F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
British Grand Prix 201610 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,607 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:33,401 - Mark Webber (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,683 km/h - Mark Webber (Red Bull), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Wchodzimy w decydującą partię sezonu Formuły 1. Wyścigi są praktycznie co tydzień, i na przerwę wakacyjną jeden z kierowców Mercedesa będzie mógł pójść z większym spokojem ducha. Tak przynajmniej może się wydawać, ale jak wiemy, w F1 może wydarzyć się wszystko, a runda sprzed tygodnia idealnie to obrazuje.

Silverstone również lubi zaskakiwać. Nawet jeśli wszystko wydaje się uporządkowane, swoje trzy grosze może wtrącić pogoda. Nie inaczej było dzisiaj, gdy w trzecim treningu tor momentami był mokry, a kwalifikacje również rozpoczęły się z ryzykiem opadów.

Q1

Pomimo szans na deszcz, wielu kierowców czekało ze swoimi pierwszymi przejazdami. Ryzyka nie podjęli mistrzowie świata i po pierwszym przejeździe prowadził Rosberg przed Hamiltonem. Różnica ponownie była bardzo mała, 0,015 sekundy. Tymczasem do złamania bariery 1:30 brakowało jeszcze 0,7 sekundy. Za plecami Mercedesa plasował się Red Bull, jednak Verstappena i Ricciardo przedzieliła po chwili dwójka Ferrari.

Tradycyjnie już walka o przejście do kolejnej sesji rozegrała się pomiędzy Manorem, Sauberem (tym razem bez Ericssona) oraz Renault. Tym razem zagrożony był również Kwiat, który jednak przeskoczył przed Buttona i to Anglik odpadł z dalszej rywalizacji, gdyż Magnussen wcześniej wskoczył na bezpieczną pozycję. Po świetnych kwalifikacjach w Austrii dla mistrza świata z 2009 roku fortuna diametralnie się odwróciła. Oprócz niego odpadli Palmer, Haryanto, Wehrlein i Nasr

Q2

Podczas przerwy przed Q2 doszło do pewnego zamieszania. Button już był w drodze na wagę u sędziów, aż nagle biegiem wrócił do bolidu i wszystko wskazywało na to, że któryś z kierowców może mieć skreślony czas. Podejrzanym był Magnussen, ale do rozpoczęcia drugiej części czasówki nie mieliśmy potwierdzenia tych doniesień.

Tymczasem na torze akcja rozpoczęła się ponownie bardzo leniwie, tylko kilku kierowców wyjechało na tor. W czasie gdy sędziowie obradowali co dalej z Magnussenem, Hamilton wykręcił niewiarygodnie dobry czas, 1:29,243. Ostatecznie Button nie wziął udziału w Q2 i to kierowca Renault mógł wyjechać z garażu. Mercedesy po pierwszym przejeździe dokonały swoistej masakry, Red Bull tracił do nich ponad sekundę. Nie zagroził im również Raikkonen, który obrócił swój bolid na ostatnim zakręcie, a Vettel stracił na szybkim kółku 1,6 sekundy.

Na drugim przejeździe Kimi Raikkonen ponownie zepsuł przejazd, wypadając poza tor. Nowy kontrakt zdecydowanie nie zmobilizował Fina. Na kolejnym kółku Fin wskoczył do czołowej dziesiątki, ale reszta stawki miała jeszcze przed sobą kolejne próby. Co ciekawe Alonso poprawił się na tyle, by spokojnie awansować, kosztem między innymi Pereza i Massy. Dalej uplasowała się dwójka Haasa, Kwiat i Magnussen.

Q3

Po pierwszym przejeździe w finałowej części czasówki na czele w teorii był Hamilton. Jednak w praktyce jego czas został skreślony i to Rosberg prowadził, przed Red Bullami oraz Ferrari. Tym razem w ekipie z Maranello prowadził Raikkonen, gdyż Vettel zaliczył spory uślizg w jednym z zakrętów. Wszystko więc miało się rozstrzygnąć dopiero podczas drugiej próby.

Na drugiej próbie po dwóch sektorach Hamilton tracił do Rosberga kilka dziesiątych, jednak na mecie udało mu się wyprzedzić Niemca o 0,3 sekundy. Trzeci jutro wystartuje Verstappen, po raz pierwszy wygrywając w czasówce z Ricciardo. Kolejne czasy należały do Raikkonena i Vettela, ale jak wiadomo Niemiec spadnie o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów. Dalej mieliśmy Bottasa, Hulkenberga, a ostatni w Q3 był Alonso, którego wynik był daleki od tego uzyskanego w Q2.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 9,2 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca