|
|
|
|
|
|
British Grand Prix 2016 | 10 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012 |
| |
Opony użyte w wyścigu [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Kierowca | Start | Postój 1 | Postój 2 | Postój 3 | Suma |
|
1. | Hamilton | Wn | In (7) | Mn (17) | | 2 |
2. | Rosberg | Wn | In (7) | Mn (17) | | 2 |
3. | Verstappen | Wn | In (7) | Mn (18) | | 2 |
4. | Ricciardo | Wn | In (6) | Mn (17) | | 2 |
5. | Raikkonen | Wn | In (5) | Mn (16) | | 2 |
6. | Perez | Wn | In (7) | Mu (17) | | 2 |
7. | Hulkenberg | Wn | In (5) | Mu (17) | | 2 |
8. | Sainz | Wn | In (5) | Mn (17) | | 2 |
9. | Vettel | Wn | In (5) | Mn (15) | | 2 |
10. | Kwiat | Wn | In (6) | Mn (16) | | 2 |
11. | Massa | Wn | In (6) | Mn (16) | Sn (38) | 3 |
12. | Button | Wn | In (6) | Mn (17) | | 2 |
13. | Alonso | Wn | In (5) | Mn (17) | Mn (39) | 3 |
14. | Bottas | Wn | In (5) | Mn (16) | | 2 |
15. | Nasr | Wn | In (7) | Mn (16) | | 2 |
16. | Gutierrez | Wn | In (5) | Mn (17) | | 2 |
17. | Magnussen | Wn | In (5) | Mn (17) | Sn (40) | 3 |
18. | Palmer | Wn | In (6) | Mn (16) | Mu (19) | 3 |
19. | Haryanto | Wn | In (6) | Mn (17) | | 2 |
20. | Grosjean | Wn | In (5) | Mu (16) | | 2 |
21. | Ericsson | Wu | In (7) | Iu (10) | | 2 |
22. | Wehrlein | Wn | In (5) | | | 1 |
| |
|
|
Legenda:
S = Miękka mieszanka
W = Deszczowe opony
I = Przejściowe opony
n = Nowy komplet
u = Używany komplet
INFORMACJA PIRELLI
Silverstone, 10 lipca 2016 – Lewis Hamilton z Mercedesa po raz czwarty wygrał swój domowy wyścig, korzystając z trzech różnych rodzajów ogumienia Pirelli. Kwadrans przed startem Grand Prix Wielkiej Brytanii nad torem przeszła ulewa i rywalizację rozpoczęto za samochodem bezpieczeństwa. Wszyscy kierowcy musieli skorzystać zatem z deszczowych opon Cinturato „niebieskich”.
Kiedy po pięciu okrążeniach samochód bezpieczeństwa zjechał z toru, wielu kierowców zjechało od razu do alei serwisowej po przejściowe opony Cinturato „zielone”. Z kolei wkrótce potem liderzy wykorzystali wirtualną neutralizację do wykonania swoich zmian.
Punkt zmiany – kiedy po zmianie na slicki tempo jest lepsze niż przy pozostaniu na oponach przejściowych – przypadł w przypadku większości zespołów na okrążenia od piętnastego (kiedy jako pierwszy zjechał Sebastian Vettel z Ferrari) do osiemnastego z 52 kółek. Czas zjazdu był bardzo ważny, bo założenie właściwych opon w odpowiednim momencie dawało szansę na pokaźne zyski czasowe. Po starcie na mokrej nawierzchni kierowcy nie musieli już wykorzystać w wyścigu dwóch różnych mieszanek slicków.
Co ciekawe, na półmetku wyścigu wszyscy kierowcy pozostający na torze korzystali dokładnie z takich samych opon: po deszczowych założyli przejściowe, następnie pośrednie. Większość stawki do samej mety jechała na pośredniej mieszance, realizując strategię dwóch pit stopów. Tak postąpiła cała pierwsza dziesiątka, a czołową trójkę na mecie przedzieliło około 10 sekund. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który zatrzymywał się trzy razy, był Felipe Massa z Williamsa, który w końcówce zjechał po miękkie opony.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Zapowiadany od dawna deszcz wreszcie pojawił się tuż przed startem wyścigu, co oczywiście całkowicie zmieniło obraz wyścigu oraz strategię związaną z ogumieniem – także za sprawą długiej jazdy za samochodem bezpieczeństwa. W rezultacie walczono na przesychającym torze i kierowcy stopniowo przesiadali się z opon deszczowych na przejściowe, a następnie na slicki. Odpowiedni czas zjazdu był bardzo istotny. Przez cały dystans trwała zacięta walka o czołowe pozycje. Wyścig stał pod znakiem bardzo zmiennych warunków i pogody charakterystycznej dla Wielkiej Brytanii, ale kierowcy mogli przez cały czas utrzymywać wysokie tempo, aż do flagi w biało-czarną szachownicę”.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Deszcz sprawił, że prognozy dotyczące strategii spełzły na niczym i kierowcy musieli reagować na zmieniające się warunki, w miarę przesychania nawierzchni. Hamilton prowadził po starcie i na siódmym okrążeniu założył opony przejściowe, a na 17. okrążeniu pośrednie slicki.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|