F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201620 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Weekend w Australii może oznaczać tylko jedno – Formuła 1 wróciła do życia. Przyszedł więc czas na pierwsze w tym sezonie kwalifikacje. Po raz pierwszy od dawna mieliśmy do czynienia z nowym formatem, zakładającym odpadanie kolejnych zawodników co 90 sekund. Czy nowy pomysł się sprawdził? Oceńcie sami!

Na torze wielkich niespodzianek nie było. O ile walka w środku stawki była niesamowicie zacięta, to o czołowe lokaty Ferrari nie udało się sprostać niewiarygodnej prędkości Mercedesa. Bardzo dobrą formę zaprezentowało jednak Toro Rosso, które zameldowało się za Ferrari, a jedynie Massa wskoczył pomiędzy Verstappena i Sainza.

Q1

Zawodnicy postanowili nie czekać i od razu wyjechali na tor, prowadził ich Lewis Hamilton. Nikt nie zamierzał ryzykować w nowym formacie kwalifikacji. Już na pierwszym pomiarowym zakręcie pierwszy zakręt przestrzelił Nico Rosberg. Obyło się bez większych dramatów, ale czas można było uznać za stracony. Wszyscy kierowcy założyli na pierwszy przejazd super-miękkie opony, co dodatkowo pokazuje jak poważnie wszyscy podeszli do Q1. Pierwszym liderem został Hamilton z czasem 1:26,635. Drugi był Raikkonen, który stracił 0,2. Jednak Fin się nie poddał i udało mu się poprawić na kolejnym kółku, wyprzedzając Hamiltona o 0,056 sekundy. Bardzo to rozsierdziło Anglika, który na następnym kółku poprawił czas o... 1,2 sekundy.

Tymczasem pierwszym pechowcem, który odpadł był Wehrlein, który w tej chwili tracił ponad 4 sekundy do Hamiltona. Kolejny był Haryanto i Gutierrez, który zakończył swoje kółko ze zdecydowanie lepszym czasem, ale nie miało to już znaczenia, nowe zasady nie brały tego pod uwagę, sztywno po 90 sekund bmusiał odpaść kolejny zawodnik. Po Gutierrezie spod gilotyny nie uciekł Grosjean. Problemy dotknęły Daniiła Kwiata, który nawet nie próbował poprawiać czasu z powodu awarii bolidu i zakończył czasówkę na 18 miejscu.

Nowy format sprawił nie lada problemy również Sauberowi. Nasr nie zdążył rozpocząć kółka pomiarowego i był kolejnym przegranym w Q1. Tymczasem jako ostatni wykluczony z dalszej walki został Ericsson.

Q2

Po emocjonującym Q1 przyszedł czas na dalszą walkę, która od początku zapowiadała się bardzo ostro, ze względu na małe różnice w środku stawki. Tym razem czterech kierowców zdecydowało się na bezzwłoczny wyjazd z garażu. Pierwszy czas ustanowił Rosberg – 1:24,796, jednak szybko poprawił go Hamilton o 0,191 sekundy. Gdy licznik rozpoczął odliczanie pierwszych 90 sekund, na gorącej pozycji był Magnussen, który nie poprawił swojego czasu. Renault ogólnie po Q1 było w trudnej sytuacji, gdyż wykorzystali wtedy wszystkie trzy komplety super-miękkich opon. Dlatego też kolejnym pechowcem był Palmer.

Walkę o ucieczkę z 13 pozycji musiał stoczyć Button, Anglik jednak nie wyjechał na tor i zakończył swoje kwalifikacje. Walczył za to Sainz, by nie odpaść z 12 miejsca i zepchnął na nie Alonso, który również nie podjął walki. Jedenasty został sklasyfikowany Bottas, który nie poprawił swojego czasu. Ostatnie 2 minuty obnażyły słabość nowego formatu, gdyż nikt nie miał świeżego kompletu opon, co pozostawiło ciszę na torze. Ostatnią dwójką, która odpadła to Hulkenberg i Perez.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się równo z startem zegara odliczającego 14 minut. Mercedesy nie zwlekały i od razu wyjechały na tor, by z pełną prędkością pokazać wszystkim czego jest warty ich bolid W07. Rosberg nie zdołał tego udowodnić, jego czas był bardzo słaby, jednak Hamilton stanął na wysokości zadania i wykręcił niesamowity wynik – 1:24,133. Tymczasem odliczanie do pierwszego odpadnięcia rozpoczęło się zgodnie z regulaminem bardzo szybko i zbyt wolny w tym momencie był Ricciardo, kończąc czasówkę na 8 miejscu.

Kolejny był Sainz, jednak mimo wszystko siódma lokata dla Toro Rosso była czymś efektownym. Szósty na starcie w jutrzejszym wyścigu będzie Massa, a tuż przed nim ruszy Max Verstappen. STR naprawdę zbudowało mocną konstrukcję, która radzi sobie pomimo posiadania silnika z 2015 roku. Na drugi przejazd wyjechały jedynie Mercedesy, co może być sporym zawodem dla fanów spragnionych zaciętej walki o pole position. Na drugim przejeździe na drugą lokatę wskoczył Rosberg, a na otarcie łez po braku walki Hamilton przejechał niewiarygodne okrążenie – 1:23,837.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rocque, 19.03.2016 08:21[!]
Już jak przeczytałem o tym pierwszego newsa, to czułem, że to jest zmienianie na siłę czegoś, co jest dobre. Dzisiejsze kwalifikacje na potwierdzenie przypuszczeń.
Mają swoje 'większe emocje'. Oby się popisali tak szybkim odkręcaniem zmian, jak ich wprowadzaniem.
SweetF1, 19.03.2016 08:23[!]
Ja nie mogę q3 to niezle jajca!
Proszę o powrót w 3q do starego formatu.
marios76, 19.03.2016 08:24[!]
Pierwsza i druga czasc kwalifikacji byla nieco ciekawsza. Q3 To totalna nuda, tu jednak czolowka powinna miec okrazenie ostatniej szansy, a tak emocje sie kończą. Nawet nie znam dokladnie regulaminu, ale zaryzykuje ze fajnie moze byc tylko jak np. pierwszy i drugi kierowca beda z innych teamow i wyjadą się poscigac na last lap...
Brawo Lewis, zaskakuje forma Toro Rosso, bo wyglądają na 3 siłę. Slabiej Williams niz sie spodziewalem i Force India.
akkim, 19.03.2016 08:32[!]
W zeszłym roku zdarzało mi się bronić F1, że choć sam wyścig owszem był nudny ale kwalifikacje wrzeszczały emocjami. No to wytrącili mi ostatni argument.
Robson22, 19.03.2016 08:39[!]
@mikonegatio coś ten duży airbox Mercedesa nie za bardzo przeszkodził Hamiltonowi zdobyć pp

Rosberg mistrzem świata F1 nigdy nie zostanie. Dziś to tylko potwierdził.
mich909090, 19.03.2016 08:42[!]
Spokojnie na Bahrajn może być już stary format. W F1 wszystko idzie zrobić.
Sasilton, 19.03.2016 08:48[!]
Rosberg cały weekend jakiś rozchwiany. rozbija się, wylatuje, a w Q nie był nawet blisko.
mich909090, 19.03.2016 09:03[!]
@Sasilton
Pewnie za dużo imprez. Powinien bardziej skupić się na jeździe bolidem ;)
piwo, 19.03.2016 09:18[!]
takie jeszcze cos mnie naszlo. palmer zaskakujaco dobrze na tle magnusena. myslalem ze ten go zmiazdzy a tu taka niespodzianka. raikonen jak zwykle bez polotu. masa dziwnie szybko na tle botasa. rosberg mnie jakos nie zaskoczyl swoja jazda. on jest tylko szybki gdy gra jest juz o nic czyli emocje zjadaja czlowieka. toro rosso bardzo ladnie. mclaren zaskakujaco szybko. widac ze poprawil sie bardzo duzo wzgledem zeszlego roku (mysle ze najwiecej z calej stawki). ferrari liczylo chyba na wiecej, ale sie przeliczylo. wiadomo sezon jest dlugi ale pierwsze wyscigi moga byc dosc nudne w czolowce by w srodku stawki bylo wrecz nad wyraz ciekawie. mlodziaki z toro rosso chyba niezle beda mieszac miedzy miejscami 4-8 i bedzie sporo akckji na torze. i jak porownac predkosci maksymalne to tez powoli stawka sie wyrownuje i juz tragedii takiej nie ma:
1 27 N. HULKENBERG 330.3 17:12:18
2 77 V. BOTTAS 329.8 17:26:52
3 19 F. MASSA 328.7 17:27:15
4 11 S. PEREZ 328.4 17:33:05
5 44 L. HAMILTON 328.1 17:48:05
6 5 S. VETTEL 325.9 17:31:55
7 94 P. WEHRLEIN 325.8 17:03:52
8 7 K. RAIKKONEN 325.8 17:47:58
9 6 N. ROSBERG 325.3 17:25:42
10 21 E. GUTIERREZ 325.3 17:08:55
11 88 R. HARYANTO 324.8 17:03:56
12 8 R. GROSJEAN 324.2 17:10:35
13 9 M. ERICSSON 322.7 17:14:23
14 12 F. NASR 322.1 17:07:28
15 20 K. MAGNUSSEN 321.4 17:15:55
16 55 C. SAINZ 320.9 17:26:30
17 3 D. RICCIARDO 320.8 17:26:11
18 30 J. PALMER 320.6 17:07:57
19 22 J. BUTTON 320.4 17:26:55
20 14 F. ALONSO 320.2 17:08:24
21 26 D. KVYAT 319.6 17:02:15
22 33 M. VERSTAPPEN 319.6 17:26:24

chodz honda i renault raczej z tylu. bardzo mnie ciekawi jakie bedzie jutro tempo wyscigowe i czy tylko kwalfikacje tak mocno przyspieszyly czy moze w wyscigu tez zobaczymy czasy o conajmniej 1s lepsze (jesli nie bedzie padac).
Kamikadze2000, 19.03.2016 09:54[!]
Q1 i Q2 mogą zostać, ale Q3 musi pozostać takie, jakie było. ;)
paymey852, 19.03.2016 10:01[!]
@Kamikadze2000
Dokładnie.
Czyli tak jak proponowały zespoły, ale po co ich pytać o zdanie /:
Marquss, 19.03.2016 10:56[!]
o 12 bede ogladal powtorke ale z tego co sie domyslalem przed sezonem i to co teraz czytam kierowcy czasem nie zdarza zrobic 2 kolka z czasem i odpadaja? glupota totalna.
michal2111, 19.03.2016 15:26[!]
O ile dwa pierwsze segmenty wyglądały w miarę, o tyle Q3 to była farsa. Eliminacja w Q3 jest niepotrzebna moim zdaniem. Mercedesy - niewiarygodne tempo. Ferrari - chciałbym napisać, że nie, ale chyba są w tym samym punkcie co w zeszłym sezonie. Obym się mylił.

Jeżeli miałbym wskazać jakieś pozytywy dzisiejszego dnia, to pochwalę Eleven Sports. Dobrze zorganizowana transmisja, świetny komentarz. Wydane pieniądze na player.pl nie poszły na marne. W ogóle nie tęsknię już za Polsatem Sport.
krzysiek000, 19.03.2016 15:55[!]
Brak reklam między sesjami <3
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca