F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Belgian Grand Prix 201628 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Upalne Spa wyrwało wszystkich w Formule 1 z błogiego urlopu. Wszystkie ekipy od razu zostały postawione w ekstremalnie trudnej sytuacji i wszyscy jak mantrę powtarzają walkę z ogromnym zużyciem opon. Dla fanów to nie lada gratka, gdyż jutrzejszy wyścig zapowiada się przez to zdecydowanie ekscytująco.

Za nim to nastąpi czekała nas czasówka, która zdecydowanie przyniosła niecodzienne jak na ten sezon rezultaty. Hamilton odpuścił już w Q1, a reszta stawki była niezwykle zbliżona jak na tak długi tor. Kwalifikacje wygrał Rosberg, ale ze zdecydowanie mniejszą przewagę niż można było się spodziewać.

Q1

Manor i Haas nie czekali na wyjazd z garażu i jeszcze przed zapaleniem zielonego światła ustawili się w kolejce na końcu pit lane. Dołączył do nich. Po chwili dołączyli do nich inni zawodnicy, o dziwo Rosberg na miękkich oponach. Niemiec wskoczył na pierwsze miejsce i dopiero po kilku minutach jego czas poprawili kierowcy Ferrari, jednak zaledwie o 0,2 sekundy.

Sędziowie nie żartowali przed weekendem w sprawie uważnego przestrzegania limitów toru. Z tego też powodu czas skasowano Kevinowi Magnussenowi. Dla Duńczyka nie była to optymalna sytuacja, gdyż jak zawsze Renault walczyło o wejście do Q2. Tymczasem jeszcze gorsze wieści nadeszły do Alonso, którego poprawiony silnik Hondy odmówił posłuszeństwa już po kilku kółkach.

Gdy na czele figurowały Ferrari, swoją czasówkę zakończył Hamilton na 19 miejscu. Anglik i tak będzie startował z ostatniej pozycji, dlatego walka nie miała większego sensu. Renault na drugim przejeździe dało z siebie wszystko i ostatecznie udało się wejść do Q2, jednak los nie był tak łaskawy dla Nasra, Ocona, Kwiata i Ericssona. Oprócz nich odpadli wcześniej wspomniani Hamilton i Alonso.

Q2

Podczas gdy wszyscy czekali w garażach, niemal od razu wyjechał na tor Wehrlein, najwyraźniej podekscytowany wysoką formą Manora na Spa. Gdy reszta również wyjechała kręcić mocne czasy, okazało się, że więcej kierowców poszło w ślady Rosberga, zakładając miękkie opony, zamiast super-miękkich. To potwierdzało, jak wszyscy desperacko nie chcą startować na czerwonych gumach.

O ile Rosberg i Versteappen i Force India byli w miarę bezpieczni po pierwszych przejazdach, o tyle reszta stawki wyjechała na jeszcze jedną próbę w Q2. Jako pierwszy na metę wjechał Button ze stratą sekundy. Nie pokonali go ani kierowcy Renault, ani Haasa. Pascal Wehrlein pomimo 9 pozycji w Q1, kwalifikacje zakończył na 16 miejscu, gdyż wyprzedził go nawet Sainz z zeszłorocznym silnikiem Ferrari.

Q3

Akcja w Q3 zaczęła się zdecydowanie wcześniej niż w poprzednich sesjach. Po 2 minutach jedynie Massa i Button byli w garażu, a reszta podążała na pierwszy szybkie próby. Najszybszy na nich był Rosberg, ale zaledwie 0,149 sekundy przed Verstappenem. Raikkonen zrezygnował z dokończenia kółka ze względu na wyjazd poza tor na jednym z zakrętów. Vettel tymczasem był trzeci, za Holendrem z Red Bulla.

Na swojej jedynej próbie Massa zablokował mocno koło już w pierwszym zakręcie. Na czele Ricciardo wskoczył tylko na trzecie miejsce. Verstappen nie dał rady przebić się przed Rosberga, tym razem stracił aż 0,7 sekundy. Właściwie nikt się nie poprawił na drugim przejeździe. Mimo to Raikkonenowi udało się przebić na trzecie miejsce, przed Vettelem, który był czwarty. Za Ricciardo uplasowali się kierowcy Force India. Dalej mieliśmy Bottasa, Buttona i na końcu Massę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca