|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2016 | 23 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Opis kwalifikacji [ T- | T+ ]
|
Przed rozpoczęciem weekendu o Grand Prix USA sytuacja w mistrzostwach zdecydowanie nie układała się idealnie dla obecnego mistrza. Przewaga Rosberga jest znaczna, ale Anglik zapowiedział, że nie zamierza składać broni. Słowa dotrzymał i pokazał swoją najlepszą formę w dzisiejszych kwalifikacjach. Pole position daje mu idealną okazję, by nieco zmniejszyć stratę do Niemca. Jednak to możliwe będzie dopiero w jutrzejszym wyścigu. Tymczasem jaki przebieg miały dzisiejszy kwalifikacje?
Choć od razu zdecydowanie bardziej popularną mieszanką była super-miękka, to kilku kierowców zdecydowało się spróbować na pierwszym przejeździe miękkich opon. Szybko się jednak okazało, że jest ona zbyt wolna, by bez stresu przejść do kolejnej części czasówki i nawet czołowe zespoły zdecydowały się na gumy z czerwonymi paskami. Po pierwszych przejazdach na czele prezentowali się kierowcy Mercedesa z Hamiltonem na prowadzeniu, za nimi był Red Bull, ale o dziwo dalej mieliśmy Hulkenberga przed dwoma kierowcami Ferrari. Sebastian Vettel nie był jak na razie zbyt zadowolony z zachowania bolidu.
Na drugi przejazd zdecydowali się wszyscy od dziesiątej lokaty w dół. Jenson Button został wypuszczony na tor nieco zbyt wcześnie, przez co nie poprawił się wystarczająco, by przejść do Q2. Dzięki temu sztuka się ta udała Jolyonowi Palmerowi. Niestety dla lokalnych kibiców pierwsyzm, który odpadł z dalszej rywalizacji był Grosjean. Dalej mieliśmy Magnussena, Buttona, Wehrleina, Nasra i Ocona. Button jeszcze wyraził swoje niezadowolenie na kierowcę Renault, który utrudnił mu zadanie w ostatnim zakręcie.
W drugiej części doszło do przewidywanej rozgrywki ze strony Mercedesa. Srebrne Strzały założyły na pierwszy przejazd miękkie opony, by sprawdzić czy uda im się tak wejść do Q3 i zachować swobodę strategiczną w jutrzejszym wyścigu. Na podobny ruch zdecydował się tylko Max Verstappen. Rosberg wykręcił świetny czas 1:36,351, tymczasem Hamilton był wolniejszy od niego o 0,4 sekundy. Tymczasem na super-miękkich oponach Daniel Ricciardo wskoczył przed Rosberga, pokonując go o 0,1 sekundy. Verstappen był wolniejszy od kolegi zespołowego o 0,6 sekundy.
Co ciekawe już w Q2 niektórzy kierowcy postanowili oszczędzać opony i tak Massa, Gutierrez, Ericsson i Palmer wyjechali tylko na jeden przejazd. O wejście do Q3 walczył Alonso, ale pomimo poprawy czasy nie udało się Hiszpanowi wskoczyć do czołowej dziesiątki. Miłą niespodziankę spowodował Williams, który dwoma bolidami uplasował się na 9. i 10. pozycji. Czołówka tymczasem nie wyjechała na drugi przejazd, więc pozycje nie uległy zmianie. Rozczarowany mógł się czuć również Perez, który zameldował się na 11 pozycji. W tym czasie jego partner zespołowy spokojnie kontynuował kwalifikacje.
Na pierwszy przejazd zdecydowały się czołowe trzy zespoły i nie mógł dziwić układ: Mercedes, Red Bull i Ferrari. Na czele plasował się Hamilton, wyprzedzając Rosberga o zaledwie 0,072 sekundy oraz wykręcając najszybsze kółko w historii COTA. W Red Bullu prowadził Ricciardo, a Ferrari Vettel.
Na drugim przejeździe pojawili się już wszyscy zawodnicy. Niemiec rzucił wyzwanie Anglikowi, wyprzedzając go, jednak nie na długo, gdyż Hamilton odpowiedział i to pewnie. Pokonał rywala o 0,2 sekundy. Podobna sytuacja miała się w Red Bullu. Ostatecznie czołowa czwrkanie uległa zmianie. Tymczasem w Ferrari resztki tempa z bolidu wykrzesał Raikkonen, wyprzedzając Vettela. Dalej uplasował się Hulkenberg, dwa Williamsy i Sainz.
Tym samym szanse Hamiltona na mistrzostwo ciągle żyją. Anglik wykonał mały krok ku odrobieniu strat. Większy może położyć jutro. Dla nas oznacza to genialną walkę o tytuł do samego końca. Zapraszamy do wspólnego śledzenia tej zaciętej walki.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|