|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2016 | 4 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:22,008 | - | - | 14 |
2. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:22,401 | 0,393 | 0,393 | 17 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:22,946 | 0,938 | 0,545 | 13 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:23,149 | 1,141 | 0,203 | 12 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:23,500 | 1,492 | 0,351 | 20 |
6. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:23,647 | 1,639 | 0,147 | 19 |
7. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:23,709 | 1,701 | 0,062 | 23 |
8. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:23,740 | 1,732 | 0,031 | 21 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:23,917 | 1,909 | 0,177 | 20 |
10. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:24,034 | 2,026 | 0,117 | 15 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:24,041 | 2,033 | 0,007 | 21 |
12. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:24,104 | 2,096 | 0,063 | 11 |
13. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:24,240 | 2,232 | 0,136 | 17 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:24,463 | 2,455 | 0,223 | 4 |
15. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:24,533 | 2,525 | 0,070 | 13 |
16. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:24,542 | 2,534 | 0,009 | 20 |
17. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:24,658 | 2,650 | 0,116 | 12 |
18. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:24,715 | 2,707 | 0,057 | 19 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:24,793 | 2,785 | 0,078 | 12 |
20. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:24,845 | 2,837 | 0,052 | 17 |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:24,893 | 2,885 | 0,048 | 19 |
22. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:24,938 | 2,930 | 0,045 | 15 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:27,749 |
|
|
Wakacje definitywnie się zakończyły i Formuła 1 zalicza już drugi weekend po letniej przerwie. Weekend na Monzy zawsze jest wyjątkowy, a emocje stopniowo rosną z sesji na sesję. Wiemy już, że Świątynia Prędkości pozostanie w kalendarzu na kolejne 3 lata, więc możemy skupić się na delektowaniu ściganiem na tym klasyku. Jednak zanim zgasną w niedzielę światła, sobotni poranek tradycyjnie poświęcono na przygotowania do czasówki.
Mimo wszystko pierwsze dziesięć minut treningu było dość leniwe i nawet nie wszyscy pojawili się na okrążeniach instalacyjnych. Sytuacja dość szybko się zmieniła gdy kierowcy Haasa nieco przyśpieszyli. Romain Grosjean na swoim piątym kółku wypadł w żwir w szykanie Ascari, co spowodowało wirtualną neutralizację. Gdy ta się po kilku minutach zakończyła, na torze pojawili się inni zawodnicy.
Gdy szybkie kółko zaliczył Hamilton, wskoczył od razu na czoło tabeli z wynikiem 1:22,856. Rosberg był nieco wolniejszy, ale chwilę później przyznał, że został przyblokowany. Kierowcy Srebrnych Strzał póki co podróżowali na miękkich oponach. Za nimi plasowali się zawodnicy Ferrari, jadący na super-miękkich oponach. Nieco poprawił się wprawdzie Vettel, wskakując na drugie miejsce, jednak w dalszym ciągu strata do Hamiltona wynosiła ponad 0,4 sekundy.
Ponowny wyjazd Mercedesów nastąpił chwilę po półmetku sesji, tym razem zdecydowali się na użycie super-miękkich opon. Rosberg wykręcił 1:22,401, tymczasem Hamilton niemal złamał granicę 1:22, do czego zabrakło zaledwie 0,008 sekundy. Chwilę później na torze nastała cisza, którą przerwały dopiero ostatnie przejazdy na kilkanaście minut przed końcem sesji.
Nie przyniosły one zbyt wielu zmian w stawce. Za Ferrari wskoczył Williams, dalej plasował się Red Bull i Perez w Force India. Przewaga Mercedesa wygląda na dość znaczną, ale dalsze pozycje były niezwykle wyrównane, dzięki czemu walka o Q3 z pewnością będzie zacięta.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|