F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20164 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:22,959--37
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:23,1620,2030,20336
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:24,0471,0880,88516
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:24,3071,3480,26017
5.11Sergio PerezForce India VJM091:24,6501,6910,34332
6.8Romain GrosjeanHaas VF-161:24,7631,8040,11317
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:24,7851,8260,02237
8.33Max VerstappenRed Bull RB121:24,9822,0230,19725
9.21Esteban GutierrezHaas VF-161:25,1132,1540,13119
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:25,1202,1610,00717
11.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:25,3512,3920,23123
12.34Alfonso Celis JrForce India VJM091:25,3672,4080,01630
13.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:25,5072,5480,14014
14.19Felipe MassaWilliams FW381:25,8402,8810,33318
15.9Marcus EricssonSauber C351:25,8532,8940,01320
16.55Carlos SainzToro Rosso STR111:25,9733,0140,12020
17.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:26,0743,1150,10120
18.31Esteban OconManor MRT051:26,3913,4320,31730
19.12Felipe NasrSauber C351:26,4393,4800,04821
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:26,7623,8030,32328
21.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:26,8113,8520,04935
22.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:26,9563,9970,14532
107% najlepszego czasu: 1:28,766



Początek weekendu przyniósł w padoku spore poruszenie. Może niektórzy się już tego spodziewali, ale odejście Felipe Massy w Formuły 1 to na pewno wielka wiadomość. Brazylijczyk darzony sympatią przez wielu kibiców postanowił właśnie na Monzy ogłosić zakończenie kariery. Na pewno ostatnie wyjazdy będą dla niego mocno emocjonalne.

Formuła 1 jednak nigdy nie zwalnia i nawet mocne sentymenty nie zakłócą prac nad bolidami. W tej sesji okazję do testowania ochrony "Halo" miał Jenson Button, ale po dwóch okrążeniach zespół stwierdził, że ma już wystarczającą ilość danych. Tymczasem Nico Rosberg doniósł o podwyższonej temperaturze wody w bolidzie, choć inżynier stwierdził, iż nie znajduje to odzwierciedlenia w ich danych.

Pierwsze czasy ustanowione na miękkich oponach były już dość konkurencyjne. nie mogło też dziwić przodowanie Mercedesa. Hamilton meldował się z czasem 1:24,123. Udało się go poprawić Rosbergowi na super-miękkich oponach. Niemiec zszedł do poziomu 1:23,651, a o kilka tysięcznych ponownie szybszy chwilę później okazał się Hamilton.

Pierwszy trening nie był również zbyt łaskawy dla wspomnianego Felipe Massy. Zespół wykrył problem z doładowaniem podczas okrążenia instalacyjnego, co skutecznie uziemiło go w garażu na dłuższy czas.

Gdy bolidy wyjechały na tor po półmetku sesji, gdy oddano już jeden komplet opon do Pirelli, Mercedesy powróciły do akcji na miękkiej mieszance. Przy okazji Rosberg zszedł poniżej granicy 1:23. A zaległości z pierwszej części treningu zaczął nadrabiać Massa. Całkiem nieźle radził sobie Alfonso Celis Junior, wskakując do czołowej dziesiątki. Za plecami Srebrnych Strzał póki co plasował się Ferrari, które dysponowało zmodyfikowaną jednostką napędową.

Do końca sesji, mimo sporej aktywności każdej z ekipy, nie doszło do poprawy czasów Mercedesa/ Większość stawki zdecydowała się na długie przejazdy, by jak najlepiej przygotować się do niedzielnych zmagań.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 02.09.2016 11:40[!]
Liczę na Ferrari, na razie nie ma źle, drugi trening nam więcej powie.
bartoszcze, 02.09.2016 11:46[!]
Ferrari chyba nie jeździło w tej sesji na supermiękkich?
dex, 02.09.2016 11:59[!]
Właśnie nie jeździło dlatego ciesze się z takich czasów, a RBR np jeździło na super miękkich. Dlatego liczę że ferrari wyjedzie w drugim treningu na nich i będziemy mądrzejsi.
RY2N, 02.09.2016 14:06[!]
tor typowo silnikowy więc Merca pewnie będzie pierwszy, ale Ferrari faktycznie może być b.wysoko (biorąc pod uwagę maksymalne prędkości z Belgii to Ferrari jest bliżej Mercedesa niż Renault (tzn.RedBull) Ferrari.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca