F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 201610 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P1/P1): Za nami świetny start weekendu. Udało nam się znacząco poprawić balans bolidu. Było dziś bardzo wietrznie, ale warunki pogodowe to zawsze jedno z największych wyzwań narzucanych nam przez ten obiekt. Przejeżdżając przez Maggotts i Beckets, a później kierując się ku Stowe po prostu czułem jak śwista po moim kasku! To bardzo ekscytujące uczucie. Przed nami wciąż trochę pracy, bo tempo może być lepsze. Długie przejazdy poszły całkiem dobrze, więc jeśli bolid nadal będzie się tak spisywał, możemy znaleźć się w mocnym położeniu przed kwalifikacjami i wyścigiem.

Nico Rosberg (P2/P22): Poranna sesja była całkiem dobra. Wygląda na to, że dysponujemy tutaj najszybszym bolidem i czeka mnie dobra walka z Lewisem. Szkoda, że po południu nie mogłem pojawić się na torze, ale jetem pewien, że nasi chłopcy uporają się z awarią do jutrzejszego poranka. Przyjrzymy się teraz danym zebranym przez Lewisa i postaramy się jak najlepiej wykorzystać je wprowadzając zmiany z myślą o kolejnych sesjach wyścigowego weekendu. To wspaniale, że już dziś na torze pojawiło się tak wiele kibiców. Wiem, że na trybunach zasiada wiele osób z fabryk i mam nadzieję, że będziemy im w stanie zapewnić fascynujące widowisko.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5/P2): Generalnie poszło nam dzisiaj naprawdę dobrze. Jak zwykle trudno jest ocenić formę naszych rywali, ale wydaje mi się, że możemy być zadowoleni – szczególnie z dłuższych przejazdów, które okazały się nieco bardziej konkurencyjne, niż pierwotnie zakładaliśmy. W Austrii był to dla nas spory problem, a tutaj jest już dużo lepiej. Tak jak powiedziałem, to był całkiem niezły piątek. Nie odstawaliśmy przesadnie od Lewisa, ale czuję, że Mercedes ma jeszcze coś w zanadrzu i jutro mogą osiągać jeszcze lepsze wyniki. Niedziela zapowiada się bardzo ciekawie, ponieważ powinniśmy być w stanie walczyć z Ferrari o miejsca na podium. Mam tylko nadzieję, że uda nam się sprawić, by opony wytrzymywały trochę dłużej. Jestem pewny, że dobrze z tym sobie poradzimy.

Max Verstappen (P7/P3): To był bardzo udany piątek. Jazda po Silverstone daje sporo frajdy. W dodatku zaprezentowaliśmy się z całkiem konkurencyjnej strony. Tempo na długich i krótkich przejazdach było naprawdę mocne i liczymy, że w ten weekend będziemy mogli walczyć walkę w ścisłej czołówce. Strata do Mercedesa nie jest duża – to zawsze coś pozytywnego. Mieliśmy drobne problemy z balansem, ale wieczorem postaramy się wprowadzić odpowiednie zmiany w ustawieniach. Zawsze chcesz dokonywać postępów i utrzymywać się blisko liderów – taki jest nasz cel na ten weekend. Liczę nawet, że jutro będziemy jeszcze szybsi. Możemy być tutaj drugim zespołem pod względem czystego tempa. Byłbym bardzo zadowolony, gdyby udało nam się zająć drugą linię na starcie wyścigu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P4/P4): Wydaje mi się, że po południu mieliśmy dość zmienne warunki, było dość wietrznie, a na początku nie nam za dobrze. Uważam, że długie przejazdy mamy dobre, jednak musimy porównać je z innymi, by zobaczyć gdzie się znajdujemy. Wiemy, że przed nami sporo pracy, by poprawić bolid, jednak jeśli chodzi o jego podstawy, to wiele się dziś nauczyliśmy. Jeśli chodzi o "halo", które dziś rano testowałem, to dość mocno wpływa na widoczność.

Kimi Raikkonen (P6/P5): Jestem naprawdę zadowolony z odnowienia kontraktu. Cieszę się, że tu zostaję na kolejny rok. Miło jest zobaczyć, że zespół wierzy we mnie, a ja wierzę w nich. Teraz możemy się skupić na ściganiu i osiągnąć lepsze wyniki. Na torze było dziś dość ciężko, warunki nie były łatwe, dość mocno wiało. Nie jesteśmy zadowoleni z dzisiejszych wyników, jednak od rana ciągle coś poprawami. Pracujemy w dobrym kierunku i jestem pewny, że jutro będzie jeszcze lepiej.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P10/P6): Jak na razie wszystko idzie dobrze z poprawkami do silnika i miejmy nadzieję, że inżynierowie będą mogli przeanalizować dane i sprawdzić niezawodność przed resztą weekendu. Wiem, że Jenson miał kilka problemów w drugim treningu, więc musimy uniknąć kłopotów z niezawodnością, by w niedzielę zdobyć punkty. Zazwyczaj dobrze nam idzie w piątek, jednak musimy wycisnąć jeszcze trochę z bolidu w sobotę. Mimo to udało mi się wejść do Q3 w kilku wyścigach, więc chciałbym to jutro powtórzyć. Jest tutaj bardzo wietrznie, a zapowiadany jest jeszcze deszcz, więc będzie bardzo ciężko.

Jenson Button (P12/P9): Po południu zaliczyłem trudną sesję. Przejechałem jedno okrążenie na twardszych oponach na początku sesji, a potem miałem problem, więc siedziałem w garażu przez pół godziny, wyjechałem na jedno kółku i znowu był problem, przez to jedynie w końcówce byłem w stanie trochę pojeździć na miękkich oponach. Miejmy nadzieję, że przed jutrem uda nam się uporać z problemami, ale wygląda na to, że bardziej chodzi o kwestie związane z oprogramowanie, więc powinienem powrócić jutro bez problemu na tor. Niemniej jednak mimo to ciężko będzie wejść do Q3, ale gdy rano zaliczymy spokojną sesję, to myślę, że będziemy w stanie poprawić się przed kwalifikacjami. Fernando pokazał dziś dobre tempo, więc jutro mój bolid gdy zostanie wyposażony w nowe części i będziemy bardziej konkurencyjni.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P13/P7): Przede wszystkim jazda po Silverstone to bardzo miłe doświadczenie. Dokonaliśmy dzisiaj wymiernych postępów z naszym samochodem, szczególnie pomiędzy poranną a popołudniową sesją. Przed nami wciąż jednak sporo pracy. Minęło już trochę czasu, odkąd po raz ostatni korzystaliśmy z kombinacji pośrednich i miękkich opon, więc musimy jeszcze dowiedzieć się o nich trochę, zanim będziemy w stanie wykorzystać ich pełen potencjał. Mam nadzieję, że jutro znajdziemy się bliżej czołówki. Prawdę mówiąc nie spodziewaliśmy się dzisiaj takiej straty do liderów. Problemem jest tutaj granulkowanie miękkiego ogumienia. Pośrednia mieszanka nie stanowi dla nas żadnego zmartwienia. Wieczorem popracujemy nad oponami i przyjrzymy się osiągom zapewnianym przez nowe przednie skrzydło.

Felipe Massa (P14/P10): Ten piątek na pewno nie był fantastyczny. Zmagaliśmy się z ogólnym tempem bolidu. Oczekiwaliśmy, że czasy będą nieco lepsze, ale mocno pracujemy nad poprawą naszych osiągów. Musimy cierpliwie poczekać do soboty, by móc określić, jak wypadamy na tle innych zespołów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean (P15/P8): Dobrze było dziś ocenić pracę trzech różnych rodzajów ogumienia. Bolid nie spisuje się najgorzej na długich prostych, co stanowi dobrą wiadomość i ma pozytywny wpływ na osiągane przez nas czasy okrążeń. Wciąż musimy zapewnić pełniejsze wykorzystywanie potencjału drzemiącego w oponach. Wieczorem będzie to dla nas priorytet. Chcemy dokonać jak najlepszej analizy danych zebranych w obu treningach.

Esteban Gutierrez (P--/P12): Nie zmęczyłem się szczególnie poranną sesją, bo śledziłem ją z poziomu garażu. Rozpocząłem realizację programu od popołudniowego treningu. Mieliśmy okazję dokonać zmian w ustawieniach bolidu, dzięki którym mogę powiedzieć, iż kroczymy we właściwym kierunku. Jak na tę chwilę jestem zadowolony z zachowania bolidu. Warunki nie były dziś łatwe, wiał dość mocny wiatr. Przed nami wciąż trochę pracy, ale postaramy się jak najlepiej wykorzystać zebrane przez cały dzień dane, by jak najlepiej przygotować naszą konstrukcję do kwalifikacji.

Charles Leclerc (P18/P--): Mój debiut za sterami bolidu F1 był wspaniałe doświadczeniem, chociaż na początku miałem trochę problemów – Silverstone to dość szybki obiekt i szybko przekonałem się, że kierownica w samochodzie Grand Prix jest dużo bardziej sztywna niż te w konstrukcjach niższych serii, w których miałem okazję do tej pory rywalizować. To była dobra sesja. Okrążenie po okrążeniu zyskiwałem coraz większą pewność siebie. Ostatni przejazd odbyliśmy na używanym komplecie opon, więc trudno jest ocenić moje realne tempo. Wydaje mi się, że było ono całkiem mocne. Zrealizowaliśmy cały program, a właśnie taki był cel postawiony mi przez zespół. Za mną jeden z najcudowniejszych dni w moim życiu. Cieszę się, że mogłem dziś współpracować z Haasem.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P9/P11): Powiedziałbym, że był to jak do tej pory najbardziej wymagający piątek w tym sezonie... Oczekiwaliśmy lepszego tempa. Warunki panujące na torze nie ułatwiały nam dzisiaj pracy – szczególnym problemem były mocne porywy wiatru. Nocą czeka nas trochę ciężkiej pracy, jeśli chcemy przezwyciężyć wszystkie trudności. Nie znajdujemy się w wymarzonym położeniu, ale to wcale nie oznacza, że tak będzie przez cały weekend. Jutro chcemy zaprezentować mocniejsze tempo. Jestem pewny, że nas na to stać!

Daniił Kwiat (P11/P13): Jeśli spojrzymy na tabele wyników obu sesji, nasze osiągi nie były dzisiaj zbyt dobre. Warunki nie pomagały – to właśnie ze względu na silny wiatr obróciłem swój bolid w jednym z zakrętów w trakcie popołudniowych zajęć. W dodatku z tego samego powodu trudno jest nam teraz zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy. Nie może to być jednak dla nas wymówką, bo pogoda jest taka sama dla wszystkich. Przed trzecim treningiem musimy obrać inny kierunek pod względem ustawień, szczególnie jeśli chodzi o krótsze przejazdy. Zdarzało nam się już miewać piątki takie jak te, a w sobotę było już zupełnie inaczej. Wierzę, że również teraz osiągniemy oczekiwany progres.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Felipe Nasr (P17/P14): Za nami dobry dzień, ponieważ zrealizowaliśmy cały ustalony program jazd. Poprawki silnika oceniam pozytywnie – dają nam spory krok naprzód. Na tym torze, są szczególnie istotne, ponieważ dobrze jest mieć do dyspozycji wysoką prędkość na prostych. Zawsze można dzięki temu poprawić nieco czasy okrążeń. Ogólnie skupialiśmy się dzisiaj na pracy nad ustawieniami samochodu na miękkiej i pośredniej mieszance ogumienia. Ze względu na chłodne warunki mieliśmy o poranku drobne problemy ze zmuszeniem opon do optymalnej pracy, ale po południu odczucia płynące z jazdy były już dużo lepsze.

Marcus Ericsson (P20/P19): Cieszę się, że mogliśmy dzisiaj rano przetestować nowe tylne skrzydło. Zebraliśmy wiele danych, które teraz pomogą nam w przeprowadzeniu rzetelnej analizy. Z drugiej strony w pierwszym treningu byłem w stanie wykonać tylko jeden przejazd. Popołudnie okazało się dużo bardziej pracowite, z krótkimi i dłuższymi stintami na pośrednich i miękkich oponach.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P3/P15): W sumie możemy mówić o standardowym piątku. Po południu musieliśmy radzić sobie z naprawdę mocnymi porywani wiatru, co oczywiście negatywnie wpływało na warunki panujące na torze. Czasy okrążeń nie pokazują naszego realnego miejsca w układzie sił. Po południu nie używaliśmy dzisiaj miękkiej mieszanki i to dlatego okupowaliśmy pozycje na tyłach tabeli. Ogólnie mogliśmy dziś sprawdzić osiągi wszystkich trzech dostępnych tutaj mieszanek, chociaż różnice pomiędzy nimi wcale nie są tu aż tak duże. Mamy kilka obszarów do poprawy, ale generalnie jestem zadowolony z balansu bolidu. Ważne będzie znalezienie sposobu na zredukowanie negatywnego wpływu wiatru na zachowanie samochodu. Mam też nadzieję, że stać nas jeszcze także na lekką poprawę tempa.

Sergio Perez (P8/P16): Za nami bardzo intensywny dzień, ale zebraliśmy wiele informacji do dalszej analizy. Mierzymy się z podjęciem istotnych decyzji, szczególnie w kontekście niedzielnego wyścigu, ale sądzę, że dowiedzieliśmy się dzisiaj wystarczająco dużo, aby dokonać właściwych wyborów. Sprawdziliśmy trzy dostępne tutaj mieszanki Pirelli – żadna z nich nie sprawia nam większych problemów, więc ogólnie znajdujemy się w dobrym położeniu przed dalszą częścią weekendu. Teraz musimy skoncentrować się na tempie na długich przejazdach. To pod tym względem wciąż możemy dokonać postępów. Postaramy się o nie dzisiejszego wieczora.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P21/P17): Przyjechaliśmy tutaj z świadomością, że możemy mieć więcej problemów niż w Austrii. Zachowanie opon było lepsze, jednak mamy te same problemy co we wcześniejszych wyścigach. Mimo to w drugim treningu poszliśmy do przodu. Wolałbym zaczekać do trzeciego treningu, by zobaczyć jak nam może pójść, jednak mam nadzieję, że powalczymy z Sauberem i Renault. Wiele będzie zależało od pogody.

Rio Haryanto (P22/P21): To jeden z moich ulubionych torów. Jest bardzo szybki i płynny, jednak ostatni sektor ma kilka wolnych zakrętów. Myślę, że rano znaleźliśmy dobry rytm, jednak po południu poszliśmy alternatywną drogą i nie opłaciło się to. Dobrze jest jednak wiedzieć, że to w pierwszym treningu wybraliśmy odpowiednie ustawienia. Jest za wcześnie, by przewidywać gdzie będziemy w wyścigu, jednak wykonaliśmy kilka długich przejazdów i to pozwoli nam porównać się z Renault i Sauberem, a potem zobaczymy co musimy zrobić przed resztą weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Jolyon Palmer (P16/P18): Silverstone to świetny tor z wieloma fanami i lubię tu jeździć. To był dla nas typowy piątek. Wypróbowaliśmy dwie mieszanki opon i przejazdy z małą ilością paliwa, jak również dłuższe przejazdy. Jeździliśmy przez większość dnia na pośredniej mieszance. Mają wąskie okno operacyjne, więc ciężko jest je odpowiednio rozgrzać, a przez to bolid jest nierówny w osiągach. Było dodatkowo bardzo wietrznie, co nie pomogło. Miękka mieszanka daje bardzo dobrą przyczepność na jednym kółku, jednak szybko się zużywa. Myślę, że to był dobry wynik, wygląda na to, że jesteśmy w podobnej pozycji do normalnej. Myślę, że jutro możemy się poprawić i musimy wykorzystać to co mamy. Wygląda na to, że przez cały weekend będziemy mieli typową brytyjską pogodę, co będzie dla nas dobre!

Kevin Magnussen (P--/P20): Ogólnie miałem dobrą sesję. Tył bolidu jest bardziej nieprzewidywalny i ciężko się jeździło. Było bardzo wietrzenie po południu i miało to wpływ na nasze dzisiejsze przejazdy. Miejmy nadzieję, że wiatr się nieco uspokoi w dalszej części weekendu. Pracowaliśmy sporo z oponami i miękka mieszanka nie wytrzymuje u mnie zbyt wiele, jedynie około pięć okrążeń. Lepiej jeździło mi się na pośrednich oponach. Mamy nieco pracy przed sobotą, więc skupię się z inżynierami na wykonaniu jak najlepszej roboty.

Esteban Ocon (P19/P--): Ogólnie zaliczyłem produktywny dzień zarówno dla mnie jak i zespołu, który był zadowolony. Zaliczyliśmy czystą sesję i byliśmy w stanie przejść przez wszystkie planowane procedury. Wiele się dziś nauczyłem, po raz pierwszy raz jeździłem tym autem na bardzo szybkim torze, co mi się podoba. Czuję jak zbliżam się do limitów w szybkich sekcjach. Ciężko jest je przejechać, jednak muszę naciskać i uczyć się. Nie mogę się doczekać kolejnej sesji treningowej, by zdobyć kolejne doświadczenia.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca