F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20162 pa?dziernika
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:35,227--25
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:35,7210,4940,49425
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:36,3151,0880,59416
4.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:36,3311,1040,01618
5.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:36,5101,2830,17918
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:36,7531,5260,24327
7.33Max VerstappenRed Bull RB121:36,9731,7460,22026
8.27Nico HulkenbergForce India VJM091:37,5132,2860,54026
9.11Sergio PerezForce India VJM091:37,6012,3740,08827
10.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:37,6132,3860,01220
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:37,8472,6200,23429
12.77Valtteri BottasWilliams FW381:37,8612,6340,01417
13.8Romain GrosjeanHaas VF-161:37,8862,6590,02522
14.21Esteban GutierrezHaas VF-161:37,9212,6940,03520
15.55Carlos SainzToro Rosso STR111:38,0552,8280,13425
16.12Felipe NasrSauber C351:38,1842,9570,12918
17.9Marcus EricssonSauber C351:38,3133,0860,12920
18.19Felipe MassaWilliams FW381:38,3393,1120,02624
19.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:39,1483,9210,80923
20.31Esteban OconManor MRT051:40,0364,8090,88828
21.94Pascal WehrleinManor MRT051:40,6275,4000,59126
22.20Kevin MagnussenRenault R.S.16---2
107% najlepszego czasu: 1:41,893



Zmiana daty Grand Prix Malezji na wrzesień oznacza, że Formuła 1 nie ścigała się tutaj od prawie półtora roku. A w tym czasie na Sepang zmieniło się wiele. Kompletnie zmieniono nawierzchnię, która miała dać zdecydowanie lepsze czasy okrążeń, jak również poprawiono drenaż. Jaki miało to realny wpływ na jazdę mogliśmy się dowiedzieć już z pierwszego treningu.

Pomimo nowości na trasie, zespoły nie szarżowały z poznawaniem nowinek. Spokojnie wykonano na początku sesji okrążenia instalacyjne. Jednak po kilku minutach doszło do bardzo niebezpiecznego incydentu w pit lane. Bolid Kevina Magnussena podczas wpychania do garażu stanął w ogniu. Duńczyk szybko opuścił kokpit, jednak samochód nie przestawał ulegać zapłonowi, gdyż z jego szczytu przez cał czas wyciekało paliwo. Sesja została przerwana czerwona flagą, a mechanicy rozpaczliwie próbowali wypompować resztki paliwa z baku.

Sesja została wznowiona i tym razem większość kierowców od razu zdecydowała się na wyjazd z garażu, by wykorzystać pierwszy komplet opon Pirelli. Tym samym po pierwszych przejazdach na czele wyraźnie był Mercedes, z Rosbergiem na pierwszym miejscu, a za mistrzami plasowało się Ferrari. Co ciekawe, za Ferrari wskoczył Alonso, który podróżował z nowym silnikiem Hondy, jednak należy przypuszczać, iż nie jest to realne tempo.

Aktywność ekip w pierwszej sesji nie była zbyt duża i po pierwszych szybkich przejazdach skupiono się na tempie na twardych oponach. Dopiero w końcówce więcej zawodników zdecydowało się na przejazdy, jednak nie przyniosły one zbytnich zmian w klasyfikacji generalnej. Przychodzi czekać nam do drugiej sesji, by zobaczyć dalszy rozwój sytuacji w czołówce.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 30.09.2016 09:13[!]
Alonso P5. To cieszy, choć od P1 czasowo oddziela go otchłań... 1.28. Zresztą- nie tylko jego :(
oxiplegatz, 30.09.2016 09:18[!]
Niestety Eleven Sports wprowadził przerwy reklamowe w trakcie transmisji Formuły 1. Mam nadzieję że przynajmniej kwalifikacje i wyścig będą bez tych reklam. Oby...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca