F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20164 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]


Lewis Hamilton wygrał sobotnią sesję kwalifikacyjną, zapewniając sobie prawo startu z pierwszego pola do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Włoch. Drugą pozycję w czasówce zajął Nico Rosberg.

Q1

Zgodnie z przewidywaniami zdecydowana większość kierowców rozpoczęła sesję korzystając z supermiękkich opon. Jedynym wyjątkiem był Pascal Wehrlein, w którego bolidzie znalazło się pośrednie ogumienie. Po jednym przejeździe Niemiec także zdecydował się na skorzystanie z opon oznaczonych czerwonym kolorem. Na miękkiej mieszance kwalifikacyjne przejazdy rozpoczęli tymczasem zawodnicy Ferrari: Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył Kevin Magnussen – Duńczyk odnotował czas 1:25,075. Wkrótce na dwóch pierwszych miejscach plasowali się już Gutierrez i Haas. Wtedy jednak na pierwsze miejsce awansował najpierw Nico Rosberg (1:22,497s), a następnie Lewis Hamilton (1:21,854s).

W międzyczasie udział w kwalifikacjach zakończył Esetban Ocon. Francuz zatrzymał swój samochód na trawiastym poboczu przy pierwszej szykanie, zgłaszając zespołowi usterkę techniczną. Po kilku chwilach w Variante Rettifilo ponownie pojawiły się zielone flagi, a kierowcy powrócili do walki o jak najlepsze wyniki. Na trzecie miejsce awansował Vettel – jego strata do prowadzącego Hamiltona wyniosła ponad jeną sekundę (Ferrari w dalszym ciągu wykorzystywało jednak miękkie ogumienie). Czołową piątkę wyników uzupełniali Raikkonen i Verstappen, za krótymi znajdowali się Bottas, Ricciardo i Massa.

Na około pięć minut przed końcem Q1 w trudnej sytuacji znajdowali się Jenson Button i Fernando Alonso – odpowiednio trzynaste i siedemnaste miejsce. Ostatecznie kierowcom stajni z Woking udało się przejść do drugiego bloku kwalifikacji. Sztuka ta nie powiodła się Kwiatowi, Nasrowi, Ericssonowi, Palmerowi i Magnussenowi. Pomiarowego okrążenia nie pokonał Esteban Ocon, którego z rozgrywki wyeliminowała awaria techniczna bolidu MRT-05. Drugi z kierowców Manora – Pascal Wehrlein znalazł się za to w Q2 z wynikiem 1:23,760, dającym mu 15. miejsce.

Q2

Rosberg i Hamilton rozpoczęli Q2 na miękkich oponach uzyskując czasy odpowiednio 1:21,809s i 1:21,498s. Dalej na trzecie i czwarte miejsce wysunęli się Valtteri Bottas i Felipe Massa, używający supermiękkich PZero.

Na półmetku Q3 duet Williamsa rozdzielili faworyci lokalnej publiczności: Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen. Niemiec tracił 0,777s do przewodzącego tabeli Hamiltona. Verstappen, trzeci kierowca korzystający z miękkiego ogumienia, wskoczył na szóste miejsce, ale króko po tym został wyprzedzony przez Gutierreza, Pereza oraz Ricciardo (również na "żółtych" oponach Pirelli).

Na decydujący przejazd Red Bull wysłał już swoich kierowców na supermiękkim ogumieniu – z kolei Hamilton i Rosberg wyjechali z alei serwisowej na nowych kompletach miękkich opon (na wcześniejszym przejeździe trzykrotny mistrz świata spłaszczył prawą przednią oponę na dohamowaniu do Prima Variante). Brytyjczyk uzyskał co prawda rekordy w dwóch pierwszych sektorach, ale ostatecznie nie udało mu się poprawić czasu ze względu na słaby międzyczas osiągnięty w S3. Podczas gdy Gutierrez popisał się świetnym okrążeniem, jakie zapewniło mu siódmą pozycję, Gutierrez odpadł z Q2 zajmując dwunaste miejsce. Do Q3 nie udało się także zakwalifikować Massie, Alonso, Wehrleinowi Buttonowi i Sainzowi.


Q3

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie w Q3 ukończył Nico Rosberg, notując 1:21,646s. Wkrótce na pozycję lidera wysunął się Hamilton, z przewagą około 0,3s nad zespołowym partnerem z Mercedesa. Na trzecie pozycji plasował się Raikkonen (strata 0,7s do poziomu pierwszego miejsca), a dalej Vettel oraz Hulkenberg, wyprzedzający Sergio Pereza. Kolejne pozycje należały do Bottasa, Ricciardo i Verstappena. Jedynym kierowcą, który nie legitymował się czasem okrążenia był Gutierrez – kierowca Haasa popełnił błąd w zakręcie Lesmo 2.

Po krótkiej przerwie kierowcy powrócili na tor na finałowe przejazdy. Podczas gdy Rosberg nie poprawił swego wyniku, Hamiltonowi udało się urwać dodatkowe 0,2s i zejść do poziomu 1:21,135s. Vettel zakończył kwalifikacje przed Raikkonenem popisując się kółkiem 1:21,972s. Czołową piątkę uzupełnił Bottas, za którym uplasowali się daj kierowcy spod znaku czerwonych byków: Ricciardo i Verstappen. Ostatnie miejsca w czołowej dziesiątce zapewnili sobie Perez, Hulkenberg i Gutierrez.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca