F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 20155 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniel Ricciardo: Tego nie można w żaden sposób ukryć: Silverstone jest niesamowite. Uwielbiam te szybkie zakręty, przejazd pomiędzy Copse, Maggots, Becketts, Chapel, później prostą, a następnie rzucenie się w Stowe... Być może jest to pięć najlepszych zakrętów całego kalendarza, szczególnie że następują one bezpośrednio po sobie. Tak, kocham je! To z pewnością obiekt, na którym liczą się dobre osiągi bolidu oraz duże doświadczenie. Silverstone było już wspaniałe w samochodzie Formuły Renault 2.0. W bolidzie F1? Jest po prostu magiczne. Trybuny są tu pełne już od czwartku. Jeśli na niebie nie ma deszczowych chmur, to atmosfera nie ma sobie równych. Kiedy pada i wieje zimny wiatr – atmosfera także jest wspaniała! Nie wiem, jakim cudem tak się dzieje, ale to właśnie można nazwać efektem Silverstone. Jazda w złych warunkach jest ekscytująca, ale chyba z trochę innego powodu!

Daniił Kwiat: To mój pierwszy domowy wyścig Red Bulla w Anglii i nie mogę się już go doczekać. To szansa, by pracownicy naszej ekipy znaleźli się naprawdę blisko akcji. Atmosfera powinna być wspaniała. Silverstone to prawdziwy klasyk i fajny tor: wysokie prędkości i niesamowicie wymagający układ dają olbrzymią frajdę. Jeśli uda ci sie idealnie przygotować samochód, to jest ona jeszcze większa. Naszym absolutnym priorytetem są szybkie zakręty – to o nie tutaj chodzi. Zakręty Copse, Maggots i Becketts można przejechać na jednym oddechu. Trzeba z powodzeniem znaleźć obowiązujące tam limity. To dlatego czujemy tam, że naprawdę prowadzimy bolid F1 i naciskamy tak bardzo, jak tylko możemy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg: W zasadzie mój weekend w Austrii nie mógł pójść dużo lepiej. Wyłączając błąd w kwalifikacjach, kontrolowałem zmagania od startu do mety, zdobywając kolejne zwycięstwo w tym sezonie. Dzięki dodatkowemu dniu, spędzonemu w środę w bolidzie, czuję się lepiej przygotowany do wyzwań, jakie czekają nas na Silverstone. Tor powinien odpowiadać naszemu bolidowi. Mając na uwadze dobry docisk oraz wiedzę, o jaką wzbogaciliśmy się na Red Bull Ringu, jestem pewny, że po raz kolejny staniemy przed szansą wywalczenia pozytywnego wyniku. Nie mogę zapomnieć o kibicach – oczywiście mają oni swojego murowanego faworyta! Liczę jednak, że stoczymy z Lewisem ekscytujący pojedynek – szczególnie na oczach ludzi z naszych fabryk, którzy stworzyli dla nas tak imponującą konstrukcję. Cieszę się, że będą mogli śledzić nasze poczynania z trybun toru.

Lewis Hamilton: Austria nie była dla mnie najlepszym weekendem, więc wywalczone tam drugie miejsce nie jest wcale jakąś katastrofą. Silverstone... cóż, to już zupełnie inna historia. Nie mogę opisać uczuć, jakie targały mną w ubiegłym roku. Ponowne podniesienie tego wspaniałego trofeum przed morzem kibiców było czymś niezwykłym, szczególnie po tak wielu latach i problemach z początku weekendu. Zwycięstwo przed rodakami zawsze smakuje wyjątkowo. W tym roku dysponujemy doskonałym samochodem, jeszcze lepszym niż w sezonie 2014. Silverstone powinno nam odpowiadać, więc dam z siebie wszystko. Nasi pracownicy zasługują na najlepszy z możliwych rezultatów. Chciałbym, aby w niedzielne popołudnie, po zakończeniu rywalizacji, całe Silverstone wpadło w szał radości!

(Nataniel Piórkowski)
 
Lotus

Romain Grosjean: Silverstone jest fantastycznym torem. Wygrałem na nim wyścig GP2 w 2011 roku, więc pod względem wspomnień to dla mnie z całą pewnością miłe miejsce. W ostatnich latach Grand Prix Wielkiej Brytanii nie było dla mnie najbardziej szczęśliwym wyścigiem, więc w ten weekend zrobię wszystko co w mojej mocy, aby przekroczyć linię mety czołowej dziesiątce. Obiekt i jego płynność onieśmielają. Cały układ jest wyśmienity, wjeżdżamy z zakrętu w zakręt z dużymi prędkościami i czujemy pracę bolidu. To także wyjątkowy weekend z punktu widzenia całej ekipy, bo fabryka znajduje się w niewielkiej odległości od toru. Na torze powinno pojawić się wielu pracowników naszej stajni, którzy zechcą zobaczyć nas w akcji. To dzięki ich ciężkiej pracy możemy wyjechać z garażu i walczyć o tak dobre wyniki. Bez dwóch zdań czujemy tutaj atmosferę domowego wyścigu.

Pastor Maldonado: Silverstone to tor z najwyższej półki. To wspaniała historia i czysta szybkość. Pomimo zmian, jakie kilka lat temu poczyniono w układzie toru, jego charakter nie uległ zbyt poważnym zmianom. To zawsze wyjątkowe miejsce w kalendarzu naszego sportu – także ze względów organizacyjnych, ponieważ obiekt nie znajduje się w okolicach żadnego dużego miasta. Mam stąd świetne wspomnienia, w tym zwycięstwa w wyścigach GP2 w 2009 i 2010 roku. Spędziłem a Anglii sporo czasu i czuję już, że jest ona dla mnie drugim domem, zwłaszcza że moja rodzina mieszka niedaleko toru w Oxfordshire. Na półmetku sezonu jest to dla nas wszystkich wyjątkowy weekend. Nie mogę się już doczekać, by ścigać się w tak bliskiej odległości od fabryki Lotus F1 Team, widząc na torze tak wiele znajomych twarzy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson: Grand Prix Wielkiej Brytanii jest dla mnie jednym z najważniejszych wyścigów każdego sezonu. Silverstone jest historycznym obiektem, ze wspaniałą kombinacją szybkich zakrętów. Atmosfera panująca na trybunach jest jedyna w swoim rodzaju – fani są naprawdę oddani i entuzjastyczni. Uwielbiam się tu ścigać, to jeden z moich najbardziej ulubionych torów w całym kalendarzu F1. Sądzę, że przed nami wymagający weekend, ale jednocześnie jestem pewien, że jak zawsze damy z siebie wszystko.

Felipe Nasr: Bardzo lubię ścigać się po Silverstone. To dla mnie nie tylko świetny tor, ale także w pewnym sensie domowe Grand Prix, gdyż od pięciu lat mieszkam w Anglii. Cieszę się, że każdego roku możemy wracać do świątyni sportów motorowych i czekających na nas wspaniałych kibiców. Weekend w Wielkiej Brytanii nie będzie dla nas łatwy – zdajemy sobie sprawę, że obiekt ten wymaga dobrej siły docisku, a nie jest to najmocniejsza strona naszej tegorocznej konstrukcji.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Ostatnie dwa wyścigi nie były dla mnie łatwe, ale pomimo tego w Austrii udało się nam zdobyć punkty – to pokazało tylko, jak fantastycznie funkcjonuje nasz zespół. W Wielkiej Brytanii skorzystamy po raz pierwszy z dużego pakietu poprawek, więc czeka nas ważny i pracowity weekend. Chcemy zapewnić, że w warunkach Grand Prix wszystko funkcjonuje tak jak powinno. Kocham Silverstone za szybkie i płynne zakręty i radość, jaką daje jazda pomiędzy nimi. Obiekt to świadek historycznych wydarzeń i naprawdę czuje się coś szczególnego, gdy przekracza się jego bramy. Na wczesnym etapie mojej kariery zawsze dobrze sobie tutaj radziłem: w ten weekend chciałbym zdobyć kilka cennych punktów do klasyfikacji generalnej.

Nico Hulkenberg: Nie mogę się już doczekać Silverstone – domowego wyścigu dla naszego zespołu. Zmierzamy ku niemu z dużą dozą optymizmu, szczególnie po udanym występie w Austrii, gdzie udało nam się zmaksymalizować działanie każdego aspektu naszego pakietu. Wiążę duże nadzieje z poprawioną wersją naszego bolidu, która zadebiutuje w Grand Prix właśnie przy okazji tego weekendu. Jeśli chodzi o oczekiwania, to myślę że poznamy je na półmetku pierwszego treningu. Grand Prix Wielkiej Brytanii to jeden z najlepszych weekendów w kalendarzu. Na trybunach trudno o wolne miejsce, a szalona atmosfera panująca wśród kibiców daje dodatkową motywację. Silverstone to genialny obiekt: szczególnie wiele frajdy dają szybkie zakręty. Przejechanie szybkiego okrążenia po tego typu obiekcie daje naprawdę niesamowite odczucia.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso: Po dwóch optymistycznych dniach testów a Austrii, zmierzamy na Silverstone w pozytywnym nastroju. Mieliśmy sporo pracy z analizą danych. Wiemy, że bardzo przydadzą się one w naszych wysiłkach mających na celu poprawę pakietu oraz czynienie dalszych postępów. Byliśmy bardzo zadowoleni mogąc przekroczyć barierę stu okrążeń drugiego dnia jazd. Jesteśmy bardzo zmotywowani, by kontynuować starania w kilku kolejnych Grand Prix poprzedzających letnią przerwę. Silverstone to wyjątkowy weekend dla naszego zespołu. Ścigamy się po fantastycznym obiekcie, jednym z najszybszych w całym kalendarzu. Oczywiście ten fakt oznacza, że nasz bolid może nie prezentować najlepszego tempa, ale nie zamierzamy się poddawać i chcemy jak najlepiej wykorzystać każdą z sesji. Moja kraksa z Kimim była bardzo niefortunna, ale szybko o niej zapomnieliśmy. Liczę na spory doping kibiców w trakcie domowego wyścigu McLarena.

Jenson Button: Czuję się wspaniale wiedząc, że kolejny wyścig sezonu odbędzie się na Silverstone. Rok w rok pojawiam się tutaj z olbrzymią przyjemnością. Wsparcie fanów robi piorunujące wrażenie. Przede mną szesnasty wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii, ale widok tysięcy brytyjskich flag za każdym razem tworzy cudowną atmosferę. To coś magicznego. Silverstone jest na pewno jednym z moich najbardziej ulubionych torów w kalendarzu. Sekwencja Maggots-Beckets wyrobiła sobie miano legendarnej – to w ogóle nie dziwi biorąc pod uwagę, że można ją śmiało określić mianem najbardziej wymagającej spośród wszystkich, jakie występują na różnych torach wchodzących w skład kalendarza mistrzostw. Nie mogę się już doczekać piątkowych jazd.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: Silverstone to wspaniały obiekt z wieloma szybkimi zakrętami, które powinny odpowiadać charakterystyce naszego bolidu. Zmierzając na domowy wyścig zespołu, naszym celem jest zdobycie hat-tricka podiów. W ekipie panuje wspaniała atmosfera. Mam nadzieję, że damy naszym domowym fanom kolejny pozytywny rezultat i utrzymamy tempo z kilku ostatnich tygodni.

Valtteri Bottas: Zawsze cieszę się na myśl o wyścigu na Silverstone. Dla wielu z pracowników naszej fabryki to jedyna szansa, by zobaczyć bolidy na żywo na torze. Spodziewamy się tutaj prezentować dobre tempo, szczególnie po tym jak w Austrii udało nam się poprawić docisk samochodu. Po zdobyciu w ubiegłym roku miejsca na podium i ostatnich osiągnięciach naszej ekipy, sądzę że ponownie powinniśmy pokazać się z dobrej strony i powalczyć z bolidami zespołów, które znajdują się blisko nas w klasyfikacji generalnej.

(Nataniel Piórkowski)
 
Marussia

Will Stevens: Silverstone to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie mojego debiutanckiego sezonu. Nie mogę się już doczekać startu wyścigowego weekendu. To dla nas bardzo pracowity okres, ale jednocześnie jedyna okazja, by podziękować naszym wiernym brytyjskim fanom na ojczystym torze. Kierowcy wyścigowi nie potrzebują specjalnych zachęt, aby walczyć o dobre wyniki w wyścigach, ale jeśli jest się Brytyjczykiem, to Silverstone jest szczególnie wyjątkowym Grand Prix. To wspaniały, historyczny tor, który był świadkiem wielu niezwykłych pojedynków. Brytyjskie flagi, jakie w olbrzymich liczbach pojawiają sie na trybunach kreują fantastyczną atmosferę. To wszystko czyni wymagające i męczące okrążenia dającymi jeszcze większą frajdę.

Roberto Merhi: Trudno mi uwierzyć, że jestem już niemal na półmetku mojego debiutanckiego sezonu w Formule 1, ale cieszę się z obrotu spraw. Czuję, że w trakcie każdego weekendu dokonujemy dużych postępów i wierzę, że w trakcie tego Grand Prix nie będzie inaczej. Przed nami bardzo pracowity, domowy wyścig: mamy na głowie wiele imprez związanych z promocją naszych partnerów oraz takich, które polegają na zwykłej interakcji z naszymi kibicami. Silverstone jest genialnym obiektem. Uwielbiam się tutaj ścigać. To bardzo interesujący obiekt z technicznego punktu widzenia. Przygotowaliśmy trochę poprawek, więc mam nadzieję, że uda nam się osiągnąć dalszy progres. Chcemy dowieźć do mety oba nasze bolidy.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Max Verstappen: Jeździłem na Silverstone tylko w bolidzie F3 oraz podczas dnia testowego Renault, więc nie mogę powiedzieć, że mam duże doświadczenie. Nie jest to łatwy obiekt do zrozumienia, ale przez weekend można się o nim sporo dowiedzieć. Liczę, że uda mi się rozpocząć ten weekend na takim samym poziomie, na jakim skończyłem ostatni. Becketts i Maggots to bardzo ważne zakręty z punktu widzenia walki o jak najlepszy czas okrążenia. Trzeba znaleźć optymalny rytm. To doskonały tor, więc nie mogę się już doczekać wyścigu. Jak zawsze może dać znać o sobie tradycyjna angielska pogoda, a na długich prostych problemem mogą okazać się dla nas silne podmuchy wiatru – czasem wymagają one całkowitej zmiany ustawień pomiędzy jedną i drugą sesją.

Carlos Sainz Jr: Silverstone to jedno z tych Grand Prix, na które naprawdę nie mogę się doczekać. Od zawsze był to mój ulubiony tor. Przy okazji testów w 2013 roku, miałem okazję jeździć tutaj zarówno w bolidzie Red Bulla jak i Toro Rosso. To na tym obiekcie wywalczyłem także wiele zwycięstw i pole positions w Formule Renault. Dość dobrze radziłem sobie na nim w bolidach Formuły BMW i Formuły 3. Szybki układ toru daje wiele radości z jazdy. To dla mnie ważne Grand Prix, ponieważ mam mieszkanie w Londynie. Mam nadzieję, że czeka nas miły weekend.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca