F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydíj 201624 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Po wczorajszych kwalifikacjach rozgrywanych w dramatycznych warunkach, dzisiejszy wyścig miał bardzo wysoko zawieszoną poprzeczkę w kwestii emocji. Ostatecznie zawody na Hungaroringu nie przyniosły dreszczowca, ale walki nie brakowało i prawdziwi fani Formuły 1 z pewnością nie mogą czuć zawodu.

Gdy wszyscy ustawili się na starcie, oczy wszystkich były zwrócone na Hamiltona, który zapowiadał ostrą walkę w pierwszym zakręcie. Lewis faktycznie ruszył lepiej od Rosberga, jednak świetnie ruszyli również Ricciardo i Vettel, co spowodowało lekkie zamieszanie w pierwszym zakręcie. Lewis przeskoczył na pozycję lidera, a Ricciardo na drugie miejsce, jednak szybko stracił je na rzecz Rosberga, który skontrował w trzecim zakręcie. W dalszej części stawki Alonso przeskoczył Sainza na szóstą lokatę, a Bottas Hulkenberga na dziewiątą.

Szybko do awarii doszło w bolidzie Jensona Buttona. Anglik meldował, iż pedał hamulca wpadł w podłogę. Zespół poinformował go, że awarii uległ system hydrauliczny. Za taką instrukcję Button miał później otrzymać karę przejazdu przez boksy, gdyż kontynuował jazdę. Anglik dokonał resetu ustawień, dlatego mógł jechać dalej. W międzyczasie o kilka pozycji awansował Raikkonen i naciskał Grosjeana jadącego na jedenastym miejscu.

Pierwsze postoje rozpoczęły się na 14 kółku, gdy zjechali Vettel, Hulkenberg i Grosjean. Wszyscy założyli miękkie opony. Jedno okrążenie później zjechali Ricciardo Alonso i Gutierrez. Lider wyścigu pojawił się u mechaników kolejne kółko później, wraz Verstappenem, Sainzem i Bottasem. Zjazdy czołowych zawodników startujących na super-miękkich oponach zakończył Rosberg na 17 kółku.

Na pierwszych postojach dość dużo stracił Verstappen, gdyż ze względu na wolniejszą obsługę, wyjechał z Vettelem i Raikkonenem (Fin ciągle jechał na miękkich oponach). Innej taktyki postanowił spróbować Perez, który zjechał na 27 okrążeniu po pośrednią mieszankę, jednak ostatecznie nie udało mu się pojechać na jeden postój. Tymczasem Raikkonen pojawił się w boksach na 29 okrążeniu i założył super-miękkie gumy.

Raikkonen wyjechał za Alonso jednak szybko się z nim uporał i zyskał szóstą lokatę. Na Hungaroringu dziś najważniejsza była strategia, wiec Red Bull zdecydował się na coś bardziej agresywnego. Byki ściągnęły Ricciardo na zmianę opon, by postarać się podciąć Mercedesy. Srebrne strzały utrzymały nerwy na wodzy i pozostały na torze podkręcając tempo. W tym czasie dwa spore błędy popełniło Force India. Najpierw pozycję stracił Hulkenberg, a później nikt nie był gotów na obsługę Pereza, który stracił również masę czasu.

Lider wyścigu pojawił się u mechaników na 41 okrążeniu, wraz z Vettelem. Jedno kółko później zjechał Rosberg. Mistrzowie świata spokojnie wyjechali przed Ricciardo. Po drugich postojach na dziesiątej lokacie podróżował Jolyon Palmer. Anglik miał szanse zdobyć pierwszy w tym roku punkt dla Renault, jednak popełnił błąd, wypadł z toru i spadł na 13 miejsce.

Końcówka wyścigu należała do Ferrari. Najpierw Raikkonen zbliżył się do Verstappena, a później Vettel do Ricciardo. Walka była na tyle zacięta, że Fin uszkodził przednie skrzydło. Jednak do mety układ w czołówce się nie zmienił. Na dublowaniu przewagę próbował zyskać Rosberg, jednak ostatecznie nie udało się dojść Hamiltona na odległość do ataku. W międzyczasie Anglik pozdrowił międzynarodowym gestem przyjaźni Gutierreza, który nie ułatwiał dublowania.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 24.07.2016 17:51[!]
Kimi trochę uratował to pseudo widowisko jakim staje się F1 ....
Sasilton, 24.07.2016 18:26[!]
Cytat enstone :
Kimi trochę uratował to pseudo widowisko jakim staje się F1 ....

Jeden słabszy wyścig i już narzekania.
bartoszcze, 24.07.2016 18:39[!]
@Sasilton
Jeden wyścig taki, jaki dziesięć lat temu był normą sezonu, i już jakie narzekania!
Michal2_F1, 24.07.2016 18:56[!]
Szczerze mówiąc to taki przeciętny wyścig na Hungaro, ostatnie dwa lata nas rozpieściły.
marios76, 24.07.2016 19:40[!]
@enstone Ten emeryt? Jak śmiał startując z czternastej pozycji wyprzedzić kilku kierowców, potem przez długi czas na twardszy oponach utrzymywać za sobą najmłodszego w stawce geniusza? Jak śmiałgo potem atakować, gdzie ten musiał się bronić wykonując niedozwolony manewr? Ha, sarkazm, jakby ktoś nie rozumiał ;) Wypracował nawet pozycję liderowi teamu i zdobył tylko 4 pkt mniej. Nieźle, jak na stary numer 2 :D
mich909090, 24.07.2016 21:55[!]
Brawo Lewis! W końcu start się udał. Ciężkie chwile jeszcze przez te kary będą ale mogłoby być gorzej w punktach więc nie jest źle.

@enstone
Obejrzyj wyścig z 2004. Poziom nudności podobny dla niektórych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca