|
|
|
|
|
|
British Grand Prix 2015 | 5 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:32,917 | - | - | 18 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W06 Hybrid | | 1:33,469 | 0,552 | 0,552 | 14 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF15-T | | 1:33,692 | 0,775 | 0,223 | 20 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF15-T | | 1:33,918 | 1,001 | 0,226 | 17 |
5. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR10 | | 1:34,147 | 1,230 | 0,229 | 20 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR10 | | 1:34,282 | 1,365 | 0,135 | 23 |
7. | 19 | Felipe Massa | Williams FW37 | | 1:34,501 | 1,584 | 0,219 | 19 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW37 | | 1:34,538 | 1,621 | 0,037 | 19 |
9. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB11 | | 1:34,545 | 1,628 | 0,007 | 16 |
10. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E23 Hybrid | | 1:34,708 | 1,791 | 0,163 | 25 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM08 | | 1:34,886 | 1,969 | 0,178 | 21 |
12. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 | | 1:34,896 | 1,979 | 0,010 | 15 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM08 | | 1:35,121 | 2,204 | 0,225 | 22 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E23 Hybrid | | 1:35,246 | 2,329 | 0,125 | 22 |
15. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C34 | | 1:35,587 | 2,670 | 0,341 | 19 |
16. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-30 | | 1:35,695 | 2,778 | 0,108 | 19 |
17. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C34 | | 1:35,919 | 3,002 | 0,224 | 20 |
18. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-30 | | 1:36,101 | 3,184 | 0,182 | 6 |
19. | 28 | Will Stevens | Marussia MR03B | | 1:37,989 | 5,072 | 1,888 | 19 |
20. | 98 | Roberto Merhi | Marussia MR03B | | 1:38,285 | 5,368 | 0,296 | 18 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,421 |
|
|
Weekend Grand Prix na torze Silverstone to corocznie jedno z największych wydarzeń kalendarza Formuły 1. Brytyjskich fanów nie zraża nic, ani niepewna wyspiarska pogoda, ani dźwięk obecnych bolidów, czy wszechobecne narzekanie na obecny stan królewskiej kategorii wyścigowej.
Nie mniej angielski tor kochają kierowcy. Każdy podkreśla unikalny układ zakrętów na byłym lotnisku wojskowym. Jako klasyczny obiekt, wymaga on złapania odpowiednie rytmu jazdy w bardzo szybkich wirażach. Ustawienia bolidu również są kluczowe, dlatego zawodnicy nie wahali się z wyjazdem na trasę w ostatniej sesji przed kwalifikacjami.
Pierwsze czasy sesji również padły bardzo wcześnie i początkowym liderem został Kimi Raikkonen z wynikiem 1:36,718. Co ciekawe, również McLaren zdecydował się na kilka okrążeń już z początkiem treningu. Dla McLarena jednak będzie to kolejny weekend testów, głównie aerodynami ze względu na poruszanie się ze starą wersją jednostki napędowej.
Raikkonena na pozycji lidera zwolnili zawodnicy Williamsa, a ich czasy oscylowały w okolicach 1:35. Ekipa z Grove wracała do formy po wczorajszych słabszych treningach. Z drugiej strony po 15 minutach jedynymi ekipami bez czasów na koncie były Red Bull i Mercedes. Jednak mistrzowska ekipa zdecydowanie mogła sobie pozwolić na oczekiwanie na lepsze warunki na torze.
Swój mocny weekend kontynuowało Toro Rosso, kręcąc czasy słabsze od Ferrari zaledwie o 0,2 sekundy. Tymczasem wyjazd zarówno Red Bulla, jak i Mercedesa przyniósł spore zmiany w tabeli. Oczywiście Srebrne Strzały wskoczyły na czoło, z wynikiem Hamiltona 1:34,399, jednak za nimi uplasował się Kwiwat, tracąc zaledwie 0,3 sekundy. Obecny mistrz świata postanowił jednak jeszcze mocniej podkręcić tempo i zameldował się z wynikiem 1:33,333.
Zanim rozpoczęły się przejazdy na pośredniej mieszance, w bolidzie Rosberga ponownie doszło do wycieku ze skrzyni biegów. Mechanicy twierdzili, iż to inna awaria niż w piątek, jednak przy bolidzie Niemca krzątało się sporo inżynierów chcących rozpoznać źródło awarii. Na 12 minut przed końcem sesji wszyscy zawodnicy pojawili się w garażach i nad Silverstone zapadła cisza.
Przerwali ją kierowcy Williamsa oraz Nico Hulkenberg. Nie trzeba było jednak długo czekać na kolejnych chętnych, by poznać formę bolidu na oponach, które będą używane w kwalifikacjach. Hamilton poprawił swój wynik o 0,4 sekundy, ale na swoje kółko zdążył również Rosberg, co oznaczało uporanie się z problemem wycieku. Jedynym kierowcą, który pozostał w garażu był Fernando Alonso.
Jak się okazało, pośrednia mieszanka nie zapewniała na Silverstone ogromnego przeskoku osiągów. Poprawa większości kierowców oscylowała w okolicach 0,3 sekundy. Pogoda w tym czasie jak zwykle w Anglii z jednej strony prezentowała czyste niebo, a z drugiej ciemne chmury. Mimo to opady nie są zapowiadane na jakąkolwiek dalszą sesję, więc najprawdopodobniej kwalifikacje odbędą się na suchej nawierzchni.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|