F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201628 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Druga część sezonu była wyczekiwana przez wielu fanów. Na całe szczęście kalendarz przyniósł od razu świetny klasyk, czyli Spa-Francorchamps. W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma ciekawymi wyścigami na tym obiekcie, ale początek dzisiejszego zaskoczył każdego. Ogromny chaos, a później zacięta walka na wielu pozycjach przypomniała nam, czym jest Formuła 1. Dodajmy do tego wypchane po brzegi trybuny i powinniśmy zacząć zadawać pytanie, czy F1 na pewno jest w kryzysie?

Potężny chaos na starcie

To, że tegoroczny wyścig na Spa będzie ciekawy mogliśmy dedukować już w piątek. Ale to co przyniósł start przerosło oczekiwania najśmielszych optymistów. Chaos, bo tylko tak można określić to co się działo po zgaszeniu świateł nie miał końca przez praktycznie całe pierwsze i drugie okrążenie. Wszystko zaczęło się po słabym starcie Verstappena, który musiał zejść do wewnętrznej La Source. Niestety tuż obok za ciasno pojechał Raikkonen, który znowu uderzył zarówno w Vettela, jak i młodego Holendra.

Incydent spowodował konieczność zjazdu do boksu całej trójki, ale i to mieliśmy kolejne niespodzianki, gdyż dół bolidu Kimiego stanął w ogniu, na szczęście niezbyt dużym i nikomu nic się nie stało. Bardzo dobrze wystartowało za to Renault i Williams. Żółte bolidy francuskiego producenta wbiły się w czołową dziesiątkę, a Williams okupował wysokie lokaty. Pecha za to miał Button, w którego wjechał Wehrlein. Dla obu był to koniec wyścigu.

Kraksa Magnussena

Dramatom nie było końca, Sainz przebił oponę, co ostatecznie doprowadziło do obrotu i odpadnięcia z rywalizacji. Na wszystkim skorzystali Alonso i Hamilton, którzy ruszyli na pośredniej mieszance i już w tym momencie pukali do drzwi czołowej dziesiątki. Incydent Sainza spowodował chwilo Tymczasem prawdziwy dreszcz przeszył wszystkich gdy żółty bolid Magnussen przemknął przez Eau Rouge i niestety zatrzymał się dopiero w barierach... Wszyscy na chwilę zamarli ale Kevin szybko wydostał się z bolidu, a właściwie jego wraku. Jak się później okazało, kontuzji uległa jedynie jego lewa kostka.

Po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa, jasnym było, że nie uda się szybko naprawić mocno uszkodzonych barier. Dlatego też dyrekcja wyścigu zdecydowała o wywieszeniu czerwonej flagi. Na pewno nie była to dobra wiadomość dla wszystkich, którzy w czasie neutralizacji zjechali po nowe opony. Reszta stawki założyła je w alei serwisowej podczas wstrzymanego wyścigu, co uratowało Rosberga i Ricciardo. Za sporą przewagę zyskał Alonso z Hamiltonem, którzy w tym momencie byli na czwartym i piątym miejscu.

Wracamy do ścigania

Po około 20 minutach zawody wznowiono za samochodem bezpieczeństwa i walka rozgorzała na nowo. Alonso zaatakował Hulkenberga, a Massa Hamiltona, ale ataki spaliły na panewce. Hamilton tymczasem wyprzedził Alonso, a Raikkonen Verstappena w jednym z wielu pojedynków dzisiejszego dnia pomiędzy tą dwójką. Obrony Maxa znowu będą budziły wiele komentarzy w najbliższych dniach. Chwilę później Palmer wypadł z czołowej dziesiątki co pogrzebało szanse Renault na punkty. Przez stawkę przebijał się tymczasem Vettel, który wiele stracił na incydencie z pierwszego okrążenia.

Hamilton w końcu uporał się również z Hulkenbergiem i od tego czasu jechał po podium, kwestią było jedynie to, czy uda mu się pokonać Ricciardo na drugiej lokacie. Anglik zjechał na 21 okrążeniu po kolejny komplet miękkich opon, co postawiło sprawę jasno, że musiał zjechać raz jeszcze, tymczasem Ricciardo planował dojechać na kolejnym komplecie do mety, a założył go na 26 kółku. Na kolejnych kółkach zjechali Alonso, Hulkneberg, Massa oraz Rosberg.

Sprint do mety Hamiltona

Kolejny postój Hamiltona miał miejsce na 33 okrążeniu, założono pośrednią mieszankę, by Anglik mógł do samej mety naciskać i gonić Australijczyka. Sam kierowca nie był do końca przekonany do tej taktyki, ale nie miał wiele innych opcji. Końcówka wyścigu przyniosła też zaciętą obronę Alonso przed kierowcami Williamsa, którzy nawet zmienili się pozycjami, by Bottas miał większe szanse na pokonanie Hiszpana. Ostatecznie się to nie udało, a Massę wyprzedził również Raikkonen. Na czele zaś układ również nie uległ zmianie, wygrał Rosberg, przed Ricciardo i Hamiltonem, który mimo wszystko może być zadowolony z takiego rozwoju sytuacji.

Tak też zakończyło się niesamowicie ciekawe Grand Prix Belgii, które w mocnym stylu wyrwało nas z letniej przerwy. A to nie koniec emocji, następna runda Formuły 1 już za tydzień na torze Monza, gdzie zdecydowanie również będziemy świadkami zaciętej walki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 28.08.2016 16:27[!]
Gerard musisz zlikwidować swoje konto teraz
Gerard, 28.08.2016 16:41[!]
Wypowiedziałem się już pod wynikami wyścigu. Takiego gradu szczęścia dla Hamiltona, chyba najwięksi jego fani się nie spodziewali. Powinien to nawet wygrać moim zdaniem.
MairJ23, 28.08.2016 16:42[!]
@Gerard yeah but next time just STFU.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca