F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20164 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Lewis Hamilton (P2/P1): To był dobry dzień. Monza zawsze jest wyjątkowym torem, a fani pokazują swoje wsparcie. Wykonaliśmy niezły progres z naszym programem podczas obu sesji i nasze tempo na długich przejazdach jest dobre. Podzieliśmy mieszanki między mnie i Nico, więc mogliśmy się więcej nauczyć o możliwościach na kwalifikacje i wyścig. Ciągle mamy nieco pracy z analizą danych, jednak jestem pewny, że jesteśmy gotowi na walkę.

Nico Rosberg (P1/P2): Bolid prowadził się dość dobrze w pierwszym treningu, jednak musimy popracować nad balansem, ponieważ tempo na jednym kółku nie było jeszcze tak dobre. Musimy również przeanalizować dane z przejazdów na wszystkich trzech oponach. Mimo wszystko świetnie jest wrócić na Monzę, gdzie tifosi zawsze mocno kibicują, co jest świetną wiadomością, a do tego wiemy już, że przez kolejne trzy lata będziemy ich dalej odwiedzać.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Sebastian Vettel (P4/P3): Ostatecznie jest to piątek, co oznacza, że nie jest to najważniejsza cześć weekendu, mimo to dobrze, że pokazaliśmy niezłe osiągi. Ogólnie bolid prowadzi się dobrze, jednak musimy się poprawić i wszystko poskładać w całość. Jednak poza tym pierwsze odczucia były dobre. Mamy nowi silnik, więc wydaje mi się, że robimy to co powinniśmy robić. Oczywiście w piątek próbuje się wielu różnych rzeczy, więc musimy poczekać do jutra i niedzieli, by zobaczyć gdzie jesteśmy. Teraz musimy poprawić bolid, skupić się na sobie. To naprawdę dobra wiadomość, że Monza zostaje w kalendarzu na najbliższe trzy lata. Musimy mieć ten tor w kalendarzu, jest fantastyczny. Monza oznacza historię, tradycję, wyścigi...

Kimi Raikkonen (P3/P4): Rano wszystko poszło gładko i pierwszy trening był dobry. Drugi był nieco bardziej skomplikowany z nowymi oponami i żółtymi flagami, jednak ogólnie nie było tak źle, a samochód prowadził się dobrze. Oczywiście są rzeczy do poprawy, jednak rozpoczęliśmy weekend dość dobrze. Nowy silnik jest małym krokiem, to część normalnego procesu, nie wsadzalibyśmy do bolidu czegoś co nie poprawia osiągów. Staramy się poprawiać w każdym aspekcie i myślę, że idziemy w dobrym kierunku. Atmosfera na Monzy jest zawsze bardzo miła, jest tu wiele fanów, więc musimy się dobrze spisać w domowym wyścigu.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Max Verstappen (P8/P5): To był dobry dzień. Wiedzieliśmy, że będzie tu nieco trudniej, gdyż jest to dla nas najtrudniejszy tor w kalendarzu. Jednak nie było tak źle i możemy się poprawić. Znaleźliśmy dobry balans, więc teraz wszystko zależy od nas. Na chwilę obecną jesteśmy dość daleko za Mercedesem, jednak jeśli wszystko poskładamy, to możemy się zbliżyć. Zdecydowanie są mocni. Ciężko powiedzieć co przyniesie jutro, zdecydowanie będzie trudniej niż na Spa i to już widać, jednak damy z siebie wszystko.

Daniel Ricciardo (P10/P6): Po dzisiejszym dniu myślę, że jesteśmy mniej więcej tam gdzie się spodziewaliśmy. Wolałbym być bliżej Ferrari, jednak nie poprawiliśmy się na super-miękkich oponach, choć miękkie są dość konkurencyjne. Myślę, że jutro czołowa dziesiątka będzie bardziej zbita. Wydaje mi się, że Mercedes zgarnie pierwszy rząd, a Ferrari jest na razie za nimi. Piąta lub szósta lokata nie jest zła i daje nam sporo pracy przed jutrem. Nawet jeśli brakuje tu prędkości na prostej, to można pojechać za kimś, lub użyć DRS do wyprzedzania. Jeśli chodzi o strategię to standardowo jest to wyścig na jeden postój, więc opcji jest mniej, a opony zużywają się powoli. Max pojechał niezły długi przejazd na super-miękkiej mieszance i czasy wyglądały dobrze.

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P13/P7): Nie mieliśmy dziś idealnej niezawodności, ciągle mamy kilka obaw, jednak nie było to nić naprawdę poważnego, co jest dobrą wiadomością. Niemniej jednak musimy dbać o każdy detal, ponieważ nie chcemy stracić żadnych punktów. To był pozytywny dzień. Musimy się wszystkiemu przyjrzeć, mieliśmy kilka interesujących nowych części, które rozwijamy z myślą o przyszłości, jednak jestem dość zadowolony. Nie oczekiwaliśmy obu bolidów w czołowej dziesiątce, jednak musimy stąpać twardo po ziemi i wiemy, że w sobotę nieco stracimy. Nie oczekujemy jutro awansu do Q3, ale jeśli się uda, to będzie miła niespodzianka.

Jenson Button (P11/P10): Jazda z halo nie była taka zła, nie było większych problemów. Prawdopodobnie trudniej byłoby zobaczyć światła na starcie i w pit stopie, jednak jest jeszcze wiele możliwości na zmianę wszystkiego. Jest nieco dziwnie gdy jedzie się 300 kmh, gdy zamiast skupiać się na zakręcie, skupia się na czymś przed oczami, co może przyprawić o zeza. Jutro mamy szanse na awans do Q3, nie robiliśmy dziś nic szczególnego w porównaniu z innymi piątkami. Bolid pracuje dość dobrze, jestem dość zadowolony. Tempo na długich przejazdach ciągle wymaga nieco pracy, jeśli chcemy walczyć o punkty, jednak jeśli się z tym uporamy, to powinno być w porządku.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Valtteri Bottas (P7/P8): Dzisiejszy dzień poszedł dobrze. Zawsze jest miło jeździć na Monzy, a dziś wykonaliśmy wszystko co chcieliśmy, więc mamy mnóstwo informacji o docisku oraz tym jak działają opony na krótkich i długich przejazdach. Z pewnością mamy wiele pracy do wykonania przed jutrem, jednak ogólnie jest dobrze. Myślę, że będzie bardzo ciasno, a patrząc na to jakie tempo prezentujemy na długich przejazdach, to możemy zaliczyć dobry tydzień. Za wcześnie na spekulacje, jednak mamy szansę na dobry wynik.

Felipe Massa (P14/P11): To nie był fantastyczny piątek, ponieważ miałem kilka problemów w pierwszym i drugim treningu, co skróciło mój czas na torze. Jestem zrelaksowany po ogłoszeniu mojego odejścia, więc mogę się skupić już tylko na ostatnich ośmiu wyścigach. Będę ciężko pracował w mocy z zespołem, by poprawić bolid i zaliczyć kolejny dobry wynik dla Williamsa na tym wyjątkowym torze.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Romain Grosjean (P6/P9): To był dość dobry dzień. Bolid prowadził się od razu całkiem dobrze. Po południu również tak było, a tor był wtedy cieplejszy. Chłopaki wykonali dobrą robotę. To bardzo dobra maszyna na Monzę. Testowaliśmy dziś różne mieszanki. Wykonałem przejazdy z dużym i małym obciążeniem paliwa. Nie było większych problemów. Możemy poprawić pewne drobne rzeczy, ale ogólnie byłem zadowolony z samochodu.

Esteban Gutierrez (P9/P14): Ukończyliśmy nasz program, który obejmował szerokie poznanie zachowania opon, ponieważ ten tor wymaga dobrej trakcji i temperatura opon mocno na to wpływa. Dajemy z siebie wszystko, by uzyskać jak najlepszą trakcję bez utraty balansu. Myślę, że mamy ciekawe dane do analizy, więc dopracujemy wszystko przed jutrem. Stawka jest bardzo zbyta, więc ważnym będzie wyciśnięcie wszystkiego z bolidu, jednak kochamy to robić.

(Łukasz Godula)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P--/P12): Dla mnie to był relatywnie krótki piątek, ponieważ byłem za kierownicą bolidu tylko w drugim treningu. Mimo to mój plan na dzisiejsze jazdy był interesujący, ponieważ sprawdzałem jak spisujemy się na długich przejazdach. Mamy za sobą kilka niezłych stintów i zespół ma sporo danych do przeanalizowania przez noc. Na tym etapie nie jestem tak bardzo zadowolony z bolidu, zmagam się nieco z balansem, więc musimy poprawić pewne rzeczy. Musimy odnaleźć w bolidzie większą harmonię, by być przed jutrem w lepszej formie.

Sergio Perez (P5/P13): Nie sądzę, by dzisiejszy dzień poszedł tak jak powinien. Balans bolidu nie jest taki jakiego oczekuję, więc musimy zrozumieć co za tym stoi. Wciąż możemy znaleźć kilka dziesiątych, więc jesteśmy w nawet dobrym położeniu. Czasy pokazują, że różnice w środku stawki mogą być jeszcze mniejsze niż zazwyczaj, więc musimy mocno naciskać by znaleźć się przed resztą. W porannej sesji miałem okazję po raz pierwszy sprawdzić system Halo. To było tylko okrążenie instalacyjne, ale nie odczułem żadnych problemów związanych z widocznością. Wydostanie się z bolidu było może nieco bardziej skomplikowane, ale interesująco będzie zobaczyć jak rozwija się ta technologia.

Alfonso Celis Jr (P12/P--): Jestem szczęśliwy z tego, jak ten dzień się potoczył. Możliwość jazdy na torze Monza była dla mnie honorem, to miejsce z niesamowitą historią. Najważniejszą rzeczą dla mnie było pokazanie ekipie, że robię postępy i nie popełniam błędów. Jak zawsze priorytetem było ukończenie sesji z bolidem w jednym kawałku, ale za każdym razem gdy do niego wskakuję, to czuję się w nim coraz pewniej i naciskam stopniowo jeszcze mocniej. Monza nie jest łatwym torem do jazdy, nawet jeżeli bolid jest bardzo dobry, a ja szczególnie nie jeżdżę nim regularnie. Osiąga się tu wysokie prędkości, zwłaszcza przy niskim docisku, przez co łatwo o zblokowanie kół na końcu prostej. Każde okrążenie to chęć szybkiej jazdy przy jednoczesnej ostrożności, ale tak czy inaczej jestem zadowolony z moich osiągów i zespołu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Sauber

Marcus Ericsson (P15/P15): To był dobry piątek. Wypróbowaliśmy różne mieszanki, pośrednią, miękką i super-miękką, a do tego zebraliśmy dane zarówno z krótkich, jak i długich przejazdów. Pracowaliśmy nad naszym pakietem aerodynamicznym, który wprowadziliśmy na Spa. Ogólnie był to pozytywny dzień, podczas którego zebraliśmy interesujące informacje.

Felipe Nasr (P19/P21): To był ponownie pożyteczny piątek. Rano skupiliśmy się na dalszej analizie pakietu aerodynamicznego. Dlatego pierwszy trening poświęcony był pracy nad aerodynamiczną stroną bolidu. Później byliśmy w stanie wykonać długie i krótkie przejazdy na różnych oponach. Pozytywne było to, że wykonaliśmy również symulację wyścigu. Myślę, że ciągle mamy pracę do wykonania przez resztę weekendu, jednak ogólnie był to dobry piątek.

(Łukasz Godula)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P20/P16): Monza bardzo różni się od Spa i testujemy tutaj nowy pakiet aero, by znaleźć kilka rozwiązań. Podczas po południowej sesji udało nam się dokonać poprawy, z czego jesteśmy szczęśliwi. Jest jeszcze wiele pracy do wykonania, ponieważ nie jesteśmy jeszcze tam gdzie chcemy być, szczególnie tu na Monzy. Jest duży potencjał w bolidzie i chcemy nad tym popracować.

Esteban Ocon (P18/P18): Ogólnie to był udany dzień, nie licząc jednak końcówki. Czasem się zdarza, że masz problemy, ale jestem zadowolony ze swojego tempa. Musimy pracować nad nim i mamy jeszcze jeden trening. Nie mogliśmy wykonać dłuższych przejazdów, ale zrobiliśmy kilka krótszych, co jest dobrym przygotowaniem do kwalifikacji. Czuję się pozytywnie. Lubię mieć świadomość, iż jutro możemy znaleźć się w dobrym położeniu.

(Mateusz Szymkiewicz )
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P16/P17): Myślę, że to był pracowity piątek, tak jak oczekiwaliśmy. Zaliczyliśmy sporo testów podczas obu sesji i jestem zadowolony, że wszystko poszło zgodnie z planem. Oczywiście nie jestem zadowolony z tempa, ale oczekiwaliśmy tego tutaj... Teraz czas na ciężko pracę w nocy i zobaczymy czy uda nam się zbliżyć do czołowej dziesiątki.

Daniił Kwiat (P17/P20): To był produktywny piątek. Zebraliśmy sporo danych, ważnych dla nas i teraz mamy sporo pracy. Ten tor nie jest dla nas łatwy, więc szykujemy się na dalsze wyzwania.

(Łukasz Godula)
 
Renault

Kevin Magnussen (P22/P19): Bolid był dziś rano nieco trudny w prowadzeniu, więc skupiliśmy się na wyeliminowaniu podsterowności i poprawie właściwości jezdnych, by kręcić lepsze czasy. Udało nam się uzyskać lepszy balans po południu, a zużycie opon było lepsze niż się spodziewaliśmy się . Fizycznie czuję się dobrze w bolidzie, nie ma się czym martwić w tym obszarze. Jutro chcemy się poprawić, a wyścig powinien być interesujący.

Jolyon Palmer (P21/P22): Nie pokazaliśmy dziś najlepszego tempa, jednak byliśmy w stanie wykonać cały program i jesteśmy pewni, że jutro wykonamy krok naprzód. To świetny tor i jest naprawdę wyjątkowy. Na Spa widzieliśmy, że jesteśmy w stanie znacznie przyśpieszyć w sobotę, więc czegoś podobnego oczekujemy na Monzy.

(Łukasz Godula)


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 02.09.2016 21:39[!]
Czytaliscie co Verstappen powiedzial na temat wypowiedzi Villeneuve'a. Masakra. Temu dziecku nalezy sie lanie.
---, 02.09.2016 22:08[!]
@MairJ23
Dokładnie, masakra. Materiał dla psychiatryka. Zapewne Max również twierdzi, że Bianchiego zabił Sutil, a Senna popełnił samobójstwo.

Swoją drogą jeszcze z incydent, dwa z udziałem Maksa, i może Internet przypomni Doktorkowi co obiecywał po zrelegowaniu Kwiata, mianowicie że przed końcem sezonu jeszcze Sainz albo Kwiat będą mieli szanse.
marios76, 03.09.2016 10:23[!]
@MairJ23 podrzuc linka.
Cieszę sie z wypowiedzi kierowcow doceniajacych ten tor, tradycje i historię:) Cieszę sie na choc trzy pewne wyscigi na Monza, ktora bez przerwy gosci w F1 jaka pamietam i kojarzę :)
---, 03.09.2016 10:25[!]
enstone, 03.09.2016 12:25[!]
Rozwydrzonemu bachorowi odbija palma i to konkretnie, do osiągnieć Villeneuv'a to mu jeszcze daleko brakuje .... m.in najpierw mówił, że nie potrzebuje dziewczyny bo chce się skupić na F1, po awansie do RBR już ma czwartą pannę ....
Sasilton, 03.09.2016 13:26[!]
Wy hejcicie Maxa ,a mi się coraz bardziej podoba jako osoba :D
Już od jakiegoś czasu wiem że to będzie "mój kierowca" jak Hamilton skończy karierę.

Pamiętam jakie były spiny na Hamiltona w 2007 :D
---, 03.09.2016 13:32[!]
@Sasilton
A nie zaprzeczamy, też myślę że w końcu zmądrzeje, nie tracąc na swoim stylu wyścigowym, ale ta konkretna wypowiedź to paranoja. Albo niech siedzi cicho albo niech wróci do F1 gdy mu ego zmaleje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca