|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2016 | 4 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:22,959 | - | - | 37 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:23,162 | 0,203 | 0,203 | 36 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:24,047 | 1,088 | 0,885 | 16 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:24,307 | 1,348 | 0,260 | 17 |
5. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:24,650 | 1,691 | 0,343 | 32 |
6. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:24,763 | 1,804 | 0,113 | 17 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:24,785 | 1,826 | 0,022 | 37 |
8. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:24,982 | 2,023 | 0,197 | 25 |
9. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:25,113 | 2,154 | 0,131 | 19 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:25,120 | 2,161 | 0,007 | 17 |
11. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:25,351 | 2,392 | 0,231 | 23 |
12. | 34 | Alfonso Celis Jr | Force India VJM09 | | 1:25,367 | 2,408 | 0,016 | 30 |
13. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:25,507 | 2,548 | 0,140 | 14 |
14. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:25,840 | 2,881 | 0,333 | 18 |
15. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:25,853 | 2,894 | 0,013 | 20 |
16. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:25,973 | 3,014 | 0,120 | 20 |
17. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:26,074 | 3,115 | 0,101 | 20 |
18. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:26,391 | 3,432 | 0,317 | 30 |
19. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:26,439 | 3,480 | 0,048 | 21 |
20. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:26,762 | 3,803 | 0,323 | 28 |
21. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:26,811 | 3,852 | 0,049 | 35 |
22. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:26,956 | 3,997 | 0,145 | 32 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:28,766 |
|
|
Początek weekendu przyniósł w padoku spore poruszenie. Może niektórzy się już tego spodziewali, ale odejście Felipe Massy w Formuły 1 to na pewno wielka wiadomość. Brazylijczyk darzony sympatią przez wielu kibiców postanowił właśnie na Monzy ogłosić zakończenie kariery. Na pewno ostatnie wyjazdy będą dla niego mocno emocjonalne.
Formuła 1 jednak nigdy nie zwalnia i nawet mocne sentymenty nie zakłócą prac nad bolidami. W tej sesji okazję do testowania ochrony "Halo" miał Jenson Button, ale po dwóch okrążeniach zespół stwierdził, że ma już wystarczającą ilość danych. Tymczasem Nico Rosberg doniósł o podwyższonej temperaturze wody w bolidzie, choć inżynier stwierdził, iż nie znajduje to odzwierciedlenia w ich danych.
Pierwsze czasy ustanowione na miękkich oponach były już dość konkurencyjne. nie mogło też dziwić przodowanie Mercedesa. Hamilton meldował się z czasem 1:24,123. Udało się go poprawić Rosbergowi na super-miękkich oponach. Niemiec zszedł do poziomu 1:23,651, a o kilka tysięcznych ponownie szybszy chwilę później okazał się Hamilton.
Pierwszy trening nie był również zbyt łaskawy dla wspomnianego Felipe Massy. Zespół wykrył problem z doładowaniem podczas okrążenia instalacyjnego, co skutecznie uziemiło go w garażu na dłuższy czas.
Gdy bolidy wyjechały na tor po półmetku sesji, gdy oddano już jeden komplet opon do Pirelli, Mercedesy powróciły do akcji na miękkiej mieszance. Przy okazji Rosberg zszedł poniżej granicy 1:23. A zaległości z pierwszej części treningu zaczął nadrabiać Massa. Całkiem nieźle radził sobie Alfonso Celis Junior, wskakując do czołowej dziesiątki. Za plecami Srebrnych Strzał póki co plasował się Ferrari, które dysponowało zmodyfikowaną jednostką napędową.
Do końca sesji, mimo sporej aktywności każdej z ekipy, nie doszło do poprawy czasów Mercedesa/ Większość stawki zdecydowała się na długie przejazdy, by jak najlepiej przygotować się do niedzielnych zmagań.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|