F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydíj 201624 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P2/P1): Imponujące tempo zaprezentowane dzisiaj przez nasz zespół wcale nie oznacza, że jutro będziemy znajdować się w podobnym położeniu, ale na pewno jest czymś bardzo pozytywnym. Czuję się tu wspaniale, a samochód jest bardzo szybki, więc możemy mówić o udanym początku weekendu. Zrealizowaliśmy cały program przygotowując się zarówno do kwalifikacji jak i wyścigu. Nowa nawierzchnia odpowiada naszemu bolidowi, więc jestem optymistą. Podpisane nowego kontraktu także ma na mnie pozytywny wpływ. Nie mogę się już doczekać dalszej części weekendu za kierownicą mojej wspaniałej Srebrnej Strzały.

Lewis Hamilton (P1/P5): Drugi trening nie był dla mnie zbyt udaną sesją. Przepraszam zespół, bo mają teraz przed sobą sporo ciężkiej pracy, aby odbudować samochód. Na szczęście podczas tych kilku pierwszych okrążeń dobrze czułem się w samochodzie. Dysponujemy mocnym tempem, więc mam nadzieję, że jutro uda nam się odrobić stracony czas i zaliczyć mocne kwalifikacje.

(Nataniel Piórkowski)
 
Red Bull

Daniel Ricciardo (P5/P2): Spisujemy się całkiem dobrze. Chcielibyśmy być bliżej Mercedesa, jednak na razie jesteśmy drugą siłą, nieco szybsi od Ferrari, więc mniej więcej znajdujemy się tam, gdzie tego oczekiwaliśmy. Wiedzieliśmy, że Ferrari będzie blisko, więc jeśli uda się ich pokonać to będzie miło. Nowa nawierzchnia nie różni się tak mocno, jest nieco gładsza, jednak jego natura pozostała taka sama. Byłem nieco zmartwiony, że straci charakter, ale jest mniej więcej tak samo. Gdy się nagumuje, powinien być coraz szybszy. Musimy celować w czołową trójkę, w ostatnich dwóch latach byliśmy tu na podium, więc chciałbym to powtórzyć.

Max Verstappen (P6/P4): Na początku spokojnie pracowaliśmy nad naszym programem. W drugim treningu było znacznie lepiej, byliśmy bliżej tempa Mercedesa i długie przejazdy wyglądały dobrze, więc jestem zadowolony. Popełniłem mały błąd w ostatnim sektorze, jednak takie rzeczy się zdarzają, oby tylko nie jutro. Chcę poprawić bolid do wyścigu, Ferrari nie są tak daleko, więc zobaczymy co się wydarzy w kwalifikacjach. Pogoda powinna być cieplejsza niż normalnie, co może oznaczać kłopoty z oponami, jednak każdy ma tak samo, więc zobaczymy. Tarki są tu całkiem dobre, można pojechać szerzej gdy się straci przyczepność, jednak można spokojnie utrzymać się w limitach toru.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P3/P3): Myślę że straciliśmy trochę czasu na początku naszych przygotowań. Oczywiście pojawienie się czerwonej flagi nie pomogło – musieliśmy kilkukrotnie zjeżdżać do alei serwisowej i dostosowywać nasz program. Dobra wiadomość jest taka, że uporaliśmy się z problemami. Nieco wybiły mnie one z rytmu. Myślę, że nadal możemy poprawić ustawienia, dążąc do poprawy balansu bolidu. Musimy poprawić się we wszystkich trzech sektorach, bo nie wydaje mi się, by szczególne problemy sprawiał nam wyłącznie jeden z nich. Dziś mamy piątek – dla mnie niezbyt udany. Skupiamy się na sobie i poszukujemy możliwości poprawy. Jutro jest nowy nowy dzień.

Kimi Raikkonen (P4/P6): Ogólnie poszło nam w porządku. Dokonaliśmy postępów i jestem pewny, że stać nas na kolejne. Moim zdaniem zmierzamy we właściwym kierunku. Warunki panujące na torze uległy znaczącej poprawie – organizatorzy wykonali kawał dobrej roboty przy wymianie asfaltu, który jest teraz dużo gładszy. Także tarki wydają się lepsze niż poprzednio. Nie mam pojęcia, co robili dziś nasi rywale. To dopiero piątek i jest zbyt wcześnie, abym mógł powiedzieć, jakie jest nasze miejsce w stawce. Wiemy, że są tu szybkie zespoły, ale możemy dokonać progresu. Zobaczymy, jak nam pójdzie.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso (P7/P7): Dla naszej strony garażu był to bardzo pracowity początek weekendu – między sesjami dokonaliśmy wymiany jednostki napędowej w moim bolidzie. Jeśli mam być szczery, to w trakcie FP1 nie czułem niczego podejrzanego, ale analiza danych wykazała pewne anomalie, przez które Honda zdecydowała się na instalację innego silnika. Nasza pozycja wygląda stosunkowo dobrze, jednak z oceną naszego tempa musimy poczekać do jutra. Wciąż możemy poprawić trochę rzeczy, zwłaszcza ustawienia, ale mamy już kilka pomysłów. Jutro będziemy walczyć o awans do Q3 i sądzę, że mamy szansę, aby zrealizować nasz cel.

Jenson Button (P8/P8): Jestem naprawdę zadowolony z tego, jak spisuje się nasz bolid, zarówno na dłuższych jak i na krótszych przejazdach. Mówiąc to wiem, że w niedzielę bardzo istotnym czynnikiem dla losów wyścigu będzie degradacja ogumienia – podczas gdy stopień zużycia miękkiej mieszanki wydaje się być w porządku, supermiękkie opony generują już większe problemy. Jak co roku świetnie jeździ nam się po Hungaroringu. W tym roku mamy jeszcze lepsze odczucia, ze względu na nową, bardziej przyczepną nawierzchnię. Wygląda na to, że całkiem dobrze nam ona odpowiada. Naszym celem na jutro jest zajęcie możliwie najwyższej pozycji w kwalifikacjach. Później postaramy się zdobyć jak najwięcej punktów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P11/P9): To był dość typowy piątek, bez większych niespodzianek. Nowa nawierzchnia nie różni się bardzo od poprzedniej. Wyboje, które były tu normalne, teraz zniknęły i jest dobra przyczepność. Wydaje mi się, że czasy są już o kilka sekund lepsze niż były. Początkowe odczucia z bolidu są dość dobre, oczywiście musimy jeszcze dokonać typowych zmian w nocy, jednak nasze tempo jest dobre.

Sergio Perez (P10/P10): To był dla nas bardzo użyteczny dzień, mimo tego, że czerwona flaga pojawiła się w najgorszym możliwym momencie. Dokonaliśmy wielu zmian pomiędzy wyjazdami, więc mamy wiele danych do analizy, by wybrać najlepsze ustawienia na kwalifikacje i wyścig. Nowa nawierzchnia jest znacznie gładsza i zapewnia dużą przyczepność, więc jest lepiej niż w poprzednich latach.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Esteban Gutierrez (P--/P11): Po południu starałem się wycisnąć maksimum z mojego bolidu, tym bardziej, że przygotowując się do soboty miałem dziś do dyspozycji tylko jedną sesję. Muszę przyznać, że wykorzystaliśmy ją naprawdę produktywnie. Charles pokonał przed południem trochę okrążeń i przekazał dobre informacje zwrotne. Bazując na nich wiedziałem już, czego mogę się spodziewać. Cały czas musimy pracować nad poprawą i pełnym wykorzystaniem osiągów bolidu.

Romain Grosjean (P9/P15): Udany dzień. Poranek poszedł dobrze, popołudnie także. Nie osiągnęliśmy jeszcze maksimum możliwości pod względem tempa na pojedynczym okrążeniu, ale wieczorem popracujemy trochę nad ustawieniami bolidu, by to zmienić. Sądzę, że możliwa jest walka o miejsce w czołowej dziesiątce sesji kwalifikacyjnej. Pierwszy awans Haasa do Q3 byłby bardzo miłym wydarzeniem. Ogólnie za nami pozytywny dzień.

Charles Leclerc (P16/P--): To świetnie, że mogłem dziś pokonać kolejne kilometry, budując pewność siebie za kierownicą bolidu F1. O poranku przeskoczyliśmy z pośredniej mieszanki prosto na supermiękką i naprawdę poczułem występującą pomiędzy nimi różnicę. Musiałem się do niej dostosować, ale było to bardzo pozytywne doświadczenie, dzięki któremu dowiedziałem się nieco więcej o pracy bolidu. Pokonaliśmy wiele okrążeń na supermiękkich oponach. Jestem zadowolony z tego, co udało mi się dzisiaj osiągnąć, tym bardziej że zebrane informacje okazały się pożyteczne dla prac zespołu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa (P12/P12): Dzisiaj koncentrowaliśmy się na gromadzeniu wiedzy na temat miękkich i supermiękkich opon, tak na długich jak i na krótszych przejazdach. Na krótkim dystansie nie byłem całkowicie zadowolony z balansu bolidu – to z całą pewnością obszar, który możemy poprawić przed sobotą. Czasy okrążeń zdają się być tutaj bardzo do siebie zbliżone i każdy postęp może dać nam istotny krok naprzód. Bardzo interesującym doświadczeniem było także dzisiaj poznawanie nowej nawierzchni. Bez dwóch zdań oferuje ona lepszą przyczepność, ale jednocześnie powoduje pewne problemy ze zużyciem supermiękkich opon.

Valtteri Bottas (P13/P14): To był całkiem zwyczajny piątek. Ogólnie jednak nie było łatwo. Próbowaliśmy zebrać jak najwięcej informacji na temat ogumienia, zrozumieć balans i sprawdzić różne rzeczy w naszym samochodzie. Pod względem charakterystyki nie jest to dla nas wymarzony tor. Pozytywne jest to, że nie przytrafiły się nam żadne dziwne incydenty i w gruncie rzeczy wszystko szło tak, jak powinno. Mam nadzieję, że będziemy prezentować konkurencyjna formę i powalczymy o kilka dobrych punktów.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P14/P13): Nie był to nasz najlepszy piątek. Zaliczyliśmy trudny dzień i mieliśmy problem z balansem w pierwszym treningu. Starliśmy się to poprawić i po południu było lepiej, jednak nie jestem jeszcze w pełni zadowolony. Dodatkowo nowa nawierzchnia sprawia wrażenie, jakby to był zupełnie nowy tor. Musimy teraz popracować i przeanalizować dane, by jutro poprawić się. Środek stawki jest bardzo ciasny i mała poprawa może przywrócić nas do walki o punkty.

Daniił Kwiat (P19/P16): Mieliśmy dziś kilka wzlotów i upadków, jednak ogólnie mamy wystarczająco dużo informacji, by przygotować się do jutra. Musimy poprawić kilka rzeczy i dokładnie przyjrzymy się temu gdzie możemy się poprawić. Fakt, że mamy tu nową nawierzchnię sprawia, że jest to również coś na co musimy zwrócić uwagę.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Kevin Magnussen (P--/P17): Poranek był stosunkowo luźny – siedziałem w garażu przyglądając się Estebanowi w moim bolidzie, ale już po południu zaliczyliśmy bardzo produktywną sesję. Pokonaliśmy dobrą liczbę okrążeń, co pomogło nam w lepszym zrozumieniu nowej nawierzchni. Jestem zadowolony z dzisiejszego dnia. Wieczorem jak zawsze postaramy się jeszcze popracować nad poprawą tempa przed kwalifikacjami.

Jolyon Palmer (P22/P19): Piątek daleki od ideału. Rano przejechałem tylko sześć okrążeń, a po południu dwanaście. Wiem jednak, że bolid spisuje się tutaj naprawdę dobrze, więc to nie koniec świata. Rozpocząłem jazdę licząc, że nie pojawią się żadne problemy, jednak cały czas zmagałem się później z problemami z systemem paliwowym. Szkoda. Nie dowiedzieliśmy się dzisiaj zbyt wielu rzeczy, ale zdaje się, że mechanicy doszukali się przyczyn usterki związanej z ciśnieniem paliwa.

Esteban Ocon (P18/P--): Cieszę się, że mogłem spędzić trochę czasu w bolidzie na tym wspaniałym torze. Na początku sesji nawierzchnia była dość śliska, ale pomimo tego składnie przeszliśmy przez cały program. Jestem zadowolony z tych 90 minut, w trakcie których miałem okazję współpracować z inżynierami, przekazując im – mam nadzieję – wartościowe informacje zwrotne.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P15/P18): To był porządny dzień. Może nie najlepszy, bo wciąż brakuje nam nieco tempa, ale realizacja programu przebiegała całkiem gładko. Udało mi się pokonać dobrą liczbę okrążeń na obu mieszankach – miękkiej i supermiękkiej. Teraz czeka nas trochę pracy związanej z poprawą osiągów. Chcielibyśmy prezentować lepsze tempo w dalszej części weekendu.

Felipe Nasr (P17/P20): Nie był to idealny piątek. Rano poświeciliśmy wiele czasu ocenie nowego tylnego skrzydła, a po południu wykonałem kilka krótszych przejazdów na miękkich i supermiękkich oponach. Czasy osiągane przy jeździe z większym zapasem paliwa były całkiem spójne, ale nagle zostałem zmuszony do zatrzymania samochodu na poboczu, ponieważ wykryliśmy problemy z hydrauliką. Teraz musimy skupiać się na sobocie. Musimy osiągnąć możliwie jak największy progres.

(Nataniel Piórkowski)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P21/P21): Spodziewaliśmy się problemów w pierwszym treningu i pod koniec sesji zdecydowaliśmy się dokonać wcześniejszej zmiany silnika. Przejechaliśmy tylko dziewięć okrążeń, więc zmieniliśmy jednostkę w trakcie sprawdzania co poszło nie tak. Chłopaki wykonali świetną robotę, więc udało się wyjechać w drugim treningu. Nie jesteśmy ostatecznie na takim złym miejscu, jednak czeka nas jeszcze trochę pracę w nocy. Mamy tu kilka poprawek i po kwalifikacjach będziemy wiedzieli czy nam pomogły. Zobaczymy jak będzie.

Rio Haryanto (P20/P22): Jadąc tu wiedzieliśmy, że będzie to dla nas trudny tor, ponieważ wymaga dużego docisku i brakuje nam nieco w tym obszarze, musimy to poprawić w naszym programie rozwojowym. Myślę, że dokonaliśmy dobrego kroku pomiędzy treningami, byliśmy znacznie bliżej Saubera i Renault. Pod koniec drugiego treningu wykonaliśmy kilka długich przejazdów. Jest tu bardzo ciepło, więc nie powinniśmy mieć problemów z rozgrzaniem opon. Chciałbym byśmy się poprawili, jednak musimy przeanalizować dane i ustawić bolid, by jutro lepiej zmagać się z oponami.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca