F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20164 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi przed GP  [  T-  |  T+  ]
Red Bull

Daniel Ricciardo: Grand Prix Włoch odbywa się bezpośrednio po weekendzie na Spa. Włosi mają najlepszą pizzę na świecie – to śmieszne stwierdzenie, ale ją uwielbiam. Na Monzy zawsze pojawiają się świetni fani, olbrzymi pasjonaci kochający sporty motorowe. Tor biegnie przez park, co bardzo mi się podoba. Jest klasycznym obiektem z wieloma miejscami do wyprzedzania.

Max Verstappen: Monza to naprawdę fajne miejsce. Prócz historii jest także miłym obiektem do jazdy. Tamtejsza kuchnia jest oczywiście najlepsza na świecie. Spędziłem wiele czasu we Włoszech, więc cieszę się na myśl powrotu, skosztowania lokalnych przysmaków i zobaczenia się ze starymi przyjaciółmi. Nie mogę się już doczekać początku weekendu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen: Monza jest cudownym miejscem. To klasyczny obiekt przepełniony bogatą historią. Kompletnie różni się od wszystkich innych torów. Grand Prix Włoch jest naszym domowym wyścigiem, więc mamy w ten weekend trochę więcej obowiązków. Osłodą przy pracy jest doping naszych wiernych fanów. Pamiętam, że rok temu udało mi się pojechać całkiem dobre kwalifikacje, ale start wyścigu nie poszedł po mojej myśli. Biorąc pod uwagę to, do czego doszło, ostateczny rezultat był w porządku. Chciałbym jednak odnieść zwycięstwo na Monzy. Liczę, że w tym roku pójdzie nam lepiej.

Diego Ioverno, menedżer zespołu: Mieszanka niesamowitej presji, z jaką mierzymy się ścigając na ojczystej ziemi i olbrzymi doping kibiców sprawiają, że weekend na Monzy jest dla Ferrari tak wyjątkowy. Korzystając z tego weekendu możemy poświęcić więcej czasu naszym kibicom, sponsorom i partnerom technicznym. To niesamowite, że niemal każdy kibic na trybunach ma na sobie coś czerwonego! Z technicznego punktu widzenia Monza jest wyjątkowym torem, najszybszym w całych mistrzostwach. Strefy hamowania są najbardziej newralgicznymi punktami toru. Jednostka napędowa i system hamulcowy są zazwyczaj najbardziej obciążonymi obszarami bolidu.

(Nataniel Piórkowski)
 
Haas

Romain Grosjean: Monza to tor, który pozwala na osiąganie naprawdę wysokich prędkości. To proste przedzielone szykanami i szybkimi zakrętami. Wszyscy korzystamy z pakietów odznaczających się bardzo niskim poziomem docisku – to dlatego możemy uzyskiwać rekordy na prostych odcinkach. Monza to po prostu cudowny obiekt, prawdziwa świątynia prędkości. Wyprzedzanie nie jest tu wcale takie proste – wyjeżdżając z wolnego zakrętu tracisz docisk względem rywala. Z reguły GP Włoch jest jednak ciekawym wyścigiem. Nie mogę się już doczekać powrotu na ten tor. Atmosfera na Monzy jest szalona. Tifosi, wszyscy fani, są po prostu świetni. Tor zlokalizowany jest pośrodku parku, na trybunach zasiada wielu kibiców, szczególnie wspierających Ferrari. Atmosfera jest magiczna. Uwielbiam ją.

Esteban Gutierrez: Monza to interesujące miejsce ze względu na wiele szybkich sekcji, głównie długich prostych, które automatycznie przekładają się na dohamowania do wolnych zakrętów. Wytracając prędkość chciałbyś dysponować jak najlepszym dociskiem, ale nie możemy sobie na to pozwolić właśnie ze względu na bardzo długie proste. Trzeba sobie z tym radzić na inne sposoby, wprowadzając zmiany w ustawieniach bolidu. Okazje do wyprzedzania czają się wszędzie. Zakręty numer jeden, cztery, Parabolica... Monza to jeden z klasyków. Ludzie, atmosfera, Włosi, fani Scuderii... Używamy silników z Maranello więc liczę na wsparcie lokalnych kibiców, zwłaszcza że w ubiegłym roku byłem częścią rodziny Ferrari.

(Nataniel Piórkowski)
 
Sauber

Marcus Ericsson: Podobnie jak miało to miejsce na Spa, także na Monzy istotne znaczenie mają osiągi jednostki napędowej. Na tym torze, najszybszym na świecie, potrzebujemy kompromisu pomiędzy przyczepnością w zakrętach a prędkościami na prostych. Dodatkowo musimy brać poprawkę na stabilność bolidu w szybkich zakrętach. Na Monzy jak nigdzie indziej czujemy emocje kibiców. Włosi to prawdziwi pasjonaci sportów motorowych.

Felipe Nasr: Na Monzy trzeba znaleźć złoty środek, aby notować wysokie prędkości na prostych, a jednocześnie nie tracić zbyt wiele czasu w wolnych zakrętach. To płynny obiekt, a moim ulubionym jego fragmentem jest Parabolica. Monza to dla mnie historyczny tor. Znam go dobrze z każdej innej serii, w jakiej ścigałem się na początku mojej kariery. Przypomina mi rok 2009, gdy jako młody kierowca przeprowadziłem się do Włoch. Mieszkałem wtedy bardzo blisko Autodromo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Sergio Perez: Włochy są jednym z moich ulubionych krajów. Podstawą są ludzie: ciepli i gościnni, absolutnie zakręceni na punkcie Formuły 1. Widać to w pasji, jaką wyrażają kibice. Po części przypominają mi oni moich rodaków w Meksyku. Otrzymujemy zawsze fantastyczne wsparcie. Wszyscy krzyczą i machają flagami, wiele osób prosi nas o zdjęcia gdy przybywamy na tor lub z niego wyjeżdżamy. Wiem, że Moza ma wyjątkowe miejsce w historii naszego sportu. To obiekt, na którym zawsze powinna ścigać się Formuła 1. Jest nieziemsko szybka, a na dohamowaniach i w trakcie pokonywania zakrętów wszyscy chcemy dysponować jak najlepszą trakcją. Prócz samego toru jest także kwestia moich przyjaciół: wielu z nich mieszka na stałe w okolicach Monzy, więc weekend ten jest dla mnie wspaniałym doświadczeniem.

Nico Hulkenberg: Monza to wspaniałe miejsce do ścigania. W kalendarzu mamy wiele cudownych miejsc, ale Monza to prawdziwa legenda, wyjątkowy i bardzo szybki tor. Jest piękna: gdy tylko przekraczasz jej bramy czujesz historię towarzyszącą temu miejscu. Tifosi, włoscy fani, wzbogacają swoją obecnością to cudowne miejsce. Jest mało torów, które zmuszają bolidy do pracy na granicy możliwości w taki sposób, jak robi to Monza. Tutaj nie ma miejsca na błędy. Jedna pomyłka w strefie dohamowania i tracisz wiele cennego czasu. Pod względem ustawień liczy się prędkość na prostych, ale także dobra trakcja. Liczymy, że w ten weekend po raz kolejny powalczymy o solidne punty.

(Nataniel Piórkowski)
 
McLaren

Fernando Alonso: Jak mieliśmy okazję zobaczyć w Azerbejdżanie, rozwój hybrydowych bolidów postępuje w niesamowitym tempie – obecnie są one bardzo szybkie, więc spodziewam się ujrzeć na Monzy rekordowe wartości. Grand Prix Włoch zawsze jest bardzo szybkim wyścigiem i chociaż ze względu na niską przyczepność nie zawsze daje nam on wiele radości za kierownicą, to jednak samo poczucie szybkości tworzy fenomenalne wrażenie. Łączę z Włochami wiele wesołych wspomnień. Miałem to szczęście, że w swojej karierze mogłem doskonale odczuć nastroje panujące wśród Tifosi: zyskałem ich aprobatę, ale był też okres, gdy nie traktowali mnie jako faworyta! Właśnie pasja tych ludzi sprawia, że podróż na Monzę rok w rok jest fantastycznym doświadczeniem.

Jenson Button: Cóż mogę powiedzieć o Monzy? To wyjątkowy, niesamowity tor. Uwielbiam historię towarzyszącą temu miejscu. Nie można jej pominąć. To także wyjątkowa mieszanka włoskiej pasji i chaosu. We Włoszech kończymy europejską część sezonu i zaczynamy naprawdę skupiać się na wyścigach, które czekają nas na innych kontynentach. Nie jest tajemnicą, że Monza, obok Spa, Monako, Singapuru i Suzuki, jest jednym z obiektów, które najbardziej lubią fani sportu. Ludzie często myślą, że na Monzy wszystko obraca się wokół długich prostych i ciasnych, małych zakrętów – to nie do końca prawda: wystarczy tylko spojrzeć na wiraże Lesmo, Ascari i Parabolikę – to olbrzymie, szybkie zakręty, a ich przejazd wymaga od kierowcy ogromnego zaangażowania. Monza to po prostu doskonały tor.

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: W ciągu dwóch ostatnich lat dwa razy stawałem na podium na Monzy – torze o olbrzymich tradycjach, organizującym jedno z najbardziej klasycznych Grand Prix kalendarzu Formuły 1. Fani to pasjonaci, doceniający fantastyczne ściganie. Oglądanie tego, co dzieje się na trybunach jest czystą przyjemnością. Wiem, jak w czasach startów dla Ferrari witali mnie tamtejsi kibice. Nadal zresztą cieszę się ich wielkim wsparciem.

Valtteri Bottas: Monza to świetne miejsce na zakończenie europejskiej części sezonu. Grand Prix Włoch jest zawsze bardzo wyjątkowym weekendem sezonu. Kibice, charakterystyczny tor, fantastyczna pogoda – to wszystko generuje niezapomniane wrażenia. Mediolan leży dość blisko Monako, więc mogę udać się na tor za kierownicą własnego samochodu – to tylko trzy godziny jazdy. Przynajmniej jeden lot miej!

(Nataniel Piórkowski)
 
Williams

Felipe Massa: Singapur to jeden z niewielu nocnych wyścigów, jakie mamy w naszym kalendarzu – pozostałe dwa rozgrywane są w Bahrajnie i Abu Zabi. To bardzo wymagająca eliminacja mistrzostw – znajdujemy się blisko równika, więc panują olbrzymia wilgotność i męczące organizm wysokie temperatury. To bez dwóch zdań jedna z najcięższych rund sezonu. Mimo tego lubię ścigać się po Marina Bay. To bardzo dobry obiekt. Jazda po nim daje wiele miłych doświadczeń

Valtteri Bottas: Wracamy na tory leżące poza Europą, rozpoczynając azjatycką część sezonu jednym z najbardziej wymagających wyścigów w całym kalendarzu. Tor w Singapurze ma tak wiele zakrętów, że kierowcy mają olbrzymie trudności z pokonaniem na nim perfekcyjnego okrążenia. Osobiście jednak bardzo podoba mi się to wyzwanie. Pod względem poziomu koncentracji kierowców Marina Bay może ustępować wyłącznie Monako. W Singapurze naprawdę nie ma miejsca na błędy. Sam obiekt jest jednak bardzo fajny, a miasto doskonale prezentuje się po zapadnięciu zmroku.

(Nataniel Piórkowski)
 
Toro Rosso

Daniił Kwiat: Monza to interesujący, szybki tor. Dohamowanie do pierwszej szykany jest jednym z najdłuższych i najmocniejszych w całym sezonie. Prędkości notowane przez nas sięgają w tym miejscu 350-360 km/h – zależy to od tego, z jakiego kierunku wieje wiatr. Moim najbardziej ulubionym fragmentem toru jest... Nie wiem, trudno mi je wskazać. Chyba każda sekcja, w której jestem szybszy od Carlosa! Mam wiele miłych wspomnień związanych z Monzą, bo wygrywałem na niej wiele wyścigów w juniorskich seriach. Bardzo lubię ten tor, cieszę się mogąc na niego wracać. W pamięci mam też negatywne wydarzenia, jak na przykład awarię tarczy hamulcowej na dojeździe do T1, do której doszło w sezonie 2014. Szkoda, bo jechaliśmy wtedy naprawdę dobry wyścig.

Carlos Sainz: Ze względu na zespół, dla którego się ścigam, Monza jest dla mnie kolejnym domowym wyścigiem. To wyjątkowe miejsce, tor pełen Tifosi. Widzimy ich na dohamowaniu do pierwszego zakrętu. Do T1 dojeżdżamy z prędkością blisko 350 km/h, otoczeni kibicami. Później czeka nas kolejna sekcja, gdzie notujemy prędkość zbliżoną do 330 km/h, pokonując następną szykanę. Bardzo ważne jest w niej maksymalne wykorzystanie krawężników. Wiraże Lesmo są nachylone, co pozwala nabierać w trakcie ich przejeżdżania sporej prędkości. Z każdym okrążeniem przejeżdżasz je szybciej, nabierając coraz większej pewności siebie. Na kolejnej prostej osiągamy prędkość 340 km/h, zbliżając się do kolejnej świetnej sekcji – szykany Ascari, gdzie również ważne jest odważne skorzystanie z tarek. Parabolica straciła swój urok po dodaniu asfaltowego pobocza, ale jej przejazd nadal wymaga wielkiej precyzji. Szkoda jednak, że nie ma tam już dużej żwirowej pułapki.

(Nataniel Piórkowski)


Więcej wkrótce...

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
woody8, 31.08.2016 14:12[!]
Offtopic ale może kogoś zainteresuje ebook
http://helion.pl/...-ochapski,s_1m01.htm
macieiii, 01.09.2016 16:34[!]
to Max ma jakichś starych przyjaciół? ;)
mateo36wrx, 01.09.2016 17:13[!]
Max z pewnością zapamięta ten weekend, myślę że tifosi postarają się o to :)
MairJ23, 01.09.2016 19:43[!]
a tu bardzo spokojna i mysle ze madra wypowiedz Kimasa :
http://www.motors...-for-payback-814161/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca