F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201618 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,828 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,841 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:48,574 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,361 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2013
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Wypowiedzi po sesjach 1 i 2  [  T-  |  T+  ]
Mercedes

Nico Rosberg (P5/P1): To był niezły początek weekendu. Zdecydowanie lepszy niż rok temu. Pierwsza sesja była w porządku do momentu gdy uderzyłem w bandę w 18 zakręcie. Było to dość niefortunne, jednak na szczęście uderzenie nie było dość mocne, więc mogłem wrócić do garażu. Druga sesja poszła lepiej, jednak ciągle możemy się poprawić. Jest naprawdę ciasno w stawce. Red Bulle i Ferrari są znacznie bliżej niż na innych torach, więc zapowiada się niezła walka. Nie mogę się doczekać.

Lewis Hamilton (P4/P7): Relatywnie dobre sesje. Jazda z Halo nie sprawiała żadnych problemów. Praktycznie tego nie zauważyłem, jedynie w lusterkach nieco ograniczało widoczność. Mieliśmy mały problem z hydrauliką pod koniec drugiego treningu, jednak nie wygląda to na nic poważnego. Chłopaki nad tym pracują i jutro wszystko powinno być naprawione. Nasze tempo wygląda nieźle. Zdecydowanie lepiej niż rok temu, więc wyglądamy dość mocno.

(Łukasz Godula)
 
Ferrari

Kimi Raikkonen (P6/P2): Pierwszy trening był trudny. Miałem nieco kłopotów, jednak w drugiem treningu było dobrze, wszystko dobrze pracowało i bolid nieźle się prowadził. W Singapurze jeśli ma się odpowiednio ustawiony bolid, to zdecydowanie łatwiej pojechać szybko. Dzisiaj mieliśmy dobre odczucia, jednak z pewnością jest miejsce na poprawę. Ciężko powiedzieć czy będziemy mocni, to tylko piątek, jednak wrażenia są pozytywne. Jak na razie jest dobrze, jednak jutro mamy kolejny dzień, zobaczymy jak się ułoży stawka. Damy z siebie wszystko i miejmy nadzieję powalczymy z rywalami.

Sebastian Vettel (P3/P5): Ogólnie miałem dwie niezłe sesje. W drugim treningu nie byłem całkowicie zadowolony. Miałem nieco problemów z balansem, przez co ciężko było wejść w rytm, jednak ogólnie to był dobry dzień. Ciężko tu wyprzedzać, dlatego damy z siebie wszystko w kwalifikacjach. Teraz mamy wiele pracy przed jutrem. Mamy jeszcze jedną sesję, by przejechać kilka okrążeń. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to jutro mamy szansę na dobre miejsce.

(Łukasz Godula)
 
Red Bull

Max Verstappen (P1/P3): Za nami pozytywny dzień. Możemy być zadowoleni z balansu samochodu. Przed drugim treningiem nie byliśmy jeszcze usatysfakcjonowani nasza dyspozycją, ale wiedzieliśmy, co musimy poprawić. Ogólnie bolid spisywał się dobrze. Znajdujemy się w dość zadowalającym położeniu i możemy mówić o udanym starcie weekendu. Nie mamy większych problemów z oponami i byłem zadowolony z pracy ultramiękkiej mieszanki, która na tym torze jest dużo szybsza od supermiękkiej. Sądzę, że czeka nas interesujący pojedynek z Mercedesem i Ferrari.

Daniel Ricciardo (P2/P4): Ten tor zawsze jest sporym wyzwaniem. Jeśli chcesz jechać na limicie i czuć się komfortowo w trakcie kwalifikacji, dziś był dzień na eksperymenty. Zaliczyłem jeden obrót i raz otarłem się o barierę, ale udało mi się uniknąć większych uszkodzeń. Sądzę, że nie powinniśmy mieć tutaj większych problemów ze znalezieniem kilku dziesiętnych części sekundy – jest tu wiele zakrętów, a przegrzewające się w ostatnim sektorze opony mogą dać dać ci sporą przewagę lub sprawić, że stracisz dużo cennego czasu. Nawet jeśli nadal musimy dopracować wiele drobnych rzeczy, to jutro powinniśmy prezentować lepsze tempo.

(Nataniel Piórkowski)
 
Force India

Nico Hulkenberg (P13/P6): To dobry punkt początek naszego weekendu. Trzymaliśmy się naszego planu, ukończyliśmy wszystkie przejazdy, a nasze okrążenia wiele nam pokażą. Nadal pozostaje trochę do zrobienia, aby być w pełni zadowolonym z samochodu, ale wyglądamy na całkiem konkurencyjnych. Ciągle staramy się zrozumieć jak stoimy z tempem na długich przejazdach, jednak pierwsze wrażenie odnośnie jednego okrążenia wygląda dobrze. Wiele zespołów zazwyczaj robi duży krok między piątkiem a sobotą. Wykonaliśmy dobrą pracę w kontekście przygotowań do wyścigu, co oznacza, że jutro rano możemy pójść dalej i skupić się na kwalifikacjach.

Sergio Perez (P12/P11): Ten dzień nie należał do najłatwiejszych. Istnieje kilka kwestii, które wciąż musimy rozwiązać, ale to oznacza, że brakuje pewności względem samochodu, a na ulicznym torze to nie jest idealną rzeczą. Miałem także problem z hamulcami podczas naszego długiego przejazdu pod koniec drugiego treningu, więc moja sesja nie była gładka. Nawet jeśli twój piątek nie jest najłatwiejszy, nadal możesz się zregenerować i mieć dobry weekend. Jutro nie zmienię swojego podejścia – pozostaje skupienie, które ma sprawić, że bolid będzie w najlepszej formie w trakcie kwalifikacji.

(Natalia Musiał)
 
Toro Rosso

Carlos Sainz (P7/P8): Myślę, że możemy być zadowoleni z dzisiejszego dnia. W ostatnich trzech wyścigach mieliśmy nieco problemów w piątki. Tak więc dobrze jest wrócić do czołowej dziesiątki w obu sesjach. Oczywiście będziemy się starali osiągnąć to samo jutro, jesteśmy tutaj mocni i motywuje to zespół do dalszej walki. Przeanalizujemy wszystkiego dane, by przygotować się do reszty weekendu. Nie mogę się doczekać, gdyż lubię się tu ścigać!

Daniił Kwiat (P8/P10): Próbowaliśmy dziś wielu rzeczy i był to dobry piątek. Postaramy się teraz wyciągnąć wnioski i przygotować bolid na jutro, by zmaksymalizować potencjał, który tutaj mamy. Myślę, że możemy być mocni i miło jest widzieć, że jesteśmy tu konkurencyjni. Oczywiście musimy mocno pracować, ale jestem na to gotowy!

(Łukasz Godula)
 
McLaren

Fernando Alonso (P11/P9): Zanim tu przyjechaliśmy, nasze oczekiwania były dość wysokie, ale szczerze mówiąc muszę przyznać, że są przed nami tory, które będą pasowały nam lepiej niż Singapur. Musimy jutro walczyć o wejście do Q3 ponieważ wydaje mi się, że Force India i Toro Rosso są tutaj mocne. Miejmy nadzieję, że w nocy poprawimy się o kilka dziesiątych, by z nimi powalczyć. Naszym największym problemem jest brak ogólnej przyczepności, musimy poprawić docisk przed jutrem i musimy lepiej wykorzystać opony na jednym kółku. Będziemy ciężko pracować, by to osiągnąć. Nie wyprzedza się tu łatwo, więc dobra pozycja na starcie będzie ważna.

Jenson Button (P16/P12): Gdy zatrzymałem bolid na torze, miałem szczęście, że został zepchnięty do pit lane. Jeśli chodzi o tempo, to nie było dziś tak dobre jak oczekiwaliśmy. W związku z tym mamy nieco pracy do zrobienia. Po prostu nie mogliśmy wydobyć przyczepności, więc potrzebujemy znacznej poprawy, by być konkurencyjnym. Mimo to mam nadzieję, że się uda, ale będzie to pracowita noc.

(Łukasz Godula)
 
Haas

Esteban Gutierrez (P10/P13): To był dość interesujący dzień. Przywieźliśmy tutaj kilka poprawek i ich efekty są interesujące. Testowaliśmy cały pakiet, więc jeszcze ciężko jest go ocenić, potrzebujemy większego przebiegu by się do niego dopasować. Na koniec eksperymentowaliśmy nieco z ustawieniami. Myślę, że mamy wiele danych do analizy. Szkoda, że bolid Romaina nie był w stanie pokonać więcej okrążeń. Oczywiście posiadanie dwóch kompletów danych do analizy jest ważniejsze. Mamy czemu się przyglądać i skupimy się na wyciągnięciu wszystkiego z naszego bolidu.

Romain Grosjean (P22/P19): To był najgorszy piątek jaki mogliśmy sobie wyobrazić. Nie przejechałem żadnego pełnego kółka rano, a później po południu również miałem problemy. To bardzo zły start jednego z najtrudniejszy Grand Prix w roku. Ale jutro liczę na nowy dzień i lepszy wynik.

(Łukasz Godula)
 
Williams

Felipe Massa (P9/P14): Piątek w Singapurze jest zawsze trudny do zrozumienia. Zawsze trzeba ciężko pracować, aby zrozumieć ogumienie. Mamy sporo do wykonania jeżeli chodzi o poprawę krótkich przejazdów, w szczególności na nowych oponach. Długie przejazdy z kolei wyglądają lepiej i myślę, że byliśmy konkurencyjni, ale nie wiemy ile paliwa miały pozostałe bolidy. Tutaj ciężko się wyprzedza, więc zarówno jutro jak i w wyścigu najważniejszą rzeczą dla nas jest to, by zdobyć jak największą wiedzę na temat opon.

Valtteri Bottas (P14/P15): To był trudny dzień. Zmagaliśmy się przez cały czas z balansem bolidu i nie byliśmy zadowoleni z tego, jak go zakończyliśmy. Wykonywaliśmy różne rodzaje testów i zmienialiśmy ustawienia tak, by samochód sprawował się lepiej, ale było to kłopotliwe.

(Natalia Musiał)
 
Renault

Kevin Magnussen (P18/P16): Dziś nie mieliśmy żadnych problemów, więc byliśmy w stanie zrealizować wszystko, co było konieczne. W porównaniu do ostatniego razu, patrzymy teraz trochę dalej w przyszłość i chcemy być jutro nieco szybsi. To, że w bolidzie jest gorąco nie jest żadną niespodzianką, więc powinniśmy wykonać duży postęp w ciągu całego weekendu.

Jolyon Palmer (P17/P17): To był całkiem prosty wieczór i udało nam się osiągnąć wszystko, co chcieliśmy. Zdecydowanie można było odczuć wzrost poziomu przyczepności między sesjami treningowymi, mieliśmy także dobrą bazę jeżeli chodzi o ustawienia. Okrążenie tutaj jest czymś wyjątkowym.

(Natalia Musiał)
 
Sauber

Felipe Nasr (P15/P18): To był produktywny dzień. W pierwszym treningu kontynuowaliśmy rozwój pakietu aerodynamicznego, gdzie po raz pierwszy jeździliśmy w konfiguracji dużego docisku. Zebraliśmy sporo danych. Jeśli chodzi o resztę weekendu to ciągle mamy prace w kwestii ustawień. Tymczasem jeśli chodzi o wyścig, to ważne będzie dbanie o opony.

Marcus Ericsson (P20/P20): To był trudny dzień. W pierwszym treningu miałem problem z jednostką napędową, więc zmieniliśmy silnik przed drugą sesją. Wtedy jechało mi się dobrze na super-miękkich oponach, jednak z jakiegoś powodu miałem kłopoty na ultra-miękkiej. Jak na razie nie wiemy dlaczego tak było, więc musimy to przeanalizować.

(Łukasz Godula)
 
Manor

Pascal Wehrlein (P19/P21): To naprawdę bardzo fajny tor. Tak jak się spodziewałem, nie jesteśmy tu jednak wystarczająco szybcy, by nawiązać walkę z naszymi najbliższymi rywalami. Ten tor wymaga pakietu generującego wysoką siłę docisku i dobrą trakcję, a niestety z tym mamy największe problemy. Jest tu wiele zakrętów i właściwie nie ma ani jednej dłuższej prostej. Zdawaliśmy sobie sprawę, że czeka nas trochę problemów, chociaż i tak zrealizowaliśmy dziś cały nasz program. To zawsze coś pozytywnego.

Esteban Ocon (P21/P22): Sądzę, że był to dla nas całkiem udany dzień. Najważniejsze, że cały czas trzymaliśmy się na torze, mogąc dokładnie poznawać wszystkie zakręty. Zacząłem nawet sprawdzać limity bolidu, ale otarłem się o bandę – całe szczęście obyło się bez uszkodzeń. Zmarnowałem co prawda dość szybkie kółko, ale w końcu czasy okrążeń nie były dziś najważniejsze. Po południu wykonaliśmy trochę dłuższych przejazdów i możemy być zadowoleni z naszego tempa. Nie mogę się już doczekać jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu. Czeka nas spore wyzwanie, bo na tym obiekcie nie ma miejsca na odpoczynek.

(Nataniel Piórkowski)


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca