F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysia Grand Prix 20162 pa?dziernika
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Ponownie wśród czarnych obłoków, jak to w równikowym klimacie rozpoczęliśmy prawdopodobnie najważniejszą sesję tego weekendu. Obłoki chłodzonego powietrza w każdym garażu sugerowały jedno, szykujemy się do Grand Prix Malezji. Najcieplejszego i najbardziej wilgotnego wyścigu sezonu. Emocje w tak trudnych warunkach są niemalże gwarantowane.

Q1

Standardowo sesję rozpoczął Manor jednak inne ekipy szybko do niego dołączyły i od razu widzieliśmy ciekawy dobór opon. Ferrari zdecydowało się na przejazd na pośrednich oponach, jak również Alonso, jednak w jego przypadku nie miało to żadnego znaczenia ze względu na kary. Na podobny ruch zdecydował się Red Bull, a Mercedes postanowił nie ryzykować i założył żółte miękkie gumy, ustanawiając bardzo mocny czas. Na czele mieliśmy Hamiltona z wynikiem 1:34,444, a tuż za nim Rosberga.

Wielu kierowców miało problemy z przyczepnością, co było nowością podczas tego weekendu, gdyż nowy asfalt w poprzednich sesjach zapewniał bardzo dobre trzymanie bolidu. Bardzo wysokie lokaty zajmowało po pierwszym przejeździe Force India, tuż za Mercedesem, jednak różnice nie były sporo i większość stawki wyjechało na drugi przejazd.

Ferrari na miękkich oponach wskoczyło tuż za Mercedesa. Z drugiej strony ostro o wejście do Q2 walczył Sauber, jednak sztuka ta nie udała się po tym jak Haas przeskoczył przed niebieskie bolidy ze Szwajcarii. Tymczasem połowicznie zadowolone mogło być Renault, gdyż Magnussen również nie zakończył kwalifikacji w pierwszej części. Oprócz Saubera z dalszej walki odpadli kierowcy Manora, Palmer i Alonso, dla którego walka była bezcelowa.

Q2

Tym razem już nikt nie zdecydował się na ryzyko z twardszymi mieszankami opon. Wszyscy wyjechali na okrążenia pomiarowe na miękkich gumach i dawali z siebie wszystko, by wejść do Q3. Przewaga Mercedesa do tej pory nie wyglądała na ogromną, więc nawet mistrzowie świata nie mogli odpuszczać. Właśnie do nich należały pierwsze czasy. Hamilton popisał się świetnym wynikiem 1:33,046, co było o ponad pół sekundy lepszym czasem od Rosberga.

Tym razem za Mercedesami był Red Bull, jednak strata do Hamiltona wyniosłą ponad 0,7 sekundy. Za ekipą z Milton Keynes meldowało się Ferrari. Na siódmej lokacie po pierwszym przejeździe był Massa, a dalej Perez, Bottas i Hulkeneberg. Tuż za czołową dziesiątką był Button, który zaciekle walczył o wejście do Q3.

Na drugi przejazd zdecydowali się wszyscy zawodnicy od 8. miejsca w dół tabeli. Świetnym okrążeniem jak na możliwości McLarena popisał się Jenson Button, wyprzedzając oba Force India oraz Bottasa, który tym samym odpadł z dalszej walki na jedenastym miejscu. Do Q3 nie weszli również kierowcy Haasa, Toro Rosso oraz Magnussen.

Q3

Pierwszy przejazd w ostatniej części czasówki dla 7. zawodników odbył się na świeżej mieszance opon, Force India zmuszone było do wyjechania na używanych oponach, a Button nie wyjechał wcale. Nico Rosberg popełnił błąd, co automatycznie pogrzebało jego szanse na pierwszym wyjeździe. Tymczasem Hamilton wykręcił wynik 1:32,850. Za jego plecami uplasowali się zawodnicy Red Bulla, jednak ze stratą ponad pół sekundy. Dalej był Raikkonen, Rosberg, Vettel i Massa.

Na drugi przejazd już wszyscy wyjechali na świeżych oponach. Tym razem Rosberg pojechał lepiej, ale nie ustrzegł się błędu w ostatnim zakręcie, co dało mu drugą lokatę. Szanse na wyprzedzenie Niemca miał Verstappen, jednak również zbyt mocno zarzucił tyłem w ostatnim zakręcie, przez co ruszy trzeci, przed Ricciardo. Dalej mieliśmy dwójkę Ferrari z Vettelem na przedzie, dwójkę Force India, Buttona i Massę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca