F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Magyar Nagydíj 201624 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]


Nico Rosberg z Mercedesa wywalczył pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Węgier na Hungaroringu. Drugie miejsce w czasówce zajął Lewisa Hamilton, a trzecie Daniel Ricciardo.

Q1

Ze względu na ulewę, jaka nadeszła nad tor około pół godziny przed godziną czternastą, start sesji został opóźniony o dwadzieścia minut, do czasu ustania opadów.

Po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej, na torze zaroiło się od bolidów, pragnących jak najszybciej ukończyć pomiarowe okrążenie – według danych Force India i Williamsa w ciągu pięć minut mogło dojść do kolejnego oberwania chmury. Na torze panowały wymagające warunki, czego potwierdzeniem były liczne uślizgi wielu kierowców.

Jako pierwszy rezultat okrążenia ustanowił Felipe Massa – wkrótce przed Brazylijczyka przesunęli się jednak kierowcy Force India. W tym samym czasie Sebastian Vettel poinformował swych inżynierów o mocnych opadach. Pomiarowe okrążenie przejechało 22 zawodników, po czym sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag. W rozmowie z zespołem Vettel przyznał, że na torze zalega zbyt dużo wody, by poradziły z nią sobie deszczowe opony Pirelli.

Na trzynaście minut przed zakończeniem pierwszego bloku czasówki na miejscach, jakie nie gwarantowały awansu do Q2 znajdowali się Ericsson, Raikkonen, Wehrlein oraz Haryanto. W podobnym położeniu znajdowali się także obaj kierowcy Mercedesa: Hamilton i Rosberg, którzy na swoich szybkich okrążeniach utknęli za innymi bolidami. Po kolejnej przerwie, urozmaiconej przejazdami samochodu bezpieczeństwa badającego warunki panujące na torze, sesja została wznowiona o 14:40.

Ze względu na poprawiające się warunki w tabeli doszło do kilku znaczących zmian – na pierwsze miejsce wysunął się Verstappen, a kierowcy Srebrnych Strzał przesunęli się na siódme i dziewiąte miejsce. Wtedy to sesja po raz kolejny została przerwana czerwoną flagą – tym razem po kraksie Marcusa Ericssona, który wypadł z toru w dziesiątym zakręcie po utracie panowania nad tylną osią swego Saubera C35. Podczas gdy służby porządkowe usuwały spod barier wrak bolidu szwajcarskiego zespołu, pogoda uległa wyraźnej poprawie, a nad torem pojawiło się sporo słońca.

Kierowcy powrócili do jazdy mając do dyspozycji dziewięć minut regulaminowego czasu Q1. W większości bolidów pojawiły się po raz kolejny deszczowe opony – na przejściówki zdecydowali się Jedynie Ricciardo, Verstappen, Bottas, Grosjean, Vettel i Gutierrez. Kiedy na czolo wysunął się Nasr, Felipe Massa doprowadził do kolejnego przerwania sesji po rozbiciu swego Williamsa na wyjeździe z czwartego zakrętu.

Kolejny restart sesji również został okupiony czerwonymi flagami. Przed tym jak Haryanto wypadł z toru w dziesiątym wirażu, Rosberg zdołał uzyskać najlepszy czas okrążenia, przesuwając się przed swego zespołowego kolegę. Postępów dokonał także Vettel – Niemiec zajął czwarte miejsce przed Grosejanem i kierowcami Toro Rosso. Na etapie chaotycznego Q1 z kwalifikacji odpadli Palmer, Massa, Magnussen, Ericsson, Wehrlein i Haryanto.

Q2

Przed startem Q2 na wyjeździe z pit lane ustawiła się kolejka bolidów wyposażonych w przejściowe ogumienie. Jako pierwszy pomiarowe kółko pokonał Sebastian Vettel – Niemiec osiągnął 1:34,137s. Niedługo po tym rezultat czterokrotnego mistrza świata przebił Hamilton (1:32,378s), za którym plasował się Grosjean, a dalej Sainz i Button. Tor przesychał w szybkim tempie, a Pirelli prognozowało szansę użycia slicków pod koniec kwalifikacji.

W praktyce moment ten nadszedł dużo wcześniej – około 15:30 czasu lokalnego Bottas wyjechał na tor na supermiękkiej mieszance i chociaż początkowo miał sporo problemów z utrzymaniem się na torze, to wkrótce w jego ślady poszli wszyscy pozostali kierowcy. Fin zakończył pomiarowe okrążenie z czasem 1:30,647s, jednak niedługo po tym spadł za Vettela i Alonso. Hiszpan pozostawał na czele aż do samego końca Q2, gdy Rosbergowi udało się wykręcić 1:22,806s. Drugi z kierowców Mercedesa dostał się do czołowej dziesiątki rzutem na taśmę, dzięki finałowemu okrążeniu, jakie zapewniło mu dziesiąte miejsce.

Pomimo nadziei roztaczanych po piątkowych treningach do finałowej części czasówki nie udało się awansować Romainowi Grosjeanowi – Francuz wyruszy do wyścigu z jedenastego pola, mając za sobą Kwiata, Pereza, Raikkonena, Gutierreza i Nasra.

Q3

Tuż przed startem Q3 dyrekcja wyścigu zezwoliła kierowcom na korzystanie z DRS. Jako pierwszy pomiarowe okrążenie rozpoczął Rosberg, który przekroczył linię mety notując przy swoim nazwisku 1:20,499s. Chwilę później pierwsze miejsce w tabeli zajmował już Hamilton z czasem 1:20,108s. Ricciardo plasował się na trzecim miejscu, mając za sobą Verstappena oraz Sainza. Niedługo później Vettel w widowiskowym stylu ukończył kółko, jakie dało mu piątą lokatę, wjeżdżając w kałużę przy krawężniku zakrętu prowadzącego na główną prostą.

Finałowe przejazdy zostały zakłócone przez Fernando Alonso, który obrócił swój bolid w dziesiątym zakręcie – sytuacja ta okazała się zbawienna dla Rosberga, który kontrolując tempo pod żółtymi flagami uzyskał rekordowy wynik, zmierzając po pole position do niedzielnego wyścigu. Hamilton został zmuszony do redukcji tempa, co uniemożliwiło mu walkę o poprawę czasu okrążenia. Czołową piątkę uzupełnili Ricciardo, Vertsappen i Vettel, a dalej znaleźli się Sainz, Alonso, Button, Hulkenberg i Bottas.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca