bardziej bym chyba przystawal na ta opcje) poprostu ich nie stac na wprowadzanie poprawek do dwoch bolidow na raz.
Wiec sarkastyczny ton Lukasa podpowiada mi ze wlasnei o to tu chodzi... moze on cos wie wiecej niz my... ze Manora nie stac na wprowadzanie poprawek do dwoch blidow na raz.
Lukas ?:)
mich909090, 03.07.2015 20:05[!]
@Cobra
Manor przyjechał na Silverstone uzbrojony po zęby :) Poprawki do bolidu, nowy pokaźny sponsor.Przeprowadzą w ten weekend atak ma McLarena ;) Jakby pokonali McLarena to dopiero byłby dla nich sukces.Nieważne, że McL jest słaby, różnica w budżetach jest ogromna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca