F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 20155 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po czasówce  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1): To był wyjątkowy dzień i fantastycznie jest zdobyć pole position przed swoimi kibicami. Byli niesamowicie i bardzo dziękuję im za wsparcie. To nie był łatwy weekend – w treningach miałem problemy ze znalezieniem balansu. Pomimo tego, że środkowy sektor jest moim ulubionym, to jednak ciężko mi się tam jeździło. Wszystko udało się jednak poskładać w kwalifikacjach. Uczucie było niesamowite – dobry samochód plus te wszystkie flagi na trybunach. Nie jestem w stanie wszystkim się wystarczająco odwdzięczyć za ich wsparcie. Jestem dziś bardzo, bardzo szczęśliwy.

Nico Rosberg (P2): Mój pierwszy przejazd w Q3 był szybki i myślałem, że się udało, ale potem spojrzałem na wyświetlacz i się okazało się, że Lewis był jedną dziesiątą szybszy. To bardzo irytujące! W drugim przejeździe miałem się poprawić, ale coś stało się z lewą przednią oponą. Nie miałem przyczepności i musimy sprawdzić dlaczego tak było. Weekend nie jest łatwy, jednak jutro wszystko jest możliwe. Dziękuję chłopakom w garaży, którzy świetnie się spisali naprawiając moje auto rano. Świetnie jest też ścigać się przed takim tłumem. Ludzie tutaj kochają wyścigi i wspierają też nie brytyjskich kierowców, co jest wspaniałe!

Toto Wolff, szef Mercedes Motorsport: Cóż za fantastyczna sesja z zaciętą walką pomiędzy naszymi kierowcami. Ostatecznie to Lewis poradził sobie z wietrznymi warunkami i złożył wszystko razem podczas pierwszego przejazdu w Q3. Można było zobaczyć reakcję fanów kiedy przejeżdżał przez prostą startową i myślę, że to okrążenie zasłużyło na pole position. Nie możemy też zapominać o Nico, który był zaledwie jedną dziesiątą z tyłu. Tak jak inni nie udało mu się poprawić podczas kolejnego przejazdu, a dodatkowo informował o problemach z przyczepnością. Wygląda na to, że warunki się zmieniły i było dość ciężko. Przewaga jest w ten weekend zmienna, więc jutro wszystko może się zdarzyć. Mamy za sobą dwa Williamsy, więc nie możemy sobie pozwolić na błąd. Jutro będzie chodziło o zgranie wszystkich detali, co powinno pozwolić nam zamienić pierwszy rząd w podium.

(Paweł Zając)
 
Williams

Felipe Massa (P3): To był wspaniały dzień na naszym domowym torze i świetnie jest zdobyć trzecie i czwarte miejsce. Podobała mi się zacięta walka z Valtterim. Wiatr w zakręcie Copse był bardzo mocny i wpływał na balans samochodu, więc byłem ostrożny i nie zmarnowałem swojego okrążenia jadąc zbyt szeroko. Bardzo ważne jest to, że pokazaliśmy tempo, które pozwala na walkę ze wszystkimi poza Mercedesem. Jutro nie będzie łatwo, jednak jesteśmy gotowi na walkę i ekscytujący wyścig.

Valtteri Bottas (P4): Wiedzieliśmy, że będziemy dziś lepsi, ale nie spodziewaliśmy się, iż tak mocno. To pozytywny znak przed jutrzejszym wyścigiem, który może być dla nas bardzo dobry. Oczywiście zawsze chce się pokonać swojego kolegę zespołowego, jednak Felipe w końcówce był trochę lepszy. Świetnie jest być przed naszymi najbliższymi rywalami.

Rob Smedley, szef ds. osiągów: Jestem bardzo zadowolony z przebiegu kwalifikacji, zdobyliśmy świetne pozycje, które są zasłużone. Poprawa od wczoraj pokazała, że odrobiliśmy zadanie domowe. Teraz najważniejsze jest to, aby kwalifikacje zamienić w sporą ilość punktów. Będziemy robić wszystko, aby przynajmniej jeden z naszych samochodów znalazł się na podium. Bolid dobrze się spisywał na długich przejazdach, więc mam nadzieję, że to nam pomoże w wyścigu.

(Paweł Zając)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P5): To nie były łatwe kwalifikacje, ponieważ przez silny wiatr bolidy ciężko się prowadziły. Wiemy, że takie warunki nam nie sprzyjają i choć poprawiliśmy auto w tej kwestii, to ciężko było złożyć idealne okrążenie. Oczywiście nie możemy być zadowoleni z szóstego i piątego miejsca, jednak daliśmy z siebie wszystko i mam nadzieję, że jutro będzie lepiej. Raczej nie tracimy względem rywali – po prostu tutaj mieliśmy inne warunki. Zobaczymy, co stanie się w wyścigu i będziemy cisnąć, żeby zyskać kilka pozycji.

Sebastian Vettel (P6): Było trudniej niż się spodziewaliśmy i musimy się dowiedzieć dlaczego tak było. Z mojej strony nie wszystko poszło idealnie. Miałem problem ze znalezieniem właściwego balansu. Jutro może być inaczej, gdyż nasze tempo wyścigowe było niezłe. Mam nadzieję, że czeka nas ekscytujący wyścig, w którym sporo będzie się działo. Wiem, że ciężko się wyprzedza, zwłaszcza że Williamsy są szybkie na prostej, jednak zobaczymy. Na pewno nie jest to idealna pozycja startowa. Nie jestem zadowolony z obu swoich przejazdów, okrążenie wyjazdowe było słabe i o mało nie zderzyłem się z Felipe podczas pierwszej próby. Było tam jednak sporo zamieszania, gdyż Nico jechał bardzo wolno, więc nikogo nie obwiniam. Na najszybszym okrążeniu popełniłem błąd, jednak ogólnie nie byliśmy dość szybcy.

(Paweł Zając)
 
Red Bull

Daniił Kwiat (P7): Nasza pozycja startowa jest najwyższa jaką mogliśmy osiągnąć. Wyciągnąłem wszystko z samochodu i chyba nic już nie zostało. Przyjechaliśmy tutaj bez żadnych oczekiwać i okazało się, że samochód naprawdę dobrze się prowadzi. Mam dobre przeczucia, co do tego toru i czekam na wyścig. Jutro może być trudno, co da nam szanse na spore punkty.

Daniel Ricciardo (P10): Mam mieszane uczucia po kwalifikacjach. Moje najlepsze kółko zostało skasowane i musimy to sprawdzić, gdyż nie wydaje mi się, żebym wyjechał poza tor. Samochód jest naprawdę dobry w szybkich zakrętach i przyjemnie się jeździło, jednak mamy problemy w wolnych, gdzie tracimy sporo czasu – podobnie jak na prostych. Jutro ruszamy z dziesiątego pola i zobaczymy, co damy radę zrobić przy naszej strategii.

Christian Horner, szef zespołu: Dzisiejsze kwalifikacje układały się różnie. Dany wykonał świetną robotę zdobywając siódme pole, jednak Daniel miał trochę bardziej skomplikowane życie tracąc swój najlepszy czas, podobnie jak jedenastu innych kierowców. Ogólnie nasze tempo jest zachęcające – jesteśmy bliżej Ferrari, a poprawi wydają się działać tak jak planowaliśmy. Mamy siedzibę w Wielkiej Brytanii, więc dobrze jest zobaczyć tylu kibiców na domowym torze. Jutro ma być ich jeszcze więcej, co jest świetnym pokazem popularności tego sportu.

(Paweł Zając)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz Jr (P8): Jestem zadowolony i muszę powiedzieć, że polubiłem jazdę po tym torze! Daliśmy dziś z siebie wszystko, co tylko byliśmy w stanie i uważam, że raczej nie mieliśmy już szans na poprawę osiągów bolidu. Przez cały weekend prezentujemy tutaj dobre tempo. Nie tracę optymizmu – naprawdę cieszę się z dzisiejszego ósmego miejsca. Jutro spodziewamy się trudnego wyścigu z dużą ilością walki na torze, ale jak zawsze postaramy się osiągnąć najlepszy dostępny rezultat.

Max Verstappen (P13): Prawdę mówiąc nie mam pojęcia, co stało się w trakcie kwalifikacji. Przez cały weekend pokazywaliśmy się z konkurencyjnej strony, a w Q1 nagle pojawiła się nadsterowność która zrujnowała cały balans samochodu. Po prostu nie mogłem dziś złożyć jednego, szybkiego okrążenia. Musimy się przyjrzeć temu, co się stało. Szkoda, ponieważ naprawdę nie mogłem się doczekać sesji kwalifikacyjnej. Samochód nie prowadził się tak jak tego chciałem, więc nie mieliśmy żadnej możliwości odnotowania poprawy. Mam nadzieję, że uda nam się z tego wyjść przed wyścigiem.

James Key, szef techniczny: Za nami trochę rozczarowujące kwalifikacje. Przez cały weekend prezentowaliśmy dość dobre osiągi, ale czasówka z pewnością nie poszła po naszej myśli. Max zgłaszał problem z tyłem swojego bolidu – utratę przyczepności. Dziś wieczór musimy pochylić się nad tym problemem, bo na danych nie byliśmy w stanie wyłapać żadnych niedociągnięć. Szczęście nie dopisało też dzisiaj Carlosowi – jego ostatnie okrążenie nie przyniosło poprawy. Tak jak już powiedziałem – za nami niezbyt udana sesja, ale piątkowe przejazdy w tempie wyścigowym były optymistyczne. Musimy dać z siebie wszystko i powalczyć o możliwie jak najlepszy wynik.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P9): Cieszę się z dzisiejszego wyniku. Silverstone to jeden z tych genialnych torów, szczególnie gdy jeździmy po nim z małą ilością paliwa w zbiorniku i na świeżych oponach. Czuję satysfakcję naszymi osiągami. Moje okrążenia były czyste, składne – ogólnie za nami udana sesja. Poprawki jakie ze sobą przywieźliśmy spisują egzamin i wydaje mi się, że bez nich nie mielibyśmy żadnych szans na osiągnięcie takiego rezultatu. Z tej perspektywy jestem bardzo zadowolony, ponieważ wiemy, że w naszym bolidzie drzemie jeszcze spory potencjał.

Sergio Perez (P11): Jestem rozczarowany tym, że nie udało mi się dziś awansować do Q3 – nasz bolid był w stanie tego dokonać. Szkoda, bo zabrakło tylko kilku setnych sekundy. Ten weekend nie układa się dla mnie najlepiej. Próbujemy różnych kombinacji ustawień starając się oswoić się z nowym samochodem. Wersja B jest zdecydowanym krokiem naprzód, jednak wciąż nie poznaliśmy jeszcze limitów jej wykorzystywania. Gdy dojdziemy do tego poziomu, sądzę że możemy znacznie poprawić nasz potencjał. Jeśli chodzi o jutrzejszy wyścig to sądzę, iż możemy prezentować konkurencyjne osiągi. Jedenaste miejsce nie jest złą pozycją startową i jestem pewny, że jutro będziemy w stanie powalczyć o kilka punktów.

Vijay Mallya, szef zespołu: Rozpoczęcie domowego wyścigu z dziewiątego i jedenastego pola to solidny wynik naszego zespołu. Nico kontynuuje świetną formę w kwalifikacjach, po raz trzeci awansując do Q3. Checo nie był zadowolony z ustawień swojego bolidu, ale zaliczył dobry występ i na polach startowych nie będzie znajdował się daleko od swojego zespołowego partnera. W dniach przed weekendem Grand Prix staraliśmy się jak mogliśmy, aby przygotować nową wersję naszego samochodu i jestem zadowolony, że jej wprowadzenie przyniosło oczekiwany krok naprzód.

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean (P12): Za nami porządna sesja kwalifikacyjna. Wykonaliśmy kawał dobrej roboty. W Q1 czułem się w porządku na opcjonalnej mieszance, ale w Q2 pojawiła się spora podsterowność, co nie pomagało. Jutro czeka nas długi wyścig, ale sądzę, że jeśli odpowiednio go rozegramy, mamy szansę na dobry rezultat. Silverstone nie sprzyja co prawda wyprzedzaniu, ale jak zawsze damy z siebie wszytko, by dowieźć do mety jak najlepszy rezultat.

Pastor Maldonado (P14): Oczywiście nie jestem usatysfakcjonowany moją pozycją na starcie, ale w poprzednich Grand Prix widzieliśmy, że z reguły w wyścigach idzie nam dużo lepiej niż w trakcie kwalifikacji. Mamy nadzieję, że podobnie będzie tutaj. Sądzę, że ciągle mamy problemy z twardszą mieszanką, co na pewno negatywnie odbijało się na balansie samochodu. Wyścig jest długi i staramy się zakończyć go z możliwie najlepszym wynikiem.

Alan Permane, dyrektor ds. operacji na torze: Możemy dziś mówić o rozczarowaniu. Wiedzieliśmy, że Silverstone będzie dla nas wyzwaniem i niestety kwalifikacje pokazały wszystkie słabości naszego samochodu. Trzeba tu po prostu dysponować jak najlepszym dociskiem, a dziś nie byliśmy tak naprawdę w stanie walczyć z naszymi najbliższymi konkurentami. W wyścigu chcemy wykorzystać każdą nadarzającą się okazję, ale zdajemy sobie sprawę z tego, że każda zyskana pozycja będzie sporym osiągnięciem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P15): Wiedzieliśmy, że będzie to dla nas trudny weekend, jednak podczas obu sesji wykonywaliśmy kolejne kroki na przód, co było bardzo ważne. Dziś w Q1 auto spisywało się dobrze i udało nam się przejść do kolejnej części czasówki. Szkoda, że nie jesteśmy tu bardziej konkurencyjni, jednak wciąż możemy się poprawić.

Felipe Nasr (P16): Jestem rozczarowany wypadnięciem już w Q1. Patrząc na treningi, miałem dobry balans. W kwalifikacjach natomiast zmagałem się z oponami, które nie były w idealnej temperaturze i przez to nie chciały pracować. Tak czy inaczej, postaramy się walczyć o lepsze pozycje w wyścig.

Monisha Kaltenborn, szef zespołu: Dzisiejszy wynik odzwierciedla treningi. Silverstone jest dla nas trudnym torem, czego się spodziewaliśmy. Tak czy inaczej cały zespół jest bardzo zmotywowany, aby dobrze się tutaj spisać, co zaprezentował poprzez awans jednego auta do Q2. Jutro ważnym będzie, abyśmy nie popełniali błędów i wykorzystali nadarzające się okazje.

(Paweł Zając)
 
McLaren

Fernando Alonso (P17): Pod koniec trzeciego treningu pojawił się problem. Mimo tego, że trudno nam było określić jego źródło, to jednak naszym mechanikom udało się znaleźć możliwe do zastosowania rozwiązanie i po resecie wszystko zaczęło pracować tak, jak powinno. Do czasówki przystąpiłem jednak mając na swoim koncie niewiele okrążeń. Rozpocząłem kwalifikacje nie mając większego rozeznania w ustawieniach bolidu czy warunkach panujących na torze. Pomimo tych ograniczeń wydaje mi się, że wyciągnęliśmy dziś maksimum z naszego bolidu. Wiemy, że ten wyścig będzie dla nas trudny – podobne prognozy mamy także w stosunku do Spa czy Monzy – ale wszyscy mamy świadomość tego, że realizujemy długoterminowy projekt, budując fundamenty pod przyszłość zespołu.

Jenson Button (P18): Nie wiem czemu, ale w ten weekend podstawowa mieszanka spisywała się w moim bolidzie dużo lepiej niż opcjonalna. Zazwyczaj staramy się dopasowywać ustawienia przedniego skrzydła pod współpracę z miększymi oponami, ale teraz tak nie jest. Zmagałem się nieco z balansem – mam nadzieję, że wyciągniemy z tego lekcję przed jutrzejszym wyścigiem. Niestety nasza obecna sytuacja jest jaka jest – nie jest to łatwe dla ekipy o taj strukturze i takim doświadczeniu jak nasza. Na Silverstone jak zawsze panuje cudowna atmosfera – dziś nie było pod tym względem inaczej, więc wynik taki jak ten, odniesiony przed domową publicznością, jest bolesnym doświadczeniem.

Eric Boullier, szef zespołu: Bolidy McLarena kończą kwalifikacje do Grand Prix Wielkiej Brytanii – naszego domowego wyścigu, na siedemnastym i osiemnastym miejscu: nie tak powinno to wyglądać i przyznaję to bez żadnego wahania. Nasi brytyjscy fani zasługują na więcej. Sukcesy przyjdą. Wszystko w swoim czasie. W przyszłości będzie komu kibicować, ale z całą pewnością nie w ten weekend. Muszę za to przeprosić. Wariackie byłoby mówienie o chęci walki o punkty, ale na Silverstone pogoda funkcjonuje według własnych, specyficznych zasad, więc teoretycznie wszystko jest możliwe. Niezależnie od deszczu lub słońca możecie być pewni, że damy z siebie wszystko.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Will Stevens (P19): Jestem bardzo zadowolony z moich dzisiejszych osiągów. Naprawdę nie mogło być lepiej w moim domowym GP. Poprawki działają dobrze i dały mi więcej pewności w szybkich zakrętach. Podczas drugiego przejazdu wszystko było tak jak trzeba i pokazałem potencjał samochodu. To wyjątkowy weekend, wsparcie na Silverstone jest niesamowite. Jutro czeka nas wielki dzień i nie mogę doczekać się postawienia bolidu na starcie. Warunki mogą być zdradliwe, więc nie wiadomo co się stanie.

Roberto Merhi (P20): Niestety to nie były dobre kwalifikacje dla mnie. Szkoda, bo to nasz domowy wyścig. Na pierwszym okrążeniu pojawiła się nadsterowność, przez co skasowano mój czas. Mój weekend ogólnie nie jest zbyt dobry i musimy zrozumieć dlaczego tak jest. Mam nadzieję, że jutro będzie lepiej.

John Booth, szef zespołu: Jesteśmy zadowoleni z tego, że nasze poprawki przyniosły znaczny progres w osiągach, więc chciałbym podkreślić ciężką pracę całej ekipy. Will wykonał świetną pracę i na pewno cieszył się swoim pierwszym domowym wyścigiem. Roberto miał problemy, jednak jestem pewny, że jutro będzie lepiej. Chciałbym podziękować wszystkim fanom na Silverstone, są fantastyczny i cieszymy się z ich wsparcia.

(Paweł Zając)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca