F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201628 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Max Verstappen (P7/P1): To był dla nas pozytywny piątek. Pokazaliśmy świetne tempo w porównaniu do innych ekip, jednak nie wiadomo co jeszcze pokaże Mercedes. Oczywiście cieszę się z liderowania w treningu przed tak wieloma fanami z Holandii, jednak to jeszcze nie kwalifikacje, ani wyścig, więc zobaczymy. Gdy wskoczyłem na czoło tabeli w drugim treningu, kibice krzyczeli i wymachiwali flagami. To zdecydowanie dodało mi energii i zmotywowało. Ten tor jest bardzo trudny w kwestii ustawień, więc mieliśmy również kilka problemów, jednak ostatecznie udało się dobrać dobre ustawienia. Zobaczymy co się jutro wydarzy. Jestem pewny, że możemy się poprawić, jednak musimy poczekać na innych. Jak na razie zaliczyliśmy świetny początek weekendu.

Daniel Ricciardo (P6/P2): To był dla nas dość dobry dzień. W tabeli czasowej wyglądamy dobrze, jednak Mercedesy nie używały super-miękkich opon, a Force India również jest blisko. Możemy być szybsi niż to dzisiaj pokazaliśmy, jednak zdecydowanie złapaliśmy dobry rytm. Nikt już nie jest na wakacjach i wróciliśmy do gry. Wieczorem możemy się poprawić, gdyż nie wszystko jeszcze jest na 100%, mimo to fajnie jest w końcu wrócić za kierownicę.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P8/P3): To był udany powrót na tor po letniej przerwie. Nie mieliśmy zbyt wielu problemów i byliśmy w stanie zrealizować cały zaplanowany program. Zebraliśmy standardową ilość danych, a pomiędzy sesjami dokonaliśmy wymiernych postępów na płaszczyźnie osiągów. Rano nie byłem zadowolony z balansu, ale przed drugim treningiem udało nam się to poprawić – wciąż nie możemy mówić o perfekcyjnych ustawieniach, więc w nocy czeka nas trochę pracy.

Sergio Perez (P4/P5): Pierwsze wrażenia są pozytywne, ale przed nami wciąż dużo ciężkiej pracy nad wyeliminowaniem drobnych problemów. Musimy lepiej zrozumieć kwestie mające wpływ na balans bolidu i poprawić ustawienia. W ten weekend pierwszoplanową rolę odgrywa pogoda, która ma olbrzymi wpływ na degradację ogumienia. Na pewno mocno odbije się to na strategiach. Jestem jednak przekonany, że do wyścigu uda nam się wprowadzić odpowiednie zmiany.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P5/P4): To był dość trudny dzień. W ten weekend w Spa panują wyjątkowo wysokie temperatury, więc tor jest bardzo śliski. Generalnie wszyscy kierowcy mieli dziś problemy z żywotnością ogumienia i ślizgali się w zakrętach. Nie ma znaczenia, z jakiej mieszanki korzystasz – wszystkie zachowują się pod tym względem tak samo. Musimy popracować nad tą kwestią, ponieważ upały utrzymają się prawdopodobnie przez dwa kolejne dni. Miałem też dziś trochę problemów z balansem samochodu, ale tutaj wina leży po naszej stronie. Musimy poprawić zachowanie bolidu. Jestem pewny, że w kolejnych dniach będziemy bardziej konkurencyjni.

Kimi Raikkonen (P3/P7): O poranku byliśmy zadowoleni z bolidu, ale po południu, po założeniu do niego supermiękkich opon miałem sporo problemów ze złożeniem dobrego czasu okrążenia. Po prostu pokonywałem kolejna kółka. Przed dłuższymi przejazdami dokonaliśmy lekkich zmian, ale trudności nie zniknęły. Nie wiem, co jest temu winne, ale wierzę, że przed jutrzejszymi sesjami znajdziemy odpowiednie rozwiązanie i poprawimy ustawienia. Zarządzanie ogumieniem nie będzie łatwe, ale sytuacja jest taka sama dla wszystkich.

(Nataniel Piórkowski)
 
Mercedes

Nico Rosberg (P1/P6): Zespół wykonał świetną robotę z "halo". Nie przeszkadzało mi podczas jazdy. Mogłem od razu jechać szybko i nawet ustanowiłem rano najlepszy wynik sesji, więc myślę, że był to sukces. Bolid wygląda tu na szybki. Stawka jest dziś nieco rozstrzelona, gdyż wszyscy próbowali różnych rzeczy z oponami. Będzie interesująco w wyścigu. Tempo na długich przejazdach będzie istotne, ponieważ da się tu wyprzedzać. Nie wiem jak nam idzie póki co, musimy się temu przyjrzeć. Jednak opony mocno się zużywają, więc opanowanie tego będzie bardzo ważne.

Lewis Hamilton (P2/P13): Bezproblemowy dzień dla mnie, jednak trudny dla chłopaków w garażu, z powodu zmiany silnika. Mam do nich ogromny respekt i dziękuję za ciężką pracę. W tych warunkach ciężko było dbać o opony z tak wysokimi ciśnieniami. Jednak wszyscy mają taką samą sytuację i doświadczamy tego samego. Ważne jest to, że udało się wykonać program i możemy się skupić na reszcie weekendu.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P11/P8): To nie był łatwy dzień. Opony są bardzo trudne do opanowania. Nie jestem zadowolony z ciśnień, jakie tutaj mamy. To wszystko utrudnia. Na super-miękkich gumach jechało się lepiej. Bolid prowadził się ogólnie lepiej, co jest pozytywne. Niestety nie byliśmy w stanie wykonać długiego przejazdu z powodu problemu, jednak miejmy nadzieję, że nie sprawi to dużego kłopotu w wyścigu. Ciągle mamy jutro na przygotowanie się do kwalifikacji i na sprawdzenie innych ustawień. Generalnie skupimy się na wykorzystaniu opon.

Esteban Gutierrez (P10/P10): Dzisiaj mieliśmy bardzo trudne warunki. Rzadko kiedy w Spa mamy taki upał. Tor był naprawdę gorący, więc mieliśmy lekkie kłopoty z ustawieniami bolidu. Wykonaliśmy kilka testów, by lepiej go zrozumieć, więc mamy teraz jaśniejszy obraz tego, w którym kierunku pójść. W obu sesjach jeździliśmy na prototypowych oponach Pirelli. Nie różniły się zbyt mocno. W drugim treningu dodatkowo wykonaliśmy symulację wyścigu, z której nie byłem zbyt zadowolony, więc przeanalizujemy dane i postaramy się znaleźć dobre ustawienia.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Jenson Button (P18/P9): Ostatecznie dokonaliśmy dziś progresu, po kilku zmianach ustawień po pierwszym treningu, zdecydowanie się poprawiliśmy w drugiej sesji. W rezultacie otrzymaliśmy niezły balans, jednak ciągle jest miejsce na poprawę. Nasze długie przejazdy były niezły, zwłaszcza w porównaniu z ekipami, z którymi zazwyczaj się ścigami. Byliśmy szybsi od Kimiego, co było miłe do zanotowania. Wejście do Q3 zawsze jest naszym celem, jednak ważniejsze jest to co się stanie w niedzielę. Na Hockenheim nie wszedłem do Q3, a mimo to w niedzielę byłem ósmy. Na Spa łatwiej się wyprzedza, więc myślę, że możemy być optymistami co do wyścigu. W ten weekend jest tu niezwykle gorąco, jednak wymiesza to stawkę w wyścigu, co może być dobre również dla nas.

Fernando Alonso (P22/P12): Oczywiście nie jest to idealny początek weekendu, gdyż na nowych częściach przejechałem tylko trzy okrążenia, a później musieliśmy je zmienić, co oznacza karę. Tak jak powiedziałem, nie jest to idealne, ale lepiej gdy takie coś dzieje się w treningu niż wyścigu, a najgorzej gdy jedziesz na punktowanej pozycji. Taj więc patrząc na to z jaśniejszej strony, uczymy się na błędach i nie chcemy ich już powtórzyć. Wystartujemy w niedzielę z tyłu stawki, jednak damy z siebie wszystko by odrobić stracone pozycje. Spodziewam się, że Lewis, który wystartuje obok mnie będzie znacznie szybszy, więc postaram się jego trzymać, może nawet zarzucę linę na jego bolid, żeby mnie nieco podciągnął! Ciągle nie mam zdania na temat nowych części silnika, gdyż dzisiaj jeździliśmy z oszczędnymi trybami, więc jutro zobaczymy jak się spisze. Jestem pewny, że to krok naprzód.

(Łukasz Godula)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P19/P11): Świetnie jest wrócić do bolidu po przerwie. Spa to świetny tor na rozpoczęcie drugiej części sezonu i jestem naprawdę zadowolony, gdyż wracam tu po kilku latach. Mamy kilka poprawek, więc musieliśmy się im przyjrzeć, a poza tym wszyscy jeździli dziś na nowych oponach. Po południu mieliśmy lepszy balans na super-miękkich i miękkich oponach, więc jestem zadowolony. Poza tym był to dość typowy piątek. Wszystko wygląda dobrze, jednak zobaczymy jak się to ułoży jutro. To dopiero początek weekendu, jednak jak na razie wszystko idzie dobrze, a temperatury nam pomogą. Nasze tempo jest dobre i mam nadzieję, że jutro uda się je utrzymać.

Esteban Ocon (P16/P21): Wszystko dziś pracowało idealnie. Dobrze było w końcu jeździć po wszystkich wywiadach i przygotowaniach do weekendu. Do tego jestem naprawdę zadowolony z tego jak dzień się ułożył. Bolid prowadził się dobrze. Dostałem szansę wypróbowania super-miękkich opon na początku sesji, co dało mi obraz gdzie się znajdujemy w stosunku do konkurencji. Wyglądało to dobrze, ale to dopiero piątek i mamy nad czym pracować. Straciłem nieco czasu po południu, jednak wykonaliśmy co sobie założyliśmy. Nie mogę się doczekać analizy danych i powrotu jutro na tor.

(Łukasz Godula)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat (P17/P14): Byliśmy w stanie wykonać dzisiejszy program i przetestowaliśmy prawie wszystko co chcieliśmy, więc mamy sporo danych do analizy. Postaramy się wyciągnąć z tego co się da, gdyż nie był to łatwy dzień i ciągle musimy się poprawić. Damy z siebie wszystko!

Carlos Sainz (P14/P18): To był ciężki piątek. Naszym głównym celem było zrekompensowanie braków w maksymalnej prędkości. Mamy na tym torze problemy, gdyż jest tu wiele podjazdów i odcinków, gdzie jedzie się z pełnym gazem... Jednak musimy po prostu ciężko pracować. Na chwilę obecną nie wygląda to za dobrze, jednak wiedzieliśmy, że ten weekend będzie dla nas wyzwaniem. Mimo wszystko oczekujemy nieco wyższych pozycji.

(Łukasz Godula)
 
Sauber

Marcus Ericsson (P13/P15): To był interesujący dzień – wprowadziliśmy dziś do użytku nowy pakiet aerodynamiczny. Pierwsze wrażenia pozwalają sądzić, że dokonaliśmy pewnych postępów. Potrzebujemy jednak trochę więcej czasu, aby zoptymalizować działanie poprawek. To udany początek. Wieczorem poddamy analizie zebrane dzisiaj dane. Zobaczymy, jak poradzimy sobie jutro.

Felipe Nasr (P15/P22): Naszym głównym celem na dziś była ocena nowego pakietu poprawek. Rano skupiliśmy się na testowaniu różnych konfiguracji aerodynamicznych. Już wtedy dostrzegaliśmy pierwsze oznaki postępów, co było bardzo pozytywne. Po południu skoncentrowaliśmy się w większej mierze na krótszych i dłuższych przejazdach oraz ocenie supermiękkiego ogumienia. Niestety miałem trochę problemów technicznych – na prostych nie osiągałem zbyt konkurencyjnych prędkości ze względu na problemy z zapłonem. Jestem jednak optymistą i wierzę, że do jutra uporamy się z tą usterką.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Valtteri Bottas (P9/P16): Mieliśmy mały problem w drugim treningu z elektroniką, więc zmieniliśmy ją. Straciliśmy około pół godziny, jednak poza tym to był dobry dzień. Świetnie jest wrócić do bolidu po przerwie. Naprawdę mi się dziś podobało. Bolid prowadził się nieźle, jednak jestem pewny, że możemy poprawić balans, by go przyśpieszyć. Nasze tempo na długich przejazdach nie wyglądało źle, jednak musimy jeszcze popracować. W takich temperaturach jest naprawdę trudno w kwestii opon, gdyż się przegrzewały, jednak każdy ma tak samo.

Felipe Massa (P12/P17): Oczywiście był to rozczarowujący piątek. Ciężko było zmusić bolid do pracy zarówno na krótkich, jak i na długich przejazdach. Mamy sporo pracy przed sobą, by przeanalizować taki stan rzeczy. To będzie bardzo długie popołudnie, jednak mam nadzieję, że uda się poprawić.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Kevin Magnussen (P20/P19): Nie jesteśmy tam gdzie byśmy chcieli i wygląda na to, że jutro będzie ciężko. Zużycie opon jest największym problemem, jednak wszyscy go mają. Balans nie jest taki jak oczekiwaliśmy, więc musimy wszystko przejrzeć. Myślę, że możemy się poprawić i damy z siebie wszystko jak zwykle. Mamy narzędzia by się poprawić, a w wyścigach wszystko się może zdarzyć, więc musimy pracować jak tylko możemy.

Jolyon Palmer (P21/P20): Mieliśmy kilka problemów, jednak udało się wykonać to co planowaliśmy. Nie wykonałem ostatniego przejazdu, jednak wszystko poza tym poszło dość dobrze. Ostatecznie nie straciliśmy wiele. Bolid prowadzi się nieźle i myślę, że mamy niezłą bazę, więc chodzi tylko o dopracowanie go przed jutrem. Nie oczekujemy cudów w ten weekend, jednak możemy znaleźć pozytywy. Będziemy ciężko pracować i wyjedziemy jutro z poprawkami.

(Łukasz Godula)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca