F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201623 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]


Przed rozpoczęciem weekendu o Grand Prix USA sytuacja w mistrzostwach zdecydowanie nie układała się idealnie dla obecnego mistrza. Przewaga Rosberga jest znaczna, ale Anglik zapowiedział, że nie zamierza składać broni. Słowa dotrzymał i pokazał swoją najlepszą formę w dzisiejszych kwalifikacjach. Pole position daje mu idealną okazję, by nieco zmniejszyć stratę do Niemca. Jednak to możliwe będzie dopiero w jutrzejszym wyścigu. Tymczasem jaki przebieg miały dzisiejszy kwalifikacje?

Q1

Choć od razu zdecydowanie bardziej popularną mieszanką była super-miękka, to kilku kierowców zdecydowało się spróbować na pierwszym przejeździe miękkich opon. Szybko się jednak okazało, że jest ona zbyt wolna, by bez stresu przejść do kolejnej części czasówki i nawet czołowe zespoły zdecydowały się na gumy z czerwonymi paskami. Po pierwszych przejazdach na czele prezentowali się kierowcy Mercedesa z Hamiltonem na prowadzeniu, za nimi był Red Bull, ale o dziwo dalej mieliśmy Hulkenberga przed dwoma kierowcami Ferrari. Sebastian Vettel nie był jak na razie zbyt zadowolony z zachowania bolidu.

Na drugi przejazd zdecydowali się wszyscy od dziesiątej lokaty w dół. Jenson Button został wypuszczony na tor nieco zbyt wcześnie, przez co nie poprawił się wystarczająco, by przejść do Q2. Dzięki temu sztuka się ta udała Jolyonowi Palmerowi. Niestety dla lokalnych kibiców pierwsyzm, który odpadł z dalszej rywalizacji był Grosjean. Dalej mieliśmy Magnussena, Buttona, Wehrleina, Nasra i Ocona. Button jeszcze wyraził swoje niezadowolenie na kierowcę Renault, który utrudnił mu zadanie w ostatnim zakręcie.

Q2

W drugiej części doszło do przewidywanej rozgrywki ze strony Mercedesa. Srebrne Strzały założyły na pierwszy przejazd miękkie opony, by sprawdzić czy uda im się tak wejść do Q3 i zachować swobodę strategiczną w jutrzejszym wyścigu. Na podobny ruch zdecydował się tylko Max Verstappen. Rosberg wykręcił świetny czas 1:36,351, tymczasem Hamilton był wolniejszy od niego o 0,4 sekundy. Tymczasem na super-miękkich oponach Daniel Ricciardo wskoczył przed Rosberga, pokonując go o 0,1 sekundy. Verstappen był wolniejszy od kolegi zespołowego o 0,6 sekundy.

Co ciekawe już w Q2 niektórzy kierowcy postanowili oszczędzać opony i tak Massa, Gutierrez, Ericsson i Palmer wyjechali tylko na jeden przejazd. O wejście do Q3 walczył Alonso, ale pomimo poprawy czasy nie udało się Hiszpanowi wskoczyć do czołowej dziesiątki. Miłą niespodziankę spowodował Williams, który dwoma bolidami uplasował się na 9. i 10. pozycji. Czołówka tymczasem nie wyjechała na drugi przejazd, więc pozycje nie uległy zmianie. Rozczarowany mógł się czuć również Perez, który zameldował się na 11 pozycji. W tym czasie jego partner zespołowy spokojnie kontynuował kwalifikacje.

Q3

Na pierwszy przejazd zdecydowały się czołowe trzy zespoły i nie mógł dziwić układ: Mercedes, Red Bull i Ferrari. Na czele plasował się Hamilton, wyprzedzając Rosberga o zaledwie 0,072 sekundy oraz wykręcając najszybsze kółko w historii COTA. W Red Bullu prowadził Ricciardo, a Ferrari Vettel.

Na drugim przejeździe pojawili się już wszyscy zawodnicy. Niemiec rzucił wyzwanie Anglikowi, wyprzedzając go, jednak nie na długo, gdyż Hamilton odpowiedział i to pewnie. Pokonał rywala o 0,2 sekundy. Podobna sytuacja miała się w Red Bullu. Ostatecznie czołowa czwrkanie uległa zmianie. Tymczasem w Ferrari resztki tempa z bolidu wykrzesał Raikkonen, wyprzedzając Vettela. Dalej uplasował się Hulkenberg, dwa Williamsy i Sainz.

Tym samym szanse Hamiltona na mistrzostwo ciągle żyją. Anglik wykonał mały krok ku odrobieniu strat. Większy może położyć jutro. Dla nas oznacza to genialną walkę o tytuł do samego końca. Zapraszamy do wspólnego śledzenia tej zaciętej walki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Robson22, 22.10.2016 21:11[!]
Vettel mocno rozczarowuje ostatnimi czasy...
marios76, 22.10.2016 21:21[!]
@Robson22 Te 4 tytuly, polowa przez przypadek za bardzo do niego przylgnely. Jezdzi jak sredniak :/ Nigdy nie byl dla mnie kierowca pokroju Senny, Prosta... ba Hamiltona i Alonso tez nie :) Mial farta, dwoma bolidami ktorymi zdobywal tytuly, wiekszosc ze stawki by to zrobila, majac za soba team i TO :) Prawda boli... zobaczymy nastepny sezon ile jest wart. Na razie jak nie startuje z PP to ma problem co drugi wyscig...
enstone, 22.10.2016 21:24[!]
Mnie się wydaje, że Sebastian "Blue flags" Vettel spuścił trochę z tonu, ale za to Kimi wykonuje naprawdę dobrą robotę w tym sezonie, dlatego taki jest obraz.
Aeromis, 22.10.2016 21:25[!]
@Robson22
Jeździ pewnikiem na poziomie Webbera, co już mu się zdarzało w przeszłości (początek 2011), nie dzieje się więc nic nadzwyczajnego. W sumie zabawnie, do dziś pamiętam jak to trolowano na Alonso że jest szybki ale za słaby, bo z nim Ferrari nie zbuduje dobrego bolidu, a tymczasem z Vettelem jest dużo słabiej, bo jemu udziela się słabość zespołu o czym Ferrari powinno wiedzieć wcześniej.
Cieszy mnie pozycja RIC i Hulka, oby jutro obaj skończyli na podium.
NoName, 22.10.2016 21:27[!]
Hamilton wygrywa kwalifikacje? Czyli napewno ktoś jutro nie skończy wyścigu przez awarie. Nie no oczywiście żart życze mu powodzenia w jutrzejszym wyścigu. Ogólnie to Sainz ładnie Q3 oraz Hulk pokazuje że następny sezon może być jego najlepszym w karierze.
mcracer1993, 22.10.2016 21:33[!]
@enstone
Cytat enstone :
Sebastian "Blue flags" Vettel
Zapomniałeś dodać jeszcze przydomek "Crash Kid"
Magnuson_22, 22.10.2016 21:36[!]
Wydaje wam się że Leclerc ma jakieś szanse żeby do Haas sie dostać?
mcracer1993, 22.10.2016 22:03[!]
@Magnuson_22 Moim zdaniem Leclerc powinien się dostać do F1. To co odwala Guttierez przy niebieskich flagach to woła o pomstę do nieba. Nie dziwię się Hamiltonowi, że pokazał mu (słusznie) środkowy palec. Także jeżeli Haas zatrzyma Gutiego na przyszły rok to będzie "wielbłąd" i strzał w kolano jednocześnie z ich strony.
leni93, 22.10.2016 22:28[!]
@marios76 Vettel nigdy nie wygrał wyścigu startując dalej niż z 3 pola więc o czymś to świadczy. Kiedy przeszedł do Ferrari polubiłem go, ale widać to co od dawna twierdziłem, że wybitnym kierowcą pokroju właśnie Hamiltona i Alonso to on nie jest
Gerard, 22.10.2016 22:32[!]
Jak to mówią, dopóki piłka w grze.
marios76, 22.10.2016 23:36[!]
@leni93 Dla mnie nie jest to kwestia lubic/ nie lubić. Staram się w ocenie zachować obiektywizm. Natomiast nigdy nie zgadzalem się z noszenie go na rękach, bo cudowne dziecko itd... kierowca jak kierowca, dobry na pewno... ale trafił w team idealnie. Zobaczymy, czy będziemistrzem jednego teamu, czy jeszcze gdzieś pokona nie tylko kolegę z zespołu;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca